van Camper naar Caravan

Alles wat betrekking heeft op campers
Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 412
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

van Camper naar Caravan

Bericht door Cdebruin » za 12 dec 2015 12:24

Ben eigenlijk benieuwd wat de beweeg reden is als men weer van een camper naar caravan gaat.
zelf zien wij nog steeds heel veel voordelen in een caravan en de stap naar een camper zullen wij dan ook
op dit moment zeker nog niet maken
maar zou het wel interessant vinden , waarom er mensen zijn die terug gaan naar de caravan.
en waarom.
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door fendtjeplatin » za 12 dec 2015 12:52

Waarom
In voorjaar mooi plekje uitpakken zeteltjes enz.
Ja dan iets eten dichts bijzijnde een km of 8. ( resto , supermarkt )
Alles inpakken , eten , terugkomen en plekje ingenomen.
Dus in het kort de mobiliteit als men zich aan alle regeltjes wil houden.
Parkeren , overnachten ,lozen, waterinname , het toilet waar het toegelaten is.
Hoe zou het toch komen dat er zoveel hoogte beperkers zijn heden ten dage in bvb Frankrijk.
Natuurlijk aan alles zijn voeten vegen is een camper ideaal.
Dan nog de doorsnee camper mentaliteit een camper van 100.000 € en daarna moet alles maar gratis zijn.
Als vb hiervan camperplaats zonder elektra 6 € met elek 2 € is al te duur. ( 8 € totaal)
S'avonds als het donker is moeten de batterijen van de elek fietsen worden bijgeladen ........... s'morgens zijn ze opgeladen.
Hoe duurder de camper hoe slechter de mentaliteit. ( uitzonderingen zijn er gelukkig ook ).
Voordeel camper van plaats naar plaats gaat heel vlot.
Voordeel caravan mobiliteit bij elk weer type (de trekker he).
In ons vorig leven caravan - camper - nu terug caravan.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door graaf » za 12 dec 2015 12:55

Het gemis van sociale beleving op de camping schat ik....heeft ook met verblijfsduur te maken vanzelfsprekend.....
Een campingeigenaar vertelde me eens: campers gedragen zich nog meer als nomaden dan caravanners......
En mensen gaan dat missen, maar eenmaal in een camper gaan ze om vermeend "status-verlies" niet terug naar hun eerste liefde

Maar ik reken er op dat daar in Veenendaal anders over gedacht wordt mrgreen.gif
Zeker na het commentaar van fendtjeplatin RE.gif hierboven blij.gif
Laatst gewijzigd door graaf op za 12 dec 2015 13:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Jan van Vijven » za 12 dec 2015 13:07

Ik zou m'n auto missen. En nee, die gaat bij mij niet achter een camper, dat is het het paard achter de wagen spannen.

Maar eigenlijk is de vraag: waarom terug naar de caravan? Sorry, geen ervaring mee...
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door HanK » za 12 dec 2015 13:32

Na 35 jaar met kampeerbussen weggeweest te zijn, sinds 2012 overgestapt naar een caravan.
Deze nog 2 jaar achter de bus gehad en toen de bus weggedaan en achter de Kangoo nu.
Alles heeft voor en nadelen. Met de bus had ik altijd een aanhanger met motor mee, de laatste 3 jaar een motorscooter. Maar ja, als het regent en je wil boodschappen doen , is het toch handiger als je een auto ter beschikking hebt. Zo ook met andere uitstapjes vanaf de camping. Ja , dan ga je toch een afweging maken wat voor jezelf het prettigste aanvoelt. En het bevalt uitstekend.
Oja, je gaat niet terug naar een caravan, je gaat weer over naar een caravan!
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Jan van Vijven » za 12 dec 2015 15:08

Of, je doet een stapje vooruit naar een caravan :-)
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Davendre » za 12 dec 2015 15:14

fendtjeplatin schreef:Dan nog de doorsnee camper mentaliteit een camper van 100.000 € en daarna moet alles maar gratis zijn.
En alle moslims zijn terroristen...

Tuurlijk heb je er mensen met camper tussen zitten zoals je omschrijft, maar om ze allemaal maar op een grote hoop te gooien.

