Hoi iedereen,
Heb een volledig automatische mover van powr mover.
Sinds gisteren gaat de linker rol niet meer tegen de band, wel rolt hij nog.
Batterij is nog top, heb laten uittesten.
Kan er iemand me raad geven.
Bedankt op voorhand,
Django
Probleem mover
Re: Probleem mover
als het een powr mover evo is, dan is de afstandsbediening te snel uitgeschakeld en was de mover nog niet klaar met het programma.
dan kan je de kunststof kap (bij de rol) eraf halen (eerst 3 pluggen eruit halen)
en met de noodsleutel de mover een halve slag naar het wiel draaien
en dan doet hij het weer.
bij een powr 1xl automaat is je opzetmotor waarschijnlijk kapot en kan je het beste een nieuwe mover kopen.
dan kan je de kunststof kap (bij de rol) eraf halen (eerst 3 pluggen eruit halen)
en met de noodsleutel de mover een halve slag naar het wiel draaien
en dan doet hij het weer.
bij een powr 1xl automaat is je opzetmotor waarschijnlijk kapot en kan je het beste een nieuwe mover kopen.
Re: Probleem mover
Heb je een multimeter om de spanning te meten? Die heb je wél nodig
Naar elke aandrijfunit (links en rechts) gaan vier draden, twee duidelijk dikkere die voor het draaien van de rol zijn, en twee dunnere die naar de elektromotor van het opzetsysteem gaan.
Kijk of je van die dunnere draden de aansluitingen vindt op de haperende unit en beoordeel even of die nog goed stevig zitten aangesloten. Meet daarna de spanning over die twee contacten/aansluitingen als je op de afstandsbediening een op- af afzet-commando geeft.
Je moet daar dan (tijdelijk) een spanning van ong. 12 volt meten.
Wel spanning, dan zit het probleem in de unit.
Geen spanning, dan ga je naar de stuureenheid in de caravan waarop het andere eind van die zelfde draden is aangesloten.
Daar vind je dus ook 2 setjes dunnere draden van beide units.
Zit daar nog alles goed vast?
Bepaal welk setje bij de haperende unit hoort en meet weer de spanning nadat je een op- of afzet-commando hebt gegeven op de a.b. Kijk uit dat je geen kortsluiting maakt!!
Wel spanning, dan zit het in de (dunne) draden tussen stuureenheid en unit.
Geen spanning, dan zit het probleem in de stuureenheid.
Kom je bij een losse of slechte aansluiting uit, maak deze dan evt. schoon en sluit hem opnieuw aan op de juiste plaats.
Bovenstaande is een stukje algemene werkwijze die je bij elke standaard mover kunt hanteren.
Over de specifieke stuureenheid van Powr Mover heb ik weinig kennis omdat ik die nog nooit in handen gehad heb.
Als je er met bovenstaande beschrijving achter komt dat het probleem in de stuureenheid zitten, dan zijn er ongetwijfeld andere forumleden die je daarmee kunnen helpen.
succes ermee,
Naar elke aandrijfunit (links en rechts) gaan vier draden, twee duidelijk dikkere die voor het draaien van de rol zijn, en twee dunnere die naar de elektromotor van het opzetsysteem gaan.
Kijk of je van die dunnere draden de aansluitingen vindt op de haperende unit en beoordeel even of die nog goed stevig zitten aangesloten. Meet daarna de spanning over die twee contacten/aansluitingen als je op de afstandsbediening een op- af afzet-commando geeft.
Je moet daar dan (tijdelijk) een spanning van ong. 12 volt meten.
Wel spanning, dan zit het probleem in de unit.
Geen spanning, dan ga je naar de stuureenheid in de caravan waarop het andere eind van die zelfde draden is aangesloten.
Daar vind je dus ook 2 setjes dunnere draden van beide units.
Zit daar nog alles goed vast?
Bepaal welk setje bij de haperende unit hoort en meet weer de spanning nadat je een op- of afzet-commando hebt gegeven op de a.b. Kijk uit dat je geen kortsluiting maakt!!
Wel spanning, dan zit het in de (dunne) draden tussen stuureenheid en unit.
Geen spanning, dan zit het probleem in de stuureenheid.
Kom je bij een losse of slechte aansluiting uit, maak deze dan evt. schoon en sluit hem opnieuw aan op de juiste plaats.
Bovenstaande is een stukje algemene werkwijze die je bij elke standaard mover kunt hanteren.
Over de specifieke stuureenheid van Powr Mover heb ik weinig kennis omdat ik die nog nooit in handen gehad heb.
Als je er met bovenstaande beschrijving achter komt dat het probleem in de stuureenheid zitten, dan zijn er ongetwijfeld andere forumleden die je daarmee kunnen helpen.
succes ermee,
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: Probleem mover
Probeer eerst een de spanning eraf te halen
Dus accu los koppelen
Dus accu los koppelen
Re: Probleem mover
Hallo Django,
Had al gereageerd via een nieuw bericht [kon jouw post niet vinden] maar dan hier nogmaals. Je kan ook de draden van de motor die NIET werkt bij de besturingseenheid [blauwe kast] aansluiten op de aansluitpunten van de motor die wel werkt. Als die het dan wel werkt ligt het aan de besturingseenheid. Werkt het dan ook niet dan ligt het aan de motor, of de bedrading. Let wel op de + en - aansluiting
Suc6
Paul
Had al gereageerd via een nieuw bericht [kon jouw post niet vinden] maar dan hier nogmaals. Je kan ook de draden van de motor die NIET werkt bij de besturingseenheid [blauwe kast] aansluiten op de aansluitpunten van de motor die wel werkt. Als die het dan wel werkt ligt het aan de besturingseenheid. Werkt het dan ook niet dan ligt het aan de motor, of de bedrading. Let wel op de + en - aansluiting
Suc6
Paul