Bijzettent zoekende

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Bijzettent zoekende

Bericht door Williamr » do 7 feb 2019 21:41

Vorig jaar wilden onze dochters voor het eerst in een tentje slapen. We hebben een Black and White van Decathlon gekocht voor 3 personen, groot genoeg voor twee meiden van 7 en 9 dachten we. Helaas was minder waar, ‘s nachts meerdere keren eruit omdat ze over elkaar lagen te rollen en omdat het een polyester tentje was veel condens. Tent na de laatste vakantie maar op MP gezet.

Nu ben ik aan het oriënteren voor een katoenen vis á vis tent, zijn er mensen die ervaringen hebben met onderstaande tent?

https://www.baxrecreatieshop.nl/tenten/ ... -tent.html

Of deze

https://m.teun.nl/nl/557841/campsite-te ... -cruz-btc/

Als jullie nog tips hebben voor een katoenen tent hoor ik het graag!
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38607
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door Micky » do 7 feb 2019 22:11

RE.gif

de 2de is polyester, dus dat zou ik dan niet kiezen in jullie geval, Witjesm heeft een mooie katoenen vis a vis (ik heb er niet in geslapen, maar wel 2 keer opgezet en afgebroken, handig ding vond ik mrgreen.gif ), zou wel eens van Obelink kunnen zijn, wellicht heeft hij een advies voor je, stuur M anders even een PBtje thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Volvodriver

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door Volvodriver » vr 8 feb 2019 07:05

RE.gif RE.gif
Die van BAX is wel heeeel erg mooi. En dezelfde kwaliteit als de Unico voortenten. Falco wordt ook door Bax gemaakt in hun atelier.
Die van Teun heeft wel een katoenen binnentent maar het doek is van polyester.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23446
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door PD » vr 8 feb 2019 07:44

Volgens mij heeft Safarica ook alternatieven in het assortiment. Die staan o.a. bij De Wit in Schijndel.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4034
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door Gemineye » vr 8 feb 2019 08:45

Ik volg deze even mee!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door Williamr » vr 8 feb 2019 20:12

Volvodriver schreef:
vr 8 feb 2019 07:05
RE.gif RE.gif
Die van BAX is wel heeeel erg mooi. En dezelfde kwaliteit als de Unico voortenten. Falco wordt ook door Bax gemaakt in hun atelier.
Die van Teun heeft wel een katoenen binnentent maar het doek is van polyester.
We hebben ook een unico dus we kennen de kwaliteit hiervan. Het enige is dat we ongeveer 1,5 uur bezig zijn om bij Bax te komen. Dus voordat we die kant opgaan moet ik er wel een beetje zeker van zijn. Hier in de regio heb je alleen Van Duinkerken waar je een beetje keuze hebt.

Welk voor of nadeel kleeft er aan een katoenen binnentent en polyester doek?
PremiumDiscovery schreef:
vr 8 feb 2019 07:44
Volgens mij heeft Safarica ook alternatieven in het assortiment. Die staan o.a. bij De Wit in Schijndel.
Zat ik ook al naar te kijken maar de vis á vis die in het gamma bij Safarica zit heeft weer een extra boog tov de Santa cruz. Geeft wel weer iets meer ruimte maar misschien weer wat langer bezig?
Hij moet wel redelijk snel opgezet kunnen worden omdat de kinderen ook op de overnachtingscamping in een tentje slapen.
Bij ons in de caravan is geen succes [aschrik.gif]

Micky schreef:
do 7 feb 2019 22:11
RE.gif

de 2de is polyester, dus dat zou ik dan niet kiezen in jullie geval, Witjesm heeft een mooie katoenen vis a vis (ik heb er niet in geslapen, maar wel 2 keer opgezet en afgebroken, handig ding vond ik mrgreen.gif ), zou wel eens van Obelink kunnen zijn, wellicht heeft hij een advies voor je, stuur M anders even een PBtje thumbup.gif
Thnx zal hem straks even een berichtje sturen.
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Volvodriver

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door Volvodriver » vr 8 feb 2019 21:05

Voordeel van katoenen binnentent is een betere vochtregulering ten opzichte van een volledige polyester tent. Maar lang niet zo goed als bij een volledige katoenen tent (binnen en buitentent) of één van speciaal Ten Cate doek voor tenten. (Zoals die van Falco)

Ik moet persoonlijk zeggen dat ik het gamma van van Duinkerken minder vindt dan het van Hendriks in Ermelo. Zeker qua (bijzet)tenten. En als Nijkerk in jou nabijheid is, is Ermelo dat ook. 😉

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door JosD » vr 8 feb 2019 21:21

Ik zou zeker voor de poolvos duo gaan, wij hebben de enkele poolvos, fantastische tent.
Geen scheerlijnen, staat superstrak, en bij een beetje storm staat ie als een huis en slapen ze veilig door!
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3723
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door Niels83 » za 9 feb 2019 03:24

je zegt van duinkerken. dus midden Nederland.
dan heb je nog wel iets meer te kiezen hoor. frans de witte in houten heeft een aardig aanbod. leuke is dat de tenten zolder zo door loopt naar bever.

en in Ermelo zit ook nog een grote zaak. beide minder gericht op caravans dus neer tent keuze.

ik vind die eerste tent erg mooi maar flink aan de prijs.

een katoenen tent scheelt heel veel vocht en in vergelijking met de 100% nylon.
ik heb in mijn jeugd altijd in een nylon vis a vis tent gelegen, met katoenen binnentent dat was prima als er maar veel open kan blijven.

