Misschien toch een vouwwagen

Alles wat betrekking heeft op vouwwagens
Cadillacfreak

Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Cadillacfreak » vr 16 aug 2013 21:01

Hallo allen,

Ik ben nog op zoek naar een caravan, maar ik overweeg nu toch ook een vouwwagen. Belangrijkste reden; de snelheid waarmee je je kunt verplaatsen spreekt mij erg aan.
Wat zijn belangrijke zaken om aan te denken bij een vouwwagen? Wat zijn de goede merken? Klopt het dat er twee verschillende manieren zijn om een vouwwagen open te klappen?
Ik hoor graag jullie tips.

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1197
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door fortissimo » vr 16 aug 2013 21:36

Als je snel op wil zetten en snel afbreken, dan zal je moeten kijken naar een zgn. snelklapper.
Vaak zijn dit asymmetrische vouwwagens (bed aan 1 kant, andere kant is bak) die wagentent en voortent eraan vast hebben.
Vandaag nog een Aart Kok gezien die vrij snel stond.

Kijk ook eens op http://forum.vouwwagenclub.info/ voor wat meer merk- en typeinformatie.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Ab » vr 16 aug 2013 22:56

Cadillacfreak schreef:Hallo allen,

Ik ben nog op zoek naar een caravan, maar ik overweeg nu toch ook een vouwwagen. Belangrijkste reden; de snelheid waarmee je je kunt verplaatsen spreekt mij erg aan.
Ik denk dat je je met een caravan sneller kunt verplaatsen.
Wij hebben afgelopen vakantie een stuk of 10 campings aangedaan.
Bij het opbreken 's morgens zijn we binnen 10 minuten weg. Soms zelfs sneller, als we aangekoppeld kunnen blijven staan.
Gewoon in de auto stappen en rijden.
Als we weten, dat we de volgende morgen weg gaan, doen we de stoelen en de klaptafel 's avonds al in de caravan.

Het afrekenen bij de receptie kost meer tijd.
Het grote nadeel van een vouwwagen is, dat ie 's morgens vaak nat is. Door dauw of regen.
Nat inpakken is een ramp..
Voor de rest zijn het fijne dingen, veel ruimte, weinig gewicht.
Rijsnelheid maakt mijns inziens niet veel uit.
Het brandstofverbruik scheelt wel aanmerkelijk.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Wim Corduwener » vr 16 aug 2013 22:59

...en waarom al die haast, je bent toch op vakantie?
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Wim Verso » vr 16 aug 2013 23:02

Zo Ab, daar kijk ik van op, je schrijft dat je binnen 10 minten van de camping weg rijd, dat is ons nog nooit gelukt, wij hebben toch minimaal één uur nodig van opstaan, ontbijten, koffie zetten, stroom afsluiten en wegrijden, en als het hondje dan ook nog mee is, redden we dat in dat uur ook nog niet eens.
Laatst gewijzigd door Wim Verso op vr 16 aug 2013 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Stoekie » vr 16 aug 2013 23:03

Misschien is een (kleine) hefdak-caravan voor ts een optie.
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Daphne » vr 16 aug 2013 23:09

Wim Verso schreef:e schrijft dat je binnen 10 minten van de camping weg rijd, dat is ons nog nooit gelukt, wij hebben toch minimaal één uur nodig van opstaan, ontbijten, koffie zetten, stroom afsluiten en wegrijden,
Wim, dat is natuurlijk vanaf het moment dat je aanstalten maakt om op te breken en vertrek. Opstaan, wassen, plassen, ontbijt en hond uitlaten niet meegerekend. :wink:
Cadillacfreak schreef:Belangrijkste reden; de snelheid waarmee je je kunt verplaatsen spreekt mij erg aan.
Hou er wel rekening mee dat een vouwwagen ook, net als een caravan, gewoon een aanhanger is, waarbij je je moet houden aan maximum snelheden en inhaalverboden.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Ab » vr 16 aug 2013 23:24

Wim Corduwener schreef:...en waarom al die haast, je bent toch op vakantie?
Ja, en dan heb ik ook liever zo weinig mogelijk werk..Al dat werk gaat van m'n vakantietijd af. :(
Met haast heeft het niks te maken.
Het is zo, dat als we besluiten te verkassen, we dat altijd vroeg doen.
Uiterlijk 7 uur rijden als het kan, om 9 uur of zo een uitgebreide stop, koffie en ontbijtje, en als het effe kan tussen 12 en 2 weer ergens de pootjes van de caravan uitdraaien (elektrisch :wink: ) en relaxt de middag en avond op een camping doorbrengen.
Of een stukkie fietsen, ergens een terrasje pakken in een dorpje of stadje, en daar s'avonds een restaurantje pakken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Wim Verso » vr 16 aug 2013 23:29

RE.gif

Ik zie dat werk ook als vakantietijd, maar het zal wel te maken hebben of je drie, of zes weken met vakantie gaat.

