Plooien unico luifel

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
zilvergrijs
Berichten: 113
Lid geworden op: do 17 aug 2017 15:30

Re: Plooien unico luifel

Bericht door zilvergrijs » do 17 jan 2019 21:15

Nogmaals, Unico maakt mooie producten en dat heb ik ook niet in mijn eerdere bericht betwijfeld. Ook bij ons was dit in eerste instantie eerste keus.
Wel meld ik dat bij ons de plooien NIET op te lossen waren, op geen enkele manier en ook niet door ervaren Unico gebruikers bij wie de luifel wel keurig strak stond en niet bij de dealer. Alle zeiden onafhankelijk van elkaar dat er iets met de maat van luifel en stokken beslist niet klopte en ze begrepen er, net als wij, niets van. En oh ja, wij hebben zelf pas 46 jaar ervaring met tenten en luifels... het ligt echt niet altijd aan een foutieve manier van opzetten! Over de service van Bax kan ik niets zeggen omdat die er bij ons niet was.... niet van hun mening af te brengen wat betreft de geleverde maten. Bij ons komt Bax over als een arrogante zaak. Dat advies en meedenken en controle over de maatvoering ook heel anders kan werd duidelijk bij Isabellaa. Onze mening blijft dat de Unico luifel, ALS hij strak staat, een prachtig product is maar dat er veel prettiger en pro-actieve leveranciers zijn dan Bax.
Volvo XC60 T6 Recharge MY2022 met een Tabbert Vivaldi 480 TD Finest Edition 2018.

Sjakie
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 25 jun 2017 20:31

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Sjakie » do 17 jan 2019 21:24

Heren , de tip met boogstok verplaatsen is idd een idee.
Ik heb nul ervaring met voortenten. Heb al jaren steeds een thule luifel 9200 5 meter erop. Maar aan het gardameer er 2 in 1 jaar verspeeld dus in 2018 maar deze tent besteld ivm stormbestendigheid tov thule.
Maar afgelopen zomer toch te lui om die tent eraan te hangen🙈😜.
In April maar weer kijken .
Vd week eerst me kindje ophalen bij Triorep.
iTBS laten monteren. blij.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Chris » do 17 jan 2019 21:26

Morgoth schreef:
wo 16 jan 2019 22:45
Ik was ook van plan een Torino te kopen maar als ik dit zo lees... Bovendien lees ik niet veel goede dingen over de service van Bax.
Toch ook maar eens bij Fortex kijken
Ik kan nog geen opzet tips geven want mijn Torino ligt nog ingepakt.
Net besteld via mijn dealer, en er bleek een boogstok fixatie te missen.
Dat stuurde Bax zo op, paar dagen later gekregen.
Ook voor een Torino gekozen vanwege de top kwaliteit, het opzet gemak en de enorme ruimte die deze luifel oplevert.
Ook 2 zijkanten bij.
Hier ligt ie :lol:
Torino.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
JoostV70R
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 20 aug 2014 08:55
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Plooien unico luifel

Bericht door JoostV70R » do 17 jan 2019 21:34

Leuk dat dit topic weer een nieuw leven ingeblazen is blij.gif

Alleen van mijn kant de vraag of er mensen zijn met een (vintage) Kip met schuine voorkant icm deze luifel?
Op pagina 1 lees ik “speciale boog voor Kip” maar is dat werkelijk zo? :)
Volvo V70R | Volvo 850 T-5R CY | Volvo V60D3+ summum R-design | Kip Greyline 48TRZ

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Micky » vr 18 jan 2019 09:26

RE.gif

Joost, in onderstaand draadje vind je de Unico met een caravan met vergelijkbare knik in het dak, zoals je kunt zien staat het netjes, maar er zitten wel plooien in het dak, dat krijg je alleen weg als er doek langs de pees weggehaald word en de pees er dan weer aangezet wordt zoals Fortex bij mijn tent heeft gedaan, alleen dan krijg je 100% strak dak.

persoonlijk vind ik het voor een luifel best acceptabel zoals de unico er bij staat in het draadje.

viewtopic.php?t=22668

met wat aanpassing kan het dus wel zo strak:
Bijlagen
IMG_1965.jpeg
IMG_1964.jpeg
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Volvodriver

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Volvodriver » vr 18 jan 2019 10:32

Joost,
Mijn Polar heeft een vergelijkbare knik voor als jou Kip.
Dat heeft geen invloed op het niet strak staan van de Torino. De eerste keren gebruik moet je even "spelen" en finetunen. Maar dat gaat mooi staan.

