Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
twentskreeftje
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 12 feb 2017 00:12

Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door twentskreeftje » zo 12 feb 2017 17:11

Hoi allemaal
Mijn naam is Rebecca kom uit Twente alleenstaande moeder van 1 dochter en ik heb vorig jaar september een stacaravan gekregen, ik was helemaal blij en verheugde me echt om gezellig samen met mijn dochter te gaan kamperen het aankomende seizoen.
De stacaravan was van oudere mensen geweest die vanwege hun gezondheid niet meer konden kamperen, en ze gunde mij en mijn dochter ook leuke betaalde vakanties.
Helaas bleek dat de stacaravan totaal verrot was door diverse lekkages, heb toen meteen contact opgenomen met die oudere meneer de vorige eigenaar maar die wist van niets.
En nu zit ik met de gebakken peren want die stacaravan moet worden gesloopt, ondertussen is het dak ook al half ingestort want had het plafond al half gestript om te kijken waar die lekkage wegkwam, maar vanwege de sneeuw en een tak die er bovenop gevallen hield dat dunne aluminium dak dit natuurlijk niet.
Nu ben ik op zoek naar iemand of een bedrijf die mijn stacaravan kan slopen, weten jullie misschien wie hierin de goedkoopste is want als alleenstaande moeder heb ik het natuurlijk niet zo breed.
Het gaat om een stacaravan van 3 bij 8 meter aluminium ombouw, met binnen in de caravan nog een keukenblok, een paar oude meubels die weg kunnen, kunststof schrootjes waar de stacaravan van binnen mee bekleed is, een kunststofdeur en raam, en er zitten nog 2 hele goede voorramen in dubbel glas, en het onderstel van de caravan is ook nog goed want was al bezig met platen te vervangen die ook verrot waren.
Wie kan mij helpen aan informatie hoe ik dit het beste kan gaan oplossen, want omdat ik hem gekregen heb kan ik de kosten niet verhalen op de vorige eigenaar helaas.

groetjes Rebecca

Gebruikersavatar
Luud
Berichten: 422
Lid geworden op: di 15 jul 2014 16:53
Locatie: Nabij Maastricht

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door Luud » zo 12 feb 2017 17:23

Mijn eerste gedachte, plan een werk(zater)dag met vrienden en trek de boel uit elkaar. Maak soep en broodjes !! Zo worden grote klussen aantrekkelijk en goedkoop. scratch.gif
Saab 90 met Kip 37 kompact hefdak uit 2000 of Saab 96 v4 met Kip 390 uit 1977 of Saab 95 v4 met .....??

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door eurotrotter » zo 12 feb 2017 17:32

Google eens op "caravansloperij Twente"en er gaat een wereld voor je open.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door deusjevo » zo 12 feb 2017 18:22

Wil je wel de standplaats houden?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

twentskreeftje
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 12 feb 2017 00:12

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door twentskreeftje » zo 12 feb 2017 18:47

Nee de standplaats wil ik niet houden.

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door Patman » zo 12 feb 2017 18:55

Weet de campingbeheerder niemand? Niemand op de camping die willen helpen?

Erg jammer, je had je er erg op verheugd denk ik.

twentskreeftje
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 12 feb 2017 00:12

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door twentskreeftje » zo 12 feb 2017 19:17

Het seizoen is helaas nog niet begonnen dus er is nu haast niemand op de camping heb gisteren de rest van mijn spullen er maar uitgehaald, voordat het dak nog verder inzakt.
De eigenaar van de camping is helaas net nieuw en heeft nog niet zoveel ervaring op dit gebied die heb ik ook al gevraagd.
Maar ga eens proberen te googlen naar een sloperij hier in Twente helaas kom ik tot nu toe alleen autoslopers tegen.