Volvodriver

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door Volvodriver » za 9 feb 2019 09:07

RE.gif RE.gif
Als wij een bijzettent voor kinderen nodig zouden hebben zou dat zeker ook mijn eerste keus zijn. Oftewel die zou er al zijn 😉

RE.gif
Lees jij voorgaande berichten wel? 😉😉😎😎

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3723
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door Niels83 » za 9 feb 2019 10:25

RE.gif

nu alleen die van TS aangezien hij een vraag stelt die ik beantwoord

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door Williamr » za 9 feb 2019 11:16

JosD schreef:
vr 8 feb 2019 21:21
Ik zou zeker voor de poolvos duo gaan, wij hebben de enkele poolvos, fantastische tent.
Geen scheerlijnen, staat superstrak, en bij een beetje storm staat ie als een huis en slapen ze veilig door!
Net op de site gekeken van Bax naar de enkele Poolvos, maar die ziet er ook goed uit. Voordeel is wel dat er een voorportaal zit waardoor de regen niet de tent inloopt. Bij de Duo heb je mijn inziens hier meer kans op.

Ook nog gebeld met Bax voor wat extra info, uitgebreid te woord gestaan hierover. Ze hadden de tent ook naar de ANWB gestuurd om deze te testen. Deze kregen ze weet terug gestuurd.......reden.......er is geen vergelijkbare tent.

Hoe lang ben jij bezig om de tent op te zetten?
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38607
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door Micky » za 9 feb 2019 11:24

RE.gif

die duo is wel erg groot, als het zo zie, je hebt ongeveer 3x3 meter nodig
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18340
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door deusjevo » za 9 feb 2019 12:00

Ik vind ze ook behoorlijk groot, op een beetje zuid Franse camping kan je al in de problemen komen als er een caravan, voortent en auto op je plekje moeten komen.
Dat met dat voorportaal dat inregent zou ik ook zeker op letten, dan liever een luifeltje dat de ingang afschermt tegen inregenen of een watervalletje als je de tent openritst.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4034
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door Gemineye » za 9 feb 2019 12:23

Die 3x3 is idd wel groot, maar je hebt geen scheerlijnen nodig dus daarmee win je weer wat ruimte denk ik.

Kun je niet ergens het “ouderwetse” model katoenen tent nog vinden? Die zijn wat vriendelijker qua maat, en blijft voor mij eigenlijk nog steeds ideale model. Hoewel ik die falco tenten ook erg mooi vind.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

workel

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door workel » za 9 feb 2019 14:08

Tja........blijft een lastige keuze wij hebben voor onze zoon gekozen voor een Karsten oppomp tent 220x220 bevalt goed, grote broer 350x350 hebben wij zelf jaren mee gekampeerd. Prima tent staat zo en houd zijn waarde ook bij verkoop.

https://www.karstentravelstore.nl/oppompbare-tenten

Hebben ook sinds kort een tunnel tent type Karsten Novia

https://www.karstentravelstore.nl/tunne ... novia.html

Volvodriver

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door Volvodriver » za 9 feb 2019 14:33

deusjevo schreef:
za 9 feb 2019 12:00
Ik vind ze ook behoorlijk groot, op een beetje zuid Franse camping kan je al in de problemen komen als er een caravan, voortent en auto op je plekje moeten komen.
Dat met dat voorportaal dat inregent zou ik ook zeker op letten, dan liever een luifeltje dat de ingang afschermt tegen inregenen of een watervalletje als je de tent openritst.
Voor inregenen van het voorportaal of watervalletje hoef je niet bang te zijn als je goed kijkt bij de beide poolvossen. De constructie van de ingang is redelijk gelijkwaardig aan het koepeltentje dat ik ooooooooit had. Daar ook nooit last van bovengenoemde zaken gehad. En ik veronderstel dat BAX daar ook wel heel goed naar gekeken heeft. Gezien hun ervaring.

De oppervlakte zal eerder een probleem kunnen zijn zoals aangegeven.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18340
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door deusjevo » za 9 feb 2019 15:00

RE.gif rits de deur maar eens open na een regenbui en het loopt zo je grondzeil op vanaf de deur
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Michielwoerden
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 9 aug 2017 20:19

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door Michielwoerden » za 9 feb 2019 16:36

Williamr schreef:
za 9 feb 2019 11:16
JosD schreef:
vr 8 feb 2019 21:21
Ik zou zeker voor de poolvos duo gaan, wij hebben de enkele poolvos, fantastische tent.
Geen scheerlijnen, staat superstrak, en bij een beetje storm staat ie als een huis en slapen ze veilig door!
Net op de site gekeken van Bax naar de enkele Poolvos, maar die ziet er ook goed uit. Voordeel is wel dat er een voorportaal zit waardoor de regen niet de tent inloopt. Bij de Duo heb je mijn inziens hier meer kans op.

