ondervloer vraagje

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

ondervloer vraagje

Bericht door Cheke » ma 6 jun 2016 16:54

Als je graag in de winter ook langer wilt genieten van je plekje in de natuur. Met sneeuw is het er zo mooi!!
Wat kun je dan best als vloer leggen? Handig om schoon te houden is laminaat.
Nu kom ik bij mijn zoektocht iets tegen wat me onbekend is.. Thermische kurkplaten isolatie er staat een heleboel info bij waar ik als leek niks mee kan..
Zou dit een goede keuze zijn onder laminaat??? en dan natuurlijk met het oog op zoveel mogelijk behoud van warmte..
Of zijn er betere alternatieven?
hier volgen de waarden:
Brandklasse volgens DIN 4103 B2
Warmtegeleidingscoëfficient –
nominale waarde λD [W/(m*K)] 0,042
Thermische weerstand RD [(m2*K)/W]
per dikte [mm] 0,47 | 0,59 | 0,71 | 0,95 | 1,19 | 1,43 | 1,90 | 2,38 | 2,85
20 | 25 | 30 | 40 | 50 | 60 | 80 | 100 | 120
Densiteit [kg/m3] 140-160
Trekweerstand [kg/cm²] 0,94
Buigvastheid [kg/cm²] 1,8
Drukvastheid [kg/m²] 5000
Elasticiteitslimiet [kg/cm²] 1
Soortgelijke warmte [KJ/kg°C] 1,67
Weerstand tegen diffusie van waterdamp μ 5-30
Temperatuursbestendigheid -200°C - 130°C
Dynamische stijfheid (50mm dikte) [N/cm³] 126
Uitzettingsvermogen [N/mm²] 5
Dampdoorlaatbaarheid [g/mh mm per sectie] 0,017 tot 0,003
Warmte uitzettingscoëfficiënt (bij 20°C) 25 tot 50 x 10-6
Bestand tegen ontbinding in kokend water test van 3 uur
Bij gebruik van geëxpandeerde kurk in de woning (als vloerisolatie) dienen de platen uit de verpakking genomen worden om te acclimatiseren.

het goede leven
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 20:31

Re: ondervloer vraagje

Bericht door het goede leven » zo 26 jun 2016 20:10

ik zou het voor de binnen kant niet weten, maar onder de vloer is er wel een mogelijkheid, niet gemakkelijk maar wel effectief, je moet altijd erg opletten voor vocht/condens deze zijn fataal.. ook ventilatie is zéér belangrijk om deze voldoende te hebben.
als je aan de onderkant isolatie aanbrengt en er voor zorgt dat er een lucht ruimte tussen zit welke ventileert is het opgelost, neem een isolatie plaat welke 2 of 4 cm dik is en maak deze op maat zodat deze klem past tussen de vloer balkjes/spanten, plak/lijm dan over deze plaat verdeeld kleine stukjes isolatie plaat van 2 cm dik dan behoud je altijd 2 cm tussenruimte en heb je een luchtruimte tussen de bestaande vloer en de isolatie, bekleed zo de gehele onderkant vloer , zorg wel dat je de bestaande orginele ventilatie openingen in de bestaande vloer niet afsluit, maak een doorvoer in de aan te brengen isolatie zodat deze blijven werken , zorg ook dat deze openingen schoon en vrij zijn van b v spinnen raggen en stof , isolatie en ventilatie kunnen niet zonder elkaar. het is wel wat werk, maar geeft warme voeten en minder optrekkende kou , en minder stook kosten . ook de onderkant van de caravan kan je rondom dicht maken , maar ook hier geld zorg wel voor ventilatie , afhankelijk van de grote van de caravan enkele roosters van +/- 10 cm.
Mercedes Sprinter 211 CDI , Fendt Diamand 650 TF , Stacaravan/Chalet 8.50 x 3.30 Mtr.

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”