Waar haal ik een voortent maat 0 of 1 vandaan?

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
lijn
Berichten: 2
Lid geworden op: di 29 mei 2018 18:57

Waar haal ik een voortent maat 0 of 1 vandaan?

Bericht door lijn » do 9 aug 2018 14:48

Ik heb sinds een paar maanden een minicaravannetje (Chateau 280) waar ik erg blij mee ben. Alleen de bijbehorende voortent was bagger. Of eigenlijk: half vergaan. Mag best na dik 40 jaar natuurlijk.

Ik heb de omloopmaat opgemeten (papiertje ligt natuurlijk in de caravan, waar ik nu niet ben) en kwam uit op maat 0 of 1. Da's nergens meer te krijgen. Ook op marktplaats en tweedehands.be niks gevonden, en ik vraag me af of wat er tweedehands beschikbaar is niet minstens zo oud is als het prachtige bruin-oranje tot stof vergane geval dat ik eerder in de kliko heb gedumpt.

Deze zomer heb ik me prima gered met een schuifluifel maat 6, die ik gewoon van grond tot grond kan laten lopen, maar dat is niet heel strak op te zetten, en straks als het weer wat minder wordt, wil ik toch ook graag wat meer beschutting hebben. Tent of dichtritsbare luifel is mij om het even.

Wat te doen? Ik kan natuurlijk iets op maat laten maken, maar de kosten daarvan zullen die van het caravannetje al snel overstijgen denk ik. En ik wil ook eerst even afwachten of 'ie de herfst een beetje netjes doorkomt. Hij was kurkdroog toen ik 'em kocht, en er was duidelijk opnieuw gekit, maar voor ik er erg veel geld in ga steken, wil ik toch graag weten dat ik niet met een lek mandje maar met een goed waterdichtgemaakte caravan te maken heb.

Groet!
Cathelijne

(bericht aangepast omdat ik het berich per ongeluk halverwege al verstuurde)

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 706
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Waar haal ik een voortent maat 0 of 1 vandaan?

Bericht door hoboken » do 9 aug 2018 17:34

Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7098
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Waar haal ik een voortent maat 0 of 1 vandaan?

Bericht door karelV » do 9 aug 2018 17:44

RE.gif
Goei Tip voor VIP, die heeft er volgens mij ook nog 2 nodig voor zijn eigen gemaakte Premium's mrgreen.gif knipoog.gif .
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Volvodriver

Re: Waar haal ik een voortent maat 0 of 1 vandaan?

Bericht door Volvodriver » do 9 aug 2018 17:56

Beste Catelijne,

Allereerst hartelijk welkom op dit forum. Ik hoop dat je caravannetje je niet in de steek laat en nog "hard" is.
Gezien de zeer beperkte lengte van je caravan (die niet meer gebruikelijk is in de huidige caravanwereld) wordt er geen standaard voortent meer in deze maat gemaakt. Ik verwacht echter dat Esvo (Volendam) en/of Reda (Barneveld) op speciaal verzoek nog wel een voortent (in retrolook) kunnen maken. Ook nog voor een zeer schappelijke prijs. Deze fabrikanten maakten de voortenten in de jaren 70 ook al.

EDIT: Reda levert complete voortenten en luifels vanaf maat 1.

Als je minder geld wilt uitgeven is een deeltent, zoals hierboven geopperd, mischien een mogelijkheid.
Persoonlijk zou ik dan wel voor de (duurdere) Amalfi gaan. Mits de caravan "Hard" is!!!

lijn
Berichten: 2
Lid geworden op: di 29 mei 2018 18:57

Re: Waar haal ik een voortent maat 0 of 1 vandaan?

Bericht door lijn » do 9 aug 2018 19:41

Hahaha, nee, zulke dopjes zie je maar weinig meer. Ik heb wel heel veel ruimte om me heen op de seizoensplaats! haphop.gif

De caravan had wat vochtkringen hier en daar, maar alles voelde nog goed hard aan. Nu paar hopen dat de reparaties vakkundig zijn uitgevoerd en ik straks niet met een lek mandje zit. Enfin, als het weer zo blijft als vandaag weten we dat snel genoeg mrgreen.gif Als 'ie nog goed is, wil ik er best wat tijd en geld insteken...

Reda kende ik nog niet, die hebben inderdaad kleinere modellen, maar ik zie dat ze ook maatwerk leveren. De luifels zijn nog te betalen, ook :)

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”