hobby 2007

Hier gaat het om nieuws, noviteiten en de laatste ontwikkelingen in caravanland.
Plaats reactie
fingers

hobby 2007

Bericht door fingers » wo 2 aug 2006 21:45

de hobby caravan van 2007 word ook spectaculair mooi en vol met elektronica een hele nieuwe achterkant en een hele nieuwe binnenkant.

Quaap

Bericht door Quaap » do 3 aug 2006 00:04

Dus...?!

<flauw>Elke nieuwe caravan heeft een nieuwe binnen- en buitenkant. </flauw>

Maar aangezien we in Dordt wonen gaat we de nieuwe modellen uitgebreid bekijken in begin september tijdens de Dordt-Open.

Grtz,

Jaap

fingers

hobby

Bericht door fingers » do 3 aug 2006 06:46

ja elk merk verandert wat maar hobby doet een complete facelift. groetjes

Vidi

Bericht door Vidi » do 10 aug 2006 20:52

zouden er al foto's van beschikbaar zijn?
zijn aan het overwegen ofwel een nieuwe knaus aan te schaffen ofwel een nieuwe hobby dus ja hoe meer info en of voor en of nadeel we weten hoe beter het zou zijn voor ons

evdv28

Bericht door evdv28 » vr 11 aug 2006 21:27

Hier een link naar wat foto,s van het 2007 model van Hobby.

http://www.caravan-center-nord.de/

Petor56

Bericht door Petor56 » za 12 aug 2006 17:59

[quote="vidi"]zouden er al foto's van beschikbaar zijn?
zijn aan het overwegen ofwel een nieuwe knaus aan te schaffen ofwel een nieuwe hobby dus ja hoe meer info en of voor en of nadeel we weten hoe beter het zou zijn voor ons[/quote]
Ook

Ook ik stond voor de keus Hobby of Knaus , maar ik heb voor Knaus gekozen omdat ik vond dat de Hobby wel kompleet is maar de kwaliteit te wensen overlaat . De Knaus is degelijk en goed afgewerkt maar daar betaal je ook voor natuurlijk en ik wil wel 15 a 20 jaar met zo'n ding kunnen genieten zonder dat ik de halve vakantie aan het sleutelen ben.

groetjes Petor

evdv28

Bericht door evdv28 » za 12 aug 2006 18:50

Je bent geen halve vakantie aan het sleutelen met een Hobby.....
Elk merk, elk type heeft wel eens een slecht exemplaar.
Voor het geld heeft Hobby een prima caravan maar er zijn betere maar daar is de prijs ook naar.
Heb een 400KB van Hobby uit 2005, er zijn wel een paar dingetjes niet goed maar wordt keurig onder garantie verholpen.
Laatst gewijzigd door evdv28 op za 19 aug 2006 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Boudewijn Lips

Bericht door Boudewijn Lips » zo 13 aug 2006 14:19

Allemaal,

Ben het met de vorige schrijver helemaal eens!
Als je bekijkt dat 80% van alle nieuwe caravans een "Hobby" is lijkt dat dus eens te meer dat Hobby gewoon "goed" is! En als er dan een negatief verhaal naar buiten komt en je vraagt dan door komt er meestal wel uit dat de eigenaar iets niet goed heeft gedaan. Zo ook het verhaal dat een Hobbycaravan "niet goed achter de auto aan rolde" De eigenaar vertelde mij dat de caravan verschrikkelijk begon te slingeren en hij er hem niet meer uit kreeg! Hij zei dat hij 100 km/u reed (...) en dat toen het slingeren begon maar aangezien hij een "dikke" mercedes had met "voldoende" vermogen meende hij te moeten versnellen om het slingeren te doen stoppen. Nou jullie raden het al. het slingeren stopte niet maar het hele span begon meer en meer te slingeren! Hij heeft toen besloten ( hij reed toen al naar eigen zeggen 125...!) om stevig te remmen (wat ook de enige goede remedie is om te doen)

Wat ik wil zeggen met dit verhaal is het volgende. Ook al rij je met de duurste en beste caravan ter wereld als je hem verkeerd belaad, er verkeerde banden onder zitten en/of te hard rijdt zal IEDERE caravan kunnen gaan slingeren!! Een waarheid als een koe, nietwaar?
Dat Hobby een slechte naam zou hebben is naar mijn mening "bullshit". Zodra er van een bepaald merk tientallen procenten meer van verkocht worden zullen procentueel het aantal onverkomenheden hetzelfde blijven alleen als je zo gaan kijken naar de "werkelijke" aantallen kom je op een hoger gemiddelde uit.

