rolstoel aangepaste tourcaravan huren

Hier gaat het om nieuws, noviteiten en de laatste ontwikkelingen in caravanland.
Plaats reactie
chairwheeler
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 27 jul 2016 13:43

rolstoel aangepaste tourcaravan huren

Bericht door chairwheeler » wo 27 jul 2016 17:00

Hallo,
Kamperen is en blift leuk ook al zit je in een rolstoel, gebruik je een rollator of "gewoon" slecht ter been.
Zeker als je met kinderen gaat is niets leuker voor hen dan op een "veldje" samen met de andere kinderen.
Dit kan nu ook of je nu zelf in een rolstoel zit of een van je kinderen.
Tegenwoordig kun je een goed aangepaste caravan ook huren. Ik heb dit ook gedaan,
Een tourcaravan met lift, brede deur, verhoogd bed (op rolstoel hoogte voor een gemakkelijke tranfer), papgaai boven het bed en zelfs douchen en naar toilet in deze tourcaravan.
Als je zelf al deze aanpassingen wilt of moet laten doen kost dat een "klein vermogen".
Als je toch ook wilt kamperen in een rolstoel. Hebt je het geld niet of weet je het nog niet zeker of je dit ook wel wilt voordat je een "hoop geld" uitgeeft. Huur dan eerst deze zeer uitgebreide en goed aangepaste caravan bij.....................
Tegen een zeer redelijke vergoeding brengen en halen zij de caravan naar de camping van je keuze en zetten ook de voortent enz voor je op en breken deze ook weer voor je af.
Zelf uitgeprobeerd een echte aanrader.
Groet "Chairwheeler" (Heb zelf eeen dwarslaesie en aldus rolstoel gebonden ,mijn onderlichaam is vanaf ongeveer mijn navel totaal verlamd)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: rolstoel aangepaste tourcaravan huren

Bericht door Micky » wo 27 jul 2016 17:31

Goed dat er een onderwerp voor aangemaakt is (ipv waar het eerst stond), ik denk dat er veel behoefte aan is en het lijkt me lastig te vinden, dank je voor de bijdrage thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: rolstoel aangepaste tourcaravan huren

Bericht door Gemineye » wo 27 jul 2016 23:32

Waauw wat gaat dat dit bestaat. Ik had er nog nooit over gehoord en (heel slecht) ook nog nooit over nagedacht. Maar doen ze dit dan ook in het buitenland?

Ik kan me nog eens herinneren dat ik ergens eind 80er jaren met mijn ouders ging kamperen in Frankrijk, daar hadden ze een caravan gehuurd die in principe ook was bedoeld voor rolstoel gebruik. Ik zal nooit vergeten hoeveel lol we hebben gehad met autootjes op die plank waarop je de caravan in kunt rollen. Geweldig!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

chairwheeler
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 27 jul 2016 13:43

Re: rolstoel aangepaste tourcaravan huren

Bericht door chairwheeler » do 28 jul 2016 00:45

De naam va het bedrijf vermelden dat deze aangepaste mindervalide tourcaravan ( met breng en haal service) is "hier" niet toegestaan.
Omdat er bij mijn weten nagenoeg geen bedrijf is waar je tegen een redelijke prijs een dergelijke tourcaravan kunt huren kunt u, indien geïnteresseert, bij mij de naam en contact gegevens hiervan verkrijgen.
Mvg. Chairwheeler

chairwheeler
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 27 jul 2016 13:43

Re: rolstoel aangepaste tourcaravan huren

Bericht door chairwheeler » do 28 jul 2016 00:51

Nog wat andere ideeën:
Zie foto's
Groet Chairwheeler
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Oenema
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 10:59
Locatie: Meppel (NL)

Re: rolstoel aangepaste tourcaravan huren

Bericht door Oenema » do 28 jul 2016 08:16

Gaaf! En goed om te zien dat een beperking geen beperking hoeft te zijn!

