Skottelbray handig of niet?

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.

Handig of niet?

Ja
29
69%
Nee
9
21%
Weet niet/geen mening
4
10%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Vroem

Skottelbray handig of niet?

Bericht door Vroem » ma 12 sep 2005 23:13

De vraag is eigenlijk heel simpel, wat kan je allemaal klaarmaken op een Skottelbray?
Ik wil dus volgens jaar zo'n ding kopen en dan gaat het mij alleen om de schaal en niet de ass daarbij want een BBQ heb ik al.

Momenteel kom ik niet verder dan een eitje bakken of wat aardappeltjes bakken, dus graag wat tips :wink:

RonnyP

Re: Skottelbray handig of niet?

Bericht door RonnyP » ma 12 sep 2005 23:58

Vroem schreef:De vraag is eigenlijk heel simpel, wat kan je allemaal klaarmaken op een Skottelbray?
Ik ga op vakantie en maak op mijn skottel : pannenkoeken, (vul maar aan)

Ronny

Vroem

Bericht door Vroem » di 13 sep 2005 00:00

Het is niet de bedoeling dat ik aanvul maar jullie :lol: :wink:

Dimitri

Bericht door Dimitri » di 13 sep 2005 01:36

Ik weet er ook nog wel één;

ROERBAK groenten! Niet mokken lekker wokken :lol:

Dimitri

Ansie

Re: Skottelbray handig of niet?

Bericht door Ansie » di 13 sep 2005 07:37

RonnyP schreef:
Vroem schreef:De vraag is eigenlijk heel simpel, wat kan je allemaal klaarmaken op een Skottelbray?
Ik ga op vakantie en maak op mijn skottel : pannenkoeken, gehakt met roergebakken groente en een klontje boursin (vul maar aan)

Vroem het is een ideaal ding. Hij weegt wel wat maar je kan er gruwelijk veel mee.

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » di 13 sep 2005 07:54

Wij gooien alles erop, lappen vlees, roerbakken, noem maar op. Super handig. Wel gebruiken we een losse teflon bodem geval die je op de skottel legt. Kun je zo onder de kraan afspoelen en zit je niet te klooien met het schoonmaken van die enorme skottel

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » di 13 sep 2005 08:21

Wij vinden het echt een super ding, wat al eerder gezegt is het weegt wat maar je heb ook wat. Ja en wat je er allemaal op kan doen, ik denk dat je eigen fantasie de limit is. Ik gebruik erbij het schoonmaak busje ook van hun zelf en werkt super, wanneer het nog goed warm is direct inspuiten en laten inweken en je maakt hem zo schoon.

groeten van René

Ps ik vind het jammer dat er 2 mensen zeggen dat het niet handig is zonder te vertellen waarom ze het niet handig vinden, dan krijg je een werkelijk beeld.

Willem2

Bericht door Willem2 » di 13 sep 2005 08:26

Ik ga op vakantie en maak op mijn skottel :
nasi, bami, gebakken aardappels, vlees, roerbak groentes.

Venice

Bericht door Venice » di 13 sep 2005 08:28

We hebben er zelf geen,maar de andere reisgenoten wel. :wink:
Ik vindt het heerlijk om een beetje te kl...en. :lol:
Maar kijk ook ff op www.kokenopdecamping.nl :oops:
Hier vindt je lekkere recepten OOK voor de braai.
SUCCES en eet smakelijk :?: :!: b41.gif

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » di 13 sep 2005 08:34

das een leuke site 8) :lol:

Coen*

Bericht door Coen* » di 13 sep 2005 08:40

Ideaal ding. Je kunt er inderdaad alles op klaarmaken. Wij hebben zo'n supercomplete uitvoering, dus ook BBQ, gril, pannenkoeken, gewoon koken.

Een van de grootste voordelen is natuurlijk ook: lekker buiten kokkerellen. Niet in de warme caravan die er alleen maar warmer van wordt, geen vetaanslag in de caravan, maar gezellig buiten met een glaasje ... erbij.

Wij gebruiken (nog) geen beschermgeval, maar vullen de skottel snel met water en laten dat lekker even weken.

