Ervaring / advies lichtgewicht voortent
Ervaring / advies lichtgewicht voortent
Beste allen,
We hebben een andere voortent nodig. Omdat we ook aan het nadenken zijn over een andere caravan willen we wellicht een lichtgewicht voortent nemen die universeel is. Obelink verkoopt er een aantal zoals de Shadow. https://www.obelink.nl/shadow-390-nl.ht ... _id%3D1205
We zijn benieuwd hoe de ervaringen zijn met soortgelijke tenten. We zijn van plan om komend jaar alleen op zomervakantie te gaan (Oostenrijk) voor 2-3 weken.
Dit jaar hebben we de voortent eigenlijk alleen gebruikt voor "opslag" en daarom is het idee bij ons opgekomen om niet te investeren in een dure voortent (mede met de gedachte volgend jaar wellicht een andere caravan te nemen), maar een universele die we ook nog kunnen gebruiken bij een andere caravan.
Hoe is jullie mening/ervaring met deze tenten? Kan je hier geen breuk aan vallen of is dit een gevalletje goedkoop-duurkoop?
We hebben een andere voortent nodig. Omdat we ook aan het nadenken zijn over een andere caravan willen we wellicht een lichtgewicht voortent nemen die universeel is. Obelink verkoopt er een aantal zoals de Shadow. https://www.obelink.nl/shadow-390-nl.ht ... _id%3D1205
We zijn benieuwd hoe de ervaringen zijn met soortgelijke tenten. We zijn van plan om komend jaar alleen op zomervakantie te gaan (Oostenrijk) voor 2-3 weken.
Dit jaar hebben we de voortent eigenlijk alleen gebruikt voor "opslag" en daarom is het idee bij ons opgekomen om niet te investeren in een dure voortent (mede met de gedachte volgend jaar wellicht een andere caravan te nemen), maar een universele die we ook nog kunnen gebruiken bij een andere caravan.
Hoe is jullie mening/ervaring met deze tenten? Kan je hier geen breuk aan vallen of is dit een gevalletje goedkoop-duurkoop?
Ford C-Max 1.6 Ecoboost - Bürstner Ventana 480TK Avantgarde
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
voor 2 a 3 weken in de zomer zal het wel gaan, maar verwacht geen lange levensduur van de tent. Obelink zelf waarschuwt er zelfs voor:
Niet geschikt als seizoenstent of voor langer gebruik!
Niet geschikt als seizoenstent of voor langer gebruik!
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
Het is en blijft nylon.
Dus ventileert voor geen meter.. alleen open deur of halve zijraam(pje)
Voor dat geld verwacht je ook niet veel denk ik.
Dus ventileert voor geen meter.. alleen open deur of halve zijraam(pje)
Voor dat geld verwacht je ook niet veel denk ik.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
Tja, met de juiste overwegingen kan het volgens mij een prima tent zijn hoor. Dus voor korte periode, etc.
Ik kwam hem toevallig eens tegen op een reisblog Die mensen zijn er klaarblijkelijk erg blij mee.
Ik denk dat je de welbekende voor en nadelen prima zelf kunt inschatten, voor die 199 euro val je er in ieder geval geen beul aan en lijkt het mij een prima investering. Mocht je nou uiteindelijk beslissen hem te kopen, dan zijn we met zijn allen natuurlijk razend benieuwd naar je ervaringen!
Ik kwam hem toevallig eens tegen op een reisblog Die mensen zijn er klaarblijkelijk erg blij mee.
Ik denk dat je de welbekende voor en nadelen prima zelf kunt inschatten, voor die 199 euro val je er in ieder geval geen beul aan en lijkt het mij een prima investering. Mocht je nou uiteindelijk beslissen hem te kopen, dan zijn we met zijn allen natuurlijk razend benieuwd naar je ervaringen!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
Levensduur is 0,0 na 3 x 3 weken in de felle zon kan je de tent afschrijven door scheuren. Tentdoek is niet prettig om onder te verblijven. Afrader!!!
