Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
bofinn
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 14 dec 2018 14:37
Locatie: Monster (dorpje aan de kust direct beneden Den Haag)

Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door bofinn » zo 12 mei 2019 17:00

Voor de spontane last minute weekendjes weg zouden wij wel een luifel willen aanschaffen. Echter, gezien dit voor ons misschien slechts 1 of 2 keer per jaar daadwerkelijk gaat gebeuren is het kopen van een zakluifel wellicht wat onnodig. De luifel zal naar verwachting namelijk nooit in de zak aan de caravan blijven hangen, omdat de kans groter is dat de eerstvolgende keer de voortent er weer aan gaat.

Zo'n Thule Omnistor 1200 komt voor onze maat caravan met een beetje prijs shoppen op zo'n 375 euro. Wanneer ik voor zoiets als een Dorema Elba ga ben ik voor de helft van het geld klaar. Nu zit ik ook weer niet vreselijk op mijn centen, maar wanneer het onnodig is....?

Ik kan echter niet zoveel informatie vinden over een Dorema Elba. Zitten hier nog dakliggers bij om eea mee uit te spannen? Of doe ik dat enkel met scheerlijnen aan de voorstaanders? scratch.gif

Los van eventuele welkome informatie over de Dorema Elba, wat is in het algemeen jullie advies? Toch maar een Omnistor 1200, omdat het goed spul is? Of wellicht een ander schuif luifel dan de Dorema?
Afbeelding Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi EcoBoost Titanium (2013)
Afbeelding Knaus Sport 500 FDK (2010)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Niels83 » zo 12 mei 2019 17:37

tsjah dit is natuurlijk echt een persoonlijke keuze. ik snap al niet zo goed waarom een luifel.

de eerste keer dat we weggingen allebei opgezet. tent was in 20 minuten klaar voor een weekend. het schuif luifeltje in 10 minuten. zal een zak luifel iets van 5 minuten zijn.

voor een weekend voldoet het altijd wel. alleen ga je niet net zo makkelijk de tent er in schuiven als het luifel

Martine
Berichten: 888
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Martine » zo 12 mei 2019 18:10

RE.gif ben ik niet helemaal met je eens.
Bij onze vorige caravan hadden we een Dorema luifeltent. Helemaal opzetten kostte toch wel meer dan 20 minuten.
Uiteindelijk namen we alleen het luifeldeel mee en de zijwanden voor nood, bij harde wind of regen.
Toen we een vakantie alleen maar rond gingen trekken vonden we dat ook wat teveel om op 10 campings op en af te breken. Toen hebben we de voortentluifel, die we ook nog hadden, voor het eerst gebruikt.
https://www.dorema.nl/luifels/voortentluifel-palma/ of kijk bij Starcamp, goedkoper merk van Dorema.
Het frame van de luifel paste niet aan de caravan maar wij spanden deze aan de voorkant op met een deel van het tentframe. De staanders en dwarsliggers verbonden we met elkaar. Op de hoeken zat een strook tentdoek om langs de hoekstokken naar beneden af te spannen en met een haring in de grond vast te zetten.
Stond als een huis.
Opzetten en afbreken gaat veel sneller omdat je veel minder tentdoek hebt. Al bij al een klein pakketje wat snel staat.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Stef » zo 12 mei 2019 18:41

Heel verstandig ! thumbup.gif

Voor weekendjes of korte uitstapjes is een luifel heel snel opgezet en afgebroken.
Een lapje stof met 3 of 4 stokken is eenmaal veel sneller dan een kompleet frame.

Wij hebben zelf een korte luifel ( alleen dak ) als een wat langere schuifluifel ( met aan een zijde een dichte zijkant.
Alles staat echt heel snel en is heel plezierig met rondtrekken ( zwerven )

De beide luifels hebben wij van het duitse fabrikaat : DWT

Mvg
Stef kus.gif
Bijlagen
22174241-77EC-4F8F-94F0-0985529D4E5D.jpeg
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36123
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Chris » zo 12 mei 2019 18:57

Wat ik altijd wel vind van die "goedkope" luifels..
Het zijn zakken voor je caravan.
Fatsoenlijk spannen is er niet bij, alleen 3 staanders is echt te weinig.
Kan je er 20 scheerlijnen aan knopen... wordt niks.
Een regenbui en het ding veranderd in een super BH.
En... dat een keer gehad, krijg je hem nooit meer goed... blijft altijd zo'n zak..
Minstens ook dakliggers dus die DOOR een stofkoker aan de zijkanten en voorkant gaan, dan blijft het dak in de breedte ook strak staan tenminste..
De Dorema Elba wordt trouwens geheel ZONDER stokken of frame geleverd...