Gebruikersavatar
djanssen
Berichten: 418
Lid geworden op: ma 21 sep 2015 07:12
Locatie: Deventer

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door djanssen » zo 12 feb 2017 20:46

Je kunt altijd ww trading in Apeldoorn bellen. Als hij het zelf niet wil, weet hij vast wel een ander adres in de buurt.
VW Passat 1.9 TDI met Adria Forma 495TD

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door Knaus440 » zo 12 feb 2017 21:24

Rebecca,
Zo daar heb je wat gekregen zeg!
Even mee brainstormen:
-Kun je de stacaravan nog terug geven, zijn er eigendoms papieren of bv een contract van de pacht van je jaarplek?
waren het bekenden waar je de stacaravan van kreeg?
Wisten ze van de staat van onderhoud, dit kun je bij buren checken.
Laat ze weten met welke problemen ze je opgezadeld hebben, misschien kunnen ze ergens helpen.
Kan me moeilijk voorstellen dat ze totaal verrot niet wisten, of hebben niet geroken!
-wij staan met onze stacaravan op een park waar het 2100 euro kost om de plek te laten "opschonen".
-Ik zag op internet dat er bedrijven zijn die een plek veeg schoon opleveren, dat kost dan een 1300 - 2000 euro.(weg vakantie geld dus!!)
-heb je vrienden en kennissen die willen helpen, huur een afval container, dan betaal je "alleen" de stort kosten.
-repareren met vrienden en kennissen een optie?
-Wat kost het wanneer je "gewoon" de jaarplaats niet meer betaald en de park eigenaar dus je plek opruimt?(brainstorm idee!!, geen plezierige oplossing)
Overleg met hem ook je probleem en kijk wat je zelf aan man/vrouw uren in kan brengen aan hulp.
En maak dan een kostenplaatje.

Als ik je verhaal zo lees wist je dat het geen echt goede stacaravan was, je bent al begonnen met opknappen/herstellen.
maar het is erger dan je had ingeschat of vermoede?
Is met hulp van vrienden/kennissen verder opknappen een optie?
Als ik het opruimen op het park zie waar wij staan, dan gaan de kosten snel naar een 2000 euro, als je het laat doen.
Als je slecht in de financiën zit, een crowdfunding in kleine kring?
Misschien leen-geld of schenk-geld zoeken?

Als laatste opmerking: is de caravan het opknappen nog waard?
Dan ook weggeven MET overzicht dat het een echte opknapper is.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door Micky » zo 12 feb 2017 21:32

RE.gif

Tjonge jonge, je hebt iets gratis aangeboden gekregen en geaccepteerd, het kan mee zitten, maar ook tegen.
dealen met de situatie en that's it stom.gif stom.gif
Baal je ervan, had je na moeten denken voor dat je de worst aannam knipoog.gif
maar ik lees uit het verhaal van TS ook niet dat ze haar gram wil halen bij de "schenkers"
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door Kingpin1966 » zo 12 feb 2017 21:42

Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken volgens het spreekwoord, maar aan deze kat in de zak heb je ook niks.
Misschien eerst even naar het bewuste object gaan kijken alvorens je weer ergens ja op zegt is het enigste advies dat we je kunnen geven.
De stacaravan heeft je zelf niets gekost, maar door de deplorabele staat van het object word je nu wel op kosten gejaagd want het ding is onbewoonbaar en moet worden gesloopt.
Misschien kunnen de vorige eigenaars meebetalen in de kosten van het laten slopen?
Zou ik wel zo kies vinden. Dat men niets van de slechte staat afwist wil er ook bij mij niet echt in.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door janoniem » zo 12 feb 2017 22:02

Je moet niet bij voorbaat uitgaan van het slechte in de mens maar dit lijkt bijna op....
"laat ik hem weggeven, dan ben ik er van af en gaat het mij geen geld kosten".
Heel vervelend.
Maak de campingeigenaar deelgenoot van jouw probleem en situatie.
Laat hem merken dat je (financieel) geen mogelijkheden ziet de boel te verwijderen.
Wellicht is hij genegen de vorige eigenaar te benaderen en te bemiddelen.

