Griekenland

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Griekenland

Bericht door Elvis » zo 31 dec 2006 00:32

Wij willen in de zomer 2007 vanuit Italië ( Ancona) oversteken naar patras in Griekenland. Heeft iemand tips voor de overtocht en campings op de Peloponnesos?
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

LtenVergert

Re: Griekenland

Bericht door LtenVergert » vr 5 jan 2007 14:59

elvis schreef:Wij willen in de zomer 2007 vanuit Italië ( Ancona) oversteken naar patras in Griekenland. Heeft iemand tips voor de overtocht en campings op de Peloponnesos?
Wij zijn verschillende keren met Minoanlines overgestoken van Ancona naar Griekenland.Wij gingen altijd half juni.Zodoende hoefden wij niet te reserveren.Er was plaats genoeg. Camping on board.
Voor prijsopgaves zie:www.greekferries.gr.
Als je bij de haven bent, staan er al personen met walkie talkies klaar om je naar de goede maatschappij parkeerplaatsen te leiden.Dat was voor een aantal jaren wel anders.

Camping on board houdt in, dat je in de eigen caravan kunt slapen.Electrisch krijgt, en voorzieningen zijn als toiletten, douches.Verder kun je gebruik maken van alle faciliteiten van de boot.
Wij maakten deze route om naar Turkije te gaan.Dus campings op de Peloponnesos kennen we niet.
Veel plezier met de voorbereidingen.
Leny

HTdeBoer

Bericht door HTdeBoer » vr 5 jan 2007 20:50

Zie KCK van November 2006.

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Griekenland

Bericht door Mstuniek » zo 14 jan 2007 21:11

elvis schreef:Wij willen in de zomer 2007 vanuit Italië ( Ancona) oversteken naar patras in Griekenland. Heeft iemand tips voor de overtocht en campings op de Peloponnesos?
In 2006 ook gevaren vanaf Ancona, noodgedwongen want vanuit Venetie zat alles vol. Half juli vertrokken vanuit Ancona naar Patras en ruim twee weken laten van Patras naar Venetie. BOEK BIJTIJDS is dus mijn opmerking. 3 keer naar Griekenland geweest met de boot, iedere keer weer een ervaring.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

JJ

Re: Griekenland

Bericht door JJ » ma 15 jan 2007 20:48

Route: tussen Milaan en Bologna vrij weinig campings, beetje voorbereiding kan geen kwaad. Laatste jaar zijn we over Oostenrijk gereden, rond Garda meer gekampeerd en dag later weer aan de kust.

Wij reserveren meestal omdat we in de zomer gaan, en dan hebben we geen zin om eerst naar de haven t egaan en dan evt nog een dag te wachten.

Met diverse ferries gevaren, laatste 2 jaar met Superfast ivm vertrek/aankomst tijden. Superfast beviel tot nu toe het beste, maar Minoan is ook goed. Beetje tijdig ticket halen kan ook geen kwaad, soms is het eindeloos wachten bij de balies.

Campings: oa ivm surfen staan we nabij Pilos, maar er zijn vele leuke campings. Voorkeuren? Rondtrekken of op 1 plek? Op zich zijn de echte Griekse campings overal wel hetzelfde: (olijf)bomen, beetje chaotische plekken, oud restaurannetje met houten stoeltjes, strandje; eenvoud, gemoedelijkheid en gezelligheid. Je moet er van houden ;-) Geen sterrencampings dus, soms doet een wc het niet, soms geen warm water, etc ...

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » ma 22 jan 2007 20:58

Inmiddels hebben we bij Superfast de overtocht geboekt van Ancona naar Patras ( kostte €636 retour voor auto+caravan + 3 personen op campeerdeck).
Eenmaal in Griekenland willen we een rondje Peloponessos doen en 3 á 4 campings aandoen. Wij dachten één in de buurt van Patras voor bezoek Delphi en Olympia, één in de buurt van Korinthe/Mycene/Nafplion, één in de buurt van Gythio voor o.a. bezoek Mystras.
Als iemand nog suggesties heeft, ze zijn welkom.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Chateauke

Bericht door Chateauke » ma 22 jan 2007 22:45

Wij zouden dit ook wel eens willen doen... maar niet in juli of augustus. Hoe zit het dan met het op voorhand boeken van de ferry's. Welke is de beste periode omwille van het weer (warmte) ?

