Fortex combi Pro voor Elddis

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
Mistral
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 7 jan 2019 15:13

Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Mistral » di 8 jan 2019 21:48

Afgelopen najaar heb ik een mooie Elddis Crusader Hurricane caravan gekocht. Er zat een gebruikte Italiaanse voortent bij die net niet lekker past.

Ik kwam daarom onlangs op het idee om er een Unico Verona luifel bij te kopen. Helaas bleken alle Unico modellen met standaardmaten overleg met Unico niet te passen aan onze caravan. We hebben maatwerk nodig voor de Elddis hoorden we van Unico. Vreemd genoeg heeft Unico helemaal niet aangegeven dat ze hun tenten op maat kunnen vermaken, dus zo zijn we uiteindelijk bij Fortex uitgekomen.

We wilden een voortent en een luifel bij onze caravan. De Fortex 'Aronde combi' leek ons wel wat. Daar kan of de luifel of de petluifel voor de voortent gezet worden. Helemaal prima. Tot we eenmaal thuis de 'Aronde combi Plus' nog eens wat beter gingen bekijken. Tja, het is toch wel fijn als je de petluifel samen met de luifel kunt gebruiken, want de petluifel alleen gebruiken we waarschijnlijk maar heel weinig. Bij de Plus geeft de petluifel juist heel veel nuttige ruimte. En uitritsbare zijwanden van de luifel zijn ook wel heel praktisch met wind en hitte. Dus... We zijn lekker aan het brainstormen geweest en we gaan uiteindelijk toch voor de Aronde combi Plus om het in één keer goed te doen. Ik had werkelijk nooit gedacht ooit een tent op maat te laten maken, we doen het nu dan ook maar gelijk goed.

Ik vind het altijd een beetje jammer dat de meeste voortenten grijs, zwart of blauw zijn, er is doorgaans heel weinig keuze in andere kleuren op de markt. Op campings vind ik het leuk om andere gekleurde tenten te zien en ik heb er altijd graag zelf ook één willen hebben. Ik heb daarom nu zelf een compleet afwijkend kleurenschema gemaakt voor onze toekomstige ten die perfect bij onze caravan past. Was erg leuk om dat uit te puzzelen. Vanmiddag hebben we besloten om zowel de petluifel als de hoofdluifel ook van zandkleurige kleppen te laten voorzien, net als een oude tunneltent van ons ook altijd had, en wat ik altijd heel prettig vond.

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat we morgen het offerte traject kunnen sluiten en dat onze tent volgens planning in februari gemaakt gaat worden. Ik vind het echt een bijzonder traject.

Wordt vervolgd...!
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Micky » di 8 jan 2019 22:11

RE.gif

Wij hebben al zo'n 5 jaar een Fortex en perfect op maat gemaakt voor onze caravan (incl. uitbouw), echt een aanrader bevalt echt super goed!
Als advies voor jullie bestelling, staan jullie vaak op velden waarbij je heel veel ruimte aan de voorkant hebt? want verkijk je niet op de diepte van de set zoals je hem geplaatst hebt. hebben jullie vaak veel ruimte dan is het natuurlijk super groot thumbup.gif
2de, overweeg eventueel afneembare slikranden, scheelt schoonmaakwerk, helaas waren die nog niet beschikbaar toen wij de tent kochten (althans is ons niet aangeboden als optie). thumbup.gif

veel plezier met bestellen/voorbereiding C forum6.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Abve

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Abve » di 8 jan 2019 22:59

Wij hebben sinds Maart 2018 een Fortex Aronde luifel.
Het voordeel is inderdaad dat Fortex op maat levert waardoor de luifel super strak staat.
Ik heb afneembare slikranden en ze eigenlijk ook niet gebruikt.
Nu hadden we ook een uitzonderlijk mooie zomer en een luifel gebruik je anders dan een voortent.
Je koopt in ieder geval een kwaliteitsprodukt en het bedrijf staat achter z’n product.
Veel succes er mee!

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door blefke » di 8 jan 2019 23:56

Als het kan zou ik zeker overwegen om led verlichting als optie te nemen.
Wordt dan mooi weggewerkt aan de voorkant ( binnenzijde) van de tent.

Blefke

Volvodriver

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Volvodriver » wo 9 jan 2019 07:33

Goede keus. En ik zou de opties als hierboven aangedragen zeker in overweging nemen.

Overigens vreemd dat Unico niet aangeeft dat ze "maatwerk" leveren. Wij hebben onze Unico bij aanschaf van de caravan gekocht via onze caravanleverancier. Die heeft de tent daar besteld. En Unico geeft toen zelf aangegeven dat ze de "eerder geleverde" tent retour moesten hebben omdat ze een "maatwerk" tent moesten leveren.

