Plooien unico luifel

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Plooien unico luifel

Bericht door petronella » vr 8 jul 2016 15:02

RE.gif sterker nog: hier zitten geen slikranden aan knipoog.gif .De maat is goed, we hebben hem bij Bax gekocht en die weten wat voor caravan wij hebben.
Ondertussen antwoord gekregen van Bax op onze mail.

Wat ze kunnen zien op de foto: het lijkt hun dat de boog tehoog staat en niet vergenoeg naar voren is gekanteld. Als we nog vragen hebben kunnen we bellen. Ff over 6 weken nog maar eens proberen.
Als er nog mensen zijn die zien of weten wat we verkeerd doen lees ik het graag!

Dontax
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 5 jan 2015 15:28

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Dontax » vr 8 jul 2016 15:14

Leuk dat er geen slikranden aan zitten, maar dit oogt, naar mijn bescheiden mening, echt als een gevalletje te klein.
Maar misschien valt dat in het echt heel erg mee!?
Mochten er wel slikranden aan zitten heb je mazzel dat je op vlak terrein staat, zoals op de foto.
Mocht je een wat minder vlak terrein treffen, hangen je slikranden in het luchtledige...


We dwalen af, on-topic maar weer

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38536
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Micky » vr 8 jul 2016 17:04

RE.gif

Dat gevoel heb je wellicht omdat je misschien zelf een (te) grote tent hebt zoals heel veel mensen (er zijn er veel die zo redeneren namelijk), de tent moet de grond niet raken, alleen de slikranden horen dat te doen, vaak zie je dat het tentdoek de grond raakt en de flap helemaal plat op de grond ligt, dat is dus niet juist en maakt alsnog je tent vuil en je trappetjes of elastieken zijn dan veel te lang.

Hier een voorbeeld van hoe het hoort te zijn, minimaal 6-10cm boven de grond (kijk niet naar hoe strak hij staat, was de eerste keer opzetten), deze tent is met de hand op maat gemaakt voor de caravan, links zie je de ruimte tussen het tentdoek en de grond, dit is bij volledig vlakke grond, dus op een camping kan het doek nog een stuk hoger boven de grond "zweven"
Bijlagen
IMG_1928.jpeg
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Plooien unico luifel

Bericht door petronella » vr 8 jul 2016 17:08

Nou..... Voor de eerste keer opgezet, hij staat al super mooi strak! thumbup.gif mooie tent hoor.

Gebruikersavatar
BdeB
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 6 apr 2016 10:49

Re: Plooien unico luifel

Bericht door BdeB » vr 8 jul 2016 20:44

RE.gif RE.gif

Ziet er strak en netjes uit Micky!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
*** Volvo XC90 2.4 D5 163pk <-- Knaus Südwind 500 FSD ***

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Plooien unico luifel

Bericht door JAJB » wo 13 jul 2016 12:44

Ben toch blij dat ik zelf ben overgestapt na Unico, op de foto van Micky zie je al meteen weer wat t probleem is met elastieken, door de spanning krijg je V-plooien.

Heb ik met Unico helemaal geen last meer van.

Hiervoor eerst een Van der Horn gehad, daarna ook een Fortex en nu een Unico


Afbeelding

0,0 plooien
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38536
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Micky » do 14 jul 2016 10:50

RE.gif scratch.gif

Die V plooien waar je het over hebt, die heb ik ook niet, ik schreef dat dat de eerste keer was dat ik hem opgezet had, je ziet wel altijd dat de stof daar aangetrokken word, maar dat zie je op jouw foto ook, omdat de lijn niet helemaal recht loopt.

Wel jammer trouwens dat je raam er zo rommelig en gevouwen uitziet scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Plooien unico luifel

Bericht door JAJB » do 14 jul 2016 15:39

Haha zo jammer Micky


Afbeelding

Als jij dit geen V-plooi noemt?!?

Jammer dat je t zo persoonlijk opneemt, ik gebruikte jouw foto alleen maar als voorbeeld. Maar t haalt blijkbaar iets na boven bij je. Zo lijk je net een klein kind.
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38536
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Micky » do 14 jul 2016 15:51

RE.gif

Zoals ik schreef, was de eerste keer de nieuwe tent opzetten, overigens maken die plooien toch ook niets uit? waarom zou je niet in het doek mogen zien dat het daar aangespannen is, als de boog wat verder naar voren had gestaan waren de plooien weggetrokken, maar voor het proef opzetten in de straat heb ik me er een beetje gemakkelijk afgemaakt, alle haringen zaten er ook niet in :(
En persoonlijk neem ik het echt niet op hoor, alhoewel dat misschien wel zo leek nav mijn opmerking over het raam in je tent, dat zag ik toen ik het terug las, maar dat was gewoon serieus bedoelt omdat je hele tent super strak staat op het venster na :oops: thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Re: Plooien unico luifel

Bericht door JAJB » vr 15 jul 2016 08:58

Mickey,

Dat raam is zo omdat deze foto s'ochtends is gemaakt, alles was klam/nat.

