schroefharingen Peggy peg
Re: schroefharingen Peggy peg
hoe ben vorig jaar op de caravan beurs in venray geweest en toen zeiden ze die haringen zijn onverwoesbaar maar ik nam er 1 in me hand en die brak zo door dus ik kon ze niet gebruiken in hardekeien grond in sauerrland ik wil ze best kopen maar dan moeten ze eerst beter matrieaal worden
Re: schroefharingen Peggy peg
Inmiddels nog een weekje Luxemburg en een weekje Zuid-Limburg gedaan.JPGeetje schreef: Ik hoop mijn nieuwe oranje vrienden nog vele malen in te mogen zetten in het najaar.
Mijn vrienden zijn het in ieder geval wel geworden en hoewel ik de aanschafprijs eigenlijk veel te hoog vind, zou ik ze zo weer kopen
Een 9
Groetjes,
Jan
Ik moet echter terugkomen van mijn lovende woorden die ik eerder in dit draadje had.
In Luxemburg was de grond vlak naast de Our nogal kleiachtig en daar zat ook her en der een steen(tje) in.
Hoewel ik als accu boor een eenvoudige Black & Decker heb, bleek deze toch in staat om 2 kleine haringkjes de kop af te draaien , en daar was niet eens veel kracht voor nodig.
Ook vele van de grote haringen zijn al behoorlijk getekend. Als ze onder de grond een steen tegen komen waar ze langs draaien dan hebben ze daar behoorlijk onder te lijden.
Ook het bit wat in het boormachientje word gezet is al behoorlijk getordeerd. schrik.gif
Daarom moet ik die "9"van enkele maanden geleden behoorlijk herzien.
Ik verwacht persoonlijk dat de mijne nog 1 seizoen meegaan en dat ze dan zoveel geleden hebben dat ze kunnen worden afgeschreven.
Voor vochtige en zanderige ondergrond zijn ze naar mijn mening prima geschikt, maar als de ondergrond wat kleiachtig en een beetje steenhoudend is dan zijn die oranje mannekes zo naar hun grootje.
Oké, dan moet je die zwaardere aluminium jongens van Peggy Peg hebben zul je zeggen. Daar zit echter een dusdanig prijskaartje aan dat ik mij er verre van zal houden.
De Peggy Peg's zijn dus niet in staat om de aloude blikken haringen te vervangen. Ze zijn hooguit leuk voor "erbij" maar daar vind ik ze veel te duur voor.
Ik ga die 9 van enkele maanden geleden herzien in een 5!
Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: schroefharingen Peggy peg
Beste Haismit, je valt mooi met de deur in huis, maar goed, Als je je verdiept in het product zul je zien dan ze niet voor keiengrond zijn maar voor zachte grond, wil je ze in grind/keien draaien dan moet je de versie kopen die ze daar voor hebben, een houten haring sla je immers ook niet in Zuid Frankrijk de grond in... elke grondsoort heeft wel een haring die er het beste voor geschikt is.haismits schreef:hoe ben vorig jaar op de caravan beurs in venray geweest en toen zeiden ze die haringen zijn onverwoesbaar maar ik nam er 1 in me hand en die brak zo door dus ik kon ze niet gebruiken in hardekeien grond in sauerrland ik wil ze best kopen maar dan moeten ze eerst beter matrieaal worden
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: schroefharingen Peggy peg
Punten, komma's en hoofdletters zitten niet voor niets op een toetsenbord. Bij voorbaat dank!haismits schreef:hoe ben vorig jaar op de caravan beurs in venray geweest en toen zeiden ze die haringen zijn onverwoesbaar maar ik nam er 1 in me hand en die brak zo door dus ik kon ze niet gebruiken in hardekeien grond in sauerrland ik wil ze best kopen maar dan moeten ze eerst beter matrieaal worden
-
- Berichten: 589
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52
Re: schroefharingen Peggy peg
Ik heb hem nochtans goed begrepen, mijnheer de grammatica- en spellingsagent.Unplugged schreef:Punten, komma's en hoofdletters zitten niet voor niets op een toetsenbord. Bij voorbaat dank!haismits schreef:hoe ben vorig jaar op de caravan beurs in venray geweest en toen zeiden ze die haringen zijn onverwoesbaar maar ik nam er 1 in me hand en die brak zo door dus ik kon ze niet gebruiken in hardekeien grond in sauerrland ik wil ze best kopen maar dan moeten ze eerst beter matrieaal worden
Re: schroefharingen Peggy peg
RE.gif In het introductiedeel van de site wordt hierover desondanks enige instructie (zie 2. Taalgebruik) gegeven. Ik had het trouwens ook niet over 'niet begrijpen', maar over leesbaarheid. Daar mogen we elkaar toch wel op aanspreken?
Re: schroefharingen Peggy peg
RE.gif
goed maar we wijken nu wel af van het onderwerp namelijk de Peggy Peg en de kwaliteit.
goed maar we wijken nu wel af van het onderwerp namelijk de Peggy Peg en de kwaliteit.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: schroefharingen Peggy peg
De introductie heeft "haismits" zeker niet gelezen..., anders had hij zich ook wel voorgesteld!!
