Romantiek ten top !

Plaats reactie
Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Romantiek ten top !

Bericht door HansHobby » do 11 aug 2016 13:12

We zitten in Oostenrijk aan de koffie bij mijn zwager die op de plaats na ons een vaste staanplaats heeft. Het is gezellig en we kletsen er op los. ik vraag aan mijn neef van 16 of hij zijn vriendinnetje niet mist. Ouch, dat had ik beter niet kunnen vragen. Zij zit opdat moment met haar ouders en zusje op een Italiaanse camping. hoewel mijn neef zich stoer houd en antwoord dat het wel meevalt zie ik zijn ogen vochtig worden. Met het excuus dat hij naar het toiletgebouw moet verdwijnt hij ineens. Laat hem maar even zegt mijn schoonzus, ze missen elkaar heel erg. Iedere avond bellen ze elkaar en dan is het tranen met tuiten ! Ze hebben nog geprobeerd of ze mee mocht naar Oostenrijk i.p.v. met haar ouders naar Italië. Helaas gooide zijn schoonmoeder roet in het eten, zij vind de school van haar dochter vele belangrijker dan de relatie met mijn neef.

Twee dagen later zit ik onder mijn luifeltje te genieten van een bak koffie. Mijn zwager komt opgewonden aangelopen. Of ik mijn mond kan houden tegen mijn neef. Dat kan ik wel, vertel, wat is er aan de hand ?

Hij heeft een appje gehad van de vader van Fenneke de vriendin van mijn neef. Ze heeft zoveel liefdeverdriet dat men heeft besloten de vakantie in Italië af te breken. Normaliter zouden ze pas in Duitsland overnachten op de terugreis, maar vaderlief heeft buiten moederlief om besloten om het heel anders aan te pakken.

Hij vraagt aan mijn zwager of deze een plaats bij ons op de camping kan regelen voor één nacht. En het liefst in de buurt van hun caravan. Ze moeten er dik 450 km voor omrijden, maar hij heeft alles over voor het geluk van zijn dochter. Fenneke zelf weet van niets, het moet dan ook een verrassing voor haar blijven.

Mijn neef heeft echter het verhaal opgevangen en is niet meer te houden ! Maar ook hij moet tijdens zijn telefoongesprekken die nog volgen zijn mond houden. Het duurt nog vier dagen voor ze aan komen dus zijn geduld wordt op de proef gesteld. We besluiten die dag om een gepland bergbezoek af te lassen en een groot winkelcentrum te bezoeken zodat hij het een en ander voor haar kan kopen. Mijn zwager die inmiddels dikke mik is met de campingeigenaar regelt een plaats op ons veldje en zo kruipen de vier dagen voorbij.

Mijn zwager ontvangt nog een appje dat de moeder van Fenneke inmiddels ook overstag is nadat ze gezien heeft hoeveel verdriet haar dochter heeft. Mijn neef belt zoals gewoonlijk elke avond met zijn grote liefde, maar houd alles goed geheim. De derde dag verteld Fenneke dat vaders besloten heeft om te overnachten in Oostenrijk, maar wel ver bij haar grote liefde vandaan. Mijn neef grapt nog dat ze dan misschien wel een hele leuke jongen op die camping tegenkomt, waardoor ze in tranen uitbarst .

Dan breekt de aankomstdag aan, mijn zwager wordt door de vader van Fenneke op de hoogte gehouden van de terugreis. Dan om 16.00 komt het bericht dat ze over een kleine tien minuten arriveren. Mijn neef gaat achter het toiletgebouw staan wat grenst aan de ingang van de camping. Wij staan intussen met zijn alle verdekt opgesteld een stukje verder. Uiteraard willen wij niks missen. En hoewel Fenneke de camping zeker moet herkennen door alle foto's die ze al gezien heeft, heeft ze nog steeds niks door.

Ze arriveren, de ouders stappen uit om in te checken. Ook Fenneke en haar zus komen uit de auto en dan rent mijn neef vanachter het toiletgebouw naar haar toe. Ze slaat haar handen voor haar mond en huilend vallen ze elkaar in de armen.

