Muggen klamboe op maat.

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
rsjab
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 11 feb 2018 21:45

Muggen klamboe op maat.

Bericht door rsjab » zo 26 jan 2020 22:08

Hallo medel eden,

Tijdens onze vakanties hebben we toch regelmatig last van de muggen. In Nederland als ook in het buitenland.
Dit jaar weer naar Italië, dus weer kans op muggen.
Wij hebben dan een open luifel merk Mondial van Dorema. Nu zag ik 2 jaar geleden een mede kampeerder met een klamboescherm.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan ik deze laten maken, of zijn er andere tips hoe deze luifel dicht te maken?
Ik hoor/lees graag jullie ideeën.

Groet Ronald

BiancaS

Re: Muggen klamboe op maat.

Bericht door BiancaS » za 9 apr 2022 10:48

Ik weet dat dit al een heel oud topic is.
Maar ik ben wel heel erg benieuwd of het nog gelukt is?
Muggen vinden mij nogal een feestje, dus zoek ik een oplossing zodat ik ook rustig buiten kan zitten onder de luifel

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Muggen klamboe op maat.

Bericht door SBerend » za 9 apr 2022 11:50

Ik betwijfel het gebruik van een klamboe. Er blijft altijd wel ergens een kier en veel komt van onderen. Je ziet die beestjes niet zo klein, maar wel irritant. Vaak rond 16:30 uur worden ze lastig. Wij hebben vorig jaar in Toscane veel muggenspray met deet en Citronella spiralen gebruikt. Gelijk geen last meer.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Muggen klamboe op maat.

Bericht door moyzo » za 9 apr 2022 13:04

En koop een paar van die spiralen in Italië vindt je ze in elke winkel. Daar houden de muggen ook niet van.
Bijlagen
84880E93-F12A-4B14-A7DB-A4D0D5797933.jpeg
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Muggen klamboe op maat.

Bericht door Mstuniek » za 9 apr 2022 15:28

Goedkope vitrage bij I K E A.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Muggen klamboe op maat.

Bericht door thmeyer » za 9 apr 2022 15:51

Hoi Ronald,

Ik reageer niet op van jouw vraag, maar wel op jouw probleem, daarom even off topic.

Mijn dochter woont op Bonaire en vooral in vochtige periodes hebben ze daar ook er veel last van muggen.
Daar verkopen ze oplaadbare vliegenmeppers 230 volt, die super schikt zijn op die lastige muggen, vliegen en andere ongedierte met 1 klap te roosteren.
Met een paar flikken knallen en weg zijn ze, in rook opgegaan.
Zelf heb ik thuis 2 van die vliegenmeppers (Electric Mosquito Swatter) liggen, 1 voor boven en 1 voor beneden.
Echt het werkt prefect.
Ook tijdens de vakantie is het een standaarduitrusting van mijn caravan.
In al die jaren tijd heb ik diverse familie leden en kennissen al van zo’n oplaadbare 230 volt vliegenmepper voorzien.
Laatst dat ik weer op Bonaire geweest ben, heb ik weer een nieuwe meegenomen, omdat er eentje na 5-6 jaren trouwe dienst de geest had gegeven.
Daar ze oorspronkelijk toevallige uit China komen, ben ik eens bij “AliExpress” gaan kijk.
Ik had er al vaker naar gekeken, maar nooit iets kunnen vinden.
Maar met de verpakking daarbij is mij dat nu wel gelukt.

Hier een link van zo’n oplaadbare vliegenmepper 230 volt

Opmerking: Je moet wel een adapter erbij kopen, want die uitklapbare stekker is te kort om dan in de WCD te steken.
Bijlagen
Electric Mosquito Swatter.JPG
Rechargeable Electric Mosquito Swatter 100 - 230 volt
Electric Mosquito Swatter.JPG (30.03 KiB) 872 keer bekeken
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”