Ik wil hier niet beweren dat Hobby een "geweldige" caravan is maar ze zullen toch wel iets goed doen anders zouden er niet zo veel van worden verkocht, nietwaar?
Trouwens werk ik niet bij Hobby hoor tevens heb ik er zelf ook geen. Ik heb een LMC en ben daar reuze tevreden mee.....

Boudewijn

Kroko

Bericht door Kroko » zo 13 aug 2006 15:40

Het is simpel.
stel er rijden 100 Home cars (of eender welk merk) op de weg. Van die honderd zullen er (ongeveer) 60 procent 1 of ander klein mankement vertonen.
Maar er rijden pakweg 1000 Hobby's (omdat dit nu eenmaal het best verkochte merk is) op de weg , als je dan de vergelijking doortrekt met de home car ( of een ander merk) dan zullen er (60 procent van 1000) 600 hobby's zijn met een klein mankement.
Hoe meer er rijden hoe groter de kans is dat er al is iets stuk gaat of niet goed werkt.
De cijfers zijn louter ter illustratie.
Ha ja en ik heb een Home Car.
Een collega van mij heeft nu al zijn derde hobby en buiten 1 slecht contact ( wat netjes verholpen is in de garantie) heb ik hem nog niet horen klagen.

Vriendelijke groeten kroko
Home Car Spirit met Chevrolet Tacuma.

Gebruikersavatar
Pimmetje
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 19:23
Locatie: Groesbeek

Bericht door Pimmetje » zo 13 aug 2006 16:36

Vind het wel jammer dat de Hobby en ook alle andere caravans steeds zwaarder worden inplaats van lichter .Je zou toch denken nu er zoveel nieuwe materialen zijn en nog steeds komen moet het mogelijk zijn om een caravan van zeg maar 4,50 meter te bouwen die onder de 700kg weegt ,Nee het is nu net anders om .Elke nieuwe serie is weer zwaarder als de vorige
Als je de mens leert kennen ga je van een dieren houden

Boudewijn Lips

Bericht door Boudewijn Lips » ma 14 aug 2006 00:19

Dat caravans over het algemeen zwaarder en zwaarder worden is simpel te verklaren.....
We willen allemaal zo veel mogelijk "luxe" en die "luxe" moet wel eventueel te betalen zijn, nietwaar? Natuurlijk zouden ze "excotische" materialen kunnen gaan nemen maar dat kost het allemaal een stuk méér! En dat is nou net het curciale punt! We willen allemaal veel luxe en dat liefst tegen een zeeeeer concurerende prijzen, maar dat gaat dan wel ten koste van het gewicht. Want ik zie zo 1, 2, 3 niet zo snel dat ze een caravan gaan bouwen van carbon of titanium......

Ik denk dus dat DIT de reden is dat de caravans tegenwoordig alsmaar zwaarder worden.....

Boudewijn

Bertrand

Bericht door Bertrand » ma 14 aug 2006 19:40

Volgens mij worden de caravans steeds zwaarder omdat de huidige auto's deze ook mogen en kunnen trekken. Zou er iemand zijn die het dubbele wil betalen voor een caravan die de helft weegt terwijl zijn auto ook een caravan van normaal gewicht kan trekken?? nou ik denk het niet.

Als je pakweg 30 jaar geleden een caravan had met een max gewicht van 1200 KG, dan moest daar ook een behoorlijk dure auto voor (denk aan BMW 2800 , opel admiral of dikke mercedes ) terwijl tegenwoordig elke middenklasser een caravan van dit gewicht mag trekken.

Dus waarom zouden de caravan fabrikanten investeren in "licht gewicht" ??

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » ma 14 aug 2006 20:16

Ik ben het volledig met Boudewijn Lips eens.

Caravans worden zwaarder door de luxe.