Op de verre trip vertrekken we nooit eerder dan 8.30 uur, en ook wij staan om uiterlijk 16.30 uur op de overnachtings camping.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Ab » vr 16 aug 2013 23:54

Tja.. zo heeft ieder zijn gewoonte's.
Wij houden ervan om heel vroeg te vertrekken.
Des te meer hebben we dan aan de middag. Als het effe kan, zijn we om 12 uur weer van de weg af.
Dat lukt niet altijd, en als het regent rijden we ook wat langer door.

Met deze manier van reizen, is voor ons een vouwwagen dus geen goed idee.
Maar nogmaals, iedereen doet het anders.
Als de eindbestemming ergens op de 1000 km zit, kan je het ook in 1 ruk rijden.
Heb ik ook wel eens gedaan ooit, maar dan gingen we nog vroeger weg, om 2 uur in de nacht.
Dan kan je om 3 uur in de middag ook al aankomen als het niet tegen zit.
Dan kan je met een vouwwagen een uurtje later ook al gesettled zijn.
Ik heb het opbouwen echter ook wel eens meer dan 2 uur zien duren.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Daphne » za 17 aug 2013 00:01

RE.gif
Wij zorgen ook dat we weer vroeg op de camping staan. Maar we vertrekken niet vroeg. Meestal pas rond 10u. Rijden ong 300 km en dan willen we al weer met de voetjes in het gras op de camping zitten.

Voor TS, er zijn vele soorten snel opzetbare vouwwagens. Aart Kok vouwwagen vind ik erg mooi. Kijk ook eens of de matrassen droog blijven als je de vouwwagen nat moet opvouwen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Wim Corduwener » za 17 aug 2013 00:19

Inderdaad, ieder zo z’n ding. Als ik duizend kilometer moet rijden met een caravan dan doe ik dat gezellig in twee dagen.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Rijk

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Rijk » za 17 aug 2013 00:48

Als ik naar het overgrote deel van de reacties kijk denk ik: precies wat je kon verwachten. Caravanners investeren soms niet geringe bedragen omdat de caravan hun voorkeur geniet als vakantiemiddelen dan bij uitstek het door hun uitverkoren merk.

En allemaal hebben we een argument om niet (meer) met een vouwwagen op stap te gaan.

Dan kun je moeilijk verwachten dat ze adequaat op de vraag reageren. De verwijzing naar het vouwwagen forum is de meest zinnige. Ongetwijfeld treft hij daar ook nog eens deelnemers aan die er niet over peinzen om met een caravan op stap te gaan, meestal omkleed met redenen.

Het zijn gewoon twee verschillende manieren om op de camping te staan en meer of minder is het niet, hoewel ook ik mijn bedenksels wel heb tégen een vouwwagen. Dat moet cadilac-freak voor zichzelf maar uitmaken als hij zich georiënteerd heeft.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door moyzo » za 17 aug 2013 07:10

Sneller kunnen rijden met een vouwwagen zou het enige pluspunt zijn.. ach ja je hebt toch maximum toegestane snelheden... wat win je er mee..Maar wij hebben ook ooit een vouwwagen gehad ( na een periode bungalowtent) en eer je die helemaal opgezet hebt en weer ingeklapt.
Ergste vond ik dat hij thuis bij het inpakken ook uitgeklapt moest worden om in te laden en als je dan de pech hebt van slecht weer...... boos.gif
Ik zie dat bij buren ook altijd, wat een gehannes awhoea.gif
Nee ieder zn ding maar ik zou het niemand aan raden, als je kunt investeren in een caravan doen! Wij zijn inderdaad ook snel weg als we willen zelfs nog met de fiammaluifel uitgeklapt, stoelen onder luifel etc. kunnen we binnen het uur inruimen,alles klaar hebben en bij de poort van de camping staan. Het komt wel eens voor dat we aan het ontbijt zitten en spontaan besluiten verder te trekken dus die ervaring hebben we. Als we de avond ervoor al inruimen is dat nog veel sneller gepiept. Ik weet uit de vouwwagentijd dat met al dat natte tentdoek en daarna de fietsen erop vastmaken etc.etc. dat aanmerkelijk slomer verliep.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door RogerS » za 17 aug 2013 07:16

@Cadillacfreak

Wij hebben een paar jaar geleden de overstap gemaakt van een vouwwagen naar een caravan. Omdat wij er niet van houden om de hele vakantie op één camping te staan hadden wij een "snel op te zetten" vouwwagen. De Combi Camp Country. En ja de vouwwagen zelf staat zeer snel op is ook weer snel af te breken. Ons viel alleen tegen de hoeveel werk/tijd die nodig is op alle spullen op de juiste plaats te zetten c.q. op te bergen. En het is natuurlijk niet fijn om in de regen de vouwwagen af te breken al hoewel in de Combi Camp Country het bed niet nat wordt.

De kwaliteit van de Combi Camp Country vonden wij prima en deze is uitermate geschikt voor twee personen. Voor 4 personen is deze minder geschikt omdat de slaapcabine aanbouw weer meer opzettijd vergt.

Zoals hierboven genoemd mag je in de meeste landen met een vouwwagen niet harder rijden dan met een caravan. Zowel in België alsook in Frankrijk zul/kan je in praktijk met de vouwwagen harder rijden dan met een caravan vanwege de hoge maximale snelheid van de aanhangers (120 c.q. 130 km/uur). In Frankrijk reden met de vouwwagen zo'n 130 km/uur terwijl wij met de caravan max. 100 km/uur rijden.

Je geeft aan "Belangrijkste reden; de snelheid waarmee je je kunt verplaatsen spreekt mij erg aan." klopt dat in bepaalde landen voor het rijden. Als je echter de extra afbreektijd en opzet erbij telt als van de ene camping naar de andere camping verplaatst dan zou het voordeel wel eens in de caravan uitvallen. Zowel de afbreektijd alsook de opzettijd is bij ons met minimaal 1 uur bekort. Dat is dus twee uur op een verplaatsing. Dan met je wel erg hard met de vouwwagen rijden wil je deze verloren tijd inhalen.

Uiteraard zijn er nog een hoop andere redenen waarom je de voorkeur kunt geven aan een vouwwagen ipv een caravan. Zoals slapen onder tentdoek, kleinere trekauto nodig, kleinere opslagruimte voor de caravan.
Caravanloos. :(

Cadillacfreak

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Cadillacfreak » za 17 aug 2013 08:22

Bedankt voor de vele reakties en tips. Omdat wij een wat oudere auto hebben, is het lastig om een goedgekeurde trekhaak te vinden. (Zie ander topic) Omdat je dan volgens de regels onder de 750 kg moet blijven vind ik het lastig om een caravan te vinden voor 4-5 personen die onder dit gewicht blijft. Vandaar dat de vouwwagen als optie voorbij kwam. Het spreekt me erg aan, maar er kleven ook nadelen aan die jullie ook hierboven aangeven. Toch iets meer flexibel met verplaatsen, geen toilet etc.
Ik ben nog steeds bezig met een trekhaak te vinden die aan alle regels voldoet, en dan zal ik waarschijnlijk toch voor een caravan gaan. Maar ik was benieuwd naar jullie ideeen daar over. Ik had nog een paar vragen; gebruiken jullie het toilet van een caravan of maken jullie gebruik van de voorzieningen op een camping? Ik hoor daar ook wisselende verhalen over. Sommigen bouwen het er helemaal uit, vanwege ruimtebesparing. En douchen is al helemaal niet handig in een caravan, begreep ik (?).
En hoe makkelijk is het om in het hoogseizoen op de bonnefooi te reizen in Europa? Welke landen zijn moeilijker om een leuk plekje te vinden en welke makkelijker? Of vindt je altijd wel ergens een plek?

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door moyzo » za 17 aug 2013 08:33

Cadillacfreak schreef: Ik had nog een paar vragen; gebruiken jullie het toilet van een caravan of maken jullie gebruik van de voorzieningen op een camping? Ik hoor daar ook wisselende verhalen over. Sommigen bouwen het er helemaal uit, vanwege ruimtebesparing. En douchen is al helemaal niet handig in een caravan, begreep ik (?).
Toilet in caravan gebruiken we, douchen doen we op de camping.. maar ik kan je nog vertellen dat wij in de vouwwagen, die we de ooit eens zover gereed hadden gemaakt voor vertrek het wc emmertje van onze kleine uk destijds s,nachts hebben omgestoten, en dat vergeet ik niet meer, alle plas was onder de bank door in de kleding die daar in lag getrokken en het zeiltje hebben we toen ook moeten vernieuwen. wat een vieze puinhoop was dat .. we hebben hem gelijk verkocht na die ellende ( met nieuw zeil blij.gif )
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door jackt » za 17 aug 2013 09:08

TS zou ook eens naar een popup kunnen kijken zoals te zien op http://www.popupclub.nl . Lichter dan 750 kg zal je helaas niet lukken hiermee.Wij hebben 13 jaar naar volle tevredenheid gekampeerd met een dergelijk kampeermiddel. thumbup.gif In 2010 pas overgestapt naar een caravan.....
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Zandkasteel

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Zandkasteel » za 17 aug 2013 10:29