Ook nog gebeld met Bax voor wat extra info, uitgebreid te woord gestaan hierover. Ze hadden de tent ook naar de ANWB gestuurd om deze te testen. Deze kregen ze weet terug gestuurd.......reden.......er is geen vergelijkbare tent.

Hoe lang ben jij bezig om de tent op te zetten?
De poolfox duo vind ik wel redelijk ok. grote nadeel vind ik het kuipzeil van het middendeel. Dit is van een matige kwaliteit en word met klitteband aan de 2 binnententjes geklit.

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door JosD » za 9 feb 2019 21:30

Williamr schreef:
za 9 feb 2019 11:16
JosD schreef:
vr 8 feb 2019 21:21
Ik zou zeker voor de poolvos duo gaan, wij hebben de enkele poolvos, fantastische tent.
Geen scheerlijnen, staat superstrak, en bij een beetje storm staat ie als een huis en slapen ze veilig door!
Net op de site gekeken van Bax naar de enkele Poolvos, maar die ziet er ook goed uit. Voordeel is wel dat er een voorportaal zit waardoor de regen niet de tent inloopt. Bij de Duo heb je mijn inziens hier meer kans op.

Ook nog gebeld met Bax voor wat extra info, uitgebreid te woord gestaan hierover. Ze hadden de tent ook naar de ANWB gestuurd om deze te testen. Deze kregen ze weet terug gestuurd.......reden.......er is geen vergelijkbare tent.

Hoe lang ben jij bezig om de tent op te zetten?

In een kwartiertje staat hij, hij is ruim van binnen zodat er tussen de slaapmatten nog wat ruimte is. Zeg maar 2,5 slaapplaats.
Hij is nu ook in een nieuwe kleur te krijgen, antraciet met wit, geweldige kleur!
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door JosD » za 9 feb 2019 21:37

198A2F7E-1E05-446D-A2FA-14B32AADB314.jpeg
198A2F7E-1E05-446D-A2FA-14B32AADB314.jpeg (117.46 KiB) 1878 keer bekeken
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23446
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door PD » za 9 feb 2019 21:37

Williamr schreef:
za 9 feb 2019 11:16
Hoe lang ben jij bezig om de tent op te zetten?

Persoonlijk denk ik dat we daar hier op het forum nogal eens teveel de nadruk op leggen, want wat maakt die extra 5 of 10 minuten nu echt uit... natuurlijk is het op een overnachtingscamping fijn wanneer het vlotjes verloopt, maar op de eindbestemming boeit het toch eigenlijk nauwelijks... je zou maar te snel dronken worden knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door JosD » za 9 feb 2019 22:00

RE.gif Zit wat in, tis tenslotte vakantie, geen race knipoog.gif
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3723
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door Niels83 » za 9 feb 2019 23:57

PremiumDiscovery schreef:
za 9 feb 2019 21:37
Williamr schreef:
za 9 feb 2019 11:16
Hoe lang ben jij bezig om de tent op te zetten?

Persoonlijk denk ik dat we daar hier op het forum nogal eens teveel de nadruk op leggen, want wat maakt die extra 5 of 10 minuten nu echt uit... natuurlijk is het op een overnachtingscamping fijn wanneer het vlotjes verloopt, maar op de eindbestemming boeit het toch eigenlijk nauwelijks... je zou maar te snel dronken worden knipoog.gif
en toch.

wij hadden een Bardani tent. top tent ik kocht er morgen zo weer 1. tent stond in 10 minuten voor 1 nachtje bij rustig weer voorspellingen.
om hem echt mooi neer te zetten moesten er nog 30 haringen in. in mooi zacht gras land 15 minuten werk, alleen gek genoeg kom je dat zo weinig tegen. ik was gauw 1,5 bezig om de tent echt mooi op te zetten. nu kan ik slecht tegen rommelig opgezette tenten.

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Bijzettent zoekende

Bericht door Williamr » zo 10 feb 2019 09:05

PremiumDiscovery schreef:
za 9 feb 2019 21:37
Williamr schreef:
za 9 feb 2019 11:16
Hoe lang ben jij bezig om de tent op te zetten?

Persoonlijk denk ik dat we daar hier op het forum nogal eens teveel de nadruk op leggen, want wat maakt die extra 5 of 10 minuten nu echt uit... natuurlijk is het op een overnachtingscamping fijn wanneer het vlotjes verloopt, maar op de eindbestemming boeit het toch eigenlijk nauwelijks... je zou maar te snel dronken worden knipoog.gif
Ben ik wel mee eens...... alleen het feit wil dat ik bijna alles zelf neer zet. Dus een globale indicatie voor het opzetten hiervan vind ik fijn. Als ik 45 minuten met een bijzettentje bezig ben is voor mij de aardigheid ervan af en zal ik deze nooit aanschaffen.
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”