Maar kijk bijvoorbeeld eens naar Solifer. Dit zijn naar verhouding lichte caravans met luxe. Maar daar betaal je dan ook voor. Een vergelijkbare Knaus zou een stuk zwaarder zijn. En die is toch wat goedkoper.

(BTW als ik het kon betalen had ik wel een nieuwe Solifer. Ik vind het topklasse)

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » ma 14 aug 2006 20:21

@Bertrand,

In 1973 kochten mijn ouders een Adria 450. Deze caravan was voorzien van 2 zithoeken, een keuken en een hangkast met daaronder een kachel. (Geen toiletruimte o.i.d.)
Deze caravan woog leeg 760 kg. En maximaal 1000.

Wij hadden toentertijd een citroën GS 1220 Club Break halfautomaat. Die mocht de caravan toen al gewoon trekken. (Dat deden we niet want we stonden op een vaste plek)
Onze latere Audi 80 1.6 automaat 90 pk uit 1977 mocht zelfs al 1200 kg trekken.

Dus jou verhaal klopt ergens niet. Zeker niet voor wat betreft het feit dat veel auto's 1200 kg mogen trekken. Ik ken nog genoeg (nieuwere) auto's die dat niet mogen

Bertrand

Bericht door Bertrand » ma 14 aug 2006 20:35

Volvodriver,

Er zijn natuurlijk altijd voorbeelden te vinden die het anders laten zien, maar je moet het algemeen zien.

30 jaar geleden mocht je met een middenklasser echt geen 1200 kg trekken, denk daarbij aan golf 1, opel kadett, frod eskrod of zoals jij wilt citroen GS.

De huidige middenklassers hebben met zulke aanhanggewichten geen moeite meer, denk dan weer aan golf 4 of 5, opel astra, frod focus en citroën C4 om er maar eens enkele te noemen.

Het gaat er ook om of je comfortabel met de caravan van A naar B kunt koetsen.

(20 jaar geleden zag ik een familie in een opel kadett met een kleine contructam de camping in oostenrijk opkomen, ze hadden de gehele weg in de 3e en sommige delen in de 2e versnelling moeten rijden, omdat de auto het anders niet kon trekken)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Bericht door Daphne » ma 14 aug 2006 21:11

Dat nieuwe caravans steeds zwaarder worden door luxe is wel waar. Maar oude caravans zijn in het echt ook zwaarder dan op papier. Daarom lijkt het dat nieuwere caravans veel zwaarder zijn geworden.

Menig caravanner met een caravan van +/- 10 jaar en ouder die naar de weegbrug gaat schrikt zich een hoedje en halveert direkt z'n kampeerspullen die meegenomen worden. :lol:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » di 15 aug 2006 09:21

bertrand schreef:Volvodriver,

Er zijn natuurlijk altijd voorbeelden te vinden die het anders laten zien, maar je moet het algemeen zien.

30 jaar geleden mocht je met een middenklasser echt geen 1200 kg trekken, denk daarbij aan golf 1, opel kadett, frod eskrod of zoals jij wilt citroen GS.

De huidige middenklassers hebben met zulke aanhanggewichten geen moeite meer, denk dan weer aan golf 4 of 5, opel astra, frod focus en citroën C4 om er maar eens enkele te noemen.

Het gaat er ook om of je comfortabel met de caravan van A naar B kunt koetsen.

(20 jaar geleden zag ik een familie in een opel kadett met een kleine contructam de camping in oostenrijk opkomen, ze hadden de gehele weg in de 3e en sommige delen in de 2e versnelling moeten rijden, omdat de auto het anders niet kon trekken)
Jou voorbeeld is idd tekenend.
Maar vergis je niet.
Ook nu zijn er types die, met de door jou genoemde auto's, met de lichtste motor een te zware caravan trekken. Ook al mag dat misschien op papier.

Ik zou bijvoorbeeld niet met een 1400 Astra of Golf (ook al hebben die nu veel meer vermogen dan vroeger) Een caravan van 1200 kg trekken.

Maar goed even iets toevoegen dat echt on topic is.
Al eerder is de Dordt open genoemd. Daar wordt alles van Hobby en Fendt bekend gemaakt.
En als ik het goed heb wordt er een tipje opgelicht in de volgende KCK.

evdv28

Bericht door evdv28 » za 19 aug 2006 19:32

Vanmiddag bij Ad Dekker geweest in Raamsdonksveer, die heeft al diverse caravans van model 2007 in de showroom staan.

