Ventura D250 voortent.

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
jabado
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 mei 2013 21:25

Ventura D250 voortent.

Bericht door jabado » wo 14 aug 2019 10:51

Hallo caravan kampeerders.

Wij willen een nieuwe voortent aanschaffen, voor een voorseizoen plaats op een camping aan de Noordzeekust.
De optie is; Een Dorema President 250 met 25mm prinox, of een Ventura D250 met carbon frame. Omloopmaat 11.
In de omschrijving op de Isabella site wordt de Ventura D250 tent aanbevolen als een ideale reistent.

Mijn vraag aan jullie is; Is de Ventura D250 een goede keus als seizoentent?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen in deze.

Jan.

Gebruikersavatar
Trisha
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 mar 2019 19:55

Re: Ventura D250 voortent.

Bericht door Trisha » wo 14 aug 2019 16:12

Nee!
De Dorema is wel gemaakt om als seizoensvoortent te gebruiken.
ca·ra·van (de; m; meervoud: caravans)
vakantiewoonwagen, gekoppeld aan een auto ㉦

Volvodriver

Re: Ventura D250 voortent.

Bericht door Volvodriver » wo 14 aug 2019 16:42

RE.gif
Veeeeel te kort door de bocht.
Ik ken verschillende personen die zonder problemen de D250 als seizoenstent gebruiken.
Groot voordeel ten opzichte van de Dorema President is dat hij lichter is en dus ook makelijk meegenomen kan worden op reis.

Gebruikersavatar
Trisha
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 mar 2019 19:55

Re: Ventura D250 voortent.

Bericht door Trisha » wo 14 aug 2019 16:45

Daar zeg je het al, lichter en makkelijker mee te nemen. De Ventura wordt aangeboden als lichte reis tent. De Dorema wordt aangeboden als siezoenstent.
Alles kan.... maar mijn keus is wel duidelijk mrgreen.gif
ca·ra·van (de; m; meervoud: caravans)
vakantiewoonwagen, gekoppeld aan een auto ㉦

Volvodriver

Re: Ventura D250 voortent.

Bericht door Volvodriver » wo 14 aug 2019 17:18

RE.gif
Onzin onzin onzin. Je bent echt veeeeeel te kort door de bocht. Heb je de Ventura ooit in het echt gezien. Gewoon goed all season doek. Maar omdat er een glasfiber frame bij zit, en mede daardoor lichter, ook als reistent te gebruiken.
Wat ik zeg. Ik ken meerdere personen die de Ventura als seizoenstent hebben staan. Bevalt perfect.

BTW ik heb zelf een Unico als seizoenstent in gebruik. Het materiaal doek is vrijwel gelijk.

En gelijk even bekeken. De Dorema President is van hetzelfde/vergelijkbare doekmateriaal gemaakt. Het heeft alleen een andere naam.

Gebruikersavatar
Trisha
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 mar 2019 19:55

Re: Ventura D250 voortent.

Bericht door Trisha » wo 14 aug 2019 17:55

Je hebt helemaal gelijk, ik was te kort door de bocht en liet me veel te veel leiden door de beschrijving.
Kom net een beschrijving tegen waarin de Ventura ook aangeboden wordt als seizoenstent en onderstaand het citaat;
Beschrijving is afkomstig van https://www.kampeerwereld.nl/ventura-d2 ... tent-d250/

Productomschrijving
Opzoek naar een basic tent maar met wel veel gemakken? Dan is de Ventura D250 seizoens voortent misschien iets voor jou! De Ventura D250 heeft een diepte van 2,5 meter. De D250 heeft een mooi design en is eenvoudig en snel op te zetten. Daardoor is hij uitermate geschikt voor op reis, maar ook voor seizoen gebruik is de Ventura D250 geschikt.
ca·ra·van (de; m; meervoud: caravans)
vakantiewoonwagen, gekoppeld aan een auto ㉦

Volvodriver

Re: Ventura D250 voortent.

Bericht door Volvodriver » wo 14 aug 2019 19:15

RE.gif
Je moet ook niet van de beschrijving uitgaan. 👍

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Ventura D250 voortent.

Bericht door Conradi » wo 14 aug 2019 19:23

jabado schreef:
wo 14 aug 2019 10:51
...of een Ventura D250 met carbon frame.
Wij reizen met een venture - geen D250 - mèt carbon frame en dat werkt super, die zet ik alleen op als dat zo uit komt. Maar waarom zou je een seizoenstent met een carbon frame nemen? Wat is dan het voordeel tov van een conventioneel frame?
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Olst
Berichten: 33
Lid geworden op: di 8 jan 2019 19:16
Locatie: Heerde

Re: Ventura D250 voortent.

Bericht door Olst » vr 16 aug 2019 19:11

Ventura is een goede tent licht van gewicht goed frame van gvk tent is snel weer droog na regen Vuil hecht zit niets nel aan de tent maar wel goed strak af spannen en zeker bij de d300 die wij hebben.
Wij gebruiken wel varanda stangen rondom en naast de caravan extra staander s zodat hij ook aan de wolfgang see bliift staan met plotselinge storm.

BertJan
Berichten: 2695
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Ventura D250 voortent.

Bericht door BertJan » vr 16 aug 2019 19:54

neem aan de noordzee kust vooral een ander frame, een staal 28 mm frame, dit kan bij zowel dorema of ventura. neem geen fiber of 25 mm frampje.
kies het design welke je mooi vind, of welk aspect je het belangrijkst vind. beide tenten hebben zware ritsen.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”