Een paar jaar geleden dachten wij goed te doen om ipv een gewone voortent eens een deeltent te kopen.
We kregen een nieuwe caravan en kochten daarbij de wel bekende Unico Torino en een vaste omnistore dakluifel.
Omdat wij al vroeg in het jaar gingen kamperen leek ons een tent toch wel handig.
Dus de deeltent van Unico aangeschaft......maar wat viel dat ons tegen, bijna net zoveel werk als een normale tent.
Dus na twee weken de tent verkocht en weer een Isabella aangeschaft.
Nu ben ik benieuwd hoe jullie ervaringen zijn ....
Misschien een beetje nutteloze topic, maar je moet toch wat he als je normaal op de camping had gezeten en nu thuis bent
Gewone voortent of deeltent?
Re: Gewone voortent of deeltent?
RE.gif
persoonlijk vind ik een deeltent ook niet handig (behalve eventueel zo'n dun ding met fiberstokken wat je voor een nacht of 2 opgooit), behalve als wintertent, je moet immers langs de caravan ook strak naar beneden, normaal gaat dat gewoon via de goot van de caravan, enige voordeel wat dan over blijft is iets minder stof en wat minder haringen dan een volledige tent.
persoonlijk vind ik een deeltent ook niet handig (behalve eventueel zo'n dun ding met fiberstokken wat je voor een nacht of 2 opgooit), behalve als wintertent, je moet immers langs de caravan ook strak naar beneden, normaal gaat dat gewoon via de goot van de caravan, enige voordeel wat dan over blijft is iets minder stof en wat minder haringen dan een volledige tent.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 1683
- Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13
Re: Gewone voortent of deeltent?
RE.gif
Bij de tent die wij hadden , zaten links en rechts, dikke randen met een scoort schuimrubber erin, om tegen de caravan wand aan te drukken. Ook nog twee staanders naar beneden. Al met al een bijna net zo’n groot ( en zwaar ) pakket als de tent die we nu hebben.
Bij de tent die wij hadden , zaten links en rechts, dikke randen met een scoort schuimrubber erin, om tegen de caravan wand aan te drukken. Ook nog twee staanders naar beneden. Al met al een bijna net zo’n groot ( en zwaar ) pakket als de tent die we nu hebben.
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Gewone voortent of deeltent?
Zelf denk ik dat ik ook eerder voor de unico verona zou gaan of niet te vergeten de fortex serie.
Kan je opzetten als luifel en al ritsend van een paar panelen maak je er een voortent van.
Dit kan natuurlijk ook met een thule dakluifel maar het voordeel van de tent is dat je deze in de auto kunt leggen.
Eric
Kan je opzetten als luifel en al ritsend van een paar panelen maak je er een voortent van.
Dit kan natuurlijk ook met een thule dakluifel maar het voordeel van de tent is dat je deze in de auto kunt leggen.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Gewone voortent of deeltent?
Zo'n ding hebben we ook nog op zolder liggen (en nog drie andere tenten trouwens, maar dit terzijde ). Geen Fortex of zo, maar een goedkopere uitvoering van de Vrijbuiter. 1 keer gebruikt, maar we vonden het helemaal niks. Je kan je kont niet keren, het tocht aan alle kanten. Dit was voor ons wel een van de redenen om toch maar weer een gewone voortent te kopen. Dan maar wat meer werk.
Re: Gewone voortent of deeltent?
Zoiets hebben wij ook, in de vorm van een echte wintertent. Het opzetten is vergelijkbaar met een "normale" voortent. Prima voor het doel winterkamperen om een sluis te hebben om de koude buiten te houden en laarzen uit te kunnen trekken, maar niet voor een korte vakantie.petronella schreef: ↑wo 15 apr 2020 13:44RE.gif
Bij de tent die wij hadden , zaten links en rechts, dikke randen met een scoort schuimrubber erin, om tegen de caravan wand aan te drukken. Ook nog twee staanders naar beneden. Al met al een bijna net zo’n groot ( en zwaar ) pakket als de tent die we nu hebben.
Wij hebben nooit de behoefte gehad aan een voortent. Als het te koud is voor de luifel en een zijwandje dan gaan we lekker in de caravan zitten. De caravan is immers niet alleen een slaapplek.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Gewone voortent of deeltent?
wij hebben onderstaande 2e hands gekocht en het bevalt goed.
1 lange stok en wat touwtjes.
zijn/waren wel op zoek een een kwalitatief iets betere want deze is van binnen al heet als de zon net schijnt en condens natuurlijk..
luifel ook geprobeerd maar had geen zijwanden en dat vonden we toch met regen en wind wat minder.
onze grote voor tent is de afgelopen 3 jaar niet meer mee geweest. Die wilden we alleen gebruiken als we langer als 1 week op 1 plek staan.
en dat is niet meer gelukt.
1 lange stok en wat touwtjes.
zijn/waren wel op zoek een een kwalitatief iets betere want deze is van binnen al heet als de zon net schijnt en condens natuurlijk..
luifel ook geprobeerd maar had geen zijwanden en dat vonden we toch met regen en wind wat minder.
onze grote voor tent is de afgelopen 3 jaar niet meer mee geweest. Die wilden we alleen gebruiken als we langer als 1 week op 1 plek staan.
en dat is niet meer gelukt.
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)
Re: Gewone voortent of deeltent?
Een heel groot voordeel van een deeltent is dat hij tot op zekere hoogte universeel is. Wij hebben bv. een Kampa opblaasbare voortent, daarbij is er maar één voorwaarde, je moet een rechte dakrail hebben van minimaal 4.00 meter. Toen wij deze voortent kochten moesten we ivm schade en hagelschade een jaar later al een andere caravan kopen, maar de deeltent kon gewoon mee naar de nieuwe caravan.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties