Vocht schade

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
Nielske44
Berichten: 3
Lid geworden op: za 19 jan 2019 21:56

Vocht schade

Bericht door Nielske44 » zo 20 jan 2019 00:42

Zoals in de titel staat zit ik met enorm veel vocht schade vermoedelijk door een lekage in het dak nu heb ik deze donderdag een staancaravan gekocht.
Toen ik binnen kwam in de caravan rook het al muf nu goed wat rond kijken niet drekt iets te zien buiten op 1 kamer was het tapijt de vloerbekleding zo nat als maar zijn kan zat daar net boven de raam waterdruppels op het plafond de eigenaar zei dat de vorige huurder niet verzorgde was die ineens verdwenen raar verhaal.. maar was dan al tijdje niet meer gestookt ik heb sinds donderdag de verwarming meteen continu laten draaien vandaag was iemand geweest die dakwerker is zei dat dak op die plaats redelijk goed uitzag nu heeft enkel wel alleen die plaats gekeken en heeft de goot en naden afgekit met een soort waterdichte kit.
Dan vandaag de oude meubels die erin stonden gesloopt en eruit gehaald, vloer tapijt eruit gehaald en toen begon het overal nat, schimmel nu ben ik einde raad wat ik hier me moet doen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vocht schade

Bericht door Micky » zo 20 jan 2019 10:16

RE.gif

ik zou de koop ongedaan maken als ik de foto's zo zie.
Wil je dat niet dan zit er niets anders op dan de lekkage op te sporen, maar als het overal nat is, zul je waarschijnlijk het hele dak moeten vervangen, zit er dakleer op? dat is vrij eenvoudig te vervangen, echter blijft de vraag in hoe verre alles al verrot is.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vocht schade

Bericht door Chris » zo 20 jan 2019 11:20

Ook ik zou voor ontbinding van de koop opteren.
Dit soort schade's is vaak de top van een ijsberg, wat zal je je allemaal tegen gaan komen...
Het lijken geen "verse" vochtplekken, dus de rot kan al toegeslagen zijn...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Vocht schade

Bericht door Knaus440 » zo 20 jan 2019 14:37

Kijk naar mijn item over renovatie stacaravan.
Ik heb vorig jaar onze willerby gerenoveerd na lekkage dak. Betekende 14 meter wand en wandplaat, 10 m2 plafondplaat en 8 m2 vloerdelen vervangen.

Bij jou gaat het ook richting vervangen plafondplaat en isolatie, wand platen en houten frame vervangen. Tussenwanden zul je er uit moeten halen en herplaatsen.
En flinke delen vloerplaat vervangen, enkel de natte delen is om een stevig verband te maken, niet genoeg.
Daarnaast moet je kijken of de draagbalken nog droog zijn. En anders die ook in delen vervangen. Mij ons waren ze nog droog.
Je haalt je een flinke en prijzige klus op de hals. De verzekering heeft bij ons een derl betaald/vergoed.
Wat de foto's laten zien is niet mis!!!
Dit is geen effe leuke weekend klusje.
Als je ergens regio 030 staat wil ik best even meekijken.
Onze klus heeft een 3 maanden in beslag genomen, kon niet alle dagen maar gemiddeld een 3-4 dagen per week.
En ik ben redelijk handig, maar dit is niiet mijn dagelijks werk.
Ben nu zeer tevreden, maar bezint eer ge begint!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Vocht schade

Bericht door Knaus440 » zo 20 jan 2019 14:43

Nielske, eigenlijk zou ik ook zeggen: maak de koop ongedaan. De verkoper wist dit en had dit moeten melden. Tenzij je dus stevig wilt gaan klussen. Het resultaat geeft veel plezier!
Maar om zover te komen is flink klussen.
Want alle schade en werk kun je nog niet overzien. Als je wilt kun je mijn tel. nummer via een pbtje krijgen om telefonisch te overleggen. Dit soort verkopen zijn afschuwelijk!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vocht schade

Bericht door Micky » zo 20 jan 2019 15:08

Micky schreef:
zo 20 jan 2019 10:16
RE.gif

ik zou de koop ongedaan maken als ik de foto's zo zie.
Wil je dat niet dan zit er niets anders op dan de lekkage op te sporen, maar als het overal nat is, zul je waarschijnlijk het hele dak moeten vervangen, zit er dakleer op? dat is vrij eenvoudig te vervangen, echter blijft de vraag in hoe verre alles al verrot is.
ik denk dat die rode plaat het dak is trouwens, of zie ik dat niet goed scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Roland54
Berichten: 437
Lid geworden op: za 24 mar 2018 15:20
Locatie: Noord Holland

Re: Vocht schade

Bericht door Roland54 » zo 20 jan 2019 16:37

Dat de vorige huurders niet voldoende gestookt hebben, is natuurlijk een L*L verhaal!
De caravan is gewoon zo lek als een zeef.
Koop ontbinden!
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vocht schade

Bericht door Chris » zo 20 jan 2019 17:55

Ik vermoed dat het een caravan is die in Belgie staat.
De WCD's zijn met randaarde pin, daarom.
Hoe een bedenktijd in Belgie is weet ik niet, bestaat daar ook zo'n regel?
Blijft... koop ongedaan maken lijkt mij.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vocht schade

Bericht door Micky » zo 20 jan 2019 18:04

jammer dat TS op geen enkele manier reageert sinds de post, ik begin te denken dat het eerder langs de ramen komt en niet het dak, als het dak van blik is, wat zo lijkt lekt het daar waarschijnlijk niet
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Vocht schade

Bericht door Knaus440 » zo 20 jan 2019 21:20

Micky, toen ik begon met de schade in onze stacaravan op te nemen zag 1 slaapkamer vloer er ook zo uit. Water was via de wanden gelopen.
Maar bij ons kwam het ook echt van boven, gaten in het dak en diep doorhangende plafondplaten. En toch veel achter de wandplaten langs.
Pffft, blij dat die klus geklaard is.

Ts, laat even van je horen. Ben je helemaal ondersteboven door deze ontdekking en onze reacties? Je kunt hier advies vragen, er is hier veel ervaring. Zowel technisch als tips voor proberen de verkoop terug te draaien.
Kan me voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten. Hadden wij ook na ontdekking stormschade en lekkage.
Heb je ook de staplaats overgenomen?
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Nielske44
Berichten: 3
Lid geworden op: za 19 jan 2019 21:56

Re: Vocht schade

Bericht door Nielske44 » ma 21 jan 2019 00:59

Sorry voor de late reactie ben namelijk net thuis heel de dag in geklust staat momenteel ook droogzuiging in heb alvast een aantal rollen roofing gaan halen die ik morgen op het dak brand koop ontbinden ga ik niet doen maar nog wel eens heel duchtig over de prijs praten morgen volgen fotos

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Vocht schade

Bericht door Knaus440 » ma 21 jan 2019 09:08

Nielske, droogzuiging is niet genoeg!
De vloerplaten zijn echt doorweekt en gaan zacht worden. Daarna gaan ze schimmelen en onderkant schimmel en zwam vorming.
Grondplaten zijn van spaanplaat. Misschien met een coating aan de buitenkant.
Als je tijd hebt, handig bent, een langdurig goed humeur, dan is het een leuke klus.
Kijk maar eens in mijn item renoveren stacaravan. Maar een echte klus!

Laat het je niet ontmoedigen als je het zelf wilt opknappen., Prachtige voorbeelden op het forum van mensen die hun (sta)caravan op hebben geknapt.
Zoek ook uit waar de lekkage vandaan komt.
Het kleine regengootje rand dak en bovenkant wand wil ook wel voor dergelijke waterschade zorgen.
Check ook of de glaswol isolatie plafond nat is. Net als de isolatie wanden.
Het is als grote klus prima zelf te doen, maar hoedt je onderschatten en slecht onderzoek waardoor het lekt EN wat allemaal nat is. En vervangen moet worden.
Ik werk op mijn smartphone en kan de link naar mijn item niet kopiëren. Maar kijk daar voor een beetje overzicht van je klus.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Nielske44
Berichten: 3
Lid geworden op: za 19 jan 2019 21:56

Re: Vocht schade

Bericht door Nielske44 » ma 21 jan 2019 13:18

Beste klaus,
Ik heb al naar je post liggen zoeken alleen vind ik deze nergens terug gr

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Vocht schade

Bericht door Trina » ma 21 jan 2019 14:56

RE.gif
Hier de link:
viewtopic.php?f=34&t=35283

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”