Eerste indruk, De luxe Easy, kleur van de kastjes is weer licht, zonde! en de bekleding vind ik niet mooi maar smaken verschillen, doet een beetje klassiek aan, niet het sportieve blauw meer.
Het aanrecht vd keuken is in aluminium, dat wordt lekker schoonmaken...., niet handig.
Wel veel verbeteringen doorgevoerd mbt knoppen deuren en ladeblokken, gaat allemaal veel soepeler open en dicht.
Bij entree caravan een heel infocentrum voor verlichting enz..., geen schakelaars meer om ergens het licht aan te doen maar alles bij entree.
Dus als je s,nachts ff een spotje aan wilt doen van bijv het bed moet je eerst naar de entree van de caravan lopen.........., handig!!
Lekker als er storing zit in het infocentrum, heb je nergens licht meer....
Ook is het infocentrum in het Duits?????????
Nog steeds dat kraantje midden op het aanrecht tussen kookstel en spoelbak, waarom ze dat niet direct hebben aangepakt is mij niet duidelijk, al zoveel negatieve verhalen over gehoord.
Ben niet echt onder de indruk, ik hou t wel bij m,n Hobby van 2005!
Laatst gewijzigd door evdv28 op zo 20 aug 2006 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

RvdH
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 12:59

Bericht door RvdH » zo 20 aug 2006 13:10

Hobby model 2007

Is er al iets bekend over het asgewicht van het 540 type. Dit was 1550 kg en kon naar 1600 kg verhoogd worden. Heb op een Deense site iets gelezen over de mogelijkheid om te kiezen voor een 1750 kg as voor het 560 type. Maar aangezien mijn Deens niet zo goed is ben ik hier niet zeker van.

Wico

Bericht door Wico » za 26 aug 2006 23:26

Op de Hobby website: www.hobby-caravan.de worden de 2007 modellen compleet met specificaties gepresenteerd.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Bericht door Daphne » do 31 aug 2006 16:22

Heb op de website even de nieuwe Hobby bekeken en ben geschokt. Bah, wat een kermis achtige wagen is dat geworden. Die lichtslang aan het plafond kan echt niet hoor. Ben benieuwd of het in het echt er ook zo vreselijk uitziet.
En dan die keukenkraan in het midden van de glasplaten. Nog steeds niet veranderd.
We zullen komende week eens gaan kijken in Dordrecht of er iets voor ons bij zit, maar aan de foto's te zien niet.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

fingers

hobby 2007

Bericht door fingers » do 31 aug 2006 18:38

hobby staat bij ons inmiddels ook in de showroom en de verlichting daar hoef je je bed niet voor uit sterker nog nu kan je zelfs van uit je bed ook het licht boven de rondzit aanzetten en nu ook met dimmer standaard verder is het weer een schot in de roos gewoon nog luxer. .

KeesCV

Bericht door KeesCV » za 2 sep 2006 09:22

never nooit geen hobby meer ,ondanks dat 85% van de nederlanders een hobby heeft hoef ik hem echt niet meer.

waarom heeft 85% een hobby dat is de prijs ,een hobby koop je compleet voor normaal bedrag waar je een fendt kaal koopt.

maar op kwaliteit vindt ik hobby erg achterlopen.

sorry dat ik nu mensen tegen het zere been schop maar zo denk ik er over ,en verwijder maar wat ieder beheerder wil maar met een hobby blijf je hobby'n

Stef

Bericht door Stef » za 2 sep 2006 11:12

keescv schreef:sorry dat ik nu mensen tegen het zere been schop maar zo denk ik er over ,en verwijder maar wat ieder beheerder wil maar met een hobby blijf je hobby'n
Denk je dat hier cencuur toegepast word ten bate van een bepaald caravanmerk?

fingers

hobby 2007

Bericht door fingers » za 2 sep 2006 13:23

hobby verkoopt 10 x meer caravans dan welk merk dan ook dat heeft een reden . dus word ook de kans op mankementen ook groter en als er wat aan mankeert word het altijd onder garantie verholpen tenzij het door de klant zelf is gesloopt wat ook vaak voorkomt . :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw in caravanland”