Gastvrijheid

yvobra
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 15:36

Gastvrijheid

Bericht door yvobra » di 10 okt 2017 22:06

Een maand geleden gingen wij kamperen in Spanje. Toen wij een plek uitzochten, raakten wij aan de praat met Nederlanders. Onze caravan stond in de opslag en werd door de beheerder naar de plek gereden. Aangezien dit niet gelijk gebeurde, zaten wij op de camping te wachten en een vriendelijke Engelsman kwam vragen of wij wat wilden drinken, dit sloegen wij af omdat wij in de veronderstelling waren dat de caravan gauw gebracht zou worden. Na een kwartier kwam de Engelsman weer langs en dirigeerde ons naar zijn caravan om toch wat te drinken. Zo gezegd, zo gedaan en de Nederlanders die wij daarvoor gesproken hadden, zaten lekker aan de koffie voor hun camper. Ik bedoel maar, kijken wij alleen maar hoe iedereen zijn caravan, tent of camper neerzet en hebben we dan de grootste lol als dit niet lukt, of kunnen we ook gastvrij zijn en de medekampeerders wat te drinken aanbieden. Tenslotte kom je niet uitgerust op een camping aan.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Gastvrijheid

Bericht door VIP » di 10 okt 2017 22:10

Heel herkenbaar doen wij ook regelmatig.

Bieden daarnaast zelfs stoelen aan als de kinderen of vrouw op de plek passen tot dat de caravan aankomt.

Helpen de Tent/Luifel op te zetten hoort er ook nog bij,
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Gastvrijheid

Bericht door Jan Br » di 10 okt 2017 22:17

Toen wij jaren geleden (toen nog met de kinderen, ook nog jong) op vakantie gingen naar Griekenland, kwamen we laat op de dag aan in Igomenitsa en reden onmiddellijk door naar een camping dichtbij.
Caravan installeren, kinderen op hun gemak stellen en naar bed en toen zaten we daar voor het eerst in Griekenland en eerlijk gezegd redelijk versleten van de inspannende dag (we haden de route toen van Brindisi)
Samen even naar het terras bovenaan de camping, maar we kwamen daar aan en tot onze spijt ging net alles dicht. Kwam een dame uit het restaurant naar ons toe en vertelde dat alles dicht ging, maar of we dan iets wilde drinken? Ja graag een flesje wijn. Ze haalde een flesje witte wijn, twee glazen, wat nootjes, een koeler voor de wijn, liet zachtjes de muziek aanstaan op het terras en vertelde dat ik de glazen en de lege fles maar naast de deur moest zetten en de volgende dag maar even moest afrekenen. Voor mij nog steeds een van de mooiste voorbeelden dat er ook campings zijn die er wel degelijk werk van maken om het hun gasten naar de zin te maken.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Gastvrijheid

Bericht door nicolaas » wo 11 okt 2017 08:57

helpen is /was de gewoonste zaak van de wereld, maar steeds vaker wordt het minder vriendelijk afgewezen, waardoor je terughoudender word.
microhome 370 luxe

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Gastvrijheid

Bericht door Cara-Fan » wo 11 okt 2017 09:44

Altijd de nieuwe buren even vragen of ik ergens mee kan helpen. Dat begint natuurlijk vaak om de caravan goed op zijn plek te duwen. En laten weten dat zo altijd mogen vragen als er hulp nodig is. Laat je het initiatief daar... Meestal is het opvangen van de kinderen met een glas limonade al het belangrijkste wat je kan doen voor iemand die alles nog moet neerzetten. Kunnen de kinderen ook meteen kennis maken.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Gastvrijheid

Bericht door p_vingerhoets » wo 11 okt 2017 11:35

Veel dingen zij geen probleem maar de kinderen mogen ze toch echt zelf houden. Een vriendelijke hond daarintegen mag best even bij ons komen zitten als het nodig is.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Gastvrijheid

Bericht door Peter 1969 » wo 17 jan 2018 10:33

Er kwamen 60+ "yolo-achtige kakkers" aangereden ( precies het soort dat Youp van 'tHek op de hak nam bij de meest recente najaarsconferentie ) met een dure nieuwe auto en dure nieuwe caravan en dure merkkleding maar heel opvallend zonder mover....

Geen beheersing van rangeren met een voertuig ( en caravan ) en spierballen als erwten en niet in staat hun caravan voor of achteruit te duwen. Lukt ook niet als je met 2 vingers en een vies gezicht tegen zo'n massa duwt. Dat heb ik wel even met een grijns bekeken ja. Maar ondanks mijn aversie tegen dat type mens toch aangeboden te helpen.