Overigens vind ik niet dat we voor spelling controle hoeven te gaan fungeren! Er is ook nog zoiets als dyslexie en/of andere redenen waardoor iemand misschien niet helemaal ABN schrijft....
Begrepen heeft iedereen hem wel denk ik, daar gaat het toch om!
En als je het aangehaalde artikel 2 van de introductie bekijkt staat daar ook vermeld dat het niet de bedoeling is om iemand op zijn foute taalgebruik te wijzen!!!!
Er was nog iets over die hand in eigen boezem en zo....
Overigens vind ik niet dat we voor spelling controle hoeven te gaan fungeren! Er is ook nog zoiets als dyslexie en/of andere redenen waardoor iemand misschien niet helemaal ABN schrijft....
Begrepen heeft iedereen hem wel denk ik, daar gaat het toch om!
En als je het aangehaalde artikel 2 van de introductie bekijkt staat daar ook vermeld dat het niet de bedoeling is om iemand op zijn foute taalgebruik te wijzen!!!!
Er was nog iets over die hand in eigen boezem en zo....
Re: schroefharingen Peggy peg
RE.gif
helemaal mee eens
helemaal mee eens
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: schroefharingen Peggy peg
Echte schroef haringen die vastzitten.
Eenmaal in de grond gedraaid met geen paard eruit te trekken.
De basis is een 12 mm houtdraaibout.
Effe een wokkeltje eraan gemaakt van een carrosserie ring.
In eerste instantie te kort. De bouten waren 160 mm.
Toen maar een stuk ertussen gelast.
Nu 35 cm de grond in. Echt vast!
Ook niet kapot te krijgen.
Die plastic troep kan niet tegen mijn lomp gedrag als het om haringen gaat vrees ik.
De kop heeft dezelfde maat als de uitdraaisteunen van de caravan.
De accuboormachine moet er wel fiks aan trekken..
Eenmaal in de grond gedraaid met geen paard eruit te trekken.
De basis is een 12 mm houtdraaibout.
Effe een wokkeltje eraan gemaakt van een carrosserie ring.
In eerste instantie te kort. De bouten waren 160 mm.
Toen maar een stuk ertussen gelast.
Nu 35 cm de grond in. Echt vast!
Ook niet kapot te krijgen.
Die plastic troep kan niet tegen mijn lomp gedrag als het om haringen gaat vrees ik.
De kop heeft dezelfde maat als de uitdraaisteunen van de caravan.
De accuboormachine moet er wel fiks aan trekken..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: schroefharingen Peggy peg
Dit jaar voor het eerst met de Peggy Peg haring op pad geweest. Algemeen oordeel, ze werken prima en geven een uitstekende grip.
Wel een paar aandachtspunten:
Als ze teveel weerstand gaan geven, stoppen, want anders draaien ze stuk. (2 stuks achtergelaten)
De metalen versies hebben veel meer sterkte, maar hebben weer aanzienlijk minder grip en gaven in een tweetal gevallen problemen met uitdraaien. (Ze moesten geholpen worden om echt uit de grond te draaien)
De grondplaten passen niet op de poten van de Fiamma Caravanstore. Navraag bij Peggy Peg leverde de "oplossing" om de opening te vergroten met schuurpapier. (Flutoplossing, dure grondplaten passen niet op Fiamma)
Vlak voor vertrek zag ik op website van O te W een set stalen schroefharingen. Mits je te maken hebt met stevige grond werken ze makkelijker en sneller dan de Peggy Peg exemplaren en ik blijf een "Hollander", stukken, maar dan ook stukken voordeliger.
Wel een paar aandachtspunten:
Als ze teveel weerstand gaan geven, stoppen, want anders draaien ze stuk. (2 stuks achtergelaten)
De metalen versies hebben veel meer sterkte, maar hebben weer aanzienlijk minder grip en gaven in een tweetal gevallen problemen met uitdraaien. (Ze moesten geholpen worden om echt uit de grond te draaien)
De grondplaten passen niet op de poten van de Fiamma Caravanstore. Navraag bij Peggy Peg leverde de "oplossing" om de opening te vergroten met schuurpapier. (Flutoplossing, dure grondplaten passen niet op Fiamma)
Vlak voor vertrek zag ik op website van O te W een set stalen schroefharingen. Mits je te maken hebt met stevige grond werken ze makkelijker en sneller dan de Peggy Peg exemplaren en ik blijf een "Hollander", stukken, maar dan ook stukken voordeliger.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
Re: schroefharingen Peggy peg
Ja..maar dit weekend had een collega moderator stalen schroef haringen in de grond gedraaid.
Effe testen of ze wel vast zaten..
Met 2 vingers trokken we ze weer de grond uit.
Naar mijn mening houden schroef haringen in zwarte grond (grasland) helemaal niks.
