Omnistor 1200

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beerhunter
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 25 jan 2017 20:59

Omnistor 1200

Bericht door Beerhunter » wo 28 nov 2018 16:44

Ik heb een vraag over de Thule Omnistor 1200, ik heb deze vorig jaar nieuw gekocht voor onze caravan. we hebben hem nu 2 seizoenen (3x 2 weken en 3 weekends) gebruikt zonder problemen. Tot afgelopen vakantie, bij het oprollen viel me op dat het doek aan de rechterzijde niet mee zo strak stond.
Bij nadere inspectie bleek de stiknaad in de zak een paar centimeter was ingescheurd.

Is dit normaal bij deze luifels?

Ik heb dit gemeld bij de winkel waar ik hem gekocht heb, ik heb er meteen foto's van bijgevoegd. Er kwam een reactie van Thule waarbij indirect werd geinsinueerd dat dit verkeerd gebruik zou kunnen zijn.
(We kunnen hier dus ook een verkeerde manipulatie / externe inwerking niet helemaal uitsluiten. Is er naast het scheurtje nog andere schade (lichtjes geplooid doek, doorbuigingen…)?
Hierop heb ik aangegeven dat de caravan altijd binnen gestald wordt en dat dit normaal gebruik betreft. Ik heb geen stormen of noodweer meegemaakt met deze luifel.
Na heel lang (2 maanden) niets gehoord te hebben, heb ik maar weer contact opgenomen. Nu kwam Thule terug met de melding dat ze 50% willen vergoeden...
Ik ga hier uiteraard niet mee akkoord, ze adverteren met 2 jaar garantie op alles en dan komen ze hiermee....

koning

Re: Omnistor 1200

Bericht door koning » do 29 nov 2018 08:42

Kun je de foto's hier ook plaatsen? Wij hebben ook een 1200, ben wel benieuwd naar de zwakke plek. Wij hebben wel af en toe fikse windvlagen gehad, zelfs een keer niet genoeg schuin gezet wat een waterzak veroorzaakte.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Omnistor 1200

Bericht door Nimma » do 29 nov 2018 11:57

Garantie geeft de verkoper, niet de fabrikant lijkt me. Ik gebruik al heel lang zo een luifel van Fiamma en die gaan na storm en tegenwind na vele jaren nog niet kapot. Lijkt me voor Thule ook een gatantiegeval door een constructie foutje. Op een afstand suggereren dat jij het fout gedaan hebt is op zijn minst niet aardig.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Omnistor 1200

Bericht door Morgoth » do 29 nov 2018 21:06

Tsja. Je zou de garantiebepalingen moeten Nakijken. Als scheuren in het doek is uitgesloten van garantie, heb je denk,ik mazzel met de 50%. Ik denk dat niemand hier zo op een stukje tekst kan bepalen of je recht hebt op garantie of niet.
Een beetje klantvriendelijkheid is echter wel te verwachten lijkt me.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Beerhunter
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 25 jan 2017 20:59

Re: Omnistor 1200

Bericht door Beerhunter » za 1 dec 2018 14:08

Hier de laatste reactie van Thule, ik denk dat ik snap wat ze bedoelen met die dubbele ontkenning in de eerste zin. Maar wat vrijgeven van het doek betekent snap ik niet helemaal...ik denk dat ze het willen vergoeden.

Er valt hier niet uit te sluiten dat het geen productiefout is. Als het om een productiefout gaat, dan is het materiaal gevoeliger en treedt schade kort na / tijdens eerste gebruik op. Hier was de luifel van januari 2017.
Ik ben hier bereid de klant tegemoet te komen en het doek volledig vrij te geven. Is de klant hiermee akkoord?
Thule adverteert met 2 jaar garantie op alles, tot nu toe "bemiddelt" de winkel. Volgens consumentenrecht is de winkelier eigenlijk degene die het 2e jaar op zich zou moeten nemen.