Ik had het volgens mij al eerder vermeld, maar op de camping waar m'n schoonouders dit voorseizoen hebben gestaan was een heel weekend voor deze mensen.
Ontzettend mooi om te zien wat er allemaal kan met een caravan.
De één heeft een nog mooiere oplossing dan de ander.
Dat er ook een verhuurbedrijf is op dit gebied was mij ook niet bekend, maar lijkt me voor veel mensen een aangename uitkomst!

Top!
Groet André

"It's an ingenious solution to a problem that should never have existed in the first place"

Afbeelding

[ Hobby 500KMFE - 2007 ]
[ Ford Galaxy 2.0TDCI - 2018 - 209PK ]

chairwheeler
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 27 jul 2016 13:43

Re: rolstoel aangepaste tourcaravan huren

Bericht door chairwheeler » do 28 jul 2016 09:45

Het was gewoon heerlijk om na ongeveer 25 jaar weer te kunnen kamperen. Het staan op een "veldje" en het veel gemakkelijker contact krijgen en maken met anderen met of zonder kinderen. Als vanouds. Beetje 'kokkerellen" buiten of binnen enz enz.
Dit is gewoon niet te vergelijken met het verblijven in een aangepaste stacaravan of recreatie huisje. Hier ben je veel meer op jezelf en moet jezelf en de kinderen er echt op uit.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: rolstoel aangepaste tourcaravan huren

Bericht door Nimma » do 28 jul 2016 11:28

Prachtig, maar wat mag het kosten? 4 weken met een gehuurde Eriba Touring Troll 540GT zonder aanpassing kost maar liefst €1950,00. Dan ben je alleen nog maar aan het rijden whistle.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12779
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: rolstoel aangepaste tourcaravan huren

Bericht door Trina » do 28 jul 2016 17:31

Edit Trina: berichten verwijderd.
Omdat de tip van TS een meerwaarde heeft voor de gebruikers, is het onderwerp blijven staan.
Echter, vanaf het moment dat er prijzen worden genoemd + meerdere zaken ten gunste van de verhuurder, is dit in strijd met de volgende forumregel:

Code: Selecteer alles

Reclame of berichtgeving over bedrijven 

Het is verboden om (anti) reclame te maken. Een bericht mag er niet uitzien als een advertentie, of duidelijk bedoeld zijn om een bedrijf/product aan te prijzen of tot de grond toe af te breken. Het laatste geval kan een (caravan- of campinggerelateerd) bedrijf grote schade berokkenen, vaak gebaseerd op de mening of ervaringen van één persoon. 
Het is wel toegestaan om in de beantwoording op een topic een verwijzing te maken naar een website indien hier informatie is te vinden die van belang is voor de beantwoording of naar producten van niet caravan- of campinggerelateerde bedrijven te verwijzen (zoals bv van Action of HEMA). Let wel: verwijzen mag maar pas op dat het geen aanprijzen wordt. De webmaster en de moderators zien er op toe dat geen misbruik wordt gemaakt van deze vrijheid. Als gebruiker kun je via een PM de moderators/webmaster informeren over gevallen van reclame. 

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: rolstoel aangepaste tourcaravan huren

Bericht door Ab » do 28 jul 2016 20:01

In de laatste KCK staat een verslag van het ombouwen van de deur e.d. van de caravan om die geschikt te maken voor een rolstoel.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

chairwheeler
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 27 jul 2016 13:43

Re: rolstoel aangepaste tourcaravan huren

Bericht door chairwheeler » do 28 jul 2016 22:51

Huren is bij lange na niet zo duur.
Verder weet je dan of je dat zelf echt wilt of kunt en wat je (on)mogelijkheden zijn..

Paulien014

Re: rolstoel aangepaste tourcaravan huren

Bericht door Paulien014 » vr 19 aug 2016 12:54

Wij gaan ook ieder jaar kamperen, en mijn echtgenoot zit ook in een rolstoel, maar tot nu toe met de tent.
Nu kan de vakantie (door ziekte van mijn man) dit jaar niet doorgaan, en zocht ik ook naar een aangepaste camper of caravan.
Er zijn meer bedrijven die ze verhuren, maar helaas, in al deze kampeermiddelen zijn honden verboden, en wij gaan niet zonder onze hondjes op vakantie.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw in caravanland”