Mijn schoonzus pinkt een traantje weg, evenals mijn vrouw. En ik moet zeggen, ik moet ook even slikken evenals mijn zwager.

Na het inchecken zetten we met zijn alle de caravan op de plek en verteld vader doodleuk dat ze maar liefst twee dagen blijven. Mijn neef en Fenneke kunnen hun geluk niet op. en hoewel mijn neef het altijd gezellig vind om bij de koffie te luisteren naar alle sterke verhalen zien we hem twee dagen lang niet. Hand in hand loopt hij met zijn Fenneke over de camping, kroelend als twee tortelduiven.

Terwijl ik ze na kijk vraagt mijn vrouw of ik ook 450 km om zou rijden voor mijn dochter. Wat dacht jij dan....
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Blackboxer
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 18 mei 2016 15:18

Re: Romantiek ten top !

Bericht door Blackboxer » do 11 aug 2016 13:27

Mooi!


GroetS,

Hans

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Romantiek ten top !

Bericht door PD » do 11 aug 2016 13:29

Mooi verhaal thumbup.gif
HansHobby schreef:Terwijl ik ze na kijk vraagt mijn vrouw of ik ook 450 km om zou rijden voor mijn dochter. Wat dacht jij dan....
Ik ben bang dat wij het ook zouden doen knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Romantiek ten top !

Bericht door Daphne » do 11 aug 2016 13:31

Sweet Afbeelding
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Kriettie
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 29 jul 2015 16:47
Locatie: Deventer

Re: Romantiek ten top !

Bericht door Kriettie » do 11 aug 2016 13:40

Super actie !
Dat zou ik ook doen voor me dochter .
Gelukkig duurt dat nog even voordat ze die leeftijd hebben.

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Romantiek ten top !

Bericht door Wim Corduwener » do 11 aug 2016 13:51

Mooi opgeschreven!
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Re: Romantiek ten top !

Bericht door Gumm » do 11 aug 2016 14:05

Mooi verhaal...Bij ons trof het deze vakantie dat het vriendje van mijn dochter als 16 jarige een weekje bij ons kwam.
Een spannende onderneming omdat hij alleen van en naar naar Barcelona moest vliegen
Maar als je dat geluk zo ziet dan is er toch niets mooiers op de wereld....(totdat ie weer terug moest natuurlijk..)
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Romantiek ten top !

Bericht door Barreman » do 11 aug 2016 15:32

aflower.gif Super!
Ik heb geen kinderen, maar vind het een top aktie! Mijn allerergste liefdesverdriet was ook op m'n 17e...
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Romantiek ten top !

Bericht door HansHobby » do 11 aug 2016 15:39

Wat ik ook zo mooi vind, mijn neef is echt zo'n stoere gast met een incassering vermogen van hier tot tokio. Doet aan wedstrijd wielrennen, heeft door hele Europa al diverse jeugd touren gereden en al regelmatig zware valpartijen gehad. Maar hoe gewond ook, even vloeken en weer opstappen ! En dan zie ineens de tranen in zijn ogen omdat hij zijn meissie zo mist. aflower.gif
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Romantiek ten top !

Bericht door deemster07 » do 11 aug 2016 16:56

Haha leuk man
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

JRijkmans
Berichten: 742
Lid geworden op: zo 9 okt 2005 20:17
Locatie: Friesland

Re: Romantiek ten top !

Bericht door JRijkmans » do 11 aug 2016 18:01

Super mooi verhaal. Eh ik zou het ook gedaan hebben voor één van onze dochters, maar het hoeft niet meer want ze zijn al "onder de pannen".
Fendt Diamant 510 TG met Volvo XC 60 D5 geartronic

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Romantiek ten top !

Bericht door Poldervrouwtje » do 11 aug 2016 18:17

Ach. Wij hebben vriend van dochterlief opgehaald en weggebracht naar vliegveld in Slovenië (2 1/2 uur rijden ) zodat hij mee kon (passen niet met 6 in auto). Dochter was ons enorm dankbaar
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”