Gebruikersavatar
JoostV70R
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 20 aug 2014 08:55
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Plooien unico luifel

Bericht door JoostV70R » vr 18 jan 2019 17:23

Hee, dank!!

Ik heb toevallig vanmiddag Bax gebeld en zij gaven aan dat ik als ik een nieuwe zou bestellen dan een zou krijgen met idd een aangepast dakvlak voor die schuine kant. Ik ga eerst even het topic lezen :)
Volvo V70R | Volvo 850 T-5R CY | Volvo V60D3+ summum R-design | Kip Greyline 48TRZ

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5737
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Morgoth » vr 18 jan 2019 17:34

Mijn Hobby heeft ook een knik. Maar als ik de foto's zo allemaal zie, dan storen mij die kreukels niet zo.
Snel opzetten is voor mij Prio 1. Een cassette luifel is me te klein, net als een zakluifel. Ik zal dinsdag op de beurs de boel eens bekijken.

Zo. En nu weer een Pivo. Ik zit in Praag namelijk mrgreen.gif. Nee, niet met de caravan.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
JoostV70R
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 20 aug 2014 08:55
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Plooien unico luifel

Bericht door JoostV70R » za 19 jan 2019 14:47

Doordat bij een Kip die knik nog langer is wordt een zakluifel me ook te klein. Kan max. een 2.60 hoes (en maar 2.30 luifel) ophangen en daar heb je weinig aan.
Volvo V70R | Volvo 850 T-5R CY | Volvo V60D3+ summum R-design | Kip Greyline 48TRZ

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5737
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Morgoth » za 19 jan 2019 23:26

Precies de maten die op mijn hutje ook passen. Heb je weinig aan.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
JoostV70R
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 20 aug 2014 08:55
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Plooien unico luifel

Bericht door JoostV70R » wo 30 jan 2019 19:40

Volvodriver schreef:
vr 18 jan 2019 10:32
Joost,
Mijn Polar heeft een vergelijkbare knik voor als jou Kip.
Dat heeft geen invloed op het niet strak staan van de Torino. De eerste keren gebruik moet je even "spelen" en finetunen. Maar dat gaat mooi staan.
Bax geeft dus aan dat ze voor €100,- een aanpassing doen, om plooien te voorkomen door die knik.
Joostje is natuurlijk een beetje eigenwijs want zag ten tijde van dit topic een luifel op MP staan uitgerekend horende bij de omloopmaat van mijn Kip. Die voor een leuk prijsje overgenomen en we gaan het in het voorjaar proberen.

Wat plooien maken mij ook niet zoveel uit; het opzetgemak telt voor mij ook. M’n 28 jaar oude caravan is toch geen publiekstrekker al staat ie er nog knap bij thumbup.gif
Volvo V70R | Volvo 850 T-5R CY | Volvo V60D3+ summum R-design | Kip Greyline 48TRZ

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Plooien unico luifel

Bericht door janoniem » wo 30 jan 2019 21:03

JoostV70R schreef:
wo 30 jan 2019 19:40
.......plooien maken mij ook niet zoveel uit; het opzetgemak telt voor mij ook. M’n 28 jaar oude caravan is toch geen publiekstrekker al staat ie er nog knap bij...
Om PD te citeren, functioneel moet ie zijn.
En met de Torino wordt het wél een publiekstrekker.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Ferdi

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Ferdi » do 31 jan 2019 04:53

Eigenlijk onzin, functioneel, als je met zorg een mooie luifel uitkiest en er veel geld voor betaald, wil je dat hij er strak bij staat en niet als een hobbezak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Plooien unico luifel

Bericht door PD » do 31 jan 2019 07:09

janoniem schreef:
wo 30 jan 2019 21:03
Om PD te citeren, functioneel moet ie zijn.
En met de Torino wordt het wél een publiekstrekker.
Idd, functioneel, met een enkel plooitje... ons vakantiedoel is tenslotte niet het plooivrij opzetten van de luifel... maar Genieten !
Publiekstrekkers zijn het zeker, ook al is ook dat geen vakantiedoel knipoog.gif
Bijlagen
149-DSC_4132-FB.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Plooien unico luifel

Bericht door PD » do 31 jan 2019 07:22

Ik erger me eerder aan de chaos die kampeerders onder en naast hun luifel hebben staan :( Daar zouden wij allebei niet tegen kunnen !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Volvodriver

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Volvodriver » do 31 jan 2019 07:29

Ik vraag me eerlijk gezegd wel eens af wat al die mensen tegen plooien hebben. We leven tenslotte niet in een ideale wereld. cool.gif
Daar zit ook wel eens een plooitje in. Net als bij ouder worden, dan komen er ook rimpels. cool.gif

Echt we zijn op vakantie en zolang de luifel zodanig staat dat er geen waterzakken in kunnen komen. En de spulletjes er onder kunnen staan is het ons best. Je doet wel je best om de luifel netjes te houden (na elk seizoen gebruik schoonmaken) maar meer ook niet.

