Omnistore droog wegzetten voor de winterstalling

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Omnistore droog wegzetten voor de winterstalling

Bericht door Henri Berends » za 5 okt 2019 18:25

We zijn een week geleden van onze einde zomerseizoen weer thuis gearriveerd.
We gaan in de maand oktober nog een weekeinde met de caravan er van tussen. Ben de afgelopen week niet in de gelegenheid geweest om de caravan goed van buiten te reinigen. Tijd en het slechte weer liet het niet toe.
Maar wil voordat 'ie definitief naar de stalling gaat 'm wel schoon wegzetten. Dat gaat wel lukken.

Maar hoe weten jullie de Omnistore goed droog weg te zetten?
Het moet echt een droge zonnige dag zijn, wil 'ie droog opgerold worden weggezet. Mogelijk weet ik met de stallinghouder een afspraak te maken om 'm enkele dagen uitgedraaid in de stalling neer te zetten. Heb een goede binnenstalling.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Gebruikersavatar
ElddisCrusader
Berichten: 116
Lid geworden op: do 1 jun 2017 12:11
Locatie: Vlissingen

Re: Omnistore droog wegzetten voor de winterstalling

Bericht door ElddisCrusader » ma 7 okt 2019 17:28

Bij ons hangt ook een Omnistore aan de caravan. De caravan staat gewoon buiten op de oprit en de Omnistore blijft er gewoon aanhangen. Inderdaad is de Omnitore nat wanneer je die in het voorjaar weer opzet. Het doek mankeert echter niets en mocht het een erg natte winter zijn geweest en mocht het doek dan wat muf ruiken dan is dat na een dagje zon weer gewoon over. Persoonlijk zou ik me er dus niet druk over maken. Een luifel van katoen was al lang verrot maar onze Omnistore is nu al 9 jaar oud en er mankeert nog niets aan. Wij verhuizen soms wel eens terwijl de Omnistore al opgezet is. We schuiven dan de poten naar binnen en laten de Omnistore gewoon tegen de caravan hangen terwijl we verkassen. Op die manier kun je ook de zaak laten drogen zonder veel ruimte nodig te hebben. Maar je begrijpt natuurlijk dat de uitval van onze Omnistore binnen de hoogte van de caravan past.
Subaru Forester 2.0XT 2004,Elddis Crusader Hurricane 2007,Truma SX met systeemkast van POWRMOVER,Optima 55Ah,CTEK 7.0,Oyster Vision 2-85

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Omnistore droog wegzetten voor de winterstalling

Bericht door RogerB » ma 7 okt 2019 18:11

Ik heb tentrails aan de balken van mijn garage gemonteerd. In één van die tentrails hangt de zakluifel als we hem niet nodig hebben (als de tent mee gaat). Als we hem ophangen en hij is nog nat blijft die eerst een nacht onopgerold hangen alvorens wij hem droog oprollen.

Maar ja, moet je wel natuurlijk een garage hebben.

(Stel we moeten eens de tent nat inpakken, kan die ernaast in een tweede tentrail opgehangen worden om te drogen)

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1643
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Omnistore droog wegzetten voor de winterstalling

Bericht door thmeyer » ma 7 okt 2019 19:32

RE.gif
Bij mij staat de caravan vaak nog een paar dagen op de oprit, voordat deze naar de stalling gaat. En mocht de luifel nog nat zijn, dan zal er altijd een moment zijn dat het droog is. Dan kan de luifel gewoon drogen en dat is mij tot nu toe 2 keer overkomen.

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”