zuid amerikaanse caravan
zuid amerikaanse caravan
https://www.campingtrend.nl/turiscar-br ... onderstel/
een zuid amerikaanse caravan, zou die ook naar europa komen ?
een zuid amerikaanse caravan, zou die ook naar europa komen ?
Re: zuid amerikaanse caravan
Het front is identiek als van een hobby Premium.
De achterkant is identiek als van een hobby Premium
De onderste en bovenste grijze striping is ook identiek van een Premium.
Lijkt wel een Chinese kopie.
De achterkant is identiek als van een hobby Premium
De onderste en bovenste grijze striping is ook identiek van een Premium.
Lijkt wel een Chinese kopie.
Porsche + Tabbert
Re: zuid amerikaanse caravan
Het exterieur (kop & kont) lijkt inderdaad wel een kloon van de Premium
Wat ik altijd zeg: Imitatie is de meest oprechte vorm van vleierij
Wat ik altijd zeg: Imitatie is de meest oprechte vorm van vleierij
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: zuid amerikaanse caravan
Opmerkelijk!
Is er wellicht een samenwerking met Hobby? Bij het ontwerpen van een caravan is de kop- en achterzijde de meest lastige klus die ook nog 'es kapitaalintensief is met dure matrijzen en zo.
Is er wellicht een samenwerking met Hobby? Bij het ontwerpen van een caravan is de kop- en achterzijde de meest lastige klus die ook nog 'es kapitaalintensief is met dure matrijzen en zo.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: zuid amerikaanse caravan
Geloof ik niet, samenwerking is te duur, gewoon een rip off....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Wim Corduwener
- Berichten: 656
- Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
- Locatie: Enschede (NL)
Re: zuid amerikaanse caravan
Misschien heb ik wat over het hoofd gezien, maar waarom zijn de doorsnee Amerikaanse, Zuid Afrikaanse of Australische caravans niet echt geschikt voor de Europese wegen?
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk
- Carnavalswiertz
- Berichten: 1738
- Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19
Re: zuid amerikaanse caravan
Ik ga regelmatig naar Zuid Afrika en zie daar eigenlijk alleen maar Jurgens en Sprite caravans. Geen idee of ze identiek zijn aan de UK versies.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover
Re: zuid amerikaanse caravan
Ik kom regelmatig in Zuid Afrika en caravans die ik daar zie hebben vaak grotere wielen met terreinbanden. Kunnen ze of-road rijden.Wim Corduwener schreef:Misschien heb ik wat over het hoofd gezien, maar waarom zijn de doorsnee Amerikaanse, Zuid Afrikaanse of Australische caravans niet echt geschikt voor de Europese wegen?
Daarbij kun je de keuken die in vele caravans zit naar buiten schuiven d.m.v. een soort serviceluik, zodat je buiten kunt koken, wel zo handig in een warm land.
Porsche + Tabbert
- Wim Corduwener
- Berichten: 656
- Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
- Locatie: Enschede (NL)
Re: zuid amerikaanse caravan
Grotere wielen en een uitschuifbare keuken maakt caravans dan toch nog niet ongeschikt om op het Europees wegennet te rijden?
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk
Re: zuid amerikaanse caravan
ik denk eerder, dat het met regelgeving van de autoriteiten te maken heeft. eisen etc.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
- Locatie: lage vuursche
Re: zuid amerikaanse caravan
Lijkt inderdaad verdacht veel op Hobby ,
Zelfs het melodietje bij het filmpje lijkt gejat !
Het voorstelling filmpje 3d van mijn hobby 455 Uf 2016 had immers het zelfde melodietje .
Zelfs het melodietje bij het filmpje lijkt gejat !
Het voorstelling filmpje 3d van mijn hobby 455 Uf 2016 had immers het zelfde melodietje .
Re: zuid amerikaanse caravan
Zuid-Amerikaanse caravans, daar geproduceerd en vervolgens verschepen naar Europa. Wordt dan wel een heel dure caravan denk ik zo.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: zuid amerikaanse caravan
Nee natuurlijk niet.Wim Corduwener schreef:Grotere wielen en een uitschuifbare keuken maakt caravans dan toch nog niet ongeschikt om op het Europees wegennet te rijden?
Een weg in Amerika is hetzelfde als een weg in Europa.