Wij reizen met 3 kinderen en dit jaar met 2, en het meest ideale van rijden met een caravan is, dat je alles bij je hebt (en bereikbaar). Elke stop maken we voor plassen gebruik van de wc in caravan, je hoeft dan nooit naar openbare wc's of restaurants. Ook wel eens een eitje gekookt of koffie gezet tussen de middag (voor de thermoskan 's middags). En als het warm is, een lekker ijsje onderweg. Op de plek gebruiken we de wc ook voor de kleine boodschap, staan we dicht bij gebouw dat overdag daar gebruik van maken, maar staan we heel ver af, dan ook gewoon overdag op camping wc.
Ik zou niet meer zonder willen! (en al helemaal niet als je ziekte tijdens de vakantie krijgt en het gebouw ver lopen is)

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door wolf » za 17 aug 2013 11:48

Daphne schreef:Hou er wel rekening mee dat een vouwwagen ook, net als een caravan, gewoon een aanhanger is, waarbij je je moet houden aan maximum snelheden en inhaalverboden.
Hmm, zo'n vouwwagen is hoogstwaarschijnlijk <750kg; ik heb nog nooit ergens snelheidsbeperkingen en/of inhaalverbod gezien voor zo'n aanhanger. scratch.gif
Welk verbodsteken zou dat dan moeten zijn?
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door jackt » za 17 aug 2013 12:01

Zoiets misschien? Inhaalverbod met onderbord.
inhalen.jpg
inhalen.jpg (4.89 KiB) 16134 keer bekeken
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door RonaldP » za 17 aug 2013 14:38

Zoals al eerder aangegeven heeft iedereen wel zijn favoriet.
Wij hebben jaren een vouwwagen gehad, (jametic) en die stond erg snel.
Voornaamste nadelen die wij ondervonden:
- vroeg weg is lastig, aangezien de tent dan vaak nog vochtig of nat is
- je moet toch vaak eerst het eea uitpakken voordat je in of uit kunt klappen (overigens heeft niet elk model dat meer)
- bij de meeste slaap je hoger, (wel op een lattenbodem) maar op van die ielige pootjes. Aangezien ik vrij zwaar ben, en mijn vrouw nogal een woeler is snachts, voor ons gevoel minder prettig.
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Daphne » za 17 aug 2013 14:51

wolf schreef:
Daphne schreef:Hou er wel rekening mee dat een vouwwagen ook, net als een caravan, gewoon een aanhanger is, waarbij je je moet houden aan maximum snelheden en inhaalverboden.
Hmm, zo'n vouwwagen is hoogstwaarschijnlijk <750kg; ik heb nog nooit ergens snelheidsbeperkingen en/of inhaalverbod gezien voor zo'n aanhanger. scratch.gif
Welk verbodsteken zou dat dan moeten zijn?
In bijna elk land in Europa heb je te maken met een beperkte snelheid wanneer je een aanhanger meesleept. In Nederland mag je bv 90 km/pu en Duitsland 80 km/pu. Het maakt niet uit of de aanhanger <750 kg is. Dat vergeten vouwwagenbezitters nog wel eens als ze met 120 km/pu of sneller voorbij komen "vliegen".
Zie 2 antwoorden eerder het bord met het inhaalverbod voor aanhangers.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Wim Corduwener » za 17 aug 2013 17:23

Naast de snelheid, het verbruik, hoe snel je geïnstalleerd bent en hoe snel je weer bent vertrokken, is er natuurlijk ook nog de vraag: wat voor type kampeerder ben je. Een tent-kampeerder in hart en nieren zal niet zo snel in een caravan stappen. En een verwende caravanner (want de meesten zijn behoorlijk verwend) zal niet meer zo snel een luchtbed oppompen. Als je een tentkampeerder bent en je wilt niet meer op de grond slapen, maar je wilt óók niet zo’n knoert van een caravan achter je auto, dan is zo'n tentwagen ideaal: volop ruimte en is snel opgezet.
Maar alles heeft zo z’n voor- en nadelen en ik denk dat je ook moet bekijken welke vorm van kamperen het best bij je past. Als je snelheid wilt, snel opzetten en snel weer weg, dan kun je beter in de auto blijven slapen en vind ik persoonlijk ook geen beste basis om een goede keuze te maken.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

pd0bao40

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door pd0bao40 » za 17 aug 2013 18:33

En. . . buiten ieder bord om, de "gedragsregel" die een rijbewijsbezitter geacht wordt te kennen : Op autobanen met 3 of meer rijstroken, zijn bestuurders van auto,s met aanhanger met een totale lengte van 7 meter of meer, en vrachtauto s gehouden de 2 rechts gelegen stroken te gebruiken. In NL : RVV art. 43 lid 4
Hierbij gaat her dus alleen om de lengte van de combinatie nl 7 meter of meer en doet het gewicht niet ter zake. Dus ook <751 kg.

Plaats reactie

Terug naar “Vouwwagens”