Ik was die flodderdingen zo zat...
Een Torino gekocht... dat staat mooi...een grote boogstok..geen middenpaal.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Etui luifels zie ik niet zitten, moeten altijd weggehaald worden als het wat gaat waaien...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Daphne » zo 12 mei 2019 20:39

RE.gif

Wij hebben zelden de etuiluifel opgerold. Alleen als het echt flink waait met rukwinden is het beter om ‘m in te rollen. Ook onze vaste luifel wordt zelden ingedraaid bij wat wind. Gewoon kwestie van goed vastzetten en stormbanden gebruiken.

Voordeel van de etuiluifel is dat nat oprollen geen probleem is. Als je vaak weekendjes weg gaat of voor een overnachting onderweg is een etuiluifel ideaal.
Zoek je geen dure luifel neem dan een simpel dakluifeltje of schuifluifel. Voor maar 2 x per jaar gebruiken een prima alternatief.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Patman » zo 12 mei 2019 20:46

Wij hebben ook zo’n soort schuifluifel zoals Stef laat zien. Voor een weekend of overnachting prima, 3 alu uitschuifstokken, 5 scheerlijntjes en klaar. Bij kans op regen gaan de hoeken wat naar beneden. Ideaal voor ons.

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Ab » zo 12 mei 2019 21:05

Effe tegen wat schenen schoppen misschien...
Als er geen kleinere kinderen meegaan..
Wat is dan het nut van een voortent?
Als het heel mooi weer is, welk nut heeft dan een luifel?
Na de voortent afgeschaft te hebben, zetten wij nu zelfs de luifel maar zelden meer uit.
Alleen als er regen verwacht wordt.

Ik heb eigenlijk het idee dat velen een voortent en luifel uitzetten omdat iedereen dat doet en het blijkbaar zo hoort... knipoog.gif

Vind ik geen reden om dat bij heel mooi weer dan ook maar te doen.
Maar goed..hou zeker geen rekening met mij, en doe vooral waar je je goed bij voelt en leuk vindt. :lol:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door janoniem » zo 12 mei 2019 21:17

RE.gif
Mijn schenen heb je niet geraakt; wij zetten ook bij verblijf van een paar dagen zelfs geen luifel op, hoewel dat met een Torino toch echt niet zo veel werk is.
Is het mooi weer dan zit je gewoon buiten en komt er een bui dan gaat het beperkte meubilair in de auto en wij in de caravan.
Ik moet er wel bij zeggen dat we meestal minimaal afzakken onder Lyon.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door DanielW » zo 12 mei 2019 21:21

Ab, ergens ben ik het met je eens, voor mijn gevoel is een caravan zonder aanhangsel een heel klein beetje kaal. Wij stonden de vorige keer op een veldje, alleen onze caravan had geen tent, met tent was "afgekleder".

Voor betreft het onderwerp; de voortent die we hebben bij onze caravan is een dorema multi nova achtige tent, ik ga hem denk ik wel als luifel gebruiken, het verschil tussen zakluifel of inschuiven, stokken en wat haringen op de hoeken zie ik NU nog niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Niels83 » zo 12 mei 2019 21:21

wij hebben veel spul buiten staan. keuken, kastje, koelkast, etenswaren. omdat nu helemaal buiten te zetten vind ik ongezellig maar lijkt me ook niet goed voor de spullen.

