slikranden

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
richards
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 28 okt 2018 17:40

slikranden

Bericht door richards » ma 12 nov 2018 11:59

Wij overwegen een fortex voortent, hierbij kan je als optie afneembare of dubbele slikranden nemen. Heeft iemand ervaring met deze optie (het is het een of het ander) en waarom zou je het wel of niet doen ?
Volvo XC40 T5 recharge, Knaus 550FSK Südwind 60Y

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: slikranden

Bericht door Micky » ma 12 nov 2018 12:19

RE.gif

Wij hebben een Fortex, toen wij hem kochten was het nog niet beschikbaar, nu wel.

voordeel is makkelijk afhalen en op tafel schoonmaken
als je alleen de tent als luifel opzet wat wij in de zomer vakantie doen, dan heb je ook geen randen nodig, dus voordeel na de tijd niet schoonmaken.
ik zelf zie geen nadelen en zou ze dus altijd afneembaar bestellen thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

richards
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 28 okt 2018 17:40

Re: slikranden

Bericht door richards » ma 12 nov 2018 12:59

De slikranden worden met klittenband bevestigd, ik kan mij voorstellen dat daar gras en ander vuil in gaat zitten waardoor het na een aantal jaar niet meer goed blijft zitten. Dat is wat een beetje doet twijfelen
Volvo XC40 T5 recharge, Knaus 550FSK Südwind 60Y

Sloper
Berichten: 32
Lid geworden op: di 13 jun 2017 20:12

Re: slikranden

Bericht door Sloper » ma 12 nov 2018 13:07

Wij hebben een Unico Verona Luifel, met voorwand, deze hebben ook slikranden met klittenband, wij vinden het ideaal, makkelijk schoonmaken op de tafel en en zo
v.w.b. het klittenband, dat is vrij grof, gras en troep laat zich makkelijk verwijderen, de onderkant van de tent/luifel blijft bijna geheel schoon omdat de rand 10 a 15 cm van de grond zit, een perfecte uitvinding.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: slikranden

Bericht door Micky » ma 12 nov 2018 13:07

RE.gif RE.gif

Klittenband kun je wel reinigen, het zal alleen in het harde deel blijven kleven en daar kun je vuil uitborstelen, maar dat zal denk ik hoogstens een beetje gras of een heel klein takje zijn.
Denk dat je dan het beste Unico bezitters als ervaringsdeskundige kunt hebben, die hebben al veel langer afneembare slikranden, over vuil worden en niet meer kleven heb ikzelf echter nooit iets gelezen online.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

paasei1970
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 13 aug 2017 14:08

Re: slikranden

Bericht door paasei1970 » wo 14 nov 2018 20:00

Wij hebben een Unico voortent met afneembare slikranden,dit werkt perfect.Vuil klittenband maak je schoon met een klittenbandborstel(ff googlen)verkrijgbaar bij paardenbenodigdheden.Klittenband word wel vuil,maar dat is eigenlijk alleen gras.
Adria Altea 430DD 2006,gemodificeerd aan onze wensen.Unico Genua 280.

Abve

Re: slikranden

Bericht door Abve » wo 14 nov 2018 22:10

richards schreef:
ma 12 nov 2018 11:59
Wij overwegen een fortex voortent, hierbij kan je als optie afneembare of dubbele slikranden nemen. Heeft iemand ervaring met deze optie (het is het een of het ander) en waarom zou je het wel of niet doen ?
Wij hebben dit voorjaar een Fortex boogluifel gekocht.
Ik heb ook de optie met afneembare slikranden genomen, puur voor het gemak.
Deze zomer zijn we in totaal ca 10 weken met de caravan weggeweest en in totaal 3 regenachtige dagen gehad!
Dus altijd mooi weer en daardoor de luifel weinig gebruikt.
De slikranden hebben we niet gebruikt en zijn dus nog nieuw.

Jij hebt een voortent, dan ligt het volgens mij anders.
Zonder slikrand tocht het en dan kun je je afvragen of het praktisch is.
Ik zou het dan niet doen, maar ja....

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: slikranden

Bericht door Micky » wo 14 nov 2018 22:38

RE.gif

de Aronde is eigenlijk een luifel met voorwand, wij gebruiken deze dus sinds kort ook echt gewoon als luifel tijdens de zomervakantie, in dat geval zou het denk ik toch wel wenselijk kunnen zijn.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Quattro
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 13 okt 2017 18:34

Re: slikranden

Bericht door Quattro » za 17 nov 2018 23:10

Wij hebben de Fortex Circum voortent, maar wél met afneembare slik randen. In het voorjaar en van de herfst hebben we hem als voortent gebruikt met slikrand. Deze hele zomer gebruikten we hem als luifel zonder de slikrand. Ik vind het echt ideaal en vuil worden van het klitteband valt best mee.... maar ja we hebben hem dit voorjaar nieuw dus geen jarenlange ervaring.

Groet,
Jan
Kip 49TEB 2009 met Fortex Circum voortent, getrokken door Audi A4 Allroad 2015

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”