Ik zou toch wat meer geld uitgeven en gaan voor Kampa.
Ik zou toch wat meer geld uitgeven en gaan voor Kampa.
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
RE.gif
Inmiddels hebben we de beslissing gemaakt om niet met een lichtgewicht voortent op vakantie te gaan, mede door de ervaringen die jullie en anderen hebben gedeeld. Dank jullie wel daarvoor
Omdat de huidige voortent geen optie meer is om mee te nemen gaan we binnenkort bij de grote kampeerzaken kijken naar een (zak)luifel (met zijwanden) of een kleinere voortent. De huidige voortent is 6x3 meter (omloop 9,56 mtr), en we hebben hem de laatste twee jaar alleen gebruikt als opslagruimte of als schaduwplek wanneer het erg warm is.
Nu gaan we komende vakantie in juli naar de omgeving van Millau voor drie weken (man-vrouw-2 kinderen (9 en 6), en ik vermoed dat we de caravan ook de komende jaren op deze manier gaan gebruiken (1x per jaar in de zomer richting Frankrijk).
Concrete vragen (omdat ik zelf geen ervaringen heb met zakluifels):
Raden jullie een (zak)luifel met zijschermen (om een beetje uit wind/regen te zitten) aan of zouden jullie eerder de voorkeur geven aan een voortent (240 diep) waarbij je de voor- en zijkanten uitritst?
Een luifel lijkt me heel praktisch qua gewicht, schoonmaken en opzetten, maar ben ook in staat om de (zak)luifel af te breken / in de rollen wanneer ik vermoed dat het weer om gaat slaan. Hoe stevig is zo'n luifel ten opzichte van een voortent? Een luifel is volgens mij een zonnescherm wat wel enige lichte regenval op kan vangen, maar zijn hier mensen die de luifel een hele vakantie, ook met kans op slecht weer prefereren boven een voortent?
Op voorhand bedankt voor jullie reacties ;)
Inmiddels hebben we de beslissing gemaakt om niet met een lichtgewicht voortent op vakantie te gaan, mede door de ervaringen die jullie en anderen hebben gedeeld. Dank jullie wel daarvoor
Omdat de huidige voortent geen optie meer is om mee te nemen gaan we binnenkort bij de grote kampeerzaken kijken naar een (zak)luifel (met zijwanden) of een kleinere voortent. De huidige voortent is 6x3 meter (omloop 9,56 mtr), en we hebben hem de laatste twee jaar alleen gebruikt als opslagruimte of als schaduwplek wanneer het erg warm is.
Nu gaan we komende vakantie in juli naar de omgeving van Millau voor drie weken (man-vrouw-2 kinderen (9 en 6), en ik vermoed dat we de caravan ook de komende jaren op deze manier gaan gebruiken (1x per jaar in de zomer richting Frankrijk).
Concrete vragen (omdat ik zelf geen ervaringen heb met zakluifels):
Raden jullie een (zak)luifel met zijschermen (om een beetje uit wind/regen te zitten) aan of zouden jullie eerder de voorkeur geven aan een voortent (240 diep) waarbij je de voor- en zijkanten uitritst?
Een luifel lijkt me heel praktisch qua gewicht, schoonmaken en opzetten, maar ben ook in staat om de (zak)luifel af te breken / in de rollen wanneer ik vermoed dat het weer om gaat slaan. Hoe stevig is zo'n luifel ten opzichte van een voortent? Een luifel is volgens mij een zonnescherm wat wel enige lichte regenval op kan vangen, maar zijn hier mensen die de luifel een hele vakantie, ook met kans op slecht weer prefereren boven een voortent?
Op voorhand bedankt voor jullie reacties ;)
Ford C-Max 1.6 Ecoboost - Bürstner Ventana 480TK Avantgarde
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
RE.gif
In de basis goede beslissing om de tent uit je startpost niet te kopen.
