Truma iNET

Hier gaat het om nieuws, noviteiten en de laatste ontwikkelingen in caravanland.
Plaats reactie
Ferdi

Truma iNET

Bericht door Ferdi » za 30 mei 2015 12:14

Nieuw van Truma

Met het iNET systeem van Truma kun je je Truma verwarming of airco al aanzetten als je nog op het strand of de ski-piste bent. Daarmee is het mogelijk thuis te komen in een lekker verwarmde of gekoelde caravan of camper. Via de Truma app kun je bovendien op afstand bekijken hoe het ervoor staat met je apparatuur en caravan of camper. Daarmee komt het comfort van kamperen weer op een hoger niveau. En dit is pas het begin van de mogelijkheden die je met dit systeem hebt. Truma gaat alle nieuwe apparatuur iNet ready maken. Zo is straks bijvoorbeeld ook het water- en gasniveau af te lezen. Ook is samenwerking met andere partners mogelijk en zullen nieuwe gebruiksmogelijkheden in samenspraak met en op verzoek van klanten en bezitters ingevoerd worden.

Retail packaing_iNetSet

iNET-Box, centrale regel-eenheid
Truma inet boxDe iNET-box zorgt ervoor dat er communicatie mogelijk is tussen de apparatuur en de app op je mobiele telefoon of tablet. Dat gaat, als je in de buurt bent zonder kosten via Bluetooth. “Op het moment dat je buiten het Bluetooth-bereik komt schakelt het systeem automatisch over op de SMS-functie”, legt Martin Krauß van Truma uit. “Afhankelijk van de gekozen instelling op de iNET-box ontvang je een automatisch aangemaakte SMS. Je krijgt een persoonlijk antwoord als bevestiging van de door jou opgegeven instellingen. “Dat maakt dat het systeem heel eenvoudig en gemakkelijk te bedienen is”.

Veel mogelijkheden op afstand
Met de iNET-box zijn bijna alle functies van de Truma-verwarming en -airco op afstand te bedienen. Zo kun je bij de verwarming de temperatuur op afstand instellen, de stand van de ventilator en het warm water regelen. Heb je een Combi-E uitvoering kun je ook nog de energiebron op afstand bepalen: gas, elektrisch of beiden. Op dezelfde manier werkt het bij de verwarmingen die op elektriciteit en diesel draaien. Ook bij de airco kun je de temperatuur regelen en de ventilatorstand. Bij airco’s met een ingebouwde verwarmingspomp, de Avento Comfort en de Saphir Comfort RC, kun je kiezen tussen koelen of verwarmen of de automatische stand waarbij de airco zelf de keuze maakt. Regel je de verwarming en airco al onderweg kan dat een besparing opleveren op het gas- of stroomverbruik. Voor een gelijkmatiger gebruik kun je behalve aansturen via SMS ook gebruik maken van de timer-functie die vooraf via Bluetooth in te schakelen is. “Weet ik op het strand dat ik binnen twee uurtjes terug ben in camper of caravan is het heel zinvol om de airco opdracht te geven alvast te beginnen met koelen”, aldus Martin Krauß. In combinatie met de Truma CP Plus is dat nu dus heel eenvoudig via de app op je smartphone of tablet te regelen.

Automatische klimaat-regeling: prettig bij elk weertype
De nieuwe generatie CP Plus is iNET ready voor zowel verwarming als airco. Met je telefoon of tablet bedien je op afstand de airco en de verwarming en kunt zo bij elke weersomstandigheid de temperatuur in je camper of caravan prima regelen. Beide apparaten worden automatisch en intelligent op elkaar afgestemd. Daarmee heb je altijd de gewenste temperatuur en blijft deze ook constant. De gewenste temperatuur eenvoudig instellen en het maakt niet uit wat het weer die dag of die nacht gaat doen.