Dat je er toch zo weinig ziet, behalve een enkele Airstream, heeft o.a. te maken met de zeer hoge kogeldruk.
400 kg is niks bijzonders.
Daar vind je dan in Europa geen trekhaak voor.
De Amerikaanse trekhaken hebben hier weer geen type goedkeuring.
Al met al wordt het dan wat lastig.
Ook het remsysteem is moeilijk om dat toegelaten te krijgen. Meestal zit er geen oplooprem, maar een elektrisch bekrachtigde rem, of hydraulisch bekrachtigd, of een combinatie van beide systemen onder. Dat werkt uitstekend..maar de
RDW doet daar moeilijk over.
Je kunt wel via een omweg het spul op kenteken krijgen. In Duitsland doen ze niet moeilijk over de rem technische en andere zaken.
Het enige criterium is dat het goed moet werken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- Wim Corduwener
- Berichten: 656
- Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
- Locatie: Enschede (NL)
Re: zuid amerikaanse caravan
Ach, nu begrijp ik het. Volgens mij is vast wel mogelijk om een forse auto te vinden die een behoorlijke kogeldruk aankan. Dat wordt dan geen trekhaak met de kogel op een beugel, maar een die dichter op het chassis van de auto zit. Een typegoedkeuring krijgen voor zo’n caravan waarbij de as verder naar achteren zit en dus een (veel) hogere kogeldruk heeft wordt waarschijnlijk lastiger.
Wordt het verhaal van de kogeldruk niet anders als je een dergelijke caravan invoert met dubbele assen?
Wordt het verhaal van de kogeldruk niet anders als je een dergelijke caravan invoert met dubbele assen?
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk
Re: zuid amerikaanse caravan
Nee niet echt.
Ook die assen zitten altijd ver naar achteren.
Men gaat van het standpunt uit dat een derde van het gewicht van de aanhanger op de auto moet rusten, als ideale kogeldruk.
Dat is bij een aanhanger van 3000 kg of meer wel erg veel..
Maar 500 kg of meer kogeldruk is dan heel gewoon.
Je hebt dan een zware pick-up nodig met veel laadvermogen.
De kogeldruk wordt door middel van een paar reactie armen aan de trekhaak overgebracht naar alle 4 de wielen van de trekauto.
Die trekhaak moet dus heel sterk zijn.
Dat kan alleen bij auto's met een sterk eigen chassis.
Elke serieuze pick-up truck heeft dat dus ook.
Hoofdzakelijk om deze reden.
Ook die assen zitten altijd ver naar achteren.
Men gaat van het standpunt uit dat een derde van het gewicht van de aanhanger op de auto moet rusten, als ideale kogeldruk.
Dat is bij een aanhanger van 3000 kg of meer wel erg veel..
Maar 500 kg of meer kogeldruk is dan heel gewoon.
Je hebt dan een zware pick-up nodig met veel laadvermogen.
De kogeldruk wordt door middel van een paar reactie armen aan de trekhaak overgebracht naar alle 4 de wielen van de trekauto.
Die trekhaak moet dus heel sterk zijn.
Dat kan alleen bij auto's met een sterk eigen chassis.
Elke serieuze pick-up truck heeft dat dus ook.
Hoofdzakelijk om deze reden.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: zuid amerikaanse caravan
De kogeldruk is zo hoog, dat er een hydraulische of elektrische steunpoot aan de dissel zit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: zuid amerikaanse caravan
Wel aardig aan de prijs...
De kogeldruk zal beladen rond de 700 kg zitten.
Er passen 2 Harleys achterin de garage.
Scheelt wel weer iets voor de kogeldruk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: zuid amerikaanse caravan
Net terug van 3 weken rondreis Amerika.
Heel veel caravans (en campers) gezien.
Je valt van de ene in de andere verbazing over wat er op dit gebied in America is toegestaan.
Caravans op de trekhaak zie je niet zo veel of er zit een heel dikke trekker voor.
Het meerendeel is het caravantype wat opgelegd is op een draaiplateau in de laadbak van de pick up.
Wat ook normaal is daar, een aanhanger achter de caravan.
In Nederland (Europa) zijn we toch wel een beetje kneuterig als je dat ziet.
Gr. Henk
Heel veel caravans (en campers) gezien.
Je valt van de ene in de andere verbazing over wat er op dit gebied in America is toegestaan.