Een paar voorbeelden van recepten:

aardappelblokjes met groeten en vleesblokjes, rijst in bouillon met groeten en vleesblokjes, pastagerechten (de pasta koken we wel in een pan water, maar wel op de skottelbraai).
En ook wij staan open voor meer recepten :idea:

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Bericht door Daphne » di 13 sep 2005 18:30

Een geweldige uitvinding.
Wij koken er bijna alles op. Lekker buiten roerbakken, barbecuen, en pizza's bakken met de bijgeleverde deksel. Als je daarvoor de barbecueplaat met rooster voor gebruikt, kun je er 2 hele pizza's op kwijt als je er 1 doormidden snijdt. Wel eerst even ontdooien dan gaat het iets sneller.
De grill/pannenkoekenplaat heb ik niet, maar voor pannenkoeken gebruik ik gewoon een grote koekenpan op de driepoot. Daar zetten wij ook wel eens een frietpan op.
En je hebt gewoon een extra kookpitje buiten, en als je eenmaal de skottel hebt gebruikt, kook je gewoon niet meer binnen.
Kokenopdecamping site is al genoemd, daar heb ik hele leuke, makkelijke en lekkere recepten vanaf gehaald.
Mijn man vindt het op de skottel ook leuk om te koken dat ik er vaak met een rosé-tje naast zit te genieten :lol: :lol: .

Vroem

Bericht door Vroem » di 13 sep 2005 20:12

Mensen allemaal bedankt voor jullie tips e.d geweldig!!! 8) 8) 8) :wink:

Coen*

Bericht door Coen* » di 13 sep 2005 20:14

Er zijn nu al 4 mensen die geen skottel (meer) willen, en ook ik ben benieuwd naar de achterliggende argumentatie. De ingezonden teksten zijn allemaal positief, dus wat is er tegen dat lompe grote en wellicht te dure ding?

Je weet hoe het gaat: als zaken verborgen blijven dan gaan we raden naar het waarom, dat zit nu eenmaal in de menselijke natuur. En dan krijg je zaken als: 'Hij is niet zo geschikt om aardappelen en bloemkool te maken, en wij eten dat elke week drie keer.' Of 'We zijn met z'n zessen, en dan wordt het gauw te vol in de braai.'

Maar niets hoeft, natuurlijk... :?

EW

Bericht door EW » di 13 sep 2005 20:34

Nou, ik heb als vijfde nee gestemd.
Probleem zit hem namelijk in de grootte van het ding: zoals sommigen weten ben ik hier rond komen hobbelen op het moment dat we aan het kijken waren waarmee we onze te kleine tent gingen vervangen. Inmiddels is besloten dat we (voorlopig hoop ik) in tenten blijven kamperen. Dat betekent dat ik niet zo'n ruimte van pak hem beet 16 kuub achter de auto heb hangen in de vakantie. Zal dat ding dus nooit mee kunnen krijgen!en al helemaal niet als ik mijn vrouw laat bepalen wat er allemaal mee mag :wink:

Pappa

Bericht door Pappa » di 13 sep 2005 22:20

Ik heb ook nee gestemd op de vraag of ie HANDIG is.
Hij is dus niet echt handig met schoonmaken. Pas maar op dat je hem niet te hard op je aanrecht laat vallen want putten of krassen zitten er zo in. Zwaar is hij ook en de eerste hebben een gammele handvaten.
Hij is wel geweldig om op te koken/ bakken/ wokken. Hij wordt goed heet en is groot. Alleen is het jammer dat hij relatief ondiep is: een goede paella wordt lastig.
Waar haal je zo'n teflon vel en wat kost dat? Dat zou al schelen met schoonmaken!
Gewoon voor je verjaardag vragen en zelf lekker uitproberen.

RonnyP

Bericht door RonnyP » di 13 sep 2005 22:53

daphne schreef:De grill/pannenkoekenplaat heb ik niet, maar voor pannenkoeken gebruik ik gewoon een grote koekenpan op de driepoot.
Wij (mijn vrouw eigenlijk) maken de pannenkoeken gewoon in de skottel.
In het begin even het deeg met de pannenlikker uit het midden wegvegen.

Ronny

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » wo 14 sep 2005 07:47

Pappa schreef: Waar haal je zo'n teflon vel en wat kost dat? Dat zou al schelen met schoonmaken!
Kampeerzaken, kost 9,95 euro. superhandig :D Kan aan beide kanten gebruikt worden, tot ongeveer 100 keer.