Er zitten ook tokkies tussen de caravan eigenaren. Wil toch niet zeggen dat ze allemaal tokkies zijn?

Persoonlijk moet ik er niet aan denken om met een camper op pad te gaan. Maar dat is gelukkig onze keuze.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Diny » za 12 dec 2015 15:37

Hap, hap, hap [kersthaphop.gif]

Ha Graaf!
Eerst dacht ik nog: niet mijn onderwerp [kerstrolleyes.gif]

Maar ja, na jouw 'uitnodiging' kan ik het niet laten!
Dat camperaars (nou ja, niet àlle) graag gratis staan is bekend en dat sommige caravanners met regelmaat van camperplaatsen gebruik willen maken ook!
Mij zullen ze er trouwens niet treffen, tenzij op een camping het niet is toegestaan vanwege weersomstandigheden op het gewone = caravanveld te staan.

Het is waar dat we de auto niet kunnen pakken.
Maar wie zijn hersens niet gebruikt moet het z'n benen doen; dit zei mijn moeder vroeger altijd als ik iets vergeten was.


Dus na een fietstocht even de super of de Chinees aandoen.
Bij veel eetgelegenheden kun je gewoon parkeren, tenzij je dat midden in een stad wilt doen.

Bij dat genoemde statusgevoel kan ik me niets voorstellen.
Als je daar gevoelig voor bent heb je een triest leven.
En mocht iemand denken: dat mens is een caravanner met een camper.........
dan heeft die leperd 100% gelijk [kerstzwaai.gif] [kerstwhoehoehaha.gif]

het goede leven
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 20:31

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door het goede leven » zo 27 dec 2015 19:21

Simpel, het is het gebruiksvriendelijkste , verder is alles persoonlijk, je koopt een Kleine , of je koopt een Grote , en je heb altijd je vervoer met een dak er op ..
Mercedes Sprinter 211 CDI , Fendt Diamand 650 TF , Stacaravan/Chalet 8.50 x 3.30 Mtr.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Micky » zo 27 dec 2015 19:24

RE.gif

Nou, altijd, als je kids in de middag hun slaapje doen en jij wilt naar de winkel om boodschappen te halen wordt dat toch lastig als de winkel niet in de buurt is mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Camino
Berichten: 72
Lid geworden op: za 31 okt 2015 23:05
Locatie: Eindhoven

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Camino » zo 27 dec 2015 23:58

Om een juiste keuze te kunnen maken heb ik een aantal jaren afwisselend een caravan en camper gehuurd. Uiteindelijk een keuze voor de caravan gemaakt. Dus dit zit eigenlijk dichtbij "van camper naar caravan".
De reden van de keuze:

Met een camper wordt je eigenlijk geacht steeds weer naar een andere plaats te trekken. Wij merkten al snel dat we dit niet prettig vonden. Inderdaad geen sociale binding op de camping en je leert de camping niet goed kennen.

Bij het boodschappen doen moesten we gebruik maken van de camping winkel of te voet naar een dorp. Met de fiets ging vaak niet vanwege behoorlijke bergen. Dus te voet en terug met volle boodschappentassen was niet echt een lolletje.

Als ik uiteindelijk op mijn vakantie met de camper terugkeek had ik 50 procent van alle tijd achter het stuur gezeten en gereden. Dat is niet wat ik met een vakantie zoek.

Aanschafkosten van een camper en de jaarlijkse kosten zijn vele malen hoger. Ook onderhoudskosten want er zit nu eenmaal een motor in die camper.

Voor ons was een keuze voor de caravan dus heel logisch. Er zit veel meer rust in je vakantie en de mobiliteit is veel groter vanwege de trekker die je op de camping uiteraard bij je hebt. Voor ons nooit geen camper meer.
Swift Toscane 460-Dorema voortent-Caravantrekker Volvo V50 2.4 benzine aut.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Diny » ma 28 dec 2015 01:23