Wanneer ik genoegen zou moeten nemen met 50% dan neem ik de moeite niet eens denk ik. Ik ga er dan vanuit dat de kosten inclusief verzenden niet opwegen tegen de kosten van een andere luifel (en dan in elk geval nooit meer een Thule)

Ik snap met de beste wil van de wereld niet hoe ik zoiets zelf kapot zou kunnen maken. Er is een opspansysteem met van die wiebelige kunststof heveltjes, daarmee krijg je de spanning onmogelijk te hoog. Ik heb verder geen stormen of regenbuien meegemaakt in die paar keer dat ie gebruikt is. Ik heb de originele spanbanden erbij die ik ook altijd gebruik. Verder staat de caravan inclusief de luifel altijd in een verwarmde stalling, dus uitwerking van buitenaf? lijkt me sterk.

Hier is een foto van het doek met de scheur:

[image]Afbeelding[/image]

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Omnistor 1200

Bericht door Chris » za 1 dec 2018 15:25

Ik ben geen deskundige in deze, maar als ik deze "scheur" zie, dan zou ik als Thule zijnde direct een productie verbetering doorvoeren.
Dit lijkt gewoon uitgescheurd precies op de naad, dus heel simpel, de fabricage of het ontwerp is daar tekort geschoten.
Juist op deze punten moet de sterkte optimaal zijn.
Hoekpunten zijn ALTIJD het zwaarst belast en moeten dus extra sterk zijn.
Dat is hier heel duidelijk niet het geval.
Een flodderpuntje gewoon.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Omnistor 1200

Bericht door Morgoth » za 1 dec 2018 18:18

Inderdaad. Dit lijkt mij ook een fabrikagefout.
Het is niet uit te sluiten dat het geen productiefout is. Maar het is dus ook niet uit te sluiten dat het wèl een productiefout is. Volgens mij geeft Thule hierbij hun schuld al aan. Maar als ik het zo lees krijg je een nieuw doek. Dan is het toch goed?
Hobby 420 De Luxe uit 1988

koning

Re: Omnistor 1200

Bericht door koning » zo 2 dec 2018 15:58

Lijkt inderdaad erop dat het doek te krap in de naad zit en bovendien niet goed (extra) gestikt. Zal onze Omnistor ook eens bekijken zodra de caravan uit de winterstalling komt.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Omnistor 1200

Bericht door Nimma » zo 2 dec 2018 16:01

Ik zie ook een aabod van een nieuw doek, en zo hoort het. Accepteren zou ik zeggen.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Beerhunter
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 25 jan 2017 20:59

Re: Omnistor 1200

Bericht door Beerhunter » do 6 dec 2018 21:53

Ik heb het uiteraard geaccepteerd, ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Beerhunter
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 25 jan 2017 20:59

Re: Omnistor 1200

Bericht door Beerhunter » wo 13 feb 2019 23:16

2 Maanden verder, ik heb maar weer eens geïnformeerd bij de winkel of Thule misschien nog wat van me nodig heeft om eventueel een beginnetje te kunnen maken met de garantie afhandeling.

Tot nu toe heb ik ze het voordeel van de twijfel gegeven, maar ik denk dat dit naast de eerste, meteen de allerlaatste keer is dat ik een Thule product gekocht heb.
5 maanden is toch wel lang om een gevalletje van hun "2 jaar Thule garantie" af te handelen.

Zoals mijn oude baas ooit zei: "After Sales is Sales"

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Omnistor 1200

Bericht door dieseltijger » do 14 feb 2019 09:31

Stop: Nu wordt het tijd om jouw blauwe tanden te laten zien.

Voor jouw informatie: wat Thule zegt, vindt of doet is bullshit. Jij hebt alleen te maken met de verkoper. Dus als Thule loopt te miepen: none of your business.

Stappenplan:

1.) Bel vriendelijk de winkelier, en geef aan dat je - om misverstanden te voorkomen - een brief gaat sturen. Doel: relatie goed houden, verassing voorkomen als de brief op de deurmat ploft.

