Vreemd.

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
emilio
Berichten: 100
Lid geworden op: za 28 mar 2015 10:25

Re: Vreemd.

Bericht door emilio » ma 10 dec 2018 11:34

zelf ook ervaring gehad met de aanschaf van een 2 de hands caravan,tent niet gecontroleerd(is ook lastig in januari) blijkt dat de tent over het dak heeft gelegen tijdens een windvlaag.
,zodat er links en rechts onder 2 naden waren gescheurd (1,5 mtr), en een paar stokken ontzet, vrouw is handig met de naaimachine en de stokken een beetje gericht is het verder onzichtbaar en bruikbaar.
ook een bejaard stel kun je niet op hun blauwe ogen geloven !!!
scratch.gif

Gebruikersavatar
j.dreves
Ban
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 4 jan 2009 11:47

Re: Vreemd.

Bericht door j.dreves » ma 10 dec 2018 12:05

Die tijd is geweest Emilio , het loopt nu de spuigaten uit.
Mitsubishi Outlander 2017 met aan de kogel Hobby 495 UL 2018.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Vreemd.

Bericht door Jan van Vijven » ma 10 dec 2018 12:11

Ook bankrovers, oplichters en moordenaars worden bejaard en lopen soms met een rollator...leeftijd zegt niets over eerlijkheid :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Vreemd.

Bericht door Sofie64 » ma 10 dec 2018 13:59

Het kan ook andersom gaan zoals bij ons [kersthaphop.gif]

Wij kochten de tweedehands caravan in april en de dealer wist ook niet precies wat er bij zat qua tent of iets dergelijks.
Hij zei de koop gaat om de caravan en de rest is voor ons bijzaak.
Wij hebben niet de tijd of de ruimte om alles op te zetten om het te kunnen bekijken ( eerlijk dus)
We kregen dan ook alle tijd om het rustig te bekijken [kerstduim.gif]

Wijl hebben toen dus ook zo goed mogelijk gekeken door de tent en stokken iets uit de zakken te halen.
We vonden 4 zakken, 2 met (verschillende soorten) stokken en twee met tentdoek, en dat zag er op het eerste oog keurig (en schoon) uit.
Een aparte tas met haringen, spanbanden enz.
Naar aanleiding van dit topic heb ik bij het afhalen van de caravan gevraagd hoe het zit als er iets niet compleet zou zijn.
Dat was geen probleem,dan konden we bellen en werd het opgelost.

Na het ophalen gingen wij direct door naar een camping vlakbij de dealer om alles uit te proberen.
Vol verwachting pakten we alles uit.
En dat werd een feestje !!! Een prachtige, passende, weinig gebruikte, grote Dorema voortent, helemaal compleet.
Maar dat was het nog niet. De andere stokken waren van een prachtige, grote Walker Luifel ook helemaal compleet met zij-aanrits stukken. haphop.gif


Dus zo zie je maar, het kan ook goed gaan. [kerstproost.gif]
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Vreemd.

Bericht door deusjevo » ma 10 dec 2018 14:43

Sofie64 schreef:
ma 10 dec 2018 13:59
Het kan ook andersom gaan zoals bij ons [kersthaphop.gif]

Wij kochten de tweedehands caravan in april en de dealer wist ook niet precies wat er bij zat qua tent of iets dergelijks.
Hij zei de koop gaat om de caravan en de rest is voor ons bijzaak.
Wat stond er dan in de advertentie waarin de caravan aangeboden werd over accessoires?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23390
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Vreemd.

Bericht door PD » ma 10 dec 2018 14:58

Sofie64 schreef:
ma 10 dec 2018 13:59
Dus zo zie je maar, het kan ook goed gaan. [kerstproost.gif]
Het gaat vrijwel altijd goed, maar daar hoor je niet veel over..... klagen blijkt in de praktijk makkelijker dan roemen knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Vreemd.

Bericht door Sofie64 » ma 10 dec 2018 15:07

deusjevo schreef:
ma 10 dec 2018 14:43
Sofie64 schreef:
ma 10 dec 2018 13:59
Het kan ook andersom gaan zoals bij ons [kersthaphop.gif]

Wij kochten de tweedehands caravan in april en de dealer wist ook niet precies wat er bij zat qua tent of iets dergelijks.
Hij zei de koop gaat om de caravan en de rest is voor ons bijzaak.
Wat stond er dan in de advertentie waarin de caravan aangeboden werd over accessoires?
Wij hebben deze caravan niet gevonden via een advertentie maar de verkoper liet hem ons zien na het horen van onze wensen.
Hij gaf later duidelijk aan dat de prijs om de caravan ging en niet om wat er bij zat. En dat deed hij tijdens het bezichtigen.
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Vreemd.