Ferdi

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Ferdi » do 31 jan 2019 07:38

Het is zoiets als een Corneliani pak die valse vouwen in de broek heeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Plooien unico luifel

Bericht door PD » do 31 jan 2019 07:47

RE.gif
En dat op de camping knipoog.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Met Crocs eronder mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ferdi

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Ferdi » do 31 jan 2019 08:40

Ik ken wel iemand met van Bommels op de camping


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Plooien unico luifel

Bericht door PD » do 31 jan 2019 08:59

RE.gif
Dat heet "in de plooi" maar we dwalen af knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Plooien unico luifel

Bericht door PMT » do 31 jan 2019 11:33

zilvergrijs schreef:
do 17 jan 2019 21:15
Over de service van Bax kan ik niets zeggen omdat die er bij ons niet was.... niet van hun mening af te brengen wat betreft de geleverde maten. Bij ons komt Bax over als een arrogante zaak.
Na onze enige ervaring daar kan ik het daar mee eens zijn.
Wij hebben onze Unico overgenomen van mensen waarvan hun caravan door hagelschade total loss was verklaard. Ze hadden een iets grotere caravan van hetzelfde merk teruggekocht en we hadden bij Bax afgesproken. Zij kochten daar weer een nieuwe en wij namen de nog geen jaar oude Unico van ze over. Binnen ontstond een hete discussie over de maat van de nieuwe Unico en over het feit dat zij de oude aan ons hadden overgedaan. Ondanks dat hun nieuwe caravan groter was dan de oude zou de nieuwe luifel een maat kleiner moeten worden dan de oude. De verkoper luisterde totaal niet naar de koper, terwijl die had aangegeven welke maat hij wilde.
Ook bij de kassa werden wij totaal genegeerd. Oude mevrouw Bax bleef gewoon met een medewerkster praten, terwijl wij nog wat gekochte spulletjes aan het afrekenen waren.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Aviva » do 31 jan 2019 12:02

Is het gebruikelijk dat de unico's een maat kleiner moeten dan andere merken?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Volvodriver

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Volvodriver » do 31 jan 2019 12:35

RE.gif
Vaak wel ja. Komt omdat zij net iets anders rekenen met het tentdak. Daar zit een verschil in.
Heb hun "sheet" gezien toen wij de Torino kochten.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Plooien unico luifel

Bericht door Chris » do 31 jan 2019 17:21

RE.gif
Ik heb ook al die lijsten met maten gezien daar.
Caravans in alle soorten, maten en bouwjaren, ze wisten alle maten.
Ze konden mij ook niet uitleggen waarom ik een maat kleiner moest hebben dan ik zelf dacht.
Toch op hun aandringen, en veelvuldig hier gehoord advies een maat kleiner gekocht.
Ben dus wel benieuwd hoe die zal staan... moet nog de eerste keer opgezet worden. ( April)
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
JoostV70R
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 20 aug 2014 08:55
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Plooien unico luifel

Bericht door JoostV70R » za 25 mei 2019 16:40

Even een update:

Ik vermoedde dat de luifel te groot zou zijn nadat ik de lengte van de pees had gemeten. Vanmiddag de caravan gehaald voor het seizoen en de luifel is idd. zeker een halve meter te lang.
Hij is verkocht als maat 11, maar ik denk dat ie echt wel 12 is. Daardoor zitten de uiteinden van de pees aan beide zijden gewoon te laag en krijg je hem nooit strak.
Helaas pindakaas; luifel staat weer op Marktplaats.
Toch neig ik wel naar een geheel nieuwe. De vintage caravan bevalt prima en voor weekendjes weg en rondtrekken is zo’n luifel volgens mij gewoon perfect.
Bax Recreatie geeft wel aan dat ze voor een Kip de luifel moeten aanpassen dus ik denk dat ik dat toch ga doen...
Volvo V70R | Volvo 850 T-5R CY | Volvo V60D3+ summum R-design | Kip Greyline 48TRZ

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”