Goede schuifluifel

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
marsman
Berichten: 145
Lid geworden op: di 20 aug 2013 22:30

Goede schuifluifel

Bericht door marsman » zo 2 apr 2017 15:50

Wij zoeken een schuifluifel voor de weekenden. Reden is dat ze goed betaalbaar zijn en je met 1 doek supersnel met 3 stokken staat, inclusief 1 kant die je tot de grond kan afspannen. Omnistore ed vinden we te duur en je hebt dan alleen een dakje, of je moet weer met zijwanden aan de slag.

Net even bij De Wit in Schijndel geweest. Daar hebben ze een schuifluifel van Marvella. Ik werd er niet wild van. Fragiel vooral. Ze hebben ook een Dorema Kreta luifel, maar die stond niet op. De verkoper vertelde dat hij nagenoeg hetzelfde is als die van Marvella.

Kent iemand een alternatief? Ik heb 2 jaar geleden in Italië een Kipje gezien met echt een prachtige schuifluifel. Niet genoteerd welk merk het was helaas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36135
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Goede schuifluifel

Bericht door Chris » zo 2 apr 2017 16:33

Hoi Marsman.

Is dit niet iets voor jullie?
http://www.walker.nl/product/voortenten ... ender-240/

Groetjes
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Lotte
Berichten: 86
Lid geworden op: za 11 feb 2012 14:15
Locatie: in de vloanders bi Ieper

Re: Goede schuifluifel

Bericht door Lotte » zo 2 apr 2017 17:07

Enkele jaren geleden een goedkoop luifeltje gekocht 50 euro.(eurocamp,basecamp)
Leek me eerst een beetje fragiel en ik dacht ok, voor een jaartje misschien en we zien dan wel.
Zelf ook nog 3 schuifstokken bijgekocht.
Man wat is dit ding gaaf, weegt niks, opgerold de grootte van een badhanddoek, heeft al meerdere dagen gietende regen en stormwinden doorstaan zonder enige opmerking.
Het materiaal is lichte tentnylon, en biedt meerdere opstelmogelijkheden.
Gekocht in België bij Relax- Dewaele,heet nu" wij gaan kamperen.be"
Er zijn wel geen zijwanden, maar ja wat dacht je voor 50 euro mrgreen.gif
Fendt Saphir 450 QB.

Gebruikersavatar
Lotte
Berichten: 86
Lid geworden op: za 11 feb 2012 14:15
Locatie: in de vloanders bi Ieper

Re: Goede schuifluifel

Bericht door Lotte » zo 2 apr 2017 17:22

Even een update van mijn eigen post.De firma waarover ik het had heet The camping store.
De luifel is de Tarp bocamp,tarp caravan 450x350,en kost nu 64,95,en is dubbeldik zijn geld waard.
Had het even verkeerd voor sorry, vandaar deze correctie door mezelf.
Heb verder géén enkele band met deze firma, dus weet ik niet of de naam mag vermeld worden ???
Voor mezelf zou ik direct terug dezelfde kopen ,en voor iemand die al 40 jaar kampeert wil dit wel al iets betekenen.
Wij hebben uiteraard ook nog wel aanbouwtenten en andere luifel met een puzzel aan stokken, maar dit luifeltje thumbup.gif kwartiertje werk en je zit aan een lekker fris biertje of wijntje(of frisdrankje)
Fendt Saphir 450 QB.

Famke2
Berichten: 7
Lid geworden op: do 19 nov 2015 22:51
Locatie: Friesland

Re: Goede schuifluifel

Bericht door Famke2 » zo 2 apr 2017 18:05

[quote="Lotte"]
De luifel is de Tarp bocamp,tarp caravan 450x350,en kost nu 64,95,en is dubbeldik zijn geld waard.
[- /quote]
Dezelfde tarp koop je in Winterswijk voor de helft van de prijs. Wij zetten hem vaak op met alleen een stok op de punt en 2 scheerlijntjes.

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Goede schuifluifel

Bericht door Stef » zo 2 apr 2017 18:42

Ik heb zelf gekozen voor een DWT luifel de tour plus !
Ik heb hem inmiddels wel laten voorzien van een dubbele pees , zodat ik er evt. Ook een dakligger aan kan monteren.
Maar dit komt ook omdat ik hem monteer aan een hele lange caravan opbouwlengte 7.40 mtr.
Tevens is deze luifel 2.40 breed.

Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

marsman
Berichten: 145
Lid geworden op: di 20 aug 2013 22:30

Re: Goede schuifluifel

Bericht door marsman » zo 2 apr 2017 20:07

Famke2 schreef:
Lotte schreef: De luifel is de Tarp bocamp,tarp caravan 450x350,en kost nu 64,95,en is dubbeldik zijn geld waard.
[- /quote]
Dezelfde tarp koop je in Winterswijk voor de helft van de prijs. Wij zetten hem vaak op met alleen een stok op de punt en 2 scheerlijntjes.
Een tarp had ik nooit aan gedacht! Die kun je vast niet aan de caravan vastmaken toch? Hoe doen jullie dat dan en er is genoeg ruimte om goed droog te zitten enzo?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

marsman
Berichten: 145
Lid geworden op: di 20 aug 2013 22:30

Re: Goede schuifluifel

Bericht door marsman » zo 2 apr 2017 20:09

Stef schreef:Ik heb zelf gekozen voor een DWT luifel de tour plus !
Ik heb hem inmiddels wel laten voorzien van een dubbele pees , zodat ik er evt. Ook een dakligger aan kan monteren.
Maar dit komt ook omdat ik hem monteer aan een hele lange caravan opbouwlengte 7.40 mtr.
Tevens is deze luifel 2.40 breed.

Mvg
Stef
Grappig, deze had ik zelf inmiddels ook gevonden. Ziet er mooi uit. Wat voor stof is het en kun je hem met 3 stokken goed stellen. Heb de site gevonden, ziet er mooi uit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

marsman
Berichten: 145
Lid geworden op: di 20 aug 2013 22:30

Goede schuifluifel

Bericht door marsman » zo 2 apr 2017 20:31

Ik heb volgens mij gevonden wat ik wil op deze site: http://www.atomatent.nl. Die maken luifels die op tarpen lijken van echt katoen die goed af te spannen zijn. Iemand ervaring met deze leverancier?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Goede schuifluifel

Bericht door Stef » zo 2 apr 2017 23:28

Grappig, deze had ik zelf inmiddels ook gevonden. Ziet er mooi uit. Wat voor stof is het en kun je hem met 3 stokken goed stellen. Heb de site gevonden, ziet er mooi uit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk[/quote]

Vroeger had ik een katoenen luifel en dit materiaal van deze luifel benaderd dit. Deze luifel is ademend,anders is het heel gauw verstikkend warm onder de luifel.
Voordeel van deze luifel is , dat deze aan de stokkenzijde , ringen heeft , met een onderlinge afstand van 50 cm.
Ik gebruik hem zelf met 4 stokken , maar de kleinere luifel is heel goed te gebruiken met 3 stokken .

Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
Lotte
Berichten: 86
Lid geworden op: za 11 feb 2012 14:15
Locatie: in de vloanders bi Ieper

Re: Goede schuifluifel

Bericht door Lotte » ma 3 apr 2017 12:01

marsman schreef:
Stef schreef:Ik heb zelf gekozen voor een DWT luifel de tour plus !
Ik heb hem inmiddels wel laten voorzien van een dubbele pees , zodat ik er evt. Ook een dakligger aan kan monteren.
Maar dit komt ook omdat ik hem monteer aan een hele lange caravan opbouwlengte 7.40 mtr.
Tevens is deze luifel 2.40 breed.

Mvg
Stef
Grappig, deze had ik zelf inmiddels ook gevonden. Ziet er mooi uit. Wat voor stof is het en kun je hem met 3 stokken goed stellen. Heb de site gevonden, ziet er mooi uit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
@Famke2
De luifel die ik bedoel is standaard voorzien van een tentpees, dus gewoon in je rail kan schuiven die reeds aan de caravan hangt.
Iedere tarp kan dienen om te gebruiken als luifeltje hoeft enkel zelf een (of te laten doen) tentpees eraan te bevestigen.
Eenmaal in de schuifrail geschoven bind ik die links en rechts vast met een stuk tenttouw aan de rangeerhandvatten, zo blijft alles netjes op zijn plaats tijdens het plaatsen van de tentstokken.
een stoffen tarp heb ik ook voorzienvan tentpees die ik zowel links of rechts kan doorschuiven om een zijwand te maken, al naar gelang de wind zon of buren.Zelfs deze katoenen tarp is nog maar 1 keer in de wasmachine gegaan met een flesje waterdicht vloeistof ,en is nog steeds waterproof.Een dure luifel aanschaffen hoeft dus echt niet ,het kan allemaal veel simpeler, natuurlijk ieder zijn eigen keus.
Fendt Saphir 450 QB.

marsman
Berichten: 145
Lid geworden op: di 20 aug 2013 22:30

Re: Goede schuifluifel

Bericht door marsman » do 22 jun 2017 10:46

Even kort bericht als TS. Uiteindelijk uitgekomen bij Esvo in Volendam. Zij leveren eigen gemaakte tenten en ook diverse luifels voor de caravan. Perfect luifeltje gekocht voor iets meer dan 100 Euro in onze maat. Gemaakt van Ten Catedoek en perfect af te spannen met 3 stokken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Goede schuifluifel

Bericht door Patman » do 22 jun 2017 12:27

Voor vaderdag deze gekregen, lekker makkelijk voor overnachten of weekendje.

https://www.obelink.nl/bo-camp-caravanl ... ravel.html

Dottie
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 19:44

Re: Goede schuifluifel

Bericht door Dottie » do 22 jun 2017 19:56

Kijk ook eens naar dit draadje, is ook een zeer fijne luifel.
viewtopic.php?f=59&t=28839#p469418

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”