Bericht door graaf » di 11 dec 2018 01:19

PremiumDiscovery schreef:
ma 10 dec 2018 14:58
Het gaat vrijwel altijd goed, maar daar hoor je niet veel over..... klagen blijkt in de praktijk makkelijker dan roemen knipoog.gif
Hans, Het is een algemeen sociologisch gegeven dat alles in het leven wordt bepaald door de dingen die je niet hebt.
Zo hebben wij bijvoorbeeld ook mee kunnen lezen over jou wens om een dubbelasser te bezitten. Wij waren er allemaal van
overtuigd dat die er sowieso zou komen, was enkel een kwestie van tijd. En wij gunnen jou dat ten zeerste!
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Vreemd.

Bericht door Niels83 » di 11 dec 2018 02:08

Hier bij een heel ander budget, eentje waarvoor je bij de dealer alleen de wielen krijgt. Ook de tent even uitgevouwen en gekeken of naar mijn logica alle stokken aanwezig waren. Dit was zo.

Het luifel had geen stokken dus links laten liggen. Bij onze eerste trip kwam er toch een dusdanige berg stokken onder de bank vandaan dat het wel het frame van het luifel moest zijn.

Overigens de verkoper kan het wel geen punt vinden. Ik als koper schat ook de verdere kosten een beetje in. Met verotte tent wordt de caravan voor mij zomaar 2000 euro duurder maar voor de dealer niet goedkoper.

Ik wil de tent dus op zijn minst even uitpakken en controleren op scheuren ed.

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Vreemd.

Bericht door DanielW » di 11 dec 2018 08:03

Niels heeft een valide punt, met uitzondering van een enkeling maakt een voortent of luifel deel uit van een caravan. Ik vind het erg makkelijk van dealers of handelaren om te zeggen "je koopt een caravan". Nee ik koop een kampeermiddel, als de tent er niet bij zit even goede vrienden, maar dan hoort de prijs ook zo te zijn. Andersom werkt dat ook natuurlijk, een caravan met een goede voortent of luifel is voor mij meer waard.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Vreemd.

Bericht door Patman » di 11 dec 2018 08:15

Toen wij onze caravan kochten werd er ook verteld dat er een voortent bij zat. Deze bleek na aanschaf, en een paar maanden later met opzetten, niet meer dat een oude luifel met wanden die je met haakjes aan de buizen moest klikken. Het frame was ook niet goed, te klein en verkeerde stokken, waardoor de hele zooi is ingestort bij een heftige regenbui. Jaar later maar een hele nieuwe gekocht. Verlies genomen en door, je verandert er toch niks meer aan.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Vreemd.

Bericht door deusjevo » di 11 dec 2018 08:25

Sofie64 schreef:
ma 10 dec 2018 15:07

Wij hebben deze caravan niet gevonden via een advertentie maar de verkoper liet hem ons zien na het horen van onze wensen.
Hij gaf later duidelijk aan dat de prijs om de caravan ging en niet om wat er bij zat. En dat deed hij tijdens het bezichtigen.
Ah oké, meer een “what you is what you get” deal.
Da’s ook duidelijk dan.
Voor jullie goed uitgepakt dus, toch een goede voortent en luifel erbij.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Vreemd.

Bericht door Jan van Vijven » di 11 dec 2018 08:31

DanielW schreef:Niels heeft een valide punt, met uitzondering van een enkeling maakt een voortent of luifel deel uit van een caravan. Ik vind het erg makkelijk van dealers of handelaren om te zeggen "je koopt een caravan". Nee ik koop een kampeermiddel, als de tent er niet bij zit even goede vrienden, maar dan hoort de prijs ook zo te zijn. Andersom werkt dat ook natuurlijk, een caravan met een goede voortent of luifel is voor mij meer waard.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Als de dealer zegt dat hij alleen instaat voor de caravan is daar toch niets mis mee? Alles wat je er bij krijgt is dan winst....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23390
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Vreemd.

Bericht door PD » di 11 dec 2018 08:35

@Graaf:
De relevantie van je post voor dit topic ontgaat me volledig whistle.gif Nog los van het feit dat de openingsstelling ook geen hout snijdt...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Vreemd.