Na dat t zonnetje erop staat trekt t weg.

En mijn intentie was ook niet op "jouw" tent af te kraken, maar om t als voorbeeld tegen wat ik met de v-plooien bedoelde.

Zelf altijd een strijd mee gehad, wanneer de grond teveel weg loopt komen de elastieken te strak waardoor je die "trek" plooien krijgt, is nog te compenseren door de haringen verder boven de grond te laten, maar komt de grond juist omhoog dan kan je t al helemaal niet meer spannen.

Daar ben ik nu gelukkig van af, en dat was t punt wat ik wou maken.
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12817
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Trina » vr 15 jul 2016 09:21

zucht.gif

Gebruikersavatar
JoostV70R
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 20 aug 2014 08:55
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Plooien unico luifel

Bericht door JoostV70R » di 15 jan 2019 22:42

Even een schop omhoog :)
Ik heb dus ook een oude Kip als Mick en zou graag een Unico Torino willen aanschaffen voor de weekendjes weg en snelle opzet. Moet ik zoals op de voorgaande pagina staat een aparte boogstok hebben? Dit omdat ik me afvraag of die schuine voorkant en aflopende dak geen negatieve invloed hebben...

Thanks!
Volvo V70R | Volvo 850 T-5R CY | Volvo V60D3+ summum R-design | Kip Greyline 48TRZ

zilvergrijs
Berichten: 113
Lid geworden op: do 17 aug 2017 15:30

Re: Plooien unico luifel

Bericht door zilvergrijs » wo 16 jan 2019 13:33

Wij vinden de Torino nog steeds een prachtluifel, echter ook bij ons veel plooien vanaf de overgang dak voor- en achterkant vanaf de eerste keer opzetten. Nogmaals instructies gelezen, boel laten staan om zich te "zetten", regenbuien gehad en wind maar het bleef bedroevend. Met behulp van twee medekampeerders met wel een strak staande Torino de boel proberen te verbeteren, ook hen lukte dat niet. Het is een getouwtrek geworden tussen de dealer en Bax. De laatste bleef volhouden dat de maten klopte (hoewel ons NB op de beurs vóór aanschaf 1 maat groter werd geadviseerd door Bax...). Tenslotte in goed overleg en een nette regeling met de dealer, weer overgestapt naar Isabellaa met Carbon frame en die staat wel strak.
Volvo XC60 T6 Recharge MY2022 met een Tabbert Vivaldi 480 TD Finest Edition 2018.

Sjakie
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 25 jun 2017 20:31

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Sjakie » wo 16 jan 2019 21:00

4643140C-66C0-4552-89DE-9C785198BA6E.jpeg
Ik heb ook plooien en volgens Unico is mijn maat ook goed. Zoals je al verwacht heeft dit te maken volgens Bax door foutief opzetten.
Betwijfel het maar ik ga het in 2019 nog wel meemaken. 😜.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36093
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Chris » wo 16 jan 2019 22:35

Als ik dit zie denk ik ook dat het opzetten een misser heeft gehad.
Zelf een nog ingepakte Torino klaar liggen, maar de film van BAX al tig keer bekeken...
Hoe zet je e.e.a. correct op.
En, foto's hier en op het WWW geven veel info.. hoe het wel en nog vaker hoe het niet moet.
Maar, zoals al gezegd, ik moet de Torino ook nog de eerste keer op gaan zetten...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5776
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Morgoth » wo 16 jan 2019 22:45

Ik was ook van plan een Torino te kopen maar als ik dit zo lees... Bovendien lees ik niet veel goede dingen over de service van Bax.
Toch ook maar eens bij Fortex kijken
Hobby 420 De Luxe uit 1988

arnovariante

Re: Plooien unico luifel

Bericht door arnovariante » wo 16 jan 2019 22:46

Sjakie schreef:
wo 16 jan 2019 21:00
Ik heb ook plooien en volgens Unico is mijn maat ook goed. Zoals je al verwacht heeft dit te maken volgens Bax door foutief opzetten.
Betwijfel het maar ik ga het in 2019 nog wel meemaken. 😜.
Deze plooien zijn alleen op te lossen door de boog hoger te plaatsen.
En daarin ben je redelijk beperkt.
Ik vind het maar een rare plaats om deze plooien te hebben.