Caravans op de trekhaak zie je niet zo veel of er zit een heel dikke trekker voor.
Het meerendeel is het caravantype wat opgelegd is op een draaiplateau in de laadbak van de pick up.
Wat ook normaal is daar, een aanhanger achter de caravan.
In Nederland (Europa) zijn we toch wel een beetje kneuterig als je dat ziet.
Gr. Henk
Ford Focus 2.0 Wagon Rally Edition - Dethleffs C'joy 480 QLK 2019
-
- Berichten: 622
- Lid geworden op: di 28 mei 2013 08:53
- Locatie: Uiterste zuiden van het land
Re: zuid amerikaanse caravan
Tja, Ik vraag me wel af hoe dat richting de toekomst moet als de auto's daar ook wat worden gedownsized.henkth schreef:Net terug van 3 weken rondreis Amerika.
Heel veel caravans (en campers) gezien.
Je valt van de ene in de andere verbazing over wat er op dit gebied in America is toegestaan.
Caravans op de trekhaak zie je niet zo veel of er zit een heel dikke trekker voor.
Het meerendeel is het caravantype wat opgelegd is op een draaiplateau in de laadbak van de pick up.
Wat ook normaal is daar, een aanhanger achter de caravan.
In Nederland (Europa) zijn we toch wel een beetje kneuterig als je dat ziet.
Gr. Henk
De grotere slurpende auto's worden neem ik aan ook zeldzamer en dan is zo'n oplegger ook niet meer te trekken.
Volvo v70 2.4 2004 (170 pk) of Volvo xc60 2.4d (240 pk 490Nm) summum met Hymer Eriba Nova 540SE
Re: zuid amerikaanse caravan
Geen zorgen hoor.
De pick-up trucks zullen daar altijd blijven.
Het zijn nog steeds de meest verkochte modellen.
De pick-up trucks zullen daar altijd blijven.
Het zijn nog steeds de meest verkochte modellen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- Wim Corduwener
- Berichten: 656
- Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
- Locatie: Enschede (NL)
Re: zuid amerikaanse caravan
Nou Henk, ik weet niet of dat nou kneuterigheid is of dat we in Europa op een wat andere manier recreëren en behoorlijk wat meer aan brandstof betalen dan die Amerkanen.henkth schreef: Wat ook normaal is daar, een aanhanger achter de caravan.
In Nederland (Europa) zijn we toch wel een beetje kneuterig als je dat ziet.
Maar ook in Nederland zie je steeds meer trekkers met opleggers met daarachter nog een aanhanger rondrijden. Dus misschien verschijnt zo’n caravantrein ook nog wel op onze wegen.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16298
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: zuid amerikaanse caravan
Helaas mag het hier niet, anders zou je het zeker wel eens zien. Ik zou er zeker ook voor te porren zijn!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: zuid amerikaanse caravan
Niet achter de caravans zoals wij die kennen.
Het chassis aan de achterzijde is zo goed als niks meer.
Het is bijna ondoenlijk om daar een trekhaak aan te maken.
Met een stevig subframe vanaf de as zou het nog wel kunnen. Dat gaat maar zo 100 kg wegen.
Dat gaat dan weer van het laadvermogen van de caravan af.
De meeste caravanners hebben nog hooguit 200 kg trekgewicht over.. vaak nog minder.
Nog een extra 750 kg zit er bij de meesten niet in.
Om deze redenen zie ik aanhangers achter caravans nog niet zo gauw verschijnen..
Nog afgezien van het feit dat je een ernstig probleem hebt als je eens een keer achteruit moet rijden..
Het chassis aan de achterzijde is zo goed als niks meer.
Het is bijna ondoenlijk om daar een trekhaak aan te maken.
Met een stevig subframe vanaf de as zou het nog wel kunnen. Dat gaat maar zo 100 kg wegen.
Dat gaat dan weer van het laadvermogen van de caravan af.
De meeste caravanners hebben nog hooguit 200 kg trekgewicht over.. vaak nog minder.
Nog een extra 750 kg zit er bij de meesten niet in.
Om deze redenen zie ik aanhangers achter caravans nog niet zo gauw verschijnen..
Nog afgezien van het feit dat je een ernstig probleem hebt als je eens een keer achteruit moet rijden..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.