Fortex combi Pro voor Elddis

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Williamr » za 2 mar 2019 17:12

Mistral schreef:
za 2 mar 2019 15:07
Nou, onze nieuwe voortent (een Fortex Aronde Combi plus) lag gereed bij Fortex en sinds vanmorgen ligt hij hier in huis!

Ik heb al even gespiekt in de tassen en hij is, natuurlijk zoals verwacht, keurig beige met donkerrood als hoofdkleur. Het dak is trouwens ook beige geworden ipv de champagnekleur die ik aanvankelijk had besteld. Ik denk dat dit meer eenheid zal geven.

Ik ben heel benieuwd hoe dit verrassingspakketje voor mijn caravan zal staan. Anders dan anders is hij zeker. Gelukkig is dat helemaal mijn ding, dat past bij mij. mrgreen.gif

We hebben vier tassen meegekregen. Voor de voortent/petluifel hebben we er één voor het doek en één voor de stokken. En idem voor de luifel. Grappig dat het totaal toch bijna 20kg lichter is dan onze oude kale voortent. Volume heeft het wel, het vult onze dakkoffer keurig denk ik.

Op het forumuitje gaan we hem voor het eerst opzetten. Weet niet zeker of het plekje groot genoeg is voor de voortent met luifel plus petluifel, maar de voortent met alleen de petluifel eraan zal zeker passen.
Ik heb trouwens extra kleppen aan de petluifel en ook aan de luifel laten zetten voor wat extra privacy. Ik heb dat bij mijn vorige luifel gemist. Ben er eigenlijk wel heel benieuwd naar hoe dat in de praktijk zal bevallen.
Ik sta al helemaal in de hoek dus ik denk dat ik niet veel meer kan opschuiven whistle.gif [aschrik.gif] mrgreen.gif
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Luc en Chris
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 16:05
Locatie: Kloosterzande

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Luc en Chris » za 2 mar 2019 17:29

Nou, nou dat beloofd.

Wij zitten ook met smart te wachten achter onze Aronde voor de Hobby. Alleen halen was ons wat te ver vanuit Zeeuws-Vlaanderen en hebben we gekozen om te laten verzenden. Maar we zullen moeten wachten tot einde van deze maand om ze op te zetten.
ben erg benieuwd, want het is niet alleen onze eerste caravan, maar ook onze eerste voortent in ons leven.
Ex-camperaars die in een stacaravan zijn beland... en nu terug in een tourcaravan….
ICD-Drager sinds 20 juni 2016.

Gebruikersavatar
Mistral
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 7 jan 2019 15:13

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Mistral » za 2 mar 2019 19:02

Williamr schreef:
za 2 mar 2019 17:12
Ik sta al helemaal in de hoek dus ik denk dat ik niet veel meer kan opschuiven whistle.gif [aschrik.gif] mrgreen.gif
Haha, hoi buurman! :-) In de breedte is het meer dan ruim genoeg denk ik. Volgens de campingplattegrond loopt er nog een doodlopend zandpad voorlangs. Ik vraag me af of we die plaatselijk gaan overkappen met de luifel wanneer we alles gaan opzetten... Maarre, geen wereldprobleem hoor, we gaan het zien. knipoog.gif

Na het weekend zetten we de caravan plus voortent toch direct op onze voorseizoensplek. Forumweekendje is een mooi oefenweekendje.
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus

Gebruikersavatar
Mistral
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 7 jan 2019 15:13

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Mistral » za 2 mar 2019 19:12

Luc en Chris schreef:
za 2 mar 2019 17:29
Nou, nou dat beloofd.

Wij zitten ook met smart te wachten achter onze Aronde voor de Hobby. Alleen halen was ons wat te ver vanuit Zeeuws-Vlaanderen en hebben we gekozen om te laten verzenden. Maar we zullen moeten wachten tot einde van deze maand om ze op te zetten.
ben erg benieuwd, want het is niet alleen onze eerste caravan, maar ook onze eerste voortent in ons leven.
Spannend Luc en Chris! We moesten ook half NL overbruggen, was ruim vier uren rijden. 't Is geen kleine aankoop. Ook op advies van Fortex zelf afgehaald en nog uitgebreide uitleg over het opzetten gekregen ondanks dat we al veel ervaring met tenten hebben. Dit voelt toch voor ons wel goed zo.

Veel plezier met jullie tent en jullie caravan! Ook toevallig een Aronde (Combi/plus)?

Ps: er zit een goede bakker bij Fortex in de buurt om lekkere broodjes te halen voor de lunch mochten jullie toch gaan rijden... mrgreen.gif
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Hobby Linka » za 2 mar 2019 19:30

Williamr schreef:
za 2 mar 2019 17:12

Ik sta al helemaal in de hoek dus ik denk dat ik niet veel meer kan opschuiven whistle.gif [aschrik.gif] mrgreen.gif
Er staat nog iemand tussen jullie hoor.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Luc en Chris
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 16:05
Locatie: Kloosterzande

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Luc en Chris » za 2 mar 2019 19:40

Klopt Mistral, de Aronde plus met de petluifel van 1.10 meter. Wel met de optie om er ooit toch nog een luifel bij te kunnen plasten.
Ex-camperaars die in een stacaravan zijn beland... en nu terug in een tourcaravan….
ICD-Drager sinds 20 juni 2016.

Gebruikersavatar
Mistral
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 7 jan 2019 15:13

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Mistral » za 2 mar 2019 20:48

Hobby Linka schreef:
za 2 mar 2019 19:30
Williamr schreef:
za 2 mar 2019 17:12

Ik sta al helemaal in de hoek dus ik denk dat ik niet veel meer kan opschuiven whistle.gif [aschrik.gif] mrgreen.gif
Er staat nog iemand tussen jullie hoor.
Aha, whoops... Hoe meer zielen hoe meer vreugd! thumbup.gif
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus

Gebruikersavatar
Mistral
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 7 jan 2019 15:13

Re: Fortex combi Pro voor Elddis

Bericht door Mistral » za 2 mar 2019 20:51

Luc en Chris schreef:
za 2 mar 2019 19:40
Klopt Mistral, de Aronde plus met de petluifel van 1.10 meter. Wel met de optie om er ooit toch nog een luifel bij te kunnen plasten.
Slim! Een "Aronde plus" bestaat niet, het zal de normale Aronde met petluifel zijn die jullie hebben. Top, echt een mooie tent hoor. thumbup.gif
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”