Truma cp plus

Ook zicht op je camper of caravan op afstand
Behalve dat het iNET systeem zorgt voor de gewenste temperatuur kun je er nog meer mee. Zo kun je altijd op afstand zien welk Truma apparaat aan het werk is en op welke energiebron. Je hoeft je bijvoorbeeld nooit meer af te vragen of je de verwarming wel aan had gezet toen je weg ging. De app laat het meteen aan je zien. Ook kun je op elk gewenst moment kijken hoe hoog de temperatuur in je camper of caravan is, wat de temperatuur van het water is, hoe het met de spanning staat en of je aangesloten bent op walstroom. De status van je apparatuur en de stand van temperatuur en watertemperatuur zijn afleesbaar middels SMS, de overige zaken op via Bleutooth. Ook krijg je via Bluetooth een melding in geval van een fout bij de apparatuur of in de verbinding naar je GSM (bijvoorbeeld bij geen bereik of geen SIM-kaart). Tenslotte is het ook mogelijk om een waarschuwing in te stellen voor een te lage temperatuur of boordspanning. Zo heb je ook op afstand zicht op je caravan of camper.

Plug & Play
De iNET-box is gemakkelijk via de Truma app op je mobiele telefoon of tablet in te stellen en aan te sturen. Het Plug & Play principe (stekker insteken en gaan) zorgt ervoor dat er slechts enkele eenvoudige stappen doorlopen hoeven te worden. Binnen het Bluetooth bereik kunnen tot 20 telefoons of tablets aangemeld worden, het aansturen van de Truma apparatuur kan met maximaal vier telefoons of tablets gelijktijdig. Om SMS-jes te ontvangen is een SIM-kaart met een eigen telefoonnummer vereist. Een prepaid-aanbieder waarvan de kaart 12 of 24 maanden geldig is is daarvoor aan te raden. Zo blijft ook bij onregelmatig gebruik het nummer geldig. Via de Truma app kun je ook het beltegoed aflezen. Ook doorschakelen is mogelijk, bijvoorbeeld de melding dat een kaart weer moet worden opgeladen.

Prijzen
De Truma iNET-box zal voor het eerst te zien zijn op de Caravan Salon in Düsseldorf. In ons land is hij voor het eerst te zien op de Kampeer & Caravan Jaarbeurs. Daarna is het systeem verkrijgbaar bij de Truma-dealers. De CP Plus iNET ready en de iNET-box kunnen samen of afzonderlijk gekocht worden. De adviesprijs voor de CP Plus iNET ready is 279 euro, de iNET-box kost 349 euro. Als set hangt er een prijskaartje aan van 499 euro. (De prijzen kunnen bij de introductie nog iets afwijken).

Truma appDe Truma app die je nodig hebt voor de aansturing is vanaf de maand juli 2015 gratis via Google Play en Apple App te downloaden. De app is geschikt voor smartphone en tablet. In eerste instantie beschikbaar in de talen Duits, Engels, Frans en Italiaans. De Nederlandse, Zweedse en Deense uitvoering is gepland.

Natuurlijk zijn wij niet met lege handen bij Truma vertrokken. De Campingtrend camper zal binnenkort van èèn van de eerste iNET boxen in Nederland worden voorzien, natuurlijk vertellen wij jou dan als eerste wat onze ervaringen zijn.

www.truma.com

iNet Truma

Tags: INet KampeerAccessoires Truma

VORIGE BERICHT


Groeten Ferdi

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Truma iNET

Bericht door Conradi » za 30 mei 2015 13:06

Lijkt me ideaal voor de seizoenkampeerders om bij aankomst een warme caravan te hebben.

Ga er zeker naar kijken. Hooi mooi ook, jammer dat een een eigen Truma-oplossing is. Als je bijvoorbeeld een airco van een ander merkt gebruikt zit je straks met meerdere SIM's en app's . Weet iemand of de CP Plus ook i.c.m. Alde werkt?
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Peterbrink
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 15 mar 2017 21:39

Re: Truma iNET

Bericht door Peterbrink » za 30 sep 2017 13:11

Iemand goede ervaringen met iets van Truma. Ze hebben nu een leuke aanbieding in combinatie met de aanschaf van een gasflesmeter.

