DWT-luifel onbekend en onbemind ?

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Jettiny
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 21:55
Locatie: Uden NB

DWT-luifel onbekend en onbemind ?

Bericht door Jettiny » zo 20 okt 2019 21:55

Vanmiddag maar eens even gekeken wat er bij onze “ nieuwe “ caravan zat aan luifel.

We wisten dat er een luifel van DWT bijzat, maar we beschikken al over een Dorema voortent en Walker luifel.
Dus er was geen reden om snel de DWT-luifel te bekijken.
Vandaag toch maar eens tevoorschijn gehaald om wat algemene gegevens over de luifel te krijgen, zoals uitvoering, conditie en eventuele aanwezige extra’s.

Toch behoorlijk verrast door de conditie, afwerking en kwaliteit !
Je hoort of ziet bijna niets van eventuele ervaringsdeskundige. 🤔😯

Zelfs hier in deze 34 pagina`s tellende forumonderdeel niets gevonden !

Wat is er met DWT aan de hand ?
Te duur, slechte service, slechte kwaliteit ( niet mijn bevindingen ), of anders ?

De luifel die ik heb is DWT Flair Vario Modul.
Ik heb hem nog niet opgezet, maar kan wel een foto plaatsen. ( gepikt van het web )
De luifel heeft twee afritsbare zijkanten met horrengaas.
Een aluminium frame van 28 mm is toch zeker de moeite waard om in de concurrentiestrijd met andere luifels te gaan !

Daarom mijn aanhef, is DWT een te onbekend c.q. onbeminde partner ?

Vriendelijke groeten,
Jettiny
Bijlagen
8F16F281-F027-4980-A469-F5C698038765.jpeg
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: DWT-luifel onbekend en onbemind ?

Bericht door Conradi » zo 20 okt 2019 22:05

DWT komt uit het Duitse Niesky, dat ligt bijna tegen de Poolse grens, en is hier gewoon niet zo bekend. Uit testen die ik wel'es gelezen heb, is het gewoon een goede middenklasser. Vergelijk het met bijvoorbeeld Doréma in Duitsland, dat is daar ook relatief onbekend.
Laatst gewijzigd door Conradi op zo 20 okt 2019 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Jan 64
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 15:51

Re: DWT-luifel onbekend en onbemind ?

Bericht door Jan 64 » zo 20 okt 2019 22:06

Ik ben de trotse bezitter van een DWT winter voortent en kan niet anders zeggen dan: TOP. Hij stijgt boven alle wintertenten uit qua afwerking en kwaliteit. Althans dat is mijn ervaring.
Ik ken de DWT luifel niet, maar gezien de hoge kwaliteit standaard die ze hanteren, ga ik er van uit dat dit niet anders zou zijn.

Jettiny
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 21:55
Locatie: Uden NB

Re: DWT-luifel onbekend en onbemind ?

Bericht door Jettiny » zo 20 okt 2019 22:52

Hartelijk dank voor jullie reacties !

@ Jan 64, inderdaad een paar goede reviews gelezen over de wintertent.
Ik kan niet anders vermelden dan dat ik de luifel ook als goede kwaliteit bestempel voor dit moment.
In het voorjaar er toch maar eens aan de caravan hangen als ie dan nog niet verkocht is 😂
Aanvankelijk had ik zoiets die gaat meteen op M.P. maar nu toch eerst maar even kijken in vergelijking met de Walker luifel.

We zien wel.

Vriendelijke groeten,
Jettiny
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”