Maar Luud's idee vind ik ook een mooie oplossing.
Laatst gewijzigd door janoniem op zo 12 feb 2017 22:13, 4 keer totaal gewijzigd.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door Kingpin1966 » zo 12 feb 2017 22:03

RE.gif
Jij zegt het.........
Rotting is misschien niet altijd zichtbaar, maar ruiken doe je het zeker.
Misschien is dit wel de reden van de gezondheidsklachten van de vorige eigenaar zijn vrouw. weenie.gif
Laatst gewijzigd door Kingpin1966 op zo 12 feb 2017 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19707
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door Daphne » zo 12 feb 2017 22:04

Luud schreef:Mijn eerste gedachte, plan een werk(zater)dag met vrienden en trek de boel uit elkaar. Maak soep en broodjes !! Zo worden grote klussen aantrekkelijk en goedkoop. scratch.gif
Dit lijkt me een perfecte oplossing thumbup.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Luud
Berichten: 422
Lid geworden op: di 15 jul 2014 16:53
Locatie: Nabij Maastricht

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door Luud » zo 12 feb 2017 22:55

Misschien, maar dat was mijn tweede gedacht bij het lezen van, stelt deze jonge dame wel een (praktische) hulpvraag. Is wel bijzonder als je dit in je 1e post doet. Maar wie weet, Rebecca aan zet !!
Saab 90 met Kip 37 kompact hefdak uit 2000 of Saab 96 v4 met Kip 390 uit 1977 of Saab 95 v4 met .....??

twentskreeftje
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 12 feb 2017 00:12

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door twentskreeftje » zo 12 feb 2017 23:32

Fijn dat jullie met me mee denken, heb ww trading in Apeldoorn een email gestuurd of zij misschien een oplossing weten of hem willen slopen, want er zitten onderdelen in die hun weer kunnen verkopen.
Tja en word dit te duur dan lijkt mij het beste om inderdaad maar eens een weekendje te plannen met goede vrienden om dat ding maar zelf te slopen, en een container huren.
Maar ja dan zit ik nog wel met dat onderstel wil is kijken of een carnavals vereniging hier geen belang bij heeft voor hun praalwagen op te bouwen.

Als ik je verhaal zo lees wist je dat het geen echt goede stacaravan was, je bent al begonnen met opknappen/herstellen.
maar het is erger dan je had ingeschat of vermoede?


Ik wist als het hard ging regenen er een kleine lekkage was dat had die oude meneer mij wel verteld, dan drupte het op één plekje heeft die ook laten zien in het plafond, ook het plafond was bedekt met kunststof scrootjes, en daar zag je inderdaad een heel klein plekje bij zo'n naadje, maar in oktober regende het toen een week lang en toen ik in dat weekend daarna naar mijn caravan ging stond de hele keuken blank, dus toen maar eens begonnen om de scrootjes en de plafond platen te verwijderen om te kijken waar dat lekje zat, nou je wilt niet weten hoe dat eruit zag, dat glaswol wat eronder zat wat zeiknat en dan ga je verder trekken en verwijderen tot het droog word, nou jullie willen niet weten hoever ik alles heb moeten verwijderen, en toen natuurlijk de zijwanden nakijken dus ook de kunststof scrootjes verwijderd ook daar bleek erachter alles nat en beschimmeld te zijn.
En dan maar over de vloer te zwijgen want nadat ik het laminaat en zeil wat daar weer onder zat had verwijderd zaten ook hier verrotte platen in.
Ondertussen hadden we een aantal steunpalen onder het dak gezet om het te verstevigen, groot zeil over de caravan getrokken maar helaas is twee weken terug met die sneeuw het dak finaal doormidden gescheurd en kijk je zo naar buiten en dat zeil is dwars door het dak gekomen.
Dus hij is nu echt rijp voor de sloop want een nieuw dak kost ook heel wat heb ik al uitgezocht.
Heb er genoeg van weg met dat ding heb er gewoon slapeloze nachten van, hoe ik dit moet oplossen.

Kun je de stacaravan nog terug geven, zijn er eigendoms papieren of bv een contract van de pacht van je jaarplek?
waren het bekenden waar je de stacaravan van kreeg?
Wisten ze van de staat van onderhoud, dit kun je bij buren checken.
Laat ze weten met welke problemen ze je opgezadeld hebben, misschien kunnen ze ergens helpen.
Kan me moeilijk voorstellen dat ze totaal verrot niet wisten, of hebben niet geroken!


