Opslaan voortent in winter

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Opslaan voortent in winter

Bericht door jessedew » zo 8 sep 2019 21:37

Hallo ervaren kampeerders!

Morgen gaat onze caravan voor het eerst de hele winter de stalling in. (deze zomer pas gekocht)

Nu vroeg ik me af, is het verstandig om de voortent en luifel in de caravan te laten liggen? De caravan staat namelijk wel overdekt, maar de boerenschuur is aan de oostkant wel gewoon open, dus eigenlijk is het een open lucht stalling.

De voortent was wel droog bij het inpakken uiteraard.

Eventueel kan ik hem wel op zolder leggen, maar een tent weegt best wat en op zolder ligt al zoveel troep! (ga ik binnenkort maar eens opruimen)

(oja en ik er laten hier en daar wat naadjes los van onze voortent, helemaal onderaan in de hoeken bijv. heeft iemand tips voor speciaal tentgaren om dat te repareren? Ik kan zelf wel overweg met een naald als we volgend jaar weer de voortent opzetten (is niet heel schokkend, maar voorkom liever erger)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Opslaan voortent in winter

Bericht door dieseltijger » zo 8 sep 2019 21:44

Ja, kan gewoon in de caravan. Die is droog. De meeste voortenten zijn van Polyester weefsel, en redelijk rotbestendig. Ik bewaar het zo'n 16 jaar in de caravan - niets aan de hand.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Volvodriver

Re: Opslaan voortent in winter

Bericht door Volvodriver » zo 8 sep 2019 22:12

Hoewel het inderdaad gewoon in de caravan kan, mits goed droog (en schoon), bewaren wij onze tent en luifels op zolder.
Omdat ze het hele (voor)seizoen aan de caravan staan en dermate "vies" worden maken wij ze thuis schoon en nemen ze aan het begin van het seizoen weer mee naar de caravan.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Opslaan voortent in winter

Bericht door PD » zo 8 sep 2019 22:34

Gewoon in de caravan, net als de rest van de inventaris thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Opslaan voortent in winter

Bericht door jessedew » ma 9 sep 2019 09:54

Ga ik dat doen:) Leek me ook weinig kwaad kunnen, maar toch maar even navragen:)

De rest blijft er zoveel mogelijk in liggen inderdaad, servies etc. tafel en stoelen nemen in huis/schuur ook te veel ruimte in. Wellicht volgend jaar als ik een blokhut gebouwd heb ik bijvoorbeeld de stoelen bij huis houdt gedurende het zomerseizoen bijvoorbeeld. (zijn mooie compacte stoelen die je nog eens kan gebruiken om in de tuin te zitten)

De dekbedden haal ik er maar wel even uit, dat lijkt me dat het muf kan worden.

Vandaag in elk geval een mooie dag om even de boiler te ontluchten en me te verdiepen in het volledig leegkrijgen van het chemisch toilet (de inhoud al geleegd op de camping uiteraard awhoea.gif )

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Opslaan voortent in winter

Bericht door Aviva » ma 9 sep 2019 16:18

De keuze om wel of niet de voortent in de caravan te leggen hangt ook vooral af van de plek waar je de caravan stalt. Bij jullie is één kant van de schuur open dus ventilatie genoeg, die schuur zal dus wel goed droog zijn. Ik zou hem gewoon in de caravan laten liggen.

We waren vorig jaar toen we voor het eerst onze caravan gingen stallen ook wel een beetje van wat doen we. Uiteindelijk kwam de caravan kurkdroog de schuur weer uit in april. Ik hoor van mensen ook wel anders, je moet je dan afvragen of ze niet op zoek moet naar de andere stalling. Als het vochtig voor de tent is is het ook vochtig voor je caravan scratch.gif

Bij ons blijft alles erin kwa kampeerspullen, de dingen die eruit gaan halen we eruit omdat we ze thuis ook wel gebruiken (skottelbraai, wat stoelen).
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”