Citrorob

Bericht door Citrorob » wo 14 sep 2005 08:22

EW schreef:Nou, ik heb als vijfde nee gestemd.
Probleem zit hem namelijk in de grootte van het ding: zoals sommigen weten ben ik hier rond komen hobbelen op het moment dat we aan het kijken waren waarmee we onze te kleine tent gingen vervangen. Inmiddels is besloten dat we (voorlopig hoop ik) in tenten blijven kamperen. Dat betekent dat ik niet zo'n ruimte van pak hem beet 16 kuub achter de auto heb hangen in de vakantie. Zal dat ding dus nooit mee kunnen krijgen!en al helemaal niet als ik mijn vrouw laat bepalen wat er allemaal mee mag :wink:
Dit is een forum voor boedelbakken :lol: :lol: . Dus jouw argument is niet erg valide hier.

Gebruikersavatar
Bert64
Berichten: 252
Lid geworden op: wo 6 jul 2005 19:45
Locatie: Overijssel

Bericht door Bert64 » wo 14 sep 2005 08:53

Best handig. Wij bakken/wokken er van alles op! Soms koken we samen, de één in de caravan, de ander op de skottel :) (wel 2 gasflessen nodig)
De BBQ vind ik echter wat tegenvallen. Het gaat een stuk langzamer dan op een gewone BBQ... :?
Bert
BMW X1 sDrive 20i High Executive, VDL Nedcar Edition
Hymer Eriba Nova 495 Luxus Line

Ansie

Bericht door Ansie » wo 14 sep 2005 09:44

bert64 schreef:Best handig. Wij bakken/wokken er van alles op! Soms koken we samen, de één in de caravan, de ander op de skottel :) (wel 2 gasflessen nodig)
De BBQ vind ik echter wat tegenvallen. Het gaat een stuk langzamer dan op een gewone BBQ... :?
Hoi Bert,

Wij laten de bbq eerst ff goed heet worden dan gaat het wel. (of speklappen erop leggen dan gaat get gegarandeerd snel :lol: Maar dan heb je aangebrand vlees oeps) Wij draaien de gasfles helemaal open als we bbq-en.

Citrorob

Bericht door Citrorob » wo 14 sep 2005 10:13

bert64 schreef:Best handig. Wij bakken/wokken er van alles op! Soms koken we samen, de één in de caravan, de ander op de skottel :) (wel 2 gasflessen nodig)
De BBQ vind ik echter wat tegenvallen. Het gaat een stuk langzamer dan op een gewone BBQ... :?
Als het hard waait dan kan het wel eens lang duren, maar normaal gesproken gaat het prima. Ik vindt overigens dat de meeste normale BBQ's te snel gaan. (zwart van buiten en rauw van binnen) :wink:

EW

Bericht door EW » wo 14 sep 2005 21:34

Citrorob schreef:
EW schreef:Dat betekent dat ik niet zo'n ruimte van pak hem beet 16 kuub achter de auto heb hangen in de vakantie.
Dit is een forum voor boedelbakken :lol: :lol: . Dus jouw argument is niet erg valide hier.
Ach, als je de caravan van mijn ouders zag de laatste paar keer dat ik meeging...... :wink:

RoN@Ld

Bericht door RoN@Ld » wo 14 sep 2005 23:22

HEEEY Vroemkuh,
ik heb ja gestemd, wij hebben hem nu voor het 2 de seizoen meegenomen, wij doen er alles op (nou ja bakken en braden dan he voor je weer vreemde dingen gaat denken :lol: :lol:
maar wij hebben de meest uitgebreide versie met uiteraard een losse gasfles erbij (lichtgwicht)
en bbq gaat ook perfect(maar dat wilde je niet weten :lol: :D)maar je gaat zelf ook wel vaker off-topic :lol:
maar als je van je zeeuwse euries af kan komen zou ik zeker zo een skottelbraai aanschaffen

groetjes
ronald en een kussie van mijn vrouwtje :lol: :lol:

RoN@Ld

Bericht door RoN@Ld » wo 14 sep 2005 23:25

ow en Vroem ik lees ALLES :lol: :lol: :D :D :twisted: :twisted:

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”