Automaat om Cassette te legen/reinigen

Hier gaat het om nieuws, noviteiten en de laatste ontwikkelingen in caravanland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door Gumm » za 9 mei 2015 21:41

Wie is het al tegengekomen op een camping?
Er wordt ons hiermee wel een campingklusje ontnomen maar handig is het zeker..
Ik zag op internet een Automaat die de toiletcassette leegt,reinigd en voorzien van toiletvloeistof weer teruggeeft.
Het lijkt zo waar wel een beetje op de flessenautomaat in de supermarkt... https://youtu.be/V_LsCl8PzGs
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door deusjevo » za 9 mei 2015 21:54

Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

oldtimerton

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door oldtimerton » zo 10 mei 2015 14:17

Het is zeker handig, want niet iedere kampeerder is goed in het legen van zo`n cassette, ik kom nog wel eens
vieze loosplekken tegen, die na het lozen niet schoon zijn./i]

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door janoniem » zo 10 mei 2015 14:50

@oldtimerton
Wanneer je voor de afsluitende opmaakcode nog een [ plaatst, wordt de regel cursief weergegeven.
Dat was waarschijnlijk de bedoeling, het is behelpen op zo'n forum.

En wat die chemisch toilet automaat betreft, voor mij hoeft het niet.
Ik zie ook al campings met vaatwasautomaten waarmee de leuke sociale contacten bij de afwas verdwijnen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door Micky » zo 10 mei 2015 14:58

Misschien verder gaan in het draadje via bovenstaande link, anders krijgen we alsnog 2 draadjes door elkaar lopend...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door deusjevo » zo 10 mei 2015 17:36

janoniem schreef: Ik zie ook al campings met vaatwasautomaten waarmee de leuke sociale contacten bij de afwas verdwijnen.
Lijkt me heerlijk zo'n afwasmachine, heb ik wel een paar eurootjes voor over. thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door Diny » zo 10 mei 2015 20:24

Wat het kost weet ik niet, maar een vaatwasser op de camping is niet te vergelijken met de vaatwasser thuis. In de meeste gevallen is het 'klaar terwijl u wacht' en de kans dat je vaat niet schoon is als je niet spoelt van te voren is groot. De spullen komen er kletsnat uit, dus het resultat vind ik mager.
Wij vinden het geen aanrader.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door Ab » zo 10 mei 2015 22:24

Hoe krijg jij de vaat in je toilet cassette Diny? awhoea.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door Diny » zo 10 mei 2015 22:53

RE.gif
Een fikse twist met gooi en smijtwerk doet wonderen mrgreen.gif :lol:

Gebruikersavatar
Loesje
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 7 sep 2008 23:16
Locatie: Baarle-nassau

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door Loesje » za 2 apr 2016 22:43

Gumm....Toevallig ken ik de persoon die dit uitgevonden heeft...Hier en daar zijn ze op campings geplaatst..en ontzettend vele positieve reactie's op gekomen...
De bedoeling is dat vele campings dit overnemen...wel netjes....voor een vuil karweitje....(wat soms te wensen overlaat op menige campings)

Vliedje

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door Vliedje » zo 3 apr 2016 09:26

Tijdens de Caravana een uitgebreide demo gezien, maar ik haak af. Het is wellicht niet zo'n heel frisse klus om te doen, maar hoort bij het campingritueel en is zonder die automaat eigenlijk ook snel gepiept.
Wat die vaatwasser betreft; op de Norgerberg heb je nu 4 super comfortplaatsen, met een complete sanitair unit (douche, toilet en wastafel) alsmede een complete buitenkeuken, voorzien van 4-pits kooktoestel, vaatwasser en gasbarbecue. Zou mij niets verbazen, als de campingeigenaar het aantal super comfortplaatsen in de toekomst verder gaat uitbreiden.

Gebruikersavatar
kekavo
Berichten: 31
Lid geworden op: za 12 mar 2016 17:28
Locatie: Zuid Holland

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door kekavo » zo 3 apr 2016 09:43

Doosje met latex handschoentjes mee op vakantie en dan is de klus een stukje minder vies. Het is inderdaad zo gepiept, dus waarom een automaat ervoor gebruiken? Ik vind het niet nodig, het hoort gewoon bij het kamperen knipoog.gif
Groetjes, Kees en Karin

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door PMT » zo 3 apr 2016 11:04

RE.gif
hoezo latex handschoenen of rubber afwas handschoenen?
Je hoeft er toch niet met je handen in. Die container is toch aan de buitenkant niet vies. Ik heb dat nooit begrepen.
Dop eraf, leeg gieten, een paar keer omspoelen, spul erin, dop erop en weer achter het luik, klaar is Kees. En net zo als dat je normaal ook naar het toilet bent geweest, je handen wassen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door PD » zo 3 apr 2016 11:06

RE.gif
Ook mijn idee thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door Daphne » zo 3 apr 2016 11:08

Deusjevo verwees al naar dit draadje:
viewtopic.php?f=60&t=25454&start=100

Met een live-report van forumlid Peter D, die het apparaat heeft getest knipoog.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door PMT » zo 3 apr 2016 11:18

