Airco op de plek van de kachel?

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gies
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 22 mar 2013 18:07

Airco op de plek van de kachel?

Bericht door Gies » vr 22 mar 2013 19:33

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw in caravan-land en kan dus héél domme vragen stellen.
Komt ie: In mijn nieuwe Knaus 500FU moet nog een airco komen.
Ik vind in de winkel allerlei dozen voor op het dak en voor onder het bed, maar … waarom vind ik er geen die je op de plaats van de kachel kunt monteren? Het lijkt mij namelijk de meest logische plek.
Op de beurs stond importeur Vadac met de Coolmac, een airco met warmtepomp (koelen én verwarmern) die op de plaats van de truma kachel wordt gemonteerd. Op het internet vind ik alleen maar dit: http://coolmac.nl/images/Coolmac_leaflet.pdf en voor de rest blijft het akelig stil. Waarom? Is het zo'n onzalig idee?
Audi Q3 / Knaus Südwind 500FU

Alles wat je thuis laat is meegenomen

bartavensis
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 12 jul 2010 22:36
Locatie: Mooi Almere

Re: Airco op de plek van de kachel?

Bericht door bartavensis » vr 22 mar 2013 20:33

Kijk eens naar topic
viewtopic.php?f=60&t=5716
Auris 2.0 D4D met een Adria 502LH

Gies
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 22 mar 2013 18:07

Re: Airco op de plek van de kachel?

Bericht door Gies » za 23 mar 2013 01:28

Hmm, die discussie is al bijna vier jaar oud. Daarna is radiostilte?
Coolmac claimt haar combo airco te hebben verbeterd.
Truma lanceert volgende maand haar comfort RC. Die moet weliswaar nog onder het bed, maar ze geloven toch blijkbaar in de airco met de warmtepomp (en terecht!). Het zou mij niet verbazen als de volgende stap bij hun al op de tekentafel ligt, nl. volledige integratie met de kachel.

Als ik voor de combo van truma zou gaan, mag van mij de kachel er uit. Heb ik een extra kastje mrgreen.gif
Of loop ik nu te hard van stapel?