Echter. Waarom een zakluifel. Onding (lelijk) aan de caravan en onhandig bij veel wind.
Waarom niet kijken naar een Unico Torino luifel. Met zijwanden. Of de tegenhanger van Fortex.
Een lust voor het oog en veel windvaster. Wel iets duurder.
En een ander voordeel, je hebt een luifel over de hele lengte van de caravan. En dat is bij een zakluifel vaak niet het geval.
In de basis goede beslissing om de tent uit je startpost niet te kopen.
Echter. Waarom een zakluifel. Onding (lelijk) aan de caravan en onhandig bij veel wind.
Waarom niet kijken naar een Unico Torino luifel. Met zijwanden. Of de tegenhanger van Fortex.
Een lust voor het oog en veel windvaster. Wel iets duurder.
En een ander voordeel, je hebt een luifel over de hele lengte van de caravan. En dat is bij een zakluifel vaak niet het geval.
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
RE.gif
Een zakluifel, ik begrijp het wel. Wij hebben ook jaren zo’n ding gebruik op onze vorige caravan. Reuze handig, en in een paar minuten klaar. Zeker als je meerdere campings bezoekt in de vakantie een voordeel. Een of twee zijwandjes is wel nuttig voor het geval het een keer regent. Let er wel op dat de peesgleuf waarin de luifel in wordt gehangen c.a. 15 cm boven de deur zit, anders loop je het risico dat de luifel, opgerold aan de caravan, voor de deur hangt. Wij hadden hier last van bij onze Eriba Nova, waardoor wij nu een vaste Thule luifel hebben en de zakluifel via marktplaats hebben verkocht.
Andre
Een zakluifel, ik begrijp het wel. Wij hebben ook jaren zo’n ding gebruik op onze vorige caravan. Reuze handig, en in een paar minuten klaar. Zeker als je meerdere campings bezoekt in de vakantie een voordeel. Een of twee zijwandjes is wel nuttig voor het geval het een keer regent. Let er wel op dat de peesgleuf waarin de luifel in wordt gehangen c.a. 15 cm boven de deur zit, anders loop je het risico dat de luifel, opgerold aan de caravan, voor de deur hangt. Wij hadden hier last van bij onze Eriba Nova, waardoor wij nu een vaste Thule luifel hebben en de zakluifel via marktplaats hebben verkocht.
Andre
Laatst gewijzigd door Trina op do 18 apr 2019 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Eriba Nova 485GL (2016), Thule 6200, Truma SER, Volvo V70-D4 (2014)
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
Ik zou naar een deeltent gaan kijken. Wij hebben een mistral all season van Dorema . Is nu ook verkrijgbaar in een XL uitvoering. De tent kan aan alle kanten open, is super snel op te zetten. Dit gaat sneller als met een opblaastent en heeft een fatsoenlijke binnenruimte, Daarnaast kan hij ook nog eens veel wind hebben. Echt een superding die op bijna elke caravan zal passen. Wat ook erg handig is zijn de gordijnen die vast zitten aan de tent en met klittenband te sluiten zijn. Het schijnt ook één best verkopende modellen van Dorema te zijn. Wij hebben twee lichtgewicht stangen voor onder het voorgedeelte, waardoor je nog een mooi stuk schaduw hebt. Veel succes.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
Handige tips..!
Ik zie dat die Unica luifel rond is ipv met een schuin dak. Heeft dat ronde gedeelte voordelen tov het punt dak? Bijvoorbeeld met wind? Of is dit "een mode verschijnsel"?
Er zijn een aantal die de ronde vorm hebben, waarvan ik de Unica en de Dorema wel erg netjes vind. Wanneer je een standaard voortent neemt ben je dit bedrag eigenlijk ook wel kwijt dus van de kosten kijk ik niet echt op.
Ik zie dat die Unica luifel rond is ipv met een schuin dak. Heeft dat ronde gedeelte voordelen tov het punt dak? Bijvoorbeeld met wind? Of is dit "een mode verschijnsel"?