2.) Stuur een aangetekende brief (beter dan mail, want je krijgt een ontvangstbevestiging terug en de winkelier kan itt mail niet aangeven dat er niets ontvangen is) met de volgende elementen:
a) Even de winkelier meenemen in het verhaal (ik heb op datum X een omnistore bij u gekocht....toen zag ik....op x heb ik contact met u gehad, op datum y ook, en op datum z ook).
b) De constatering dat de zaak nog niet is opgelost na 5 maanden welwillendheid van jouw kant
c) Een ingebreke stelling: "Helaas vertoont de door u geleverde omnistore een tekortkoming in de vorm van een scheur in de naad (zie mijn mail op, zie foto bijlage). Hierbij stel ik u in gebreke, en geef u vier weken de tijd - maar uiterlijk tot (17 maart) om de omnistore duurzaam te herstellen, dan wel te vervangen door een vergelijkbare omnistore die wel deugdelijk is. Mocht u alsnog niet nakomen dan bent u in verzuim en dan heb ik geen andere mogelijkheid om verdere stappen te zetten"

Voeg toe in de bijlage:
aankoopfactuur,
een foto oid van het defect

Hou de brief beknopt, vriendelijk, vrij van gezwollen taal of dreigementen, maar ook zakelijk en resoluut. Je bent immers redelijk, maar na vijf maanden wordt het nu tijd om af te ronden. Je moet een redelijke termijn geven voor herstel (3 weken is redelijk, dus met 4 weken zit je safe)

My two cents.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Omnistor 1200

Bericht door Nimma » do 14 feb 2019 10:04

RE.gif thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

workel

Re: Omnistor 1200

Bericht door workel » do 14 feb 2019 11:24

RE.gif
@Beerhunter, helemaal eens met dieseltijger, ik ging deze weg ook bewandelen.

Succes en lees de voortgang graag. thumbup.gif

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: Omnistor 1200

Bericht door cadance » vr 1 mar 2019 08:50

Hallo Omnistor gebruikers.
Onze Thule Omnistor 6200 is 2 jaar oud.
Toen ik hem gisteren uitrolde zag ik een scheurtje (sneetje) van 2 cm in het doek.
Dit zit in het midden boven het plastic houdertje waar de dak ondersteuning (buis) in geplaatst wordt.
Dit plastic steuntje of houdertje was los gekomen en tussen het doek mee opgewonden.
En heeft dit scheurtje veroorzaakt.
VRAAG!
Hoe denken jullie dit te repareren?
De luifel moet helemaal uitgedraaid zijn om er aan de bovenkant iets op te plakken.
En daar kun je er niet eenvoudig bij komen want dat moet dan via het caravan dak.
Dus vanaf de onderkant is dit al een stuk eenvoudiger.
Ook vind ik dat de uitschuif poten niet echt goed op de gewenste hoogte stevig vast gezet kunnen worden omdat ze blijven inzakken.
Ik heb zelfs al gedacht om er wat gaatjes van 2 a 3 mm. in te boren om ze te borgen met een RVS pennetje zodat ze dan wel 100 % vast zitten.
Hoe denken jullie er over?
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Omnistor 1200

Bericht door Chris » vr 1 mar 2019 11:15

RE.gif
Exact hetzelfde verhaal van Dieseltijger gaan volgen.
Of het nou een 1200 of een 6200 is, het mag niet gebeuren bij zo'n duur product.
Leverancier aansprakelijk stellen dus...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: Omnistor 1200

Bericht door cadance » vr 1 mar 2019 17:33

Hallo Omnistor gebruikers.
Het is al opgelost. De stand van hendeltje om de poten vast te zetten moest omhoog gezet worden. En dat ging erg zwaar en zou door gebruik later lichter moeten gaan. Ik durfde niet zover te gaan omdat ik dacht: Dit gaat kapot. Ik vind dit overigens een vreemde stand van de hendeltjes want nu kun je er tegen aan lopen. Op mijn werk heb ik ook wel eens met zoiets te maken had en dan was vast altijd de hendel ingeklapt.
Voor het scheurtje in het doek heb ik een reparatie setje gehad. We gaan over 3 weken op vakantie en in het najaar wil deze het doek vervangen via zijn verzekering.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Omnistor 1200

Bericht door Nimma » vr 1 mar 2019 17:37

thumbup.gif fijne vakantie
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

ahoonhout
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 mar 2017 22:26
Locatie: Noord Holland

Re: Omnistor 1200

Bericht door ahoonhout » vr 1 mar 2019 18:56

RE.gif
RE.gif
Herkenbaar het verhaal over de hendel. De eerste vakantie dat wij de luifel gingen gebruiken kregen we het ook niet voor elkaar. Te bang om heel hard door te drukken. Bij thuiskomst had de stallingeigenaar het zo elkaar haphop.gif . Met een beetje WD40 erop nooit meer last gehad.

