Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
bofinn
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 14 dec 2018 14:37
Locatie: Monster (dorpje aan de kust direct beneden Den Haag)

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door bofinn » ma 13 mei 2019 15:47

Jan van Vijven schreef:
ma 13 mei 2019 10:15
Liggers maken het voor het snelle al weer minder snel.
Ja dat is zeker waar, al vind ik ook bij de voortent het frame opzetten het makkelijkste en snelste werkje.
Jan van Vijven schreef:
ma 13 mei 2019 10:15
Je schrijft dat je niet veel ervaring hiermee hebt, je zult ervaren dat je door de jaren heen van alles probeert en zelf een conclusie moet trekken.
Dat begrijp ik. Ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren. Maar door het met anderen er over te hebben kom je nog wel eens tot nieuwe inzichten. Zo nu en dan wil dat nog wel eens een miskoop voorkomen :lol:
Afbeelding Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi EcoBoost Titanium (2013)
Afbeelding Knaus Sport 500 FDK (2010)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door PD » ma 13 mei 2019 17:04

Wij staan vrijwel nooit langer dan een dag of 3 a 4 op dezelfde plek. Om die reden hebben we standaard de Unico Torino als luifel die we ook voor een weekendje (3 dagen / 2 nachten) opzetten. Een caravan zonder luifel vinden we erg kaal en bovendien kun je met een Torino (evt. met zijwand) net wat beschutter zitten waardoor je ook 's avonds langer buiten kunt blijven zitten. Een cassetteluifel hebben we ook al eens overwogen, maar die vinden we niet mooi, zeker niet met zo'n bijbehorende zijwand.


Om voorts op een overnachtingscamping uit de zon te kunnen zitten, hebben we een eenvoudige luifel van volgens mij 4,5 meter breed die we voor het slapen gaan weer opbergen. Voordeel van dit lichte ding is dat je het aan beide zijden van de caravan kunt gebruiken zodat je zowel uit de wind als uit de zon kunt zitten wanneer we dit wensen........ de eerlijkheid gebiedt wel dat deze luifel slechts 1 keer heeft gestaan; alleen om te testen awhoea.gif

De benodigde telescoopstokken hadden we al voor de tarp die we soms op een warme dag op de camping nog opzetten maar die we net te bewerkelijk vinden voor op een overnachtingscamping.... een kampeerder sleept wat mee knipoog.gif
Bijlagen
Chaam03-luifel.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Nimma » di 14 mei 2019 14:37

Ik denk dat onze zojuist aangeschafte Thule Omnistore 3.50m plaats gaat maken voor iets anders. Ik krijg hem alleen met veel moeite terug in de zak. Deze Thule is aanmerkelijk zwaarder dan eerder gebruikte Fiamma's van 3.10m
Vragen:
* Is een Torino hetzelfde als een Verona met zijwanden?
* Weet iemand welke maat ik moet hebben voor een Knaus 450FU?
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door PD » di 14 mei 2019 20:11

RE.gif
Nee, de Torino met zijwanden is zeker geen Verona. Wij hebben beiden gehad en vinden de Torino makkelijker en sneller op te zetten. In de praktijk gebruiken wij nauwelijks een zijwand. Wanneer je de Verona opzet zonder het uitritsbare deel van de zijwanden, dan houd je alsnog een gedeelte van de zijwanden.

Qua maat zou ik altijd vertrouwen op het advies van BAX.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Eefje » vr 17 mei 2019 16:28

oja, bijkomend voordeel van onze isabella snelle schuif-luifel is dat we in het voorjaar wel de voortent opzetten en de luifel aan de andere kant van de caravan inschuiven zodat de fietsen eronder droog kunnen staan ;)
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Minimijn
Berichten: 37
Lid geworden op: za 25 feb 2017 14:16

Re: Verstandig om simpele en goedkope luifel te kopen?

Bericht door Minimijn » za 18 mei 2019 07:39

Hi we gebruiken bij een overnachtingscamping of paar dagen weg een Caravanluifel Travel te koop O te W. We hebben daarvoor ook lichtgewicht stokken van de tarp voor. Luifel weegt weinig en kost niet zo veel. We hebben dezelfde caravan. Past prima en geeft net een beetje schaduw, bescherming tegen een beetje regen of bescherming tegen dennenappels of zo.
Knaus sport 500 fdk

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”