Nou.....eigenlijk wilden ze dat niet, maar als ik uitsluitend op de aangegeven plaats tegen de caravan zou duwen......stonden ze het noodgedwongen maar toe. Op dat moment wilde ik eigenlijk al weglopen.....maar sommige mensen weten zelf niet waneer ze hulp nodig hebben. En je denkt dan maar "dit zijn ook mede mensen al gedragen ze zich niet zo"

NEEEEEEE !!!! NEEEEE !!!! DAAAAAAAAR NIEEEEEET !!!!!

Ik had het gewaagd aan de caravan te trekken om hem bij te sturen aan de daarvoor bedoelde handgrepen !

Voor ik echt boos kon worden kwamen er meer mensen voorbij die ook gingen duwen onder de ijselijke schrille commando's van de vrouwelijke manwijf in kakker merkkleding met kort haar. Jammer genoeg stond hun caravan snel op zijn plaats en bleef een simpel bedankje ook totaal uit voor iedereen die had geholpen. Mijn vrouw had dat allemaal gadegeslagen en vroeg zich verbouwereerd af waarom ik eigenlijk had geholpen bij zo'n manier van mensen die je willen helpen tegemoet treden.....tja...

Nou zou ik door die ergerlijke ervaring de neiging krijgen minder snel mensen te helpen. Maar toen ik nog geen mover had en het met de auto niet mogelijk was de caravan op de plaats te zetten, hebben ook mensen mij geholpen en die heb ik natuurlijk niet gecommandeerd, besnauwd en zeker wel hartelijk bedankt ! Maar niet alle mensen zijn natuurlijk zo. Helaas wel vooroordeel bevestigend zulke lieden. Iets te drinken aanbieden zul je toch eerder doen als je de indruk hebt met vriendelijke mensen te maken te hebben.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Gastvrijheid

Bericht door Micky » wo 17 jan 2018 11:22

Weer mensen veroordelen op hun voorkomen, hoe kun je nu een hekel aan mensen hebben om de manier hoe ze voor de dag komen? lekker oppervlakkig in het leven staan.....


Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Gastvrijheid

Bericht door Cara-Fan » wo 17 jan 2018 11:32

RE.gif RE.gif

En als je verder kijkt dan het gedrag en de vooroordelen dan zul je zien dat het eigenlijk allemaal uit onzekerheid voort komt. Je hebt je best gedaan en deze mensen laten zien hoe het ook kan. Dat is toch prima, voor de rest moet iemand zelf maar zien wat die daar mee doet. thumbup.gif

Toen ik op een stralend zonnige dag mijn setje aan het opbouwen was, en de overburen met vrienden wat lacherig aan het doen waren omdat ik druk in de weer was met stormbanden, een kuipzeil en extra boogstokken onder de luifel. Stond ik de volgende dag ook de overburen te helpen omdat de hele kak dreigde weg te waaien en de voortent vol water. Hier was de arrogantie dan ook snel over. En hebben we met zijn allen in onze droge voortent een bak koffie gedronken. Verder 2 weken een leuk contact gehad.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Gastvrijheid

Bericht door Diny » wo 17 jan 2018 12:04

Ha Peter,
Geen idee wat 'Yolo-achtige kakkers' zijn. Wel gekeken en deels genoten van de 'links lullende en rechts zakken vullende' miljonair Youp van 't Hek mrgreen.gif

Maar goed, misschien chargeer je een ietsje, zou zo maar kunnen, je woordkeus doet dat wel vermoeden zwaaien.gif
Tenslotte overdrijft Youp ook!

Ik kan me de tijd dat we de voor ons handmatig niet te verplaatsen Feeling hadden, nog goed herinneren.
Dikke trekker, niet nieuw, maar het kenteken wel, bijna nieuwe caravan, dus alleen échte kenners konden de tweede handjes herkennen.
De mover liet het nogal eens afweten en ja, wij vroegen dan wel om hulp. Spierballen geslonken of nooit aanwezig geweest mrgreen.gif

Maar ik zou mensen die aan de handvatten van de caravan gingen sjorren wel vriendelijk vragen dit alleen te doen in combinatie met sturen, duwen of trekken met de diesel.
Wel iets geleerd op dit Forum thumbup.gif

Wel jammer, dat je gram gericht is op de rijke, dure nieuwe spullen aanschaffende en dure merkkleding dragende 60+ ers.
Opschepper kom je overal tegen, die zijn van alle leeftijden knipoog.gif

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Gastvrijheid

Bericht door Trina » wo 17 jan 2018 12:33

Foto van jou.
Met dank voor je hulp.
Mevrouw Yolo.
Bijlagen
camping_smoking_jas_groen_broek_wit.jpg
camping_smoking_jas_groen_broek_wit.jpg (126.77 KiB) 5590 keer bekeken

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Gastvrijheid

Bericht door Michel1975 » wo 17 jan 2018 12:42

RE.gif
mrgreen.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Gastvrijheid

Bericht door Peter 1969 » wo 17 jan 2018 12:58

Dat is ook zo onder alle façade zijn het gewoon mensen.....net als alle mensen.