Zeker niet na een natte periode.
De schroefdraad is veel te fijn.
Effe testen of ze wel vast zaten..
Met 2 vingers trokken we ze weer de grond uit.
Naar mijn mening houden schroef haringen in zwarte grond (grasland) helemaal niks.
Zeker niet na een natte periode.
De schroefdraad is veel te fijn.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: schroefharingen Peggy peg
Logisch natuurlijk.
Een gewone spaanplaatschroef in een stuk schuim houd ook niet.
Mooie oplossing die carrosserie ring erop als "wokkel"!
Zal best houden.
Een gewone spaanplaatschroef in een stuk schuim houd ook niet.
Mooie oplossing die carrosserie ring erop als "wokkel"!
Zal best houden.
Re: schroefharingen Peggy peg
Jawel. Als hij maar diep genoeg zit.
In eerste instantie gewoon de originele lengte aangehouden.
Met wat kracht kwam het er toch vrij makkelijk uit.
Dus maar een stuk verlengd.
Met 2 man trekken.. Geen mogelijkheid om eruit te krijgen.
Wat dieper is de grond niet alleen steviger, maar ook moet je veel meer grond omhoog trekken om het ding omhoog te krijgen.
Terug draaien gaat wel goed.
Het was grasland bij de kinderspeelplaats.
Vergelijkbaar met gras op een camping.
In eerste instantie gewoon de originele lengte aangehouden.
Met wat kracht kwam het er toch vrij makkelijk uit.
Dus maar een stuk verlengd.
Met 2 man trekken.. Geen mogelijkheid om eruit te krijgen.
Wat dieper is de grond niet alleen steviger, maar ook moet je veel meer grond omhoog trekken om het ding omhoog te krijgen.
Terug draaien gaat wel goed.
Het was grasland bij de kinderspeelplaats.
Vergelijkbaar met gras op een camping.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: schroefharingen Peggy peg
Ik heb bij het zetten van mijn schutting 2 van die houtdraadbouten kapot gedraaid, je hebt vast een goede kwaliteit gebruikt?
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: schroefharingen Peggy peg
8.8 .
Niks bijzonders.
Niks bijzonders.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: schroefharingen Peggy peg
Daarom schrijf ik ook in "stevige grond" Hier op een camping in NW Spanje met een gritachtige bovenlaag zitten de metalen schroefharingen van OteW als een huis, maar in Nederlands grasland moet je hier niet mee werken en zijn de Peggy Peg haringen absoluut de betere.Ab schreef:Ja..maar dit weekend had een collega moderator stalen schroef haringen in de grond gedraaid.
Effe testen of ze wel vast zaten..
Met 2 vingers trokken we ze weer de grond uit.
Naar mijn mening houden schroef haringen in zwarte grond (grasland) helemaal niks.
Zeker niet na een natte periode.
De schroefdraad is veel te fijn.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
Re: schroefharingen Peggy peg
En bekijks heb je genoeg, op alle campings tot nu toe kreeg ik vragen over de gebruikte schroefharingen
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
Re: schroefharingen Peggy peg
Die hebben het ook aardig zwaar in hout, als je tenminste hardhout hebt gebruikt voor de palen.deusjevo schreef:Ik heb bij het zetten van mijn schutting 2 van die houtdraadbouten kapot gedraaid, je hebt vast een goede kwaliteit gebruikt?
Beetje olie erop sprayen helpt wel.
We bouwen elk jaar 11 wedstrijd bakken op de manege, elke houtdraadbout krijgt een spraytje, werkt perfect.
Anders draai je er heul wat aan gort.
Re: schroefharingen Peggy peg
Goede tip, bedankt
Zijn geen hardhouten palen trouwens maar van dat geïmpregneerde spul waar ze ook die schuttingplanken van maken.
Zijn geen hardhouten palen trouwens maar van dat geïmpregneerde spul waar ze ook die schuttingplanken van maken.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: schroefharingen Peggy peg
Dat is hardstikke zacht hout!
Vreemd dat je ze dan afbreekt.
Vreemd dat je ze dan afbreekt.
Re: schroefharingen Peggy peg
Dat vond ik dus ook, vandaar mijn opmerking naar Ab.
Staat ook sterkte 8.8 op
Staat ook sterkte 8.8 op
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: schroefharingen Peggy peg
RE.gif
Als je die niet voorboort kun je het best lastig krijgen is ook mijn ervaring
Als je die niet voorboort kun je het best lastig krijgen is ook mijn ervaring
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: schroefharingen Peggy peg
Deze betonschroef werkt heel goed in rotsachtige bodems.
Groeten Ferdi
Groeten Ferdi
Re: schroefharingen Peggy peg
Die gebruik ik ook veel.
In beton dan.
Maar in rotsgrond ? Zijn ze dan niet veel te kort?
M12 is iets van 9 cm dacht ik.
In beton dan.
Maar in rotsgrond ? Zijn ze dan niet veel te kort?
M12 is iets van 9 cm dacht ik.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.