RE.gif
Je bericht bevat vele waarheden camino [kerstduim.gif]
Geen speld tussen te krijgen.
Echter, dat maken van die vele kilometers is een keuze........... van jezelf.
Van iemand die een camper heeft wordt dat verwacht blijkbaar. Ook verwacht men dat je maanden rondtrekt, liefst van camperplek naar camperplek. Zo goedkoop mogelijk.
Nou, het zal wel [kerstweetniet.gif]
Je moet minstens in Marokko zijn neergestreken of verscheept zijn geweest naar IJsland.
Lariekoek.
Je bepaalt zelf waar je gaat staan, hoe lang je dat doet en hoe ver je gaat.
Dit hangt gewoon af van de manier waarop je in elkaar zit of beter nog, op welke manier je vakantie wilt vieren.
Wij willen rond trekken, hooguit een dag of 4 op een camping en dan de volgende.
Ik heb wel het idee dat er steeds meer camperaars komen die een dag of 10 ergens staan, voor de ruimte er ook een voortent bij opzetten, stoeltje buiten en van het zonnetje genieten.

Voorts zijn er ook nog al wat caravanners die het na een paar dagen voor gezien houden.
Er zijn meer nomaden dan ik vermoedde.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door troapel » ma 28 dec 2015 04:23

@Camino

Amen! ;)

Dat is dus ook de reden dat een camper mij niks lijkt.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

JaapB

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door JaapB » ma 28 dec 2015 07:35

Alle soorten van kampeermiddelen hebben voor-en nadelen.
Wij zijn begonnen met een vouwwagen, een Walker Star. Nou zeg maar een bouwwagen, wat een werk.
Daarna twee verschillende caravans gehad.
In USA een splinternieuwe giga camper van 11 meter met twee slide outs gehuurd. Geweldig.
Vorig jaar nog van een Dethleffs 510 overgestapt naar een nieuwe vouwwagen, een Combi Camp Country.
Geweldige wagen, open klappen, klaar. Geen haringen, geen scheerlijnen, twee persoonsbed, ringverwarming, enz. (Lijkt wel reclame)
En nu een heerlijke twee persoons caravan met alles er op en aan met wat wij willen.

De vouwwagen,
+ makkelijk en snel rijden, snel opzetten.
- het blijft een tent.
De caravan,
+ luxe, warm en droog, ook snel opzetten, maar vooral luxe.
- rijden is een stuk minder snel en wendbaar.
stuk meer kosten, benzine verbruik, verzekering, stalling.
De camper in USA,
+ super groot en super de luxe.
Alles in Amerika is op dit soort grote campers berekend, parkeerplaatsen bij malls, touristische attracties.
Camper in Europa,
geen ervaring, dus kan ik alleen maar zeggen wat ik er van denk.

Wij vinden dat we nu, voor ons, de juiste combinatie hebben.
Wij zien het als ons tweede huisje in Frankrijk, alleen staat het telkens ergens anders in Europa.
Als we ergens zijn trekken we erop uit met de auto en gaan de kleinste weggetjes niet uit de weg.
Vooral in Engeland bij tuinen geweest waar je met een camper onmogelijk kan komen.

Maar er zoveel verschillende mensen met zoveel verschillende wensen of meningen.
En gelukkig maar, anders hadden we allemaal hetzelfde kampeermiddel inclusief het merk.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door PD » ma 28 dec 2015 09:19

Wij staan normaliter niet langer dan ca. 3 nachten op dezelfde camping en twijfelen met ons nomadengedrag ook wel eens over de overstap van caravan naar camper. Tot op heden blijven we bij de caravan om redenen die hierboven ook al zijn genoemd.

Lokale mobiliteit, effectieve ruimte, operationele kosten, attractievere standplaatsen etc. kun je creatief naar beide varianten van kamperen argumenteren. Emotionele keuzes blijken achteraf eenvoudig te rationaliseren, haha... Voorlopig slaat de wip voor ons nog steeds door naar de caravan maar ik heb geleerd niets meer uit te sluiten mrgreen.gif

Mochten we nog eens teruggaan naar Noorwegen, dan huren we zeker een camper, maar dat wordt ingegeven door het karakter en wegennet van het land. Daar wil ik me uitsluitend voorwaarts verplaatsen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Femleo
Berichten: 4
Lid geworden op: do 1 sep 2016 10:35

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Femleo » do 1 sep 2016 21:47