Overigens is de reden dat wij nu Unico hebben en geen Fortex ingegeven door het feit dat wij een goede combideal konden sluiten. Anders waren wij ook bij Fortex uitgekomen. (We zouden direct doorrijden naar Enschede was de afspraak onderling. Dat is er niet van gekomen).

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door DanielW » wo 9 jan 2019 08:59

Ik vind het een mooie kleurencombi thumbup.gif . Weer wat anders.

Misschien vertekend het op de foto, het is dat je een caravan nodig hebt om hem vast te maken, want hier kan je al in wonen mrgreen.gif .
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

koning

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door koning » wo 9 jan 2019 12:15

Ziet er goed uit!
Wij hebben ook goede ervaringen met onze Fortex Aronde met diepe petluifel, daarnaast sprak ons de klantvriendelijkheid en het meedenken van Fortex erg aan.
Rood accentje is passend bij onze HomeStar.
received_279643546031010 (1).jpeg

Gebruikersavatar
Mistral
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 7 jan 2019 15:13

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Mistral » wo 9 jan 2019 14:26

Micky schreef:
di 8 jan 2019 22:11
RE.gif

Wij hebben al zo'n 5 jaar een Fortex en perfect op maat gemaakt voor onze caravan (incl. uitbouw), echt een aanrader bevalt echt super goed!
Als advies voor jullie bestelling, staan jullie vaak op velden waarbij je heel veel ruimte aan de voorkant hebt? want verkijk je niet op de diepte van de set zoals je hem geplaatst hebt. hebben jullie vaak veel ruimte dan is het natuurlijk super groot thumbup.gif
2de, overweeg eventueel afneembare slikranden, scheelt schoonmaakwerk, helaas waren die nog niet beschikbaar toen wij de tent kochten (althans is ons niet aangeboden als optie). thumbup.gif
Hoi Mickey,

Fijn om te horen dat de tent goed bevalt. Volgens mij kwam ik al een mooie foto van jouw voortent / aanbouw tegen!

Je hebt inderdaad gelijk dat deze set zoals op de foto echt een behoorlijk diepte heeft voor een ondiep plekje op de camping door de gecombineerde luifel. De tent is zoals op de foto geloof ik ruim 5,5 meter diep. Gelukkig kunnen we hem in losse componenten opzetten zodat hij ook altijd past op de ondiepe plekken die we tegen zullen komen. We kunnen hem opzetten als:
- losse luifel
- voortent
- voortent met alleen petluifel
- voortent met alleen luifel
- voortent met de petluifel en de luifel

Iedere combinatie hierboven heeft een andere diepte waaruit we ter plekke kunnen kiezen. Dit voorseizoen hebben we weer alle ruimte op onze plek om hem helemaal te kunnen proberen.

Wij wilden inderdaad net als jij ook heel graag de afneembare slikranden. Bij Fortex hebben we het er uitgebreid met ze over gehad en ze hebben ze echt met klem afgeraden vanwege ons vrij intensieve gebruik van onze voortent. Ze geven aan dat het opzetten van de slikranden een werkje is omdat ze verschillende groottes hebben. Ze geven ook aan dat ze niet zo strak hangen als gewone slikranden. Ook geven ze aan dat ze echt vies en smoezelig worden (met name het klittenband) bij langer gebruik en dat ze dan gewoon heel moeilijk weer schoon te krijgen zijn. En ten slotte geeft Fortex als belangrijk punt aan dat, vanwege het klittenband, de afneembare slikranden met klittenband opmerkelijk sneller slijten en dat ze daardoor een veel korte levensduur hebben dan de voortent.

Wij hebben naar ze geluisterd en hebben volgens advies geen afneembare slikranden besteld. Voor iemand die zijn tent vooral als luifel, of de voortent minder lang gebruikt, zal de afweging natuurlijk weer heel anders zijn.

Dank je wel voor het meedenken.
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus

Gebruikersavatar
Mistral
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 7 jan 2019 15:13

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Mistral » wo 9 jan 2019 15:33

Dank je wel Abve, fijn dat hij goed bevalt!

Blefke, goede tip, we vonden het alleen net wat te prijzig.