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » do 25 jan 2007 00:16

De beste periode qua temperatuur om Griekenland te bezoeken, is volgens mij het voorjaar. Mei en juni zijn ideale maanden. De temperatuur bereikt al zomerse waarden, terwijl het toch nog niet tropisch heet wordt. Wel is de kans op een bui groter. Ook kan de temperatuur van het zeewater nog aan de lage kant zijn, dit ligt ook een beetje aan de plaats waar je zit. De natuur is dan ook op z'n mooist, in de zomder is het een dorre boel. Oktober is ook nog een goede maand.
Buiten het hoogseizoen is vooraf boeken voor de boot niet nodig. Het is dat wij aan de schoolvakantie zijn gebonden, anders zouden we ook niet in juli of augustus gaan.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Milena2008
Berichten: 8
Lid geworden op: do 5 nov 2020 09:43

Re: Griekenland

Bericht door Milena2008 » za 28 nov 2020 10:00

Beste iedereen ons gezin en vrienden willen voor het eerst via Ancona naar Corfu gaan. Waar kunnen wij het beste boeken. Waar vindt je een overzicht hoe vaak en wanneer de boten vertrekken. Hoe gaat het als je aankomt in Ancona. Moet je dan nog je ticket halen en hoeveel tijd kost dit. We hebben geen idee. Wie zou ons hierover willen vertellen. Momenteel probeer ik via greekferries te boeken maar niks lukt. Ik hoor zo graag iets van jullie. Groetjes

cornelis
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 10:25

Re: Griekenland

Bericht door cornelis » za 28 nov 2020 17:49

Wij gaan al jaren maar Griekenland, via Ancona en camping on board. Wij boeken rechtstreeks bij superfast




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door PMT » za 28 nov 2020 18:19

Milena2008 schreef:
za 28 nov 2020 10:00
Beste iedereen ons gezin en vrienden willen voor het eerst via Ancona naar Corfu gaan. Waar kunnen wij het beste boeken. Waar vindt je een overzicht hoe vaak en wanneer de boten vertrekken. Hoe gaat het als je aankomt in Ancona. Moet je dan nog je ticket halen en hoeveel tijd kost dit. We hebben geen idee. Wie zou ons hierover willen vertellen. Momenteel probeer ik via greekferries te boeken maar niks lukt. Ik hoor zo graag iets van jullie. Groetjes
De dienstregelingen voor 2021 komen pas waarschijnlijk half december vrij, zo niet later. Zeker met de corona zullen de maatschappijen mogelijk een slag om de arm willen houden. Overigens het vrachtvervoer met dezelfde ferries gaat gewoon door, dus ik neem aan dat de schema's in december week gewoon online komen.
In het voorseizoen doen de ferries Corfu niet automatisch aan, in het hoogseizoen is het volgens mij een tussenstop voordat ze doorvaren naar Igoumenitsa.
Probeer eens een mail te sturen naar jv@eco.gr
Dat is Josephina Vooren, een Nederlandse dame die voor greekferries in Heraklion Kreta werkt en woont.
Vraag haar een offerte op te sturen zodra dat kan. Vermeld daarin de data waarin jullie willen, met hoeveel personen, voertuig lengte en hoogte en caravan lengte en hoogte.
Ons plan is komende mei juni voor het eerst over land te rijden, we hebben dan, omdat ik dan met pensioen ga, alle tijd van de wereld.
Als je een indruk wilt van onze trip vorig jaar kijk dan op onze site onder Griekenland.
https://vakanties-turel.weebly.com/#
Ben plezier met de voorbereiding
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

iakovos
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 6 nov 2013 16:46

Re: Griekenland

Bericht door iakovos » vr 4 dec 2020 00:34

Milena2008 schreef: ↑za 28 nov 2020 10:00
Beste iedereen ons gezin en vrienden willen voor het eerst via Ancona naar Corfu gaan. Waar kunnen wij het beste boeken. Waar vindt je een overzicht hoe vaak en wanneer de boten vertrekken. Hoe gaat het als je aankomt in Ancona. Moet je dan nog je ticket halen en hoeveel tijd kost dit. We hebben geen idee. Wie zou ons hierover willen vertellen. Momenteel probeer ik via greekferries te boeken maar niks lukt. Ik hoor zo graag iets van jullie. Groetjes


Antwoord op je vraag = https://www.ferries.gr/
Half december zijn de nieuwe prijzen beschikbaar.
Dan wordt ook de zgn "Vroegboek" korting bekend !
Je hebt nu -In ieder geval- de prijzen t/m januari 2021.