Nee helaas waren dit geen bekenden van mij, iemand die daar op de camping stond zag die advertentie en wist dat ik ook graag op de camping wilde staan en gaf mij het telefoonnummer van die mensen, zo is het gegaan.
Die oude mensen waren al ziekelijk daarom wilde ze de caravan weg doen, vanwege hun gezondheid, en de deur stond altijd open toen ik ben gaan kijken voor een bezichtiging, ik heb geen papieren want heb hem gekregen want ze gunde mij als moeder ook iets leuks met mijn dochter.
En ik heb die meneer al eens gebeld maar hij wist van niets, en tja wat moet ik dan?
Ik heb zelf ook het gevoel nu dat hij er mooi gemakkelijk van af is gekomen anders doe je dat ding natuurlijk ook niet gratis weg, ben dat betreft te goed gelovig geweest en zoiets verwacht je toch niet van oudere mensen.
Straks in het voorjaar wil ik mijn buren eens vragen of zij er van wisten, wie weet willen ze mij wel helpen met slopen.
En ander met een paar vrienden en familieleden tja er zit niets anders op helaas.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door Trina » ma 13 feb 2017 08:51

Heb je het stageld, of een gedeelte er van, voor 2017 ook al betaald?
In dat geval zou je, na de sloop, daar misschien een caravan van kennissen/vrienden neer kunnen zetten.
Dat je in ruil daarvoor in hun caravan toch vakantie kunt vieren. Dure vakantie maar beter dan niks.
Of misschien zijn er zelfs mensen die de plek helemaal over willen nemen.
Ik zou daarom zo snel mogwlijk gaan slopen en de plek op een nette manier achterlaten.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door Knaus440 » ma 13 feb 2017 22:03

Wanneer je de plek snel netjes leeg ruimt, is er dan misschien met de beheerder af te spreken dat je een deel stageld terug kan krijgen.
Immers de plek is weer beschikbaar. Op onze camping doen ze dit overigens niet! Kan ik me wel iets bij voorstellen.
Maar vragen kan altijd natuurlijk.
Plan je wel in dat afvoeren van de gesloopte stacaravan ook geld kost?
Je moet het bij een afval station brengen.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door Chris » ma 13 feb 2017 22:17

Wat een trieste situatie is dit zeg.
Ik hoop dat je jezelf er doorheen kan slaan zonder al te veel narigheid.
Goedertrouw is wel geschaad...

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door Davendre » di 14 feb 2017 08:17

Inderdaad een trieste bedoeling.

Mijn vader zei altijd: "als iets te mooi is om waar te zijn, is iets te mooi om waar te zijn".

Jammer genoeg een (waarschijnlijk) dure les....
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Timo1990
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 1 nov 2015 12:23
Locatie: Amerongen

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door Timo1990 » vr 17 feb 2017 17:20

Wat een vervelende situatie zeg! Heb je misschien wat foto's van de rotterij & schade?

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door perry » za 18 feb 2017 10:23

Je wilt het niet denken natuurlijk.
Maar net wat Janoniem zegt ze hebben het geweten en zadelen jou nu op met de ellende.
Kan er echt niet bij dat mensen dat doen.
Slopen met vrienden lijkt mij het beste al het ijzer apart bewaren en inleveren (krijg je geld voor)
De rest weg gooien even slikken en weer door.

Misschien is contact hebben met je rechtsbijstand kijken wat de mogelijk heden zijn.

Suc6
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door Kingpin1966 » za 18 feb 2017 10:25

Misschien een rare vraag maar kan er evt. asbest verwerkt zijn een een stacaravan?
Dan krijg je die kosten er ook nog bij.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door Jan van Vijven » za 18 feb 2017 10:30

Ik heb ook eens een auto weggegeven, na een maand liep de motor in elkaar....hij was ook niet blij.
Tja, bij mij geen garantie op een loop of sloop.

Zet die caravan op marktplaats, gratis op te halen: zeer geschikt als schapenhok of feest keet!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Stacaravan gekregen en helaas is die rijp voor de sloop

Bericht door Kingpin1966 » za 18 feb 2017 10:32

RE.gif
Denk dat met een half ingestort dak er weinig in te feesten valt Jan.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”