Daarbij wil ik bij regen gewoon mijn stoel kunnen verzetten en binnen zitten. als ik begin te verbranden wil uit de zon kunnen. in de tussentijd wil ik mij geen zorgen maken over het weer. onze caravan is op de plek eigenlijk niet meer dan 3 bedden en wat kast ruimte.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Daphne » zo 12 mei 2019 21:27

Ab schreef:Effe tegen wat schenen schoppen misschien...
Als er geen kleinere kinderen meegaan..
Wat is dan het nut van een voortent?
Als het heel mooi weer is, welk nut heeft dan een luifel?
Na de voortent afgeschaft te hebben, zetten wij nu zelfs de luifel maar zelden meer uit.
Alleen als er regen verwacht wordt.

Ik heb eigenlijk het idee dat velen een voortent en luifel uitzetten omdat iedereen dat doet en het blijkbaar zo hoort... knipoog.gif

Vind ik geen reden om dat bij heel mooi weer dan ook maar te doen.
Maar goed..hou zeker geen rekening met mij, en doe vooral waar je je goed bij voelt en leuk vindt. :lol:

Bij heel mooi weer kan een luifel ook schaduw geven. Reden om ‘m toch uit te draaien :wink: En ‘s avonds blijft het wat langer behaaglijk onder de luifel. Maar inderdaad, ieder moet vooral doen waar die zich goed bij voelt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
bofinn
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 14 dec 2018 14:37
Locatie: Monster (dorpje aan de kust direct beneden Den Haag)

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door bofinn » zo 12 mei 2019 21:34

Niels83 schreef:
zo 12 mei 2019 17:37
tsjah dit is natuurlijk echt een persoonlijke keuze. ik snap al niet zo goed waarom een luifel.

de eerste keer dat we weggingen allebei opgezet. tent was in 20 minuten klaar voor een weekend. het schuif luifeltje in 10 minuten.
Ik vind dat wij best een makkelijke voortent hebben. De zij- en voorkanten laten wij er zelfs gewoon inzitten, en op die manier staan frame en tent denk ik wel binnen 20 minuten ja. Maar dan nog de haringen en je wil het nog even netjes afspannen. Plus dat als de ondergrond toch een beetje vochtig is, zit je weer met de slikranden bij het opruimen. We hebben afgelopen vakantie in 1 week 3 keer de voortent opgezet en afgebroken. Alles bij elkaar is het toch wel even een werkje wat bij ons echt veel meer dan 20 minuten gaat duren. Daar heb ik geen zin in voor 2 nachten weg.
Afbeelding Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi EcoBoost Titanium (2013)
Afbeelding Knaus Sport 500 FDK (2010)

Gebruikersavatar
bofinn
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 14 dec 2018 14:37
Locatie: Monster (dorpje aan de kust direct beneden Den Haag)

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door bofinn » zo 12 mei 2019 21:46

Ab schreef:
zo 12 mei 2019 21:05
Effe tegen wat schenen schoppen misschien...
Als er geen kleinere kinderen meegaan..
Wat is dan het nut van een voortent?
Als het heel mooi weer is, welk nut heeft dan een luifel?
Na de voortent afgeschaft te hebben, zetten wij nu zelfs de luifel maar zelden meer uit.
Alleen als er regen verwacht wordt.

Ik heb eigenlijk het idee dat velen een voortent en luifel uitzetten omdat iedereen dat doet en het blijkbaar zo hoort... knipoog.gif

Vind ik geen reden om dat bij heel mooi weer dan ook maar te doen.
Maar goed..hou zeker geen rekening met mij, en doe vooral waar je je goed bij voelt en leuk vindt. :lol:
Ik kan wel wat hebben. kus.gif Het is juist altijd goed om wat tegengeluid te horen. Dat zet je aan het denken.

In ons geval hebben wij twee kleine kinders (1 en 5). We hebben nu max 4 dagen op dezelfde camping gestaan en ik vond het meer dan waard om voor 4 dagen de voortent in volle glorie op te zetten.

Voor twee nachten weg in een weekend met mooi weer kan je je inderdaad afvragen of je überhaupt iets moet opzetten. Maar het blijft Nederland, dus er kan ook op een mooie dag nog wel eens een bui vallen. Dan ga ik niet als een bezetene alle spullen snel in de auto gooien. Daarnaast vind ik de caravan zonder iets er aan gewoon kaal :lol: . Niet gezellig om ervoor te zitten. Tot slot, een luifel geeft heel wat meer schaduw dan een parasol.

