ervaringen met een tarp luifel

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

ervaringen met een tarp luifel

Bericht door Niels83 » za 13 jul 2019 16:44

hallo,
ik overweeg een tarpluifel van o te W aan te schaffen voor onderweg.
zijn met terug uit zuidfrankrijk wat we heel rustig hebben gedaan. dus van 8.00 tot 13.00 rijden met een pauze. dan is het wel lekker om een mini luifel te hebben.

de tarp lijkt mij ideaal, want zo opgezet, 1 kant in de goot en tussem de en de 3 staanders klaar. evt op de eind bestemming waar we langer staan ook al losse tarp te gebruiken.

nadeel dat hij niet als tent luifel is te gebruiken maar de luifel die we nu hebben en dat wel kan gebruiken we niet.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: ervaringen met een tarp luifel

Bericht door petronella » za 13 jul 2019 17:10

Wij hebben ook een tarpluifel van obelink aangeschaft, ik geloof 36 euro? Er zit een pees aan zodat hij aan de caravan past.
Wij hebben er 2 telescoop stokken bij gekocht, en gebruiken hem om voor onze unico torino te zetten. Even kijken of ik daar een foto van heb. Wij vinden het een top ding.Ik krijg de foto er niet op!!

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: ervaringen met een tarp luifel

Bericht door Patman » za 13 jul 2019 18:03

Ik heb een Bo Camp schuifluifeltje. Die gebruiken we voor onderweg en weekendjes. Kan ook aan de voortent. 3 alu schuifstokken, 5 haringen en het staat binnen 5 minuten. Kost geen drol, waterdicht, licht van gewicht. Ideaal!

https://www.obelink.nl/bo-camp-caravanl ... gIS-PD_BwE

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: ervaringen met een tarp luifel

Bericht door petronella » za 13 jul 2019 18:10

RE.gif , Die bedoel ik, wij gebruiken hem niet direct aan de caravan omdat we een vaste dakluifel hebben. We hebben de pees eraf gehaald en met een elastiek in het midden en links en rechts straps , maken we hem ( zonodig) aan de Torino vast. Als de zon weg is rollen we het geheel even op, super makkelijk om extra schaduw te creeren.Helaas lukt het me niet om de foto, van hoe het er uitziet, te plaatsen. boos.gif

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: ervaringen met een tarp luifel

Bericht door freekvo » za 13 jul 2019 18:25

Wij hadden eerst ook de Obelink-tarp maar dat is best wel een groot ding en met drie losse stokken ook wat onhandig op te zetten.
Wij hebben nu deze caravanluifel: https://www.obelink.nl/obelink-caravanl ... oleil.html
Misschien wat duurder maar je hebt geen aparte stukken meer nodig.

En met wat verloopstukken past ie ook aan de voortent.
Bijlagen
rps20190713_182041.jpg
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: ervaringen met een tarp luifel

Bericht door Patman » za 13 jul 2019 21:11

RE.gif

Onhandig opzetten? scratch.gif inschuiven, zijlijnen vast prikken, middenstok eronder met scheerlijn straktrekken en daarna de 2 hoeken... appeltje eitje in m’n eentje.


Gelukkig verschillen smaken thumbup.gif ik vind deze boogluifel te smal en niet mooi.

Re di Coppi
Berichten: 1441
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: ervaringen met een tarp luifel

Bericht door Re di Coppi » za 13 jul 2019 21:31

Niels83 schreef:
za 13 jul 2019 16:44
hallo,
ik overweeg een tarpluifel van o te W aan te schaffen voor onderweg.
zijn met terug uit zuidfrankrijk wat we heel rustig hebben gedaan. dus van 8.00 tot 13.00 rijden met een pauze. dan is het wel lekker om een mini luifel te hebben.

de tarp lijkt mij ideaal, want zo opgezet, 1 kant in de goot en tussem de en de 3 staanders klaar. evt op de eind bestemming waar we langer staan ook al losse tarp te gebruiken.

nadeel dat hij niet als tent luifel is te gebruiken maar de luifel die we nu hebben en dat wel kan gebruiken we niet.
Zit er geen er pees in jullie luifel? Dan is deze ook aan de caravan te bevestigen? Of is de luifel te groot en minder snel op te zetten voor een nachtje?
Wij bevestigen de (Isabella) luifel (drie stokken )zowel aan de caravan en de voortent en soms daaraan nog een tarp (als de zon laag in schijnt)
Laatst gewijzigd door Re di Coppi op za 13 jul 2019 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
V60, Fendt Saphir 510 TFK

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: ervaringen met een tarp luifel

Bericht door petronella » za 13 jul 2019 21:48

Hier de foto van de Obelink caravan tarp luifel, wij gebruiken hem voor aan de Torino als we extra schaduw willen.
Zodra de zon weg is rollen we m op, verdient misschien niet de schoonheidsprijs , maar 3 weken geleden in de cote d azure zooo heet, dat we blij waren met deze oplossing knipoog.gif
9F6DDA0E-AF7B-4850-B4E4-22592D114CB4.jpeg
Hehe, de foto staat er op!

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”