Stacaravan of chalet

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
CB1983

Stacaravan of chalet

Bericht door CB1983 » do 7 mar 2019 08:09

Hallo Allemaal,

In mijn zoektocht naar een stacaravan/chalet kwam ik op dit forum. Leuk om die berichtjes te lezen.

Ik zou ook graag de trotse eigenaar zijn van een stacaravan/chalet. Samen met mijn man en 3 kindjes woon ik in Tilburg. Iets verder op ligt Vakantiepark Beekse Bergen. We willen daar graag een jaarplaats. Dichtbij maar toch even helemaal weg.

We hebben helaas (nog) geen verstand van 'stacaravans/chalets'. Daarom zijn we op zoek naar iemand die ons kan helpen.

In het begin met algemene informatie. Waar moet je op letten, welke merken en mogelijkheden zijn er? Een bestaande caravan overkopen of is laten plaatsen ook een optie?

En daarna hulp bij de echte zoektocht. Bij voorkeur zelfs iemand die mee kan gaan kijken.

Wie kan ons daar in helpen of weet iemand wie we daar voor kunnen benaderen. Natuurlijk gaat alleen voor niks de zon op. We komen daar wel uit.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten Carina

Knaus440

Re: Stacaravan of chalet

Bericht door Knaus440 » do 7 mar 2019 12:42

Leuk, zoeken naar een chalet of stacaravan.
Wij kochten een 10 jaar geleden een stacaravan op de Utrechtse heuvelrug.
Woonden toen in het noorden. En wilden een "2e huisje" ergens rondom Utrecht.
Niet als vaste plek voor vakanties, puur praktisch dus.
Ook de overweging chalet of stacaravan gemaakt. Keus is vooral bepaald door aanbod en de plek. Chalets hebben vaak iets betere isolatie, soms centrale verwarming.
Wij kozen voor deze stacaravan, een willerby uit op grond van, plek/kavel, prijs, grootte, leeftijd stacaravan/chalet, indeling.
De stacaravan is 11 bij 3,7 meter.
Daarna zelf zaken aangepast, ringverwarming woonkamer keuken, verwarmde isolatie lint rondom alle waterleidingen, onderkant geisoleerd.
Stacaravan is door aluminium wanden en dunne muren minder goed geïsoleerd dan een chalet. Zeker de huidige moderne chalets zijn goed geïsoleerd.
Maar als het buiten flink vriest is het in een chalet ook fris/koud.
Chalets zijn vaak ook duurder in aanschaf dan een stacaravan.
Weet je, zoek een plek die je aanstaat, kijk of er iets te koop staat wat je aanspreekt.
Let bij aanschaf wel op oude lekkages, onderhoud, muffe geuren duiden somd op schimmel. Kijk goed naar de staat van onderhoud. Kijk ook naar de directe omgeving, sta je in een rustig straatje, of tussen feestvierders. Wat zoek je?
Neem de tijd, neem je gezonde verstand mee, en wees voorzichtig met plotseling opkomende verliefdheden. mrgreen.gif
Als je vragen hebt, stel ze hier, er zijn op dit forum meer stacaravanners.
Inmiddels wonen we niet meer on het noorden, maar op 5 km afstand van de stacaravan in een appartementen complex.
En is de stacaravan ons buitenverblijf met tuin in het bos.

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”