Er zijn een aantal die de ronde vorm hebben, waarvan ik de Unica en de Dorema wel erg netjes vind. Wanneer je een standaard voortent neemt ben je dit bedrag eigenlijk ook wel kwijt dus van de kosten kijk ik niet echt op.
Ford C-Max 1.6 Ecoboost - Bürstner Ventana 480TK Avantgarde
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
Heb de zakluifel na aanschaf van onze nieuwe caravan in 2017 na een seizoen verkocht en overgestapt op een Unico Torino luifel. Deze luifel bevalt veel beter dan de zakluifel en wel om de volgende redenen:
- meer leefruimte Unico is groter dan zakluifel
- weinig last van wind ivm rondingen
- bij regen loopt water er beter af
- makkelijker op te ruimen en schoon te maken.
Kortom voor ons de perfecte oplossing voor in de 4 zomer weken dat wij de caravan gebruiken. Heb nog een zijwand erbij die nog niet is gebruikt, komend jaar eens gebruiken.
Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens kun je veel positieve verhalen lezen van Unico gebruikers.
- meer leefruimte Unico is groter dan zakluifel
- weinig last van wind ivm rondingen
- bij regen loopt water er beter af
- makkelijker op te ruimen en schoon te maken.
Kortom voor ons de perfecte oplossing voor in de 4 zomer weken dat wij de caravan gebruiken. Heb nog een zijwand erbij die nog niet is gebruikt, komend jaar eens gebruiken.
Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens kun je veel positieve verhalen lezen van Unico gebruikers.
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
RE.gif
100 % mee eens.
Let op de Dorema lijkt een "boogtent" maar het frame is van een heel andere constructie als de "echte boogtenten" van Unico en Fortex.
De Dorema heeft een gebogen standaard tentframe. De Unico en Fortex hebben een "echte boog"
100 % mee eens.
Let op de Dorema lijkt een "boogtent" maar het frame is van een heel andere constructie als de "echte boogtenten" van Unico en Fortex.
De Dorema heeft een gebogen standaard tentframe. De Unico en Fortex hebben een "echte boog"
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
Voorheen een Unico Verona gehad. Nu sinds een jaar een omnistor 9200 casetteluifel.
Voor ons gebruik is dit de ideale luifel, de Unico vonden we te veel werk om op te zetten. Een Unico Torino wordt hier door een aantal forumleden gebruikt en zij zijn er lovend over. Ik heb de Torino ook bekeken, maar vond het alsnog te veel werk om op te zetten...
Voor ons gebruik is dit de ideale luifel, de Unico vonden we te veel werk om op te zetten. Een Unico Torino wordt hier door een aantal forumleden gebruikt en zij zijn er lovend over. Ik heb de Torino ook bekeken, maar vond het alsnog te veel werk om op te zetten...
Momenteel weer caravan- en camperloos….
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
RE.gif
Voor ons staat vast dat we 3 weken op 1 plaats blijven met op de heen- en terugweg een overnachting op een onderweg-camping. We zijn nu gewend om een voortent van 18 m2 op te zetten, dus vermoed dat de (koepel) luifel veel minder werk zal zijn.
Voor ons staat vast dat we 3 weken op 1 plaats blijven met op de heen- en terugweg een overnachting op een onderweg-camping. We zijn nu gewend om een voortent van 18 m2 op te zetten, dus vermoed dat de (koepel) luifel veel minder werk zal zijn.
Laatst gewijzigd door Trina op do 18 apr 2019 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Ford C-Max 1.6 Ecoboost - Bürstner Ventana 480TK Avantgarde
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
We hebben de keuze gemaakt: Geen zakluifel, geen lichtgewicht tent, maar een splinternieuwe Dorema voortent met losse luifel. De voortent hebben we minder diep genomen (240 ipv 300) en de bijpassende luifel.
Uiteindelijk zijn we bij Reinders in Hoogeveen erg goed geholpen en door de tentshow ook nog 10% extra korting gehad.