Wij gaan de overstap maken naar een caravan, we hebben bijna 7 jaar gecampert met veel plezier. Als je het gevoel hebt dat je na een dag of 3 weer verder wilt is een camper een ideaal vervoermiddel, nu betrappen we er ons op dat we langer willen staan op een plaats. We hebben nooit onze auto gemist tijdens de vakantie want je doet je boodschappen voor dat je naar je camperplaats enof camping gaat, maar dat deden we met de caravan in het verleden ook al. Nu zijn we op zoek naar een tweedehands caravan met aparte bedden en een goede trekauto die 2000 kg kan trekken met genoeg kogeldruk.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Micky » do 1 sep 2016 21:50

PremiumDiscovery schreef:Wij staan normaliter niet langer dan ca. 3 nachten op dezelfde camping en twijfelen met ons nomadengedrag ook wel eens over de overstap van caravan naar camper. Tot op heden blijven we bij de caravan om redenen die hierboven ook al zijn genoemd.

Lokale mobiliteit, effectieve ruimte, operationele kosten, attractievere standplaatsen etc. kun je creatief naar beide varianten van kamperen argumenteren. Emotionele keuzes blijken achteraf eenvoudig te rationaliseren, haha... Voorlopig slaat de wip voor ons nog steeds door naar de caravan maar ik heb geleerd niets meer uit te sluiten mrgreen.gif

Mochten we nog eens teruggaan naar Noorwegen, dan huren we zeker een camper, maar dat wordt ingegeven door het karakter en wegennet van het land. Daar wil ik me uitsluitend voorwaarts verplaatsen.
Die operationele kosten kun je schrappen, als de LaRo vervangen wordt door een fiatje en jij leased een 14% dan kun je van de besparing een Camper rijden, maar.... ach dat is helemaal niet tof mrgreen.gif :(
gewoon lekker blijven caravanen thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door PD » do 1 sep 2016 21:51

RE.gif RE.gif
Voor ons is camperen met de caravan de ultieme oplossing thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Micky » do 1 sep 2016 21:53

RE.gif thumbup.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Monster900
Berichten: 388
Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Monster900 » do 1 sep 2016 22:02

Ik heb de afgelopen vakantie gezien hoe "handig" het is met een camper...

Tegenover ons stonden er een paar met hun gemotoriseerde caravan (want op zich is het niet veel meer).
Aankomen op de camping, vouwtafel en banken naar buiten, hangmat tussen de bomen, buitenkeukentje opzetten, luifel opzetten.

Volgende ochtend zag je ze ineens de luifel weer opbergen, de rest aan de kant zetten en vertrekken, om 2 u later weer aan te komen, de mobilhome weer proberen op identiek dezelfde plaats te zetten, met de wielkeggen die er nog waren blijven liggen, de luifel weer plaatsen en alles er weer onder.

Sorry, maar ik moet hetzelfde "installeren" als ik aankom op een camping. En als ik 2 uurtjes weg wil, laat ik gewoon alles staan en spring ik in de auto.

Blijkbaar mag je met een mobilhome eender waar op een parking overnachten, naar het schijnt mag dat met een caravan niet. Dat lijkt me dan het enige nadeel?
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Diny » do 1 sep 2016 22:07

Monster, voor mij is een camper een caravan met zitmover, niet meer en niet minder knipoog.gif haphop.gif

Gebruikersavatar
Monster900
Berichten: 388
Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Monster900 » do 1 sep 2016 22:09

awhoea.gif
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG

Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Gumm » do 1 sep 2016 22:28

Vindt het schitterend zo'n mooie zelfvoorzienende camper, maar er zijn toch wat dingetjes...
Voor het trekken van een caravan heb je doorgaans een flinke comfortabele reiswagen nodig...
Met wat de auto en caravan samen kosten in aanschaf, kun je waarschijnlijk best een leuke camper kopen
Van die auto heb je het hele jaar plezier, dus ook buiten de vakanties als de bus in de stalling staat
In die flinke reiswagen zitten minstens 4 mensen comfortabel..
Bij de meeste campers zitten alleen de bestuurder en bijrijder goed.
Tijdens je vakantie geen auto bij de hand voor uitstapjes, boodschappen, een onvoorzien ritje naar een dokter enz, lijkt me eigenlijk niets
Veel campers zijn vwb de kwaliteit/ausdauer van motor/versnellingsbak/aandrijflijn niet vergelijkbaar met een vrachtwagen en dus halen ze niet veel meer km's dan een personenwagen. Personenwagen worden vervangen met een respectabele kilometerstand maar bij een camper wordt het een een complete of kostbare revisie...
Toch lijkt het me schitterend zo'n rijdend huis met alles er op en er aan maar de overstap naar een Camper zal gelet op het bovenstaande waarschijnlijk nog wel even op zich laten wachten....
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Wim Corduwener » do 1 sep 2016 23:02

