Thule omnistor 1200 zakluifel

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Krisluyten
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 3 mar 2019 11:23

Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door Krisluyten » wo 1 jul 2020 21:19

Hallo allemaal, wij hebben nog maar pas een Thule omnistor 1200 zakluifel gekocht. Nu bij het installeren op onze caravan krijgen wij hem niet opgespannen ( zodat hij mooi strak zit , want nu hangt hij door en dat kan toch de bedoeling niet zijn denk ik dan ) , dit zou werken met een pump Buckle system. Maar ik als domme Belg , die waarschijnlijk niks van luifels kent blij.gif blij.gif ,krijg het niet klaar . Kan mij daar iemand wat raad over geven , of wel doe ik iets verkeerd maar snap er niks van boos.gif boos.gif heb al op YouTube zitten kijken , handleiding al 100 keer bekeken maar het lukt me gewoon niet :( :(

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door Erwin1987 » do 2 jul 2020 00:56

Je kan 2 delen schuiven van de liggers een met dat balletje en het volgende deel met klikjes.


Erwin

Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door r.obbink » do 2 jul 2020 05:43

Je spant eerst de luifel uit door de dakliggers strak te zetten.

Vervolgens span je ze door de zwarte heveltjes met wat kracht heen en weer te bewegen, met elke 'klik' komt de luifel strakker te staan.

het is even een weetje hoe het moet maar het werkt prima! Ik heb een omnistor van 4,50 mtr. en die staat snaarstrak.

Heb vorige week wel een extra staander besteld en die is gisteren binnen gekomen samen met de bijbehorende strap/storm set van Thule.
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Krisluyten
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 3 mar 2019 11:23

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door Krisluyten » do 2 jul 2020 06:26

r.obbink schreef:
do 2 jul 2020 05:43


Vervolgens span je ze door de zwarte heveltjes met wat kracht heen en weer te bewegen, met elke 'klik' komt de luifel strakker te staan.

het is even een weetje hoe het moet maar het werkt prima!
Dit dacht ik ook dat het zo werkte , maar bij mij gaat dit precies niet. Het zal misschien een trucje zijn omdat te doen. Zal deze avond naa het werk nog eens proberen

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door r.obbink » do 2 jul 2020 07:26

RE.gif

mja, ik heb de hut niet bij de hand anders had ik wel een filmpje gemaakt.... 1 augustus staan wij in Zuid Limburg dan kan ik er eventueel een filmpje van maken.
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1851
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door EricS » do 2 jul 2020 08:38

Vreemd...wij hebben er ook een en net als R.Obbink snaarstrak op te zetten.

Na de poten zet je de dakdragers tegen de caravan wand aan, daarna met de snelspanners fixeren.

Kijk nog eens op dit filmpje en bij plm 1.40 minuut de handeling die maakt dat het doek strakgetrokken wordt, simpeler kan niet
https://www.youtube.com/watch?v=PTYTAtu9nAc
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

koning

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door koning » do 2 jul 2020 09:32

Heb je een nieuwe of een tweedehands gekocht?
Als het een tweedehands is kan het doek door een waterzak uitgerekt zijn, dan is er niets aan te redden.

Krisluyten
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 3 mar 2019 11:23

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door Krisluyten » do 2 jul 2020 11:18

EricS schreef:
do 2 jul 2020 08:38
Vreemd...wij hebben er ook een en net als R.Obbink snaarstrak op te zetten.

Na de poten zet je de dakdragers tegen de caravan wand aan, daarna met de snelspanners fixeren.

Kijk nog eens op dit filmpje en bij plm 1.40 minuut de handeling die maakt dat het doek strakgetrokken wordt, simpeler kan niet
https://www.youtube.com/watch?v=PTYTAtu9nAc
beste, ik heb dit filmpje al meerdere keer bekeken thumbup.gif maar heb de indruk dat hij bij niet aanspant . ik ga er van uit dat dit met een soort tandjes werkt , maar dat hij bij mij niet pakt . want ik kan met de hendel wel op en neer gaan , maar er gebeurt niet veel .

