max. leeftijd grijsgroene gasfles !

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7815
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

max. leeftijd grijsgroene gasfles !

Bericht door Nimma » do 1 dec 2005 16:28

De grijsgroene gasflessen van 6 kg. gaan 10 jaar mee; dat wist ik wel. Die 2 van mij hebben als startjaartal 1995; ik dacht: jammer van het restje gas, dat wordt nieuwe kopen.
Nee dus: alle 6kg. flessen met startjaartal 1995 mogen nog dit hele jaar (bij)gevuld worden!! :lol:
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Hendrik

Re: max. leeftijd grijsgroene gasfles !

Bericht door Hendrik » do 1 dec 2005 18:16

Jakkemeiner schreef:De grijsgroene gasflessen van 6 kg. gaan 10 jaar mee; dat wist ik wel. Die 2 van mij hebben als startjaartal 1995; ik dacht: jammer van het restje gas, dat wordt nieuwe kopen.
Nee dus: alle 6kg. flessen met startjaartal 1995 mogen nog dit hele jaar (bij)gevuld worden!! :lol:
ja tot en met 31 december 2005 dus dat wordt nog genieten deze maand en toch gouw €2, besparen.
het rijden met gasflessen die te oud zijn is ook niet toegestaan dus om ze nu te laten vullen is verkeerde zuinigheid want het gaat toch om veiligheid je kunt niet in de fles kijken al zien ze er nog zo goed uit aan de buitenkant kan de binnenkant door condens toch geroest zijn.
mvrgr hendrik

DJ

Re: max. leeftijd grijsgroene gasfles !

Bericht door DJ » do 1 dec 2005 18:48

Hendrik schreef:
Jakkemeiner schreef:De grijsgroene gasflessen van 6 kg. gaan 10 jaar mee; dat wist ik wel. Die 2 van mij hebben als startjaartal 1995; ik dacht: jammer van het restje gas, dat wordt nieuwe kopen.
Nee dus: alle 6kg. flessen met startjaartal 1995 mogen nog dit hele jaar (bij)gevuld worden!! :lol:
ja tot en met 31 december 2005 dus dat wordt nog genieten deze maand en toch gouw €2, besparen.
het rijden met gasflessen die te oud zijn is ook niet toegestaan dus om ze nu te laten vullen is verkeerde zuinigheid want het gaat toch om veiligheid je kunt niet in de fles kijken al zien ze er nog zo goed uit aan de buitenkant kan de binnenkant door condens toch geroest zijn.
mvrgr hendrik

ik geloof niet of 10 jaar of 10 jaar en 8 maanden verschil uitmaakt, alleen als er iets zou gebeuren loop je toch een risico. dus ik zou nieuwe kopen/huren.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7815
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » do 1 dec 2005 20:15

Het erkende gasvulstation in mijn woonplaats verzekerde mij ervan dat het gebruik van mijn 1995 flessen legaal en zonder enig gevaar is; pas als ze leeg zijn dienen ze ingeleverd te worden en deskundig ontmanteld en tot schroot verwerkt te worden. Zolang ik er geen LPG in stop ben ik goed bezig.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Vroem

Bericht door Vroem » do 1 dec 2005 20:18

als ze leeg zijn dienen ze ingeleverd te worden en deskundig ontmanteld en tot schroot verwerkt te worden.
Dít is dus geen waar, de flessen worden gekeurd en daarna voorzien van een nieuwe kraanafsluiter en er wordt een nieuw jaartal ingeslagen in de kraag van de fles!

Bij afkeur worden ze als schroot verwerkt. :wink:

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7815
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » vr 2 dec 2005 00:07

Dat was vroeger zo. Nu worden echt na 10 jaar de flessen van mij (1995) bij inlevering niet nog eens gekeurd: ze worden vernietigd. Mogelijk zijn mijn flessen als eens 1 keer eerder herkeurd!!??!!
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Nachtuil » vr 2 dec 2005 18:25

Die grijsgroene flessen worden in België niet gebruikt, maar tot vorig jaar ben ik verdeler geweest van Shell gas en Primagas, en er waren flesssen bij waar al 10 stempels van herkeuring opstonden en derhalve 50 jaar oud waren.

gastjw

Bericht door gastjw » vr 2 dec 2005 20:32

Ja, maar het gaat nu even over de grijsgroene flesjes.
Die worden na 10 jaar niet meer gekeurd, klopt.
Het is gewoon goedkoper om ze te vernietigen.
En het gebruik na 10 jaar is bij mijn weten door particulieren wel geoorloofd, maar ze mogen niet in een bedrijfsmatige gasopslag staan. Althans niet bij de andere flessen.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Bericht door JPGeetje » za 3 dec 2005 12:20

JasperW schreef:Ja, maar het gaat nu even over de grijsgroene flesjes.
Die worden na 10 jaar niet meer gekeurd, klopt.
Het is gewoon goedkoper om ze te vernietigen.
En het gebruik na 10 jaar is bij mijn weten door particulieren wel geoorloofd, maar ze mogen niet in een bedrijfsmatige gasopslag staan. Althans niet bij de andere flessen.
Hoe kan het dan dat ik in het voorjaar bij Obelink een hele stapel van deze flessen te koop zag staan die duidelijk gebruikssporen vertoonde maar wel waren overgespoten en voorzien van een nieuwe datuminslag?

Groet,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Vroem

Bericht door Vroem » za 3 dec 2005 12:47

een hele stapel van deze flessen te koop zag staan die duidelijk gebruikssporen vertoonde maar wel waren overgespoten en voorzien van een nieuwe datuminslag?
Ook mijn ervaring, en voor JasperW, ga maar eens kijken bij Mechielse Kampeercentrum in Vlissingen :wink:

gastjw

Bericht door gastjw » za 3 dec 2005 20:52

Misschien zijn de tijden veranderd, maar ik had vroeger nogal contacten met Gascentrum Midden Zeeland (Overweel) die mij dit ooit vertelde.
Voor hem was het goedkoper om nieuwe uit Italie te laten komen dan ze te laten herkeuren.

Hendrik

Bericht door Hendrik » di 6 dec 2005 18:56

JPGeetje schreef:
JasperW schreef:Ja, maar het gaat nu even over de grijsgroene flesjes.
Die worden na 10 jaar niet meer gekeurd, klopt.
Het is gewoon goedkoper om ze te vernietigen.
En het gebruik na 10 jaar is bij mijn weten door particulieren wel geoorloofd, maar ze mogen niet in een bedrijfsmatige gasopslag staan. Althans niet bij de andere flessen.
Hoe kan het dan dat ik in het voorjaar bij Obelink een hele stapel van deze flessen te koop zag staan die duidelijk gebruikssporen vertoonde maar wel waren overgespoten en voorzien van een nieuwe datuminslag?

Groet,
Jan

mmmhh obelink he
is dat ook niet die winkel die verloopjes van cee naar normale stekkers verkoopt ???

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”