Beschermen dak van Tent/Luifel tegen hars

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Beschermen dak van Tent/Luifel tegen hars

Bericht door VIP » di 10 jul 2018 20:56

Hoe beschermen jullie je tent/luifeldak tegen hars uit bomen op een camping...... scratch.gif

In het verleden spande ik er wel eens zo'n transparante folie over die je ook gebruikt om je vloer te beschermen tijdens het witten, maar dat ziet er niet zo fraai uit.

Probleem is als er grote druppels hars opvallen, dit op meerdere plekken op je tent komt tijdens het opvouwen. (uiteraard haal ik er eerst het meeste af en doe er een stukje plasticfolie tussen en maak het thuis weer schoon), maar ik wil het eigenlijk makkelijker maken en zoek hier een oplossing voor.

Heeft iemand van jullie een goed oplossing hiervoor............
Porsche + Tabbert

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Beschermen dak van Tent/Luifel tegen hars

Bericht door Wally » di 10 jul 2018 20:58

Er niet onder gaan staan of anders toch weer folie gebruiken.

Frans

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Beschermen dak van Tent/Luifel tegen hars

Bericht door Chris » di 10 jul 2018 21:00

RE.gif
Ik zag je al staan onder die dennenbomen..
Heb ook ooit dat gehad en er nooit uitgekregen.
Blijft plakken die zooi..
Dus... als er tips zijn... ik lees lekker mee thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ferdi

Beschermen dak van Tent/Luifel tegen hars

Bericht door Ferdi » di 10 jul 2018 21:02

Afbeelding

En nu serieus

Dit zegt de wit:
Harsdruppels op het tentdoek
Harsdruppels op uw tent kunnen geen kwaad. Hars beschadigt het doek niet. Wilt u het toch verwijderen, dan kunt u de harsdruppel met een ijsblokje koud en hard maken. Vervolgens haalt u de hars weg. Ga nooit met zeepproducten, oplosmiddelen of scherpe voorwerpen aan de slag.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: Beschermen dak van Tent/Luifel tegen hars

Bericht door TwanFendt » di 10 jul 2018 21:27

Op de auto met ruitenwisser vloeistof maar op een tent lijkt me de truck met ijsklontjes veiliger.
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: Beschermen dak van Tent/Luifel tegen hars

Bericht door vso1 » wo 11 jul 2018 00:13

ik denk eerder aan locatie, locatie en locatie ..

Overgens wat beter helpt (vooraf) is je doek insprayen met hetzelfde spul als waarmee je schoenen beschermt als je ze koopt.

ipv ijsblokje kan je ook bij de action busje "gas" halen, (lucht is 2x a 3x zo duur) fles op zijn kop en met volledige geopend hars spuiten. Door op zijn kop te draaien komt er geen "lucht" uit maar vloeistof dit is enorm koud het gas vervliegt en zal door daardoor het hars bevriezen..

Als IT-er is dergelijke bus als plaag dingetje vaak gebruikt tijdens warme dagen .. :)
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Gebruikersavatar
dennisb
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 3 aug 2016 17:23
Locatie: KWK

Re: Beschermen dak van Tent/Luifel tegen hars

Bericht door dennisb » wo 11 jul 2018 10:29

Op internet lees je veel over het bevriezen (dmv ijsblokje), mocht hierna nog wat achterblijven in het doek dan gaf iemand aan een stukje keuken/wc-papier er stevig op te drukken, hierdoor kleeft het niet aan een ander stuk tent met opvouwen. De volgende keer kan je het residu voorzichtig tussen de vingers verpulveren.
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”