Een caravan en een camper is volgens mij een beetje appels met peren vergelijken. Mensen die rondrijden in een 13 meter lange camper met uitschuifbare zijkanten, daar kun je misschien van alles van denken, maar aan de andere kant zie ook wel buiten-proportionele caravans een camping oprijden. Gelukkig hoef ik er niks van te vinden en dat doe ik ook niet.
Ik heb in tenten gekampeerd, in een eigen gebouwde kampeerbus, in een fabriekscampers en in caravans en de enige overeenkomst is dat je op een camping staat en verder is er een aantal voor- en nadelen... maar wat voor de een een voordeel is, is voor de ander weer een nadeel.
Caravan versus camper:
Voordeel: lagere afschrijving, lagere aanschafkosten, minder onderhoud, lagere verzekering en geen wegenbelasting. Bovendien gaat een caravan langer mee. Je hoeft niet je hele hebben en houden in te pakken als je boodschappen wilt doen of een dagtocht wilt maken.
Nadeel: tijdens de rit heb je er niet veel aan, je auto zuipt brandstof en met een snelheid van gemiddeld 90 km/u duurt je reis aanmerkelijk langer. Een caravan gaat lang mee, maar is aan de andere kant ook kwetsbaar.
Camper versus caravan
Voordeel: tijdens de rit heb je er meer aan. Een paar kinderen achterin de auto gedurende een rit van acht uur is geen pretje. Je zult dus vaker en steeds langere pauzes moeten inbouwen om de gemoederen achterin een beetje rustig te houden. DVD-schermen in de hoofdsteunen kunnen aardig wat rijtijd rekken. Achterin een camper hebben kinderen net wat meer ruimte. De snelheid van een gemiddelde camper ligt ook wat hoger dan een auto met caravan.
Nadeel: niet alleen is de aanschafprijs veelvoudig hoger dan de aanschaf van een caravan, ook het onderhoud wordt met het verstrijken van de jaren hoger en voor een camper betaal je natuurlijk ook wegenbelasting en verzekering. Als je boodschappen wilt doen dan moet je de keet weer opbreken.
Ik heb het trouwens nooit gehad dat bij terugkomst op de camping mijn plek was ingenomen door een ander.
Ik denk dat mensen met een caravan andere kampeerders zijn dan kampeerders met een camper; maar het zijn wel kampeerders, alleen staan ze staan vaak minder lang op één plek, leggen langere afstanden af en vinden de rit vaak net zo leuk als de eindbestemming. Mensen met een caravan beleven die rit meestal toch net even anders.
Enfin, schiet mijn verhaal maar stuk.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Gebruikersavatar
Cor63
Ban
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 17 feb 2016 21:27

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Cor63 » vr 2 sep 2016 00:05

Een mooie Camper lijkt mijn ook wel wat,vooral als je wat ouder wordt,gaat dat gesleep en het opzetten van de voortent op den duur ook niet meer.
Gewoon even de luifel uitdraaien en klaar.
Wat de boodschappen betreft kun je ook met een scooter of elektrische fiets of step naar de winkel.
Alleen op campings zijn de Campers soms niet zo gewild,heb ik verschillende keren van de beheerders gehoord.
Ze maken het gras kapot,komen alleen om hun afvalwater en chemische wc te lozen en water te tanken blijven 1 a 2 dagen en ze zijn weer weg.
Kunnen aan Campers weinig verdienen zeggen ze dan scratch.gif
Fendt Diamant 495 SFB 2013 en Tiguan R-Line 2.0 TDI 205 PK .

Plaats reactie

Terug naar “Campers”