Volvodriver, het is misschien wel een beetje een gemiste kans van Unico. Ik denk dat het kwam omdat wij bij een Unico dealer stond ipv bij Unico zelf. (Wie weet hadden wij anders wel een Unico gehad? ;))

Dank je DanielW, de voortent is inderdaad qua grootte theoretisch we lbewoonbaar zonder caravan. Er komt ook een slaapcabine in. :-)

Hele mooie voortent Koning, het accent past heel goed bij de caravan.
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door DanielW » wo 9 jan 2019 15:55

RE.gif RE.gif

Wel lekker flexibel! Onze gehuurde vouwwagen (sorry, caravanforum vloekwoord) van deze vakantie had ook deze 5 opties. Nu hebben we op 1 plek gestaan met voortent en petluifel, maar als we hadden getrokken was niet elke keer die voortent er aan gegaan. Dat kan nu ook met de caravan, dat kan altijd, maar in sommige situaties vind ik een voortent handig waar andere alleen de luifel nodig is. Ik zit alleen te filosoferen over het gewicht van dit alles! Heeft Fortex daar een idee van? En het volume van het spul, prettig als het geheel in een dakkoffer past met formaat en gewicht.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Mistral
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 7 jan 2019 15:13

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Mistral » wo 9 jan 2019 17:00

Fijn dat het jullie goed bevalt met deze 5 opties bij jullie vouwwagen DanielW. Ik zie de charme van een mooie vouwwagen ook wel. :)

Ik heb het gewicht inderdaad afgelopen week al nagevraagd bij Fortex, alles bij elkaar zal het geheel ongeveer 51 KG gaan wegen geven ze aan. Onze oude basic voortent met stalen buizen woog ruim over de 60 kg, dus dit gewicht valt ons niet tegen.

Qua volume en verdeling in tassen geeft Fortex aan de voortent te pakken in twee tassen, en ook het frame verpakken ze in twee tassen. We kunnen dan zelf een verdeling maken om de petluifel te verpakken of de luifel met de bijbehorende stangen. Qua gewicht kan de volledige tent weer als vanouds in onze dakkoffer. Qua volume hadden we voorheen altijd ruimte over in onze dakkoffer. Dat gaat ook goed komen.
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Chris » wo 9 jan 2019 17:14

Hoe kan je maximaal verschillen he..
Wij hadden ook zo'n grote voortent met luifel en uitbouw.... ook zo'n set "helemaal compleet".
Prachtig om te zien, helemaal uitgezocht bij de caravan, en in de juiste kleuren...
Ik was er zo klaar mee.... opzetten een dikke dag werk, afbreken en schoonmaken ook een dag.
Dus.. net als jaren geleden... nu weer terug naar een luifel, alleen nog maar een Unico Torino.
De hele voortent combinatie ( 2x gebruikt) verkocht... hup weg ermee...
Nog een groot voordeel... ik hoef niet alleen minder tent mee te nemen, maar ook veel minder tentvulling.
Kassies en weet ik veel wat voor een goedbedoelde zooi.... weg..
Alleen de tafel en stoelen nog...ideaal denk ik.
Het verschilt natuurlijk wel enorm of je lang ergens staat of "on tour" bent.

Evengoed... gefeliciteerd.... mooi spul... uitstekende kwaliteit.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Mistral
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 7 jan 2019 15:13

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Mistral » wo 9 jan 2019 17:43

Dank je wel Chris. We kamperen al jaren met een ruime voortent in combinatie aanbouw en luifel op (voor)seizoensplekken. Het schoonmaken na zo'n periode is ons bekend en is inderdaad niet bepaald onze hobby. Het is daarom voor ons ook juist zo handig om alleen even de caravanluifel even mee te kunnen nemen voor een lang weekend of een korte vakantie weg. Of bijvoorbeeld alleen de voortent.

Dat scheelt ons, net als jou, inderdaad het nodige gedoe. We zijn van alle markten thuis.
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door deusjevo » wo 9 jan 2019 17:53

Precies als Chris zegt.

Wij hebben bij onze Knaus een vooortent van een of ander Ten Cate all-wheater materiaal waarvan ik al moe wordt als ik de 2 zakken zie liggen, totaal gewicht ca 50 kilo gok ik.

Sinds een jaar of 8 gebruiken wij ook een panorama luifel met inriitsbare zijwanden.
Fantastisch, veel minder zooi meenemen voor onder en in de tent, heerlijk.
Vorig jaar dus een weer een nieuwe relatief lichte panorama luifel gekocht, staat binnen 20 minuten op, helemaal blij mee.

In NL hebben we voor een voorseizoen eventueel altijd de “Ten Cate” tent nog.

Prachtig spul van Fortex trouwens!
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door DanielW » wo 9 jan 2019 18:46

@Mistral wij gaan nu voor een caravan, de gehuurde vouwwagen was een experiment hoe het reizen met eigen kampeermiddel bevalt. Nu gaan we in mei nog een midweek op stap met een gehuurde caravan.