Zelf heb ik de Combi 4 combi verwarming van Truma dus lijkt mij een goede uitbreiding.

https://www.truma.com/nl/nl/home/index.html

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Fendt Tendenza 465 SFB 2017, Alko Mammut mover, Ford S-Max 1.6 - 195PK, Isabella Ambassador Seed

Gebruikersavatar
Peterbrink
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 15 mar 2017 21:39

Re: Truma iNET

Bericht door Peterbrink » za 30 sep 2017 13:12

Gaat natuurlijk over de iNet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Fendt Tendenza 465 SFB 2017, Alko Mammut mover, Ford S-Max 1.6 - 195PK, Isabella Ambassador Seed

JaapB

Re: Truma iNET

Bericht door JaapB » za 30 sep 2017 18:44

De Swift Group, waaronder Sprite valt, heeft dit al een aantal jaren.
Leuk hoor al die nieuwe technology, ik mag dat wel.
https://www.swifttv.co.uk/video/step-into-more-control

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Truma iNET

Bericht door willianv » za 30 sep 2017 19:13

Ik heb een combi 6 in de nieuwe hut zitten en ook een truma aventa airco. Ben benieuwd of de inet ook zelf te plaatsen is...
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Truma iNET

Bericht door Jan van Vijven » zo 1 okt 2017 04:45

Ja hoor, een netwerkkabel (cat5) er tussen en het werkt.


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Truma iNET

Bericht door willianv » ma 2 okt 2017 20:10

RE.gif Een cat5 kabel tussen de cp plus en de inet box moet lukken, deze zitten beiden in de klerenkast. Maar hoe krijg ik een cat5 kabel vanaf de aventa airco naar deze box? Caravan staat nu niet aan huis, dus kan niet kijken hoe eea daadwerkelijk zit.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Truma iNET

Bericht door Jan van Vijven » di 3 okt 2017 08:49

Onze bank airco heb ik aan de kachel gelust.

Edit, bij een dak airco zou ik de kabel zonder stekker langs de stroomkabel trekken en dan pas de stekkers er aan zetten.

Trek de stroom kabel terug, zorg dat er een touwtje of draadje aan zit, met dit draadje de stroom en cat5 kabel tegelijk weer op de plaats trekken.


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
duwerke
Berichten: 509
Lid geworden op: do 1 apr 2010 12:34
Locatie: Menen

Re: Truma iNET

Bericht door duwerke » wo 30 mei 2018 22:54

Zijn er nog verdere ervaringen met de Inet.
We hebben deze nu ook in de caravan zitten.
Echter heb in er nog geen simkaart in.
Via Bluetooth vind ik er niet veel aan.
Is de simkaart toevoegen een meerwaarde?
Welke simkaarten met data only die niet maandelijks vervalt bestaan er?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo XC90 Inscription T8 Long Range 455Pk / Fendt Tendenza 515SG Performance - Truma XT mover - Thule 6200 luifel - Fortex Circum voortent

Sjakie
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 25 jun 2017 20:31

Re: Truma iNET

Bericht door Sjakie » wo 30 mei 2018 23:38

Ervaring met Inet,

Heb Inet laten koppelen aan mijn Combi 6e en Truma dak airco.
Ik ben nog niet echt om. Met de App werkt het wel
maar vooral in het begin is het ff pielen.
Let goed op dat je El 1 en El 2 goed insteld.
El 1 is als je op camping staat met laag amp en El 2 is voldoende Amp.
Het is een kwestie van in begin veel oefenen .
Over Combi 6e ben ik reuze tevreden.
Je hoort hem bijna niet. Zalig.