Alle RCN campings in NL en FR hebben inmiddels zo'n automaat. Mij te prijzig voor iets wat er gewoon bij hoort als je een eigen toilet aan boord hebt.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
kekavo
Berichten: 31
Lid geworden op: za 12 mar 2016 17:28
Locatie: Zuid Holland

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door kekavo » ma 4 apr 2016 10:05

PMT schreef:hoezo latex handschoenen of rubber afwas handschoenen?
Je hoeft er toch niet met je handen in. Die container is toch aan de buitenkant niet vies. Ik heb dat nooit begrepen.
Dop eraf, leeg gieten, een paar keer omspoelen, spul erin, dop erop en weer achter het luik, klaar is Kees. En net zo als dat je normaal ook naar het toilet bent geweest, je handen wassen.
Ik vind het wel zo prettig om handschoentjes aan te hebben. ik heb meestal wel kloofjes of wondjes op mijn handen en dan ben ik liever maar iets voorzichtiger. Bovendien zie je soms dat mensen de slang aan de kraan helemaal in hun toilettank hangen. Anderen zitten dan weer met hun handen aan diezelfde slang om hun tank te spoelen en dat vind ik allemaal niet zo'n lekker idee. Dan ben ik misschien maar wat voorzichtig of zelfs viezig ervan, maar ik blijf gewoon mijn handschoentjes gebruiken. Maar ik vind wel dat het klusje erbij hoort, dus zal ik denk ik niet zo snel kiezen om zo'n automaat te gebruiken knipoog.gif
Groetjes, Kees en Karin

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door fs1986 » ma 4 apr 2016 23:39

Ik geloof dat met handschoenen aan het chemisch toilet legen wel iets van de laatste jaren is, vroeger zag ik het (nagenoeg) nooit en tegenwoordig best wel vaak, waarom zich dat veranderd heeft weet ik niet maar vind het verder absoluut niet gek dat men bij zo'n klusje handschoenen draagt, kekavo heeft de argumenten al genoemd.

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door fortissimo » ma 4 apr 2016 23:40

Ik blijf het ranzig vinden.
Die slang die misschien bij een ander in de cassette heeft gezeten (soms zit er gewoon wc-papier aan).
Het soms nog vieze plateau of vloer waar je de sporen nog ziet.
En dan ben ik voornamelijk op de luxere campings geweest.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door PD » di 5 apr 2016 07:00

fortissimo schreef:En dan ben ik voornamelijk op de luxere campings geweest.
Daar verwacht ik juist eerder wantoestanden dan op minicampings waar de kampeerders eerder geneigd zijn rekening met elkaar te houden.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

arnovariante

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door arnovariante » di 5 apr 2016 07:31

Iemand die IN de stronttank van zijn eigen schip aan het werk is geweest (ikke dus) draait zijn hand niet om voor dit klusje op de camping.
Tipysch geval van "Shit happens", het hoort erbij!

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door peter s » di 5 apr 2016 09:13

Het is toch zo simpel, cassette uit de caravan trekken, lopen naar toiletgebouw, gele dop eraf draaien, leeg laten lopen in daarvoor bestemde gelegenheid, dop erop draaien, terug lopen naar de caravan, aqau-kem via afvooer vullen met een scheut water en cassette erin schuiven.
En dat alles zonder handschoenen....

pfff... sommige maken er zo'n tandemonium van. Die staan nog te spoelen en te schudden terwijl ik al lang weer aan de koffie zit whistle.gif
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Tita_NL
Berichten: 82
Lid geworden op: za 10 okt 2015 12:11

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door Tita_NL » di 5 apr 2016 09:34

ik speol meestal een keer, en dan thuis wat uitgebreider spoelen.

Ik kan me voorstellen dat ik het op het einde van een vakantie zou gebruiken als grondige reiniging.

De auto gaat meestal 2 wekelijks door de wasstraat heen ( 2500 KM) maar 2 keer per jaar een uitgebreide wasstraat beurt, net na de vakantie en tussen kerst en nieuw.

Je hoeft het niet altijd te gebruiken maar soms is het net iets makkelijker.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door Micky » di 5 apr 2016 09:48

peter s schreef:Het is toch zo simpel, cassette uit de caravan trekken, lopen naar toiletgebouw, gele dop eraf draaien, leeg laten lopen in daarvoor bestemde gelegenheid, dop erop draaien, terug lopen naar de caravan, aqau-kem via afvooer vullen met een scheut water en cassette erin schuiven.
En dat alles zonder handschoenen....

pfff... sommige maken er zo'n tandemonium van. Die staan nog te spoelen en te schudden terwijl ik al lang weer aan de koffie zit whistle.gif
Ik spoel hem 2 keer na en dat is gewoon nodig, dan pas komt er "schoon" water uit whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door peter s » di 5 apr 2016 10:21

RE.gif
Moet dat dan?
ik schuif 'm erin en een kwartier later zit er alweer iemand boven te lozen. Weg schoon water....
Als we thuis komen word ie wel effe goed schoongespoeld!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw in caravanland”