Hoewel we een omloopmaat van 952 hebben (#13) is er aangeraden (door Dorema) om voor een maat 12 te kiezen (tot 950), zeker omdat we bij de vorige tent veel moeite hadden om hem strak te krijgen. Ik ben benieuwd hoe dit uit zal pakken.
Uiteindelijk zijn we bij Reinders in Hoogeveen erg goed geholpen en door de tentshow ook nog 10% extra korting gehad.
Hoewel we een omloopmaat van 952 hebben (#13) is er aangeraden (door Dorema) om voor een maat 12 te kiezen (tot 950), zeker omdat we bij de vorige tent veel moeite hadden om hem strak te krijgen. Ik ben benieuwd hoe dit uit zal pakken.
Ford C-Max 1.6 Ecoboost - Bürstner Ventana 480TK Avantgarde
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
RE.gif
Vreemde wending
Maar wel goede keus om een "kleinere" tent te kiezen. Staat veel strakker. Zeker bij dit "tussenmaatje".
Vreemde wending
Maar wel goede keus om een "kleinere" tent te kiezen. Staat veel strakker. Zeker bij dit "tussenmaatje".
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
Hier inmiddels wat ervaring met diverse opties:
- Omistor cassetteluifel op de 450 FU: ideaal voor overnachtingen, maar als je ergens een paar dagen staat vonden wij hem toch te weinig ruimte geven onder de luifel en hij is windgevoelig
- Zakluifel op de 500 EU: eenvoudig op te zetten, maar een cassetteluifel is nog eenvoudiger. Identieke nadelen als de cassetteluifel: beperkte ruimte en windgevoelig
- Unico Torino op de 500 EU: eenouvdig op te zetten, staat binnen 15", veel ruimte en stormvast; met zijwanden helemaal ideaal
- Unico Verona: één keer opgezet bij een 450 FU en da's toch wel duidelijk wat meer werk dan de Torino doordat je meer haringen in de grond moet slaan. Wel multifunctioneel doordat je hem met optionele voorwand ook als voortent kunt gebruiken. Inclusief voorwand wel kostbaar met zo'n 1.500€.
We hebben nu de Torino op onze 500 EU en die bevalt van bovenstaande opties het beste. Ideaalplaatje zou nog een cassetteluifel erbij zijn voor de overnachting onderweg.
Hieronder ter vergelijking wat fotootjes op vergelijkbare Knauzen:
Cassette-luifel
Zakluifel
Unico Torino
Unico Verona als luifel
Unico Verona als luifel met zijwanden
Unico Verona als luifel met zijwanden en voorwand
Edit: zie nu dat de keuze door Topic-starter al gemaakt is . Maar goed, desalniettemin wellicht aardig om diverse opties eens op een vergelijkbare caravan naast elkaar te hebben.
- Omistor cassetteluifel op de 450 FU: ideaal voor overnachtingen, maar als je ergens een paar dagen staat vonden wij hem toch te weinig ruimte geven onder de luifel en hij is windgevoelig
- Zakluifel op de 500 EU: eenvoudig op te zetten, maar een cassetteluifel is nog eenvoudiger. Identieke nadelen als de cassetteluifel: beperkte ruimte en windgevoelig
- Unico Torino op de 500 EU: eenouvdig op te zetten, staat binnen 15", veel ruimte en stormvast; met zijwanden helemaal ideaal
- Unico Verona: één keer opgezet bij een 450 FU en da's toch wel duidelijk wat meer werk dan de Torino doordat je meer haringen in de grond moet slaan. Wel multifunctioneel doordat je hem met optionele voorwand ook als voortent kunt gebruiken. Inclusief voorwand wel kostbaar met zo'n 1.500€.
We hebben nu de Torino op onze 500 EU en die bevalt van bovenstaande opties het beste. Ideaalplaatje zou nog een cassetteluifel erbij zijn voor de overnachting onderweg.