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: Truma iNET

Bericht door vso1 » do 31 mei 2018 00:41

grappig mensen reageren relatief "positief" maar een slimme caravan / domotica wil men niks van weten scratch.gif https://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=35615

ik houd persoonlijk niet zo van "vendor lock-in" oftewel betaal veel geld voor een dienst die ook goedkoper en flexibeler is.. (meer met minder)
afgezien daarvan hoeveel tijd & energie kost het om je caravan van te voren verwarmen .. / af te koelen ?

Het kan zeker prettig zijn om "voor" te verwarmen/koelen, maar typisch is dit handig als je goeie isolatie hebt, elektrische zonwering en het lang duurt voor dat je verblijf op temperatuur is. Maar in praktijk lijkt me handiger een "zacht briesje' met verkoeling/danwel verwarming aan te zetten
Als je mensen vraagt of deze "op afstand" technologie voor hun intressant is .. hooguit 1 a 2x per jaar gemiddeld over 5 jaar, zeker die slimme thermosstaten (nest,toon enzv)

Mijn advies in het kort "draai het dubbeltje een paar keer om" voordat je beslist, je kan ook in de kantine een bakkie koffie pakken terwijl 1 van jullie de verwarming/ventilatie aanzet :)
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Bartje
Berichten: 229
Lid geworden op: za 2 jun 2007 18:19
Locatie: Roeselare

Re: Truma iNET

Bericht door Bartje » do 7 jun 2018 19:21

Conradi schreef:
za 30 mei 2015 13:06
... Weet iemand of de CP Plus ook i.c.m. Alde werkt?
Alde maakt deel uit van Truma.
Voor zover ik weet zouden de nieuwste Alde's (3020) inderdaad compatibel zijn met I-Net.
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak

Gebruikersavatar
duwerke
Berichten: 509
Lid geworden op: do 1 apr 2010 12:34
Locatie: Menen

Re: Truma iNET

Bericht door duwerke » ma 11 jun 2018 15:03

Mijn inet van een simkaart voorzien.
Mijn caravan kan nu smsen

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo XC90 Inscription T8 Long Range 455Pk / Fendt Tendenza 515SG Performance - Truma XT mover - Thule 6200 luifel - Fortex Circum voortent

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Truma iNET

Bericht door evr66 » ma 11 jun 2018 15:55

Voor caravanners zonder vrienden? Sorry, t is wel mooi natuurlijk!
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
duwerke
Berichten: 509
Lid geworden op: do 1 apr 2010 12:34
Locatie: Menen

Re: Truma iNET

Bericht door duwerke » ma 11 jun 2018 16:01

RE.gif scratch.gif scratch.gif
Volvo XC90 Inscription T8 Long Range 455Pk / Fendt Tendenza 515SG Performance - Truma XT mover - Thule 6200 luifel - Fortex Circum voortent

Gebruikersavatar
VolvoKampeerder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 18 aug 2018 20:23

Re: Truma iNET

Bericht door VolvoKampeerder » do 23 aug 2018 23:08

Haha prachtig inderdaad zo via sms, nog vriendelijk ook die iNet :)
Gebruiken jullie de functionaliteit van de box veel, werkt het goed via de app?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo rijder - herintreder in het kamperen - wachten op de levering van de Fendt!

Gebruikersavatar
duwerke
Berichten: 509
Lid geworden op: do 1 apr 2010 12:34
Locatie: Menen

Re: Truma iNET

Bericht door duwerke » do 23 aug 2018 23:43

RE.gif
Het systeem werkt zeer goed.
Als er iets fout is krijg je een sms.
Boiler aanleggen terwijl het raam bij de uitblaas nog open staat. Sms.
Gas veiligheid. Sms.
Ook de app enkele keren gebruikt om de boiler te starten van op strand.
Smorgens de verwarming aandoen zonder uit je bed te moeten komen.
Is dit allemaal nodig? Nee.
Is dit gemakkelijk en handig. JA!
Als het kan, waarom niet dan.
Volvo XC90 Inscription T8 Long Range 455Pk / Fendt Tendenza 515SG Performance - Truma XT mover - Thule 6200 luifel - Fortex Circum voortent

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw in caravanland”