rail voor luifel monteren

Alles wat betrekking heeft op campers
Plaats reactie
muzicaro

rail voor luifel monteren

Bericht door muzicaro » wo 15 aug 2012 09:43

Ik heb een oude Merdcedes 207D camper en zou graag een schuifluifel willen gebruiken. Deze camper heeft geen rail waarin de luifel geschoven kan worden.
Op internet heb ik wel gevonden hoe ik een rail kan monteren op mijn camper, maar ik kan nergens vinden waar ik zo'n rail kan kopen. Heeft iemand een idee waar dit verkocht wordt?
Bij een caravanzaak in Heerhugowaard kunnen ze wel zo'n rail voor mij monteren, maar ik wil het graag zelf doen. Graag tips en adviezen.

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: rail voor luifel monteren

Bericht door TouranDriver455ts » wo 15 aug 2012 10:30

Bij Mijts in Heerhugowaard kan je rail zo los kopen evenals bij De Vries.
Suc6
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

muzicaro

Re: rail voor luifel monteren

Bericht door muzicaro » wo 15 aug 2012 10:36

Ik ben bij Mijts geweest, maar zij leveren alleen 1 compleet lengtestuk en geen ronde hoekstukken. Als ik een rond hoekstuk wil, dan willen ze het alleen zelf plaatsen.
Ik ben dus op zoek naar een bedrijf waar ik alle stukken kan kopen en het zelf kan samenstellen en plaatsen.
De Vries ken ik niet. Zit die firma ook in Heerhugowaard?

Gebruikersavatar
evershg
Berichten: 205
Lid geworden op: ma 22 feb 2010 15:08
Locatie: Noord Holland

Re: rail voor luifel monteren

Bericht door evershg » wo 15 aug 2012 12:24

Schuin aan de overkant van Mijts.
Eriba nova 540 SL,2011(Helaas verkocht)
Wegens helaas niet meer met de caravan weg, ook maar een kleinere auto aangeschaft

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: rail voor luifel monteren

Bericht door TouranDriver455ts » wo 15 aug 2012 17:17

@Muzicaro,

Waarom wil je een rond hoekstuk ? Zelf heb ik daar nog nooit van gehoord anders dan bij caravan of camperbouw.
Maar dan maken ze ook deel uit van de constructie. Dat is wel iets anders dan even een rail plaatsen lijkt mij.
Waarom niet eenvoudig een rechte rail met b.v. een 2 tal eindstops erin waarvan je er in elk geval altijd 1 kan laten zitten ?
Die eindstops zijn los leverbaar van de Fiamma Caravanstore. Werkt min of meer hetzelfde als bij een gordijnrail.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

muzicaro

Re: rail voor luifel monteren

Bericht door muzicaro » wo 15 aug 2012 17:28

Ik wil graag een schuifluifel. Dat is zo'n luifel die je of links naar beneden doorschuift of rechts naar beneden doorschuift zodat je een zijwand krijgt aan de kant die je op dat moment wil hebben. Daarom zou een hoekstuk gemakkelijk zijn zodat je kan doorschuiven naar beneden en de luifel toch vastzit aan de camper.

Ik heb inmiddels begrepen dat die ronde hoekstukken moeilijk al dan niet verkrijgbaar zijn. Eventueel los ik het op door over de hele lengte van mijn camper een rail te plaatsen en de zijwand dan maar alleen beneden met haringen in de grond vast te zetten. Dan zit de zijwand niet vast aan de camper, maar dat is waarschijnlijk geen probleem als hij in de grond vastzit.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en het geven van tips.

Plaats reactie

Terug naar “Campers”