Vandaar dat wij een luifel wensen.
Afbeelding Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi EcoBoost Titanium (2013)
Afbeelding Knaus Sport 500 FDK (2010)

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Stef » zo 12 mei 2019 21:56

Staan we een enkele nacht en gaan snel weer verder , dan plaatsen we helemaal geen luifel.
Maar het kan wel knipoog.gif
Maar het hoeft niet ; we blijven trekkers en gaan voor het makkelijke.

Mvg
Stef kus.gif
Bijlagen
AAD2C206-8568-4AD2-A11C-94F96933860A.jpeg
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
bofinn
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 14 dec 2018 14:37
Locatie: Monster (dorpje aan de kust direct beneden Den Haag)

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door bofinn » zo 12 mei 2019 22:05

Stef schreef:
zo 12 mei 2019 18:41
Wij hebben zelf een korte luifel ( alleen dak ) als een wat langere schuifluifel ( met aan een zijde een dichte zijkant.
Alles staat echt heel snel en is heel plezierig met rondtrekken ( zwerven )

De beide luifels hebben wij van het duitse fabrikaat : DWT
Dank voor de tip! Met een DWT Flora ben je blijkbaar al voor 150 euro klaar. Zo'n luifel met een zijde dicht is wellicht ook nog wel wat. Dat komt uiteindelijk dan wel op net geen 300 euro. Maar goed, zijluifels voor een Omnistor zijn ook niet goedkoop.
Afbeelding Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi EcoBoost Titanium (2013)
Afbeelding Knaus Sport 500 FDK (2010)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Niels83 » ma 13 mei 2019 01:10

je moet natuurlijk gebruiken wat jij prettig vindt zoveel kampeerders zoveel wensen.
waarom kies je niet voor iets 2de hands? als je dan weet dat je het vaker gaat gebruiken heb je misschien ook je wensen wat scherper.

ik heb het nog nooit geprobeerd maar onze inschuif tent kan erg makkelijk ook aan de voortent gezet. ik kan me situaties voorstellen waarbij ke dit graag wilt.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Jan van Vijven » ma 13 mei 2019 09:34

Wij hebben geen voortent alleen maar een Unico luifel en dat is soms al teveel werk, daarom gebruiken wij deze van Isabella voor korte stop‘s. BH’s vanwege water is helemaal niet aan de orde, kwestie van goed schuin weg zetten. Volgens mij is er zelfs een filmpje hoe deze op te zetten.
Meestal gebruik ik maar drie scheerlijnen, het spreekt vanzelf dat dit niet opgaat bij veel wind.


https://www.isabella.net/nl/zonluifels/details/shadow

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door r.obbink » ma 13 mei 2019 09:43

Jaren achter elkaar met diverse kleine caravans gekampeerd (3.14 en 3.30)

Dan ging de voortent er wel voor omdat ik de ruimte gewoon nodig had.

Nu sinds oktober een flinke Ventana 510 TS en meegenomen het feit dat onze zoon (inmiddels 20 jaar) in zijn eigen tentje slaapt en dat hij niet zo vaak meer (zal) meegaan hebben wij er voor gekozen een etuiluifel van 4.50 mtr aan de caravan te hangen.

Er zit wel een voortent bij deze caravan maar die gaat er niet meer voor komen.

Zeker het gemak van het opzetten van de etuiluifel en het feit dat je aan het einde van de zomervakantie de voortent schoon moet maken in plus 35 graden heeft ons dit besluit doen nemen.

Overigens bij een nachtje overnachten op een doorreiscamping zetten we die natuurlijk ook niet op.

Afgelopen meivakantie een weekje Parijs gedaan en we waren binnen een half uur klaar met opruimen, caravan aan de haak en gaan. Heerlijk!