Sjakie
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 25 jun 2017 20:31

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Sjakie » wo 16 jan 2019 23:03

Over de service van Bax kan ik niets zeggen volgens mij wel ok.
Het product is wel goed anders had ik het niet gekocht.
Het lijkt idd simpel qua opzetten en dat zal ook zo zijn maar niet voor een knoeierd als ik.
Ik ga in april wel ergens achter op een veldje staan uit het zicht😜 en met een volle batterij op de mobiel en dan 20x you tube filmpje kijken van Bax tijdens het opzetten.
Ik verbaasde mij wel over vloeroppervlak . Bij een caravan van 560 wordt het 7 meter. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7970
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Plooien unico luifel

Bericht door VIP » do 17 jan 2019 07:13

Morgoth schreef:
wo 16 jan 2019 22:45
Ik was ook van plan een Torino te kopen maar als ik dit zo lees... Bovendien lees ik niet veel goede dingen over de service van Bax.
Toch ook maar eens bij Fortex kijken
Wij hebben vele merken tenten en luifels gehad.

Maar een Torino is voor ons je van het, nog nooit zo snel en mooi een luifel opgezet.

En met de losse zijwanden er bij helemaal top, een aanrader.

Wij gebruiken de Torino heel intensief en de kwaliteit is perfect.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Plooien unico luifel

Bericht door PD » do 17 jan 2019 07:48

Wij zijn sinds 2013 enthousiaste Unico gebruikers, in eerste instantie de Verona en daarna de Torino. Ik heb de ervaring dat het dak van de Verona altijd feilloos strak stond en dat het dak van de Torino makkelijk een klein beetje plooit aan de zijkant (ook bij dezelfde maat en zelfde caravan).

Mij boeit het niet, de Torino vinden we de allermooiste luifel en ook bijzonder praktisch ! De luifel zet snel op en we gebruiken evt. 1 zijwand.

Ik heb het eerder geschreven: wij zetten de luifel zgn. "functioneel" op, dus binnen een kwartiertje en genieten ! De luifel staat veelal niet langer dan 2 a 3 dagen op dezelfde plek/camping.

Op de foto zie je links de plooien bij beide luifels, mij boeien ze niet :
Bijlagen
149-DSC_4132-FB.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

arnovariante

Re: Plooien unico luifel

Bericht door arnovariante » do 17 jan 2019 08:02

RE.gif
Maar jouw plooien zijn niet te vergelijken met die op de foto van Sjakie te zien zijn.
Totaal anders.

@ Sjakie,
Weet je wel zeker dat je een Torino hebt?
Die donker grijze zijstukken horen meer bij een Verona dan bij de Torino toch?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38536
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Micky » do 17 jan 2019 08:09

Sjakie schreef:
wo 16 jan 2019 21:00
4643140C-66C0-4552-89DE-9C785198BA6E.jpeg

Ik heb ook plooien en volgens Unico is mijn maat ook goed. Zoals je al verwacht heeft dit te maken volgens Bax door foutief opzetten.
Betwijfel het maar ik ga het in 2019 nog wel meemaken. 😜.
Dit moet idd strakker kunnen door anders opzetten, ga maar voor de luifel staan, met je gezicht naar de zijwand van de caravan, pak de hele boogstok op en beweeg die een cm of 5-10 naar links (dus naar de achterkant van de caravan) dan zul je zien dat hij op dit punt veel strakker wordt. thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Plooien unico luifel

Bericht door PD » do 17 jan 2019 08:14

RE.gif RE.gif
De foto van Sjakie is inderdaad geen Torino, maar dat schrijft hij ook niet knipoog.gif
Ik begrijp die plooien ook niet wanneer je de opzetinstructie volgt, dan trek je die er meteen uit.
Laatst gewijzigd door PD op do 17 jan 2019 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

arnovariante

Re: Plooien unico luifel

Bericht door arnovariante » do 17 jan 2019 08:16

RE.gif
You're right.
:oops: thumbup.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38536
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Micky » do 17 jan 2019 08:23

Morgoth schreef:
wo 16 jan 2019 22:45
Ik was ook van plan een Torino te kopen maar als ik dit zo lees... Bovendien lees ik niet veel goede dingen over de service van Bax.
Toch ook maar eens bij Fortex kijken
Zo strak kan het bij Fortex, maar om eerlijk te zijn denk ik dat het iets meer werk is om de Fortex op te zetten en dat wil je juist niet bij deze Luifels.

https://www.voortent.net/2176/0/product ... .JPG||grid
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”