plastic goot verhoger

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Turbob
Berichten: 73
Lid geworden op: di 27 okt 2015 09:50
Locatie: nootdorp

plastic goot verhoger

Bericht door Turbob » za 23 jun 2018 17:07

Als je een tent aan je Eriba zet ,dan gebruik je een plastic goot verhoger.

Ik had het advies gekregen dat ik deze gewoon kon laten zitten ,en had er voor de zekerheid aan de kop einde een touwtje gemaakt zodat ik de strip vast kon zetten aan de oogjes alwaar de haak stokken van de voortent in moeten.
Maaaaar
Afgelopen donderdag de voortent ingepakt om weer naar huis te gaan en deze touwtjes vergeten vast te zetten ,zodat door de harde wind de strip verloren is.

Mijn vraag gebruikt er iemand een ander type goot verhoger van rubber bijvoorbeeld, dat lijkt me makkelijker op te rollen en kan wat beter tegen een stootje en sluit denk ik nog beter op het gootje , of heeft iemand een andere oplossing ?

Graag een serieus antwoord.
mvr gr
Coen

Turbob
Berichten: 73
Lid geworden op: di 27 okt 2015 09:50
Locatie: nootdorp

Re: plastic goot verhoger

Bericht door Turbob » do 28 jun 2018 15:17

Dit noemen ze ook wel Eriba ~Weather Strip Fitting.
Dat geeft een extra Gootinhoud bij veel regen en voorkomt dan het doorslaan van de voortent bij de regengoot van de caravan .

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: plastic goot verhoger

Bericht door Gerrie » do 28 jun 2018 20:25

Op onze puck bleef hij altijd gewoon op zijn plaats zonder touwtje.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: plastic goot verhoger

Bericht door Eefje » zo 28 jul 2019 14:50

wat een gedoe om zo'n strip erop te zetten zeg! pas een besteld en vandaag caravan opgehaald en gelijk maar even strip proberen.... manlief is nu gleufje iets aan het openen/oprekken met en schroevendraaier, want dat gleufje was zo supersmal..... scratch.gif
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: plastic goot verhoger

Bericht door Eefje » zo 25 aug 2019 17:23

nu terug van vakantie:
na het eenmalig beetje openen van de gleuf, ging de strip er nu elke keer makkelijk op en af en hield idd wat regen tegen, normale buien geen lekkage, maar flinke buien wel (maar minder erg dan normaal). zonder strip voorheen veel sneller lekkage, dus al met al werkt het geen 100% (was ook niet mijn illusie) maar is het wel fijn om te gebruiken thumbup.gif
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”