Het woord façade komt van het Latijnse woord facies, wat gezicht betekent. In de architectuur heeft het de betekenis van de kant van het gebouw dat het aangezicht bepaald. Vrijwel altijd is dit de gevel. Vroeger werd deze mooi vormgegeven en versierd, zoals te zien is in veel oude binnensteden in Nederland.
In de andere betekenis wordt er gedoeld op iemand die zich anders voordoet dan dat hij of zij werkelijk is. Zo kan een persoon bijvoorbeeld erg onzeker zijn, maar zich heel arrogant gedragen, juist om de onzekere aard te verbergen.


Maar zo wordt het toch wel moeilijker gemaakt je open en vriendelijk op te stellen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Gastvrijheid

Bericht door Micky » wo 17 jan 2018 13:06

Stel je niet zo aan man, wat een onzin laat mensen gewoon in hun waarde


Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Citrorob

Re: Gastvrijheid

Bericht door Citrorob » wo 17 jan 2018 13:16

RE.gif RE.gif

Je doet mij denken aan een azijn pisser die mijn dochter een tiental jaren geleden tegenkwam bij de Aldi.
Ze had van een outlet store een overjarige O'neill jas aan waar ze zelf voor gespaard had en toen als 12 jarig meisje natuurlijk trots op was.

Komt de eikel naar zo'n klein meisje om haar eens goed te verstaan te geven dat ze zich dood moet schamen dat ze met zo'n jas in de Aldi durft te komen.
Iemand met zo'n jas aan hoort daar niet en moet maar naar de Albert Heijn gaan.

Kind helemaal overstuur door deze bezopen reactie. In jouw reacties krijg ik het idee dat jij het wel eens geweest zou kunnen zijn.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Gastvrijheid

Bericht door VIP » wo 17 jan 2018 14:32

Kunnen sommige mensen geen BAN krijgen, of hun naam veranderen in Azijnpisser.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Gastvrijheid

Bericht door Jan van Vijven » wo 17 jan 2018 15:29

Als ik zou vertellen tegen wat voor soort mensen ik een soort aversie heb......nee, beter maar van niet....
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Gastvrijheid

Bericht door troapel » wo 17 jan 2018 16:23

Ik gun iedereen alles wat ze willen. Zolang ze zich maar niet verheven voelen boven anderen.
Dat is het enige waaraan ik me kan ergeren bij mensen.


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Gastvrijheid

Bericht door Nimma » wo 17 jan 2018 17:53

Voor iedereen die dat nog niet weet: je hoeft niet persé te reageren hier op dit forum knipoog.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Gastvrijheid

Bericht door Poldervrouwtje » wo 17 jan 2018 17:54

Uiterlijk zegt niets over mensen en vriendelijk / behulpzaam zijn. Ik vind het altijd erg plezier als er hulp geboden wordt en zal mij jeuken of ze er als kakkers of tokkies uitzien.
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Gastvrijheid

Bericht door Cara-Fan » wo 17 jan 2018 17:58

Over gastvrijheid gesproken... het zoveelste draadje waar weer haat en nijd de boventoon gaat voeren op dit forum. scratch.gif

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Gastvrijheid

Bericht door deemster07 » wo 17 jan 2018 18:03

Gaat niet echt over gastvrijheid.....
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Gastvrijheid

Bericht door Micky » wo 17 jan 2018 18:17

_Jeroen_ schreef:Over gastvrijheid gesproken... het zoveelste draadje waar weer haat en nijd de boventoon gaat voeren op dit forum. scratch.gif
door de uitspraken van 1 lid die al eerder met veel poeha van het forum vertrokken is whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Paul1502
Berichten: 378
Lid geworden op: ma 16 aug 2004 10:40
Locatie: Wedde

Re: Gastvrijheid

Bericht door Paul1502 » wo 17 jan 2018 18:19

Jakkemeiner schreef:Voor iedereen die dat nog niet weet: je hoeft niet persé te reageren hier op dit forum knipoog.gif
thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Gastvrijheid

Bericht door Micky » wo 17 jan 2018 18:21

RE.gif

waarom reageren jullie nu dan scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”