Overigens moet de ervaring komende zomer uitwijzen of het met de Omnistor 3 weken bevalt of dat we de voortent toch missen maar dat is afwachten

Maar iedere kampeerder natuurlijk zijn eigen voorkeuren/wensen.
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
bofinn
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 14 dec 2018 14:37
Locatie: Monster (dorpje aan de kust direct beneden Den Haag)

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door bofinn » ma 13 mei 2019 09:58

Niels83 schreef:
ma 13 mei 2019 01:10
waarom kies je niet voor iets 2de hands? als je dan weet dat je het vaker gaat gebruiken heb je misschien ook je wensen wat scherper.
Dat is eigenlijk zo'n gek idee nog niet. Ik ga eens kijken wat voor moois ik op Marktplaats kan vinden.
Afbeelding Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi EcoBoost Titanium (2013)
Afbeelding Knaus Sport 500 FDK (2010)

Gebruikersavatar
bofinn
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 14 dec 2018 14:37
Locatie: Monster (dorpje aan de kust direct beneden Den Haag)

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door bofinn » ma 13 mei 2019 10:05

Dank voor de tip! Ik heb even het filmpje zitten kijken. Dat is behoorlijk overtuigend. Niet zozeer de Isabella Shadow zelf, maar wel het opzetten van een luifel. Op die manier en zo snel een zonnescherm/overkapping neer te zetten is waar ik naar op zoek ben.

Wat mij wel opvalt in het filmpje is dat enkel twee staanders wel wat weinig lijkt. Twee dakliggers erbij zou het volgens mij net iets robuuster en netter maken. Ik denk dat ik naar zoiets op zoek ga. Hoewel het er op lijkt op 1 van de plaatjes dat je bij de Shadow optioneel dakliggers kan gebruiken? Weet je daar toevallig vanaf? Ook wel jammer dat de Shadow 2m diep is, ipv 2,40 of 2,50 zoals de meeste luifels.
Afbeelding Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi EcoBoost Titanium (2013)
Afbeelding Knaus Sport 500 FDK (2010)

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4006
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Gemineye » ma 13 mei 2019 10:13

Afbeelding

Bij onze vorige caravan gebruikten we deze voor snelle stops. Goedkope luifel met enkel 3 staanders. Geen last van het bh effect gehad; de middelste staander mooi hoog houden, de buitenste mooi laag. Erg windvast is het allemaal niet, maar ja elk voordeel heeft een nadeel zullen we maar zeggen.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Jan van Vijven » ma 13 mei 2019 10:15

Liggers maken het voor het snelle al weer minder snel.
Na vijf caravans en alle soorten van luifels, ook zak en cassette luifels, weten we nu wat wij het fijnst vinden.
Dus: staan we iets langer dan de Unico, storm en tocht vrij, en voor de korte stops de Isabella. Je zit droog en hebt ook wat schaduw.

Je schrijft dat je niet veel ervaring hiermee hebt, je zult ervaren dat je door de jaren heen van alles probeert en zelf een conclusie moet trekken.

Iedereen heeft hier een andere mening over. Btw: wij reizen zonder kinderen, als de stoelen en Nespresso droog staan zijn we al content :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Fred G
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 13 mei 2016 22:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Fred G » ma 13 mei 2019 11:31

Ik heb voor de doorreisdagen een heel simpel reisluifeltje gekocht van de O. te W.
Luifel “Soleil” voor € 69,- awhoea.gif
Een boogstokje, scheerlijntjes en haringen inbegrepen.
Het is het nog niet helemaal, door de wind schuift het doek door de rails naar één kant toe. Ik denk het op te lossen twee dakliggers en en die blokje aan de binnenpees. Ja, voor dat geld zit dat er ook nog bij awhoea.gif awhoea.gif

Grt Fred
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Eefje » ma 13 mei 2019 14:01

Jan van Vijven schreef:
ma 13 mei 2019 09:34
Wij hebben geen voortent alleen maar een Unico luifel en dat is soms al teveel werk, daarom gebruiken wij deze van Isabella voor korte stop‘s. BH’s vanwege water is helemaal niet aan de orde, kwestie van goed schuin weg zetten. Volgens mij is er zelfs een filmpje hoe deze op te zetten.
Meestal gebruik ik maar drie scheerlijnen, het spreekt vanzelf dat dit niet opgaat bij veel wind.


https://www.isabella.net/nl/zonluifels/details/shadow

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
deze hebben wij ook (in combi met eriba touring troll), houdt regen goed tegen (is vrij stevig materiaal) en bij regen spannen we midden omlaag of 1 zijkant. is idd net handig voor snel trekken (voortent meer werk) en geeft net wat schaduw enzo.
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”