@koning: ik heb deze nieuw gekocht bij obelink , zijn hem wel komen leveren bij mij thuis, aangezien ik 200 km van de winkel woon . daar zou het normaal niet aanliggen.

ik gaa dit weekend wel kamperen , ik gaa daar heel de camping maar af iemand zoeken met zo een luifel en eens uitleg gaan vragen stom.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7815
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door Nimma » do 2 jul 2020 11:19

Strak zetten gaat zeker, maar de laatste keren dat kleine hendeltje overhalen gaat wel erg moeilijk, ben elke keer bang dat het stuk gaat.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

eMKa
Berichten: 84
Lid geworden op: do 4 jul 2013 15:42
Locatie: 0224

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door eMKa » do 2 jul 2020 11:25

RE.gif RE.gif

I woon ruim 200 km bij Obelink vandaan in Noord-Holland en heb zelf ook een omnistor 1200.
Wellicht woont u in mijn buurt of gaat u hier in de buurt kamperen?
Ik wil dan wel even langsrijden om een blik te werpen.

EDIT: ik zie dat u in België woont. Dat is helaas wel iets te ver om even langs te rijden.

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door r.obbink » do 2 jul 2020 11:59

Krisluyten schreef:
do 2 jul 2020 11:18
EricS schreef:
do 2 jul 2020 08:38
Vreemd...wij hebben er ook een en net als R.Obbink snaarstrak op te zetten.

Na de poten zet je de dakdragers tegen de caravan wand aan, daarna met de snelspanners fixeren.

Kijk nog eens op dit filmpje en bij plm 1.40 minuut de handeling die maakt dat het doek strakgetrokken wordt, simpeler kan niet
https://www.youtube.com/watch?v=PTYTAtu9nAc
beste, ik heb dit filmpje al meerdere keer bekeken thumbup.gif maar heb de indruk dat hij bij niet aanspant . ik ga er van uit dat dit met een soort tandjes werkt , maar dat hij bij mij niet pakt . want ik kan met de hendel wel op en neer gaan , maar er gebeurt niet veel .

@koning: ik heb deze nieuw gekocht bij obelink , zijn hem wel komen leveren bij mij thuis, aangezien ik 200 km van de winkel woon . daar zou het normaal niet aanliggen.

ik gaa dit weekend wel kamperen , ik gaa daar heel de camping maar af iemand zoeken met zo een luifel en eens uitleg gaan vragen stom.gif

Je moet eerst de liggers strak tegen de caravan aanspannen met de hand, dan gebruik je de hendeltjes nog niet maar trekt hem uit... je hoort ze dan klikken. trek hem zo ver mogelijk uit.

als tweede ga je met de hendeltjes aan de gang... die haal je telkens heen en weer terug, je ziet en voelt dan dat de luifel zich strak trekt. Dat doe je net zo ver tot het doek strak staat.... op het laatst gaat dat zwaarder maar dan staat de luifel wel mooi strak

als laatste stel je de linker- of rechter staander lager af dan de andere. Zo heb je een goede afwatering als het regent.

succes! thumbup.gif
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Krisluyten
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 3 mar 2019 11:23

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door Krisluyten » do 2 jul 2020 12:00

eMKa schreef:
do 2 jul 2020 11:25
RE.gif RE.gif

I woon ruim 200 km bij Obelink vandaan in Noord-Holland en heb zelf ook een omnistor 1200.
Wellicht woont u in mijn buurt of gaat u hier in de buurt kamperen?
Ik wil dan wel even langsrijden om een blik te werpen.