Gewicht en formaat valt alleszins mee als het ook de opstelling is zoals je het liet zien, de voortent met kuipgrondzuil + luifels + alu stokken van de vouwwagen
schat ik ook op zeker 60kg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Mistral
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 7 jan 2019 15:13

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Mistral » wo 9 jan 2019 18:55

Hoi Deusjevo,

Ik denk dat je dit systeem met los te gebruiken componenten niet helemaal snapt

Als ik alleen de ras van het caravanluifeldeel meeneem heb ik precies de voordelen ook die je opnoemt. Snel opzetten, weinig zooi, uitritsbare zijkanten en hoef ik maar een licht tasje mee te nemen van een paar kilo.

Heerlijk flexibel systeem dus.
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus

Gebruikersavatar
Mistral
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 7 jan 2019 15:13

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Mistral » wo 9 jan 2019 18:59

DanielW schreef:
wo 9 jan 2019 18:46
@Mistral wij gaan nu voor een caravan, de gehuurde vouwwagen was een experiment hoe het reizen met eigen kampeermiddel bevalt. Nu gaan we in mei nog een midweek op stap met een gehuurde caravan.

Gewicht en formaat valt alleszins mee als het ook de opstelling is zoals je het liet zien, de voortent met kuipgrondzuil + luifels + alu stokken van de vouwwagen
schat ik ook op zeker 60kg.
Dat zijn mooie experimenten DanielW, hele mooie voorbereiding op een aankoop.

De 51kg van de Fortex is inderdaad de optelling van alles tezamen van onze bestelling, (excl. Vloerkleed.)
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door deusjevo » wo 9 jan 2019 19:33

RE.gif RE.gif
Ik begrijp je prima hoor, je schrijft gewoon NL. knipoog.gif
Inderdaad lekker flexibel zo.
Prachtig spul van Fortex.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Chris » wo 9 jan 2019 19:49

Vroeger hadden we een v.d. Horn voortent/luifel/uitbouw.
Daar stond geen frame in, nee, dat was steigerpijp, in ieder geval net zo veel en net zo zwaar.
Ooit eens alles gewogen, dik 75 Kg samen.... idioot gewoon.
Na een paar jaar helemaal zat van die tent...en een panorama luifel gekocht.
Heerlijk, wij noemden dat Light camping... woog niks meer.
En grote voordeel.... de zooi van binnen bleef ook binnen, niet meer die verhuizing van alle bende naar de voortent.
Helaas...
Ik ben daarna toch nog 2x weer aan een voortent begonnen...
De laatste was ook zo'n slim compleet recept... en maar sjouwen met de zooi... in en uit en later weer in de caravan.
Mijn damesschoenenwinkel is ondertussen bekend geworden op de campings.. :lol:
Nu niks meer...
Alleen een Torino met zijwanden.... that's all folks..
Weer Light camping gelukkig..
Daar wordt ik nou zo blij van he...
Evengoed.... je hebt wel iets moois gekocht....da's zeker.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door blefke » wo 9 jan 2019 20:16

Mistral schreef:
wo 9 jan 2019 15:33
Blefke, goede tip, we vonden het alleen net wat te prijzig.
Is inderdaad prijzig, ik heb bij de ac-tion 5 meter lichtstrip gekocht en deze aan de binnenkant in de boog vast geplakt..
Bij mij zit die er nu al 2 jaar goed in..
Mickey heeft dit ook gedaan, maar volgens mij plakt die bij hem niet zo goed..

Ik heb altijd een reserve setje bij mij, vind het wel handig die licht strip. niet overal lampjes kabels etc ;-)
En kost ook geen drol bij de action...
Wellicht een optie.

Blefke

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Micky » wo 9 jan 2019 20:28

Chris, het is toch geen wel of niet een voortent draadje scratch.gif

RE.gif idd, heeft met voorbereiding te maken en dat de tent 10 weken lang achter elkaar opstond wellicht, de volgende set ga ik in april beter monteren (lees plakken) mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Mistral
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 7 jan 2019 15:13

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Mistral » wo 9 jan 2019 21:30

Mickey en blefke, goeie van de plakstrips, dat ga ik zeker eens testen in de tent. Misschien lukt het wel in de luifel als de strip ip44 is. Thanks!

Chris, fijn dat je content bent met de Torino. thumbup.gif
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door blefke » wo 9 jan 2019 22:04

Red light district van M awhoea.gif

Blefke
Bijlagen
Schermafbeelding 2019-01-09 om 21.55.34.png

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Micky » wo 9 jan 2019 22:18

Hey dat is mijn Fortex :)


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Mistral
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 7 jan 2019 15:13

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Mistral » wo 9 jan 2019 23:04

Gaaf zeg! Wel heel rood, maar dat past toevallig wel bij mijn kleurencombinatie! ;-)
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”