Gebruikersavatar
Beerhunter
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 25 jan 2017 20:59

Re: Omnistor 1200

Bericht door Beerhunter » di 26 mar 2019 21:31

Hier nog een update:

Ik heb uiteindelijk contact gehad met de leverancier, de telefoon werd niet opgenomen maar op mijn mail met het benoemen van in gebreke stelling werd wel direct gereageerd.

Ze hebben toegezegd dat Thule nog deze maand (Maart) een nieuw luifeldoek gaat sturen waarbij ze direct contact met me zullen opnemen.
Die toezegging is nu 3 weken geleden dus ik ben benieuwd, deze maand duurt nog 5 dagen. scratch.gif

Gebruikersavatar
Beerhunter
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 25 jan 2017 20:59

Re: Omnistor 1200

Bericht door Beerhunter » ma 15 apr 2019 21:37

En weer hetzelfde liedje. Geen enkele reactie meer op mail. Ik heb zelf nog met Thule contact opgenomen, maar daar komt verder ook niets meer uit dan dat ze de grossier zullen contacteren.
Kampeerperfect is ondertussen overgenomen, misschien dat de nieuwe eigenaar een betere klantenservice op gaat zetten. Maar daar ga ik niet meer op wachten.

Er is een aangetekende in gebreke stelling onderweg, op Thuiswinkel Waarborg staat nu een zeer negatieve recensie van mij tussen alle andere zeer negatieve recensies over dit bedrijf.

Ik heb hier overheen een mailtje gestuurd met de boodschap dat de brief onderweg is en ik binnen 3 weken een oplossing of mijn geld terug verwacht, de volgende stap zal de Geschillencommissie zijn.

Dit is toch wel de allerslechtste "Klantenservice" die ik ooit heb meegemaakt.

Gebruikersavatar
Beerhunter
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 25 jan 2017 20:59

Re: Omnistor 1200

Bericht door Beerhunter » ma 22 apr 2019 10:08

Het is uiteindelijk geregeld. Het nieuwe luifeldoek ligt nu hier in de garage, helaas net niet meer op tijd om te monteren voor het paasweekend.

Na een melding en review op de facebook pagina van de leverancier werd er via messenger contact met me opgenomen of ze me konden bellen.

Blijkbaar lag het doek daar al maar was er tussen Thule, grossier en leverancier weer niet gecommuniceerd.
De leverancier is net overgenomen en de nieuwe eigenaar heeft verder na veel excuses alle moeite genomen om het doek bij mij te krijgen.

Case closed en eind goed al goed, maar als het even kan koop ik nooit meer een Thule product. Gelazer met "onbeperkte garantie" die dus duidelijk niet onbeperkt is zit ik niet nog eens op te wachten

Ronaldus
Berichten: 3
Lid geworden op: di 2 jul 2019 12:10

Re: Omnistor 1200

Bericht door Ronaldus » za 27 jul 2019 18:47

Heb vorige maand hetzelfde meegemaakt met mijn 1200. Aan de linkerzijde zeker 15 cm ingescheurd op de stiknaad zonder dat ik daar een aanleiding voor kan bedenken. Mijn luifel is helaas 4 jaar oud dus Thule gaf aan niets te kunnen/willen doen want is buiten de garantie (ook eerder ervaringen met de klanten “service” geven mij geen goed gevoel bij dit merk qua service). Met het consumentenrecht in de hand naar de dealer stappen zal ook weinig opleveren, want na de garantie van 2 jaar moet ik aantonen dat het niet mijn schuld is dat de luifel stuk is gegaan en dat is een onmogelijke opgave; ik kan uiteraard niet bewijzen dat het niet enorm stormde of dat ik er niet zelf met mijn volle gewicht aan ben gaan hangen. Ben nu aan het dubben of ik weer een caravanstore ga kopen of een omnistore 6300. Zit een beetje aan Thule vast helaas omdat ik ook nog voor aardig wat geld wanden heb liggen.
Ben wel benieuwd of er op dit forum, behalve wij 2, nog meer “slachtoffers” zijn met een ingescheurde 1200 want ook ik denk eerder aan een fabricagefout dan een gebruikersfout.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”