EDIT: ik zie dat u in België woont. Dat is helaas wel iets te ver om even langs te rijden.
inderdaad , ik woon 200 km richting zuid holland. woon anders maar juist over de grens hoor . aan de kanten van lommel .
en gaa dit weekend kamperen op camping de paal in bergeyck.

ik zou zeggen dat deze stuk zouden zijn maar het zijn alle 2 de dakdragers, dit zou toch wel heel toevallig zijn he . ik zal wel ergens iets mis doen boos.gif

eMKa
Berichten: 84
Lid geworden op: do 4 jul 2013 15:42
Locatie: 0224

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door eMKa » do 2 jul 2020 12:15

Tja in principe:

1) rits open en doek uitrollen
2) poten uitklappen en neerzetten
3) De 'dakdragers' richting de caravan in de daarvoor bestemde sparingen in de zakluifel plaatsen
4) Goed aan de dragers trekken tot deze zover mogelijk uit is geschoven. Het laatste deel gaat gepaard met 'klikjes'.
5) het doek hangt nu nog een beetje door. Dit kan aangespannen worden met de zwarte spanners. Hier is soms best wat kracht voor nodig.

Maar de filmpjes laten dit ook al duidelijk genoeg zien.
Kan het zijn dat er angst is om de zwarte spanners nog verder aan te trekken?

Weinsberg
Berichten: 526
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door Weinsberg » do 2 jul 2020 13:03

RE.gif wij hebben er ook een en inderdaad ' kind kan de was doen ' lijkt mij. Wellicht is het exemplaar gewoon kapot en moet er contact worden opgenomen met Obelink.

Moet wel zeggen dat ik hem niet gruwelijk doorspan met alle geweld, want ook al kan het systeem het wel aan, het plastic zwart/grijze hendeltje waar je hem mee spand, zal eerder breken.

Wally
Berichten: 1277
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door Wally » do 2 jul 2020 15:36

Je moet de dakliggers eerst met de hand zover uittrekken tot je een ratelend geluid hoort.
Dan pas kun je hem met het hendeltje verder spannen.

Frans

Krisluyten
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 3 mar 2019 11:23

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door Krisluyten » do 2 jul 2020 20:29

Allemaal al bedankt voor de reacties en mij verder te helpen thumbup.gif thumbup.gif , nu een dag later is het mij eindelijk gelukt blij.gif blij.gif
Ik heb gewoon de dakliggers wat harder uit getrokken tot hij wat ratelde , en toen was het probleem opgelost awhoea.gif . Maar had bang dat ik iets kapot ging doen gisteren . Maar blijkbaar is dat niet .

In ieder geval , Merci om mij verder te helpen allemaal knipoog.gif knipoog.gif

Astrid Roos

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door Astrid Roos » di 1 mar 2022 12:59

hallo ik heb een vraagje, we hebben een thule omnistor zakluifel en omdat we de caravan nog niet gebruikt hebben en hij nog in de stalling staat weet ik niet precies de maat, denk bijna zeker er van te zijn dat het 4 meter is. nu wil ik graag weten waar thule omnistor 1200 voor staat?....wie kan mij dat vertellen. :wink:

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1966
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door moyzo » di 1 mar 2022 13:25

Wat bedoel je met waar dat voor staat?
Ik zou zeggen google even op thule omnistore 1200 dan zie je genoeg plaatjes en zelfs video's voorbij komen. er zijn opzetvoorbeeldvideo's genoeg deze bijv. https://www.youtube.com/watch?v=EN1k-RM4RJ0
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Paul Vingerhoets
Berichten: 2414
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door Paul Vingerhoets » di 1 mar 2022 19:06

Thule omnistor 1200 staat voor de fabrikant thule serie is de omnistor en 1200 is een uitvoering heeft niets met de lengte van de luifel de uitval is bij alle 2,5 meter als ik het goed heb
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Wally
Berichten: 1277
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Thule omnistor 1200 zakluifel

Bericht door Wally » wo 2 mar 2022 23:29

Astrid Roos schreef:
di 1 mar 2022 12:59
hallo ik heb een vraagje, we hebben een thule omnistor zakluifel en omdat we de caravan nog niet gebruikt hebben en hij nog in de stalling staat weet ik niet precies de maat, denk bijna zeker er van te zijn dat het 4 meter is. nu wil ik graag weten waar thule omnistor 1200 voor staat?....wie kan mij dat vertellen. :wink:
Thule 1200 is een zakluifel en geen cassetteluifel.
Is verkrijgbaar in 3 of 4 verschillende lengtes.
Afhankelijk van het rechte stuk van je dak.

Frans

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”