Hieronder ter vergelijking wat fotootjes op vergelijkbare Knauzen:
Cassette-luifel
Zakluifel
Unico Torino
Unico Verona als luifel
Unico Verona als luifel met zijwanden
Unico Verona als luifel met zijwanden en voorwand
Ik vind het verschil tussen de Verona en Torino best fors. De Torino zet je echt met gemak binnen een kwartiertje op waarbij je voor de Verona toch duidelijk meer tijd nodig hebt.willianv schreef: ↑wo 13 feb 2019 11:50Voorheen een Unico Verona gehad. Nu sinds een jaar een omnistor 9200 casetteluifel.
Voor ons gebruik is dit de ideale luifel, de Unico vonden we te veel werk om op te zetten. Een Unico Torino wordt hier door een aantal forumleden gebruikt en zij zijn er lovend over. Ik heb de Torino ook bekeken, maar vond het alsnog te veel werk om op te zetten...
Edit: zie nu dat de keuze door Topic-starter al gemaakt is . Maar goed, desalniettemin wellicht aardig om diverse opties eens op een vergelijkbare caravan naast elkaar te hebben.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
Toch bedankt voor je analyse Pakkie, want wij overwegen ook Unico vs Fortex wanneer we eindelijk een caravan gekocht hebben.... Luifel zal het wel niet worden, ook al is dat mijn voorkeur, maar voortent die dicht kan is makkelijker met onze kinderen. Zijn de wanden van de Unico tent makkelijk snel inritsbaar, als in 10-15 minuutjes?
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
RE.gif
Die wanden zitten er letterlijk in een paar minuutjes in inderdaad; het is eerder 5 dan 10 minuten.
De Verona kan overigens nog wel strakker gezet worden dan op mijn foto, maar wij hebben hem gewoon even snel neergezet voor de foto.
Die wanden zitten er letterlijk in een paar minuutjes in inderdaad; het is eerder 5 dan 10 minuten.
De Verona kan overigens nog wel strakker gezet worden dan op mijn foto, maar wij hebben hem gewoon even snel neergezet voor de foto.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
RE.gif
Waarbij je toch wel eerst de tent op moet zetten met de wanden erin lijkt me, zet je hem op als luifel en wil je dan de wanden erin ritsen, moet het allemaal maar net passen en strak staan.
Dus wil je hem als tent en luifel op dezelfde plek gebruiken, dan opzetten als tent en dan de wanden uit-ritsen, dan passen ze naderhand altijd
Waarbij je toch wel eerst de tent op moet zetten met de wanden erin lijkt me, zet je hem op als luifel en wil je dan de wanden erin ritsen, moet het allemaal maar net passen en strak staan.
Dus wil je hem als tent en luifel op dezelfde plek gebruiken, dan opzetten als tent en dan de wanden uit-ritsen, dan passen ze naderhand altijd
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
Op zich is dat niet zo'n issue Mickey, vind de vrijheid van opzetten als tent, er een luchtige luifel van kunnen maken en snel weer terug voor ons het ideale compromis. Maar ik denk dat Fortex dit ook aanbiedt en die vind ik stiekem mooier op de foto's.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
RE.gif
Top, dat is wat ik bedoel, als ik denk er tijdens de vakantie een tent van te willen maken, zet ik hem op als een tent en verwijder dan de voorwand, in Zuid-Frankrijk zet ik hem op als luifel en komt de voorwand niet uit de tas
Top, dat is wat ik bedoel, als ik denk er tijdens de vakantie een tent van te willen maken, zet ik hem op als een tent en verwijder dan de voorwand, in Zuid-Frankrijk zet ik hem op als luifel en komt de voorwand niet uit de tas
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
RE.gif Ik snap helemaal wat je zegt, maar door het gebruik van de tent (lange periodes, mogelijk voorjaar en zomer kamperen (en dus ook kans hebben op minder weer) en prijstechnisch) icm de reacties over het gebruik van een losse luifel/lichtgewicht tent is dit voor ons de juiste keuze geworden.Volvodriver schreef: ↑wo 17 apr 2019 11:13RE.gif
Vreemde wending
Maar wel goede keus om een "kleinere" tent te kiezen. Staat veel strakker. Zeker bij dit "tussenmaatje".
