Welke verzekering

Instructieboekje nodig? Reisgenoten gezocht? Plaats hier je oproep.
Plaats reactie
ronald tdi

Welke verzekering

Bericht door ronald tdi » do 5 sep 2019 22:28

Ik ben aan het rond kijken welke caravan verzekering ik moet nemen.
Maar er is nest veel om te kiezen.
Wat hebben jullie en wat kost het.
Achter de auto is het verzekerd voor een ander niet voor jezelf
en wat zou je doen qua verzekering.

Voorbeeld plaatje;
Fendt diamand 2009
Mover wel /niet
Grote voortent wel /niet
Wel / geen storm
Interieur wel / niet

Ik ben benieuwd wat mijn mefe caravaners hebben en wat de kosten zijn

ronald tdi

Re: Welke verzekering

Bericht door ronald tdi » zo 15 sep 2019 19:02

Helemaal niets??

Tjub

Bericht door Tjub » zo 15 sep 2019 20:34

Wij hebben een Chateau uit 2003 en (nog) wel verzekerd incl, mover, stukje inventaris en hagelschade.. Bij Unive: €15 per maand.
Chateau Caratt 430TMF achter Volvo V40 2.0 D2 Business Sport

dieseltijger
Contacteer:

Bericht door dieseltijger » ma 16 sep 2019 05:51

All risk verzekering voor caravan en inventaris. Irritatiepunt: unfaire premie als je de oorspronkelijke eigenaar bent. Dan is deze gebaseerd op de nieuwprijs.
Kip 44TTR shuttle + Toyota Avensis 1.8 Valvematic 148 pk

DanielW

Bericht door DanielW » ma 16 sep 2019 07:28

2002 Knaus verzekerd tot 10.000 euro (toendertijd afgesloten met zicht op mover, airco en voortent), all-risk met hagelschade etc, kost met 30 euro per maand. Ja, dat is niet goedkoop, maar wel goed.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Unplugged

Bericht door Unplugged » ma 16 sep 2019 12:53

DanielW schreef:
ma 16 sep 2019 07:28
2002 Knaus verzekerd tot 10.000 euro (toendertijd afgesloten met zicht op mover, airco en voortent), all-risk met hagelschade etc, kost met 30 euro per maand. Ja, dat is niet goedkoop, maar wel goed.
Houd er wel rekening mee dat alles tot dagwaarde (of hooguit vervangingswaarde) vergoed wordt. Dus je kunt verzekerd zijn tot 10.000 euro, maar zoveel zul je waarschijnlijk niet krijgen als je hut door b.v. hagelschade total loss is.

DanielW

Bericht door DanielW » ma 16 sep 2019 15:16

Zijn we ons bewust van, maar is geen "probleem", ik verwacht ook geen 10K voor de hut terug te krijgen bij TL

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

ronald tdi

Bericht door ronald tdi » di 17 sep 2019 07:01

Dat snap ik.
Maar er is zoveel keuze.
Wat is nu echt belangrijk om te verzekeren.
Ik heb het net de caravan de vorige was heel oud om het caravanen/kamperen uit te proberen.

Echter weet ik niet goed wat ik wel of juist niet moet verzekeren.
Als ik alles want ik betaal ik de hoofdprijs

Daphne
Moderator

Bericht door Daphne » di 17 sep 2019 07:35

Wat belangrijk is om te verzekeren is voor iedereen anders. Heb je een potje achter de hand om bij totaal verlies een andere caravan te kopen? Lig je al wakker van een klein krasje of deukje, of wil je volledig ontzorgd worden?

De meeste kans om schade op te lopen is eigen schuld schade, bijvoorbeeld bij manoeuvreren, tijdens de rit, voortent opbouwen en er valt een stok tegen de caravan, tegen een open raam lopen etc. Dan kom je al gauw aan de volledig casco verzekering. Vergeet dan ook niet om hagelschade mee te verzekeren, dat is bij de meeste verzekeraars niet automatisch meeverzekerd. Ook als je een hagelbestendig dak hebt, moet je die wel aanvinken want er is meer dan een dak dat door hagel beschadigd kan worden. Met een hagelbestendig dak krijg je meestal wel korting op de premie.
Of je een voortent of accessoires wil meeverzekeren is ook persoonlijk. Bedenk dat de verzekeraar deze spullen snel afschrijft. Koop je deze nieuw, bewaar dan de facturen en check na een paar jaar de verzekering. Want van een flinke premie betalen voor een voortent, die na een paar jaar volgens de verzekering nog maar 20% van de aankoopprijs waard is, word je niet vrolijk als deze een storm niet heeft overleefd.

Verzekeringen veranderen heel erg snel. Laatst nog even online een rondje verzekeraars gedaan, en ik zie dat er weer een en ander veranderd is ten opzichte van 2016 toen wij onze caravanverzekering afsloten. Je hebt dus niet zoveel aan ervaringen van een ander, want ook al zou je dezelfde verzekering nemen, de polisvoorwaarden kunnen al heel anders zijn. Je moet dus zelf goed opletten. Ook de hoogte van de premie is afhankelijk van wat je verzekert, wat je caravan waard is, of wat de nieuwwaarde was, hoe oud de caravan is bij aankoop etc etc. Er spelen teveel factoren mee om een goed advies te kunnen geven of uit te gaan van ervaringen van anderen.

Als je de zoekfunctie in dit forum gebruikt, zul je zien dat er veel draadjes over welke verzekering te nemen lopen. Eigenlijk allemaal oud nieuws.
Je zult dus toch zelf moeten vergelijken, en dan niet alleen de premie, maar ook de voorwaarden.

Een tipje: sommige verzekeraars bieden een aankoopwaarde verzekering voor 3 jaar aan. Dat is gunstig voor gebruikte caravans. Dan betaal je alleen premie over het aankoopbedrag en niet over de nieuwwaarde. Raakt de caravan total loss, dan krijg je binnen die 3 jaar het aankoopbedrag vergoed.
"MOOIE WOORDEN ZIJN NIET ALTIJD WAAR EN WARE WOORDEN ZIJN NIET ALTIJD MOOI"

Knaus Südwind Silver Selection 500 FVU 2016

ronald tdi

Bericht door ronald tdi » vr 20 sep 2019 07:12

Dat klopt helemaal.
Ik ben veel aan het lezen geweest en de mogelijkheden zijn enorm verschillend.
Dat van de voorwaarde wist ik niet ik zal nog eens een middag er voor uittrekken

Plaats reactie

Terug naar “Ik zoek...”