Bericht door freekvo » di 11 dec 2018 08:51

Wij hebben onze caravan uit 2003 bij een dealer hier in de buurt gekocht. de hele inventaris was door de vorige eigenaren (een ouder echtpaar) in de caravan gelaten. Door de verkoper werd direct gezegd dat de voortent oud was maar we konden overnemen wat we wilden. Alle in inventaris is uit caravan gehaald om deze grondig (en dat gebeurde echt grondig) schoon te maken. De inventaris + voortent was apart gehouden voor ons. We zagen direct al aan de stokken dat de voortent een oud beestje was, Uiteindelijk hebben we niets overgenomen want we hadden onze eigen inventaris van de vorige caravan.

Op de caravan zelf kregen we 5 jaar garantie (bij een bj. 2003). Bovendien waren een aantal lampen vervangen door led-verlichting.
Bij het uitproberen thuis bleek de keukenkraan te lekken, Dat is direct gratis gerepareerd (waarbij het halve keukenblok moest worden gedemonteerd.
Tijdens ons verblijf in Frankrijk bleken de ramen in de L-zijwand ontzettend te lekken bij een hevige regenbui. We moesten een rare constructie bedenken met bakjes uit de keuken om te voorkomen dat het water de caravan in stroomde. Onder garantie zijn later de kozijnen uit de zijwand gehaald en helemaal opnieuw gekit. Zo is ook een kapotte bies vervangen evenals het niet goed meer doorspoelen van het toilet. Zo waren er nog een paar kleine dingetjes maar alles was garantie.
Wat ons betreft: hulde voor deze dealer uit Ommen.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Vreemd.

Bericht door DanielW » di 11 dec 2018 08:54

@Jan

Eens, maar dat bedoelde ik niet.

Als ik ga zoeken naar een caravan op marktplaats en er word geadverteerd door een handelaar met voortent, dan is het toch te makkelijk om achteraf te zeggen dat je die "er maar bij krijgt"? Ik gun iedereen zijn business en best bereid om voor een duppie op de 4de rij te zitten, maar dan moet ik niet al het idee hebben bij dergelijke uitspraken dat ik niets heb aan wat er bij de caravan verkocht word.

Misschien moeilijk doen om het moeilijk doen en ben ik te kritisch.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Vreemd.

Bericht door Niels83 » di 11 dec 2018 09:44

RE.gif

Vind niet dat je te kritisch bent.
Ik bepaal vooraf een budget als ik een caravan of auto koop etc. In dat budget moeten voor mij essentiële dingen aanwezig zijn en dan ook nog met priotering.

Voor mij is de tent een belangrijk punt. Zit die er niet bij of niet bruikbaar dan is de caravan alleen interessant als er geld overblijft voor een tent. Alleen dan is de verkoop meestal weer niet interessant voor de dealer/verkoper.

Dus zocht ik een caravan met goed bruikbare voortent binnen mijn budget. Zou de tent slecht zijn was de koop niet door gegaan omdat de caravan dan te duur was geworden voor mij. Zo werkt dat toch ongeveer iedereen of je budget nu 1000 of 30000 is?

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Vreemd.

Bericht door Niels83 » di 11 dec 2018 09:47

@ freekvo. Leuke reclame maar je post gaat totaal niet over het meegelopen van een kapotte tent die je niet mag bekijken.

Volvodriver

Re: Vreemd.

Bericht door Volvodriver » di 11 dec 2018 10:46

Ik persoonlijk vind dat er hier teveel op accesoires als voortenten etc. wordt gelet. Je koopt een caravan. Daarvoor heb je een budget. Als je een voortent wil hebben hou je daar ook een budget voor vrij.
Als dan bij de caravan die jij mooi vindt, binnen je budget voor de caravan, ook een bruikbare gebruikte voortent zit is dat mooi meegenomen (je houdt geld over).

Maar persoonlijk ga ik daar nooit vanuit. Ik heb dus twee budgetten. Eén voor de caravan en één voor de voortent.

En zoals al vaker gezegd, de gewenste caravan wordt niet duurder of goedkoper als er een gebruikte voortent bij, of niet bij, zit.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vreemd.

Bericht door Micky » di 11 dec 2018 21:15

RE.gif

Nee? dat werk bij mij in de verkoop anders, als ze een caravan aanbieden, stel 15K en er staat voortent eventueel over te nemen voor 750 euro, dan vraag ik korting op de caravan (stel verkoper zegt 1000 euro kan er max af), dan zeg ik, dat is goed, maar dan wil ik de tent erbij, doorgaans lukt dat gewoon. ik zelf zal dan ook niet snel bijv. een auto te koop zetten en daarbij een aparte vermelding winterbanden en velgen voor 600,-
kost je als verkoper altijd geld knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”