Ford C-Max 1.6 Ecoboost - Bürstner Ventana 480TK Avantgarde
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
RE.gif
Met de combinatie die je nu gekocht hebt ben je multifunctioneel.
In eerste instantie wilden wij toen we een caravan kochten ook alleen een luifel. Toen we tegen een caravan aanliepen die compleet van Doréma Multi Nova met een luifel erbij voor aan de voortent. Ik ben erg blij dat we die er bij hebben als we wat langer staan en het is wat frisser is dit wel erg fijn.
Twee weken geleden hebben we een Unico Torino erbij gekocht voor de weekend tripjes. Ik vind de Multi Nova toch wel een heel gedoe voor een weekendje. We bergen alles op in één zak dat moet dan allemaal weer uit elkaar, de wanden moeten weer ergens opgeruimd worden en na gebruik weer in elkaar vouwen. Daarbij komt dat ik de Multi Nova wat onstabiel vind staan zonder zijwanden. Nu een handzame tas met alles erin erbij voor de weekeindjes weg.
Veel plezier van je aankoop!
Met de combinatie die je nu gekocht hebt ben je multifunctioneel.
In eerste instantie wilden wij toen we een caravan kochten ook alleen een luifel. Toen we tegen een caravan aanliepen die compleet van Doréma Multi Nova met een luifel erbij voor aan de voortent. Ik ben erg blij dat we die er bij hebben als we wat langer staan en het is wat frisser is dit wel erg fijn.
Twee weken geleden hebben we een Unico Torino erbij gekocht voor de weekend tripjes. Ik vind de Multi Nova toch wel een heel gedoe voor een weekendje. We bergen alles op in één zak dat moet dan allemaal weer uit elkaar, de wanden moeten weer ergens opgeruimd worden en na gebruik weer in elkaar vouwen. Daarbij komt dat ik de Multi Nova wat onstabiel vind staan zonder zijwanden. Nu een handzame tas met alles erin erbij voor de weekeindjes weg.
Veel plezier van je aankoop!
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Re: Ervaring / advies lichtgewicht voortent
RE.gif RE.gif
Duidelijk. En zoals mijn voorganger al zegt. Hier kan je alle kanten mee op.
Ik heb makkelijk praten natuurlijk want wij staan op seizoen met voortent met (pet)luifel en daarbij een schuurtentje.
Wij gaan in de zomermaanden op "trekvakantie" en hebben dan alleen een Torino luifel mee. De daarvoor "overtollige" zaken gaan in het schuurtentje.
Als wij dan terugkomen (eind augustus) zetten wij op de seizoensplek nog de deeltent Dorema Mistral op.
In de toekomst zal het seizoenskamperen mogelijk vervallen en gaan we in het voor en naseizoen alleen nog maar weekenden weg naar andere campings en trekken we in de zomer ook meer. Dan zal alleen de Torino blijven. We worden dan vanzelf ook lichter beladen.
Duidelijk. En zoals mijn voorganger al zegt. Hier kan je alle kanten mee op.
Ik heb makkelijk praten natuurlijk want wij staan op seizoen met voortent met (pet)luifel en daarbij een schuurtentje.
Wij gaan in de zomermaanden op "trekvakantie" en hebben dan alleen een Torino luifel mee. De daarvoor "overtollige" zaken gaan in het schuurtentje.
Als wij dan terugkomen (eind augustus) zetten wij op de seizoensplek nog de deeltent Dorema Mistral op.
In de toekomst zal het seizoenskamperen mogelijk vervallen en gaan we in het voor en naseizoen alleen nog maar weekenden weg naar andere campings en trekken we in de zomer ook meer. Dan zal alleen de Torino blijven. We worden dan vanzelf ook lichter beladen.