Succes.

Milena2008
Berichten: 8
Lid geworden op: do 5 nov 2020 09:43

Re: Griekenland

Bericht door Milena2008 » zo 20 dec 2020 08:45

Welke maarschappij is beter mee te varen Minoan of Superfast.
Is het kantoortje om in te checken ver van de boot en duurt dit inchecken lang. Kan iemand iets meer vertellen. Ik heb op mijn vorige bericht al fijne reacties gehad maar ik zou zo graag meer willen weten. Het is voor ons de eerste keer. Groetjes Thea

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door PMT » zo 20 dec 2020 13:29

Afhankelijk van hoe druk het is voor het loket kan het even duren, maar je bent nooit langer dan een half uurtje kwijt, zeker omdat je alleen de tickets hoeft af te halen.
Daarna rij je in nog geen 5 minuten naar de kade van de afvaart.
Ik heb trouwens begrepen dat vanaf deze aankomende zomer de afvaart verplaatst is naar de kade waar de graansilo's stonden dat is nog korter bij, die kon je vanaf de ticketoffice bijna aanraken.
De eerste keer hadden wij Superfast en sliepen we in onze eigen caravan, vorig jaar Minoan en sliepen we in een hut. De eerste " camping on board" de tweede "camping all in"
Ik vond het qua voorzieningen weinig uit maken. Het enige is dat de stiptheid van Minoan te wensen overlaat. Daar hoorden we veel mensen over klagen en hebben wij ook ondervonden. Beide afvaarten met flinke vertraging en ook de overtocht zelf duurde ook langer dan gepland.
Screenshot_20201220-132643_Maps.jpg
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

cornelis
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 10:25

Re: Griekenland

Bericht door cornelis » zo 20 dec 2020 13:33

Wij geven er de voorkeur aan camping aan board, wij gaan met Superfast vanuit Ancona of Bari, Ancona is een prima haven, ruime opstelplaats voor auto achter het terminal gebouw, inchecken gaat vlot, zodra je aan board wordt verwacht is het ca een minuut of 7 rijden naar de boot. Ervaringen met Superfast zijn prima.

Cees

Milena2008
Berichten: 8
Lid geworden op: do 5 nov 2020 09:43

Re: Griekenland

Bericht door Milena2008 » wo 31 mar 2021 11:24

Hi iedereen. Ondanks onduidelijke vooruitzichten mbt Corona, toch in december een bootticket gekocht naar Griekenland. We gaan van Ancona naar Igmomenitsa. Het blijft risico vol met alle onduidelijkheden. We varen met Minoan lines. We zouden met cruise Europe gaan maar dat is nu in ene een kleinere boot de Corfu. Het vreemde is dat we er nu 5 uur langer over doen. We vertrekken 2 uur later maar ipv 10.00 in de ochtend komen we nu 17.00 uur aan. Wie heeft hier ervaring mee en kunnen deze tijden nog meer oplopen. Wie kan wat meer over Minoan lines vertellen. Ik begin nu beetje spijt te krijgen dat ik niet voor Superfast heb gekozen. Of zie ik dit verkeerd. Het is voor ons ook de eerste keer en een wens om deze reis te maken. Ondanks de Corona. Ik hoor graag van jullie. Groetjes.

cornelis
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 10:25

Re: Griekenland

Bericht door cornelis » wo 31 mar 2021 11:37

Dat is inderdaad heel bijzonder. Vijf uur is best een groot verschil. Wordt er geen extra haven aangedaan?

Cees

Milena2008
Berichten: 8
Lid geworden op: do 5 nov 2020 09:43

Re: Griekenland

Bericht door Milena2008 » wo 31 mar 2021 11:58

Hi nog een vraag. Hoe ver van tevoren kan je al op de boot. Ik weet minimaal 2 uur van te voren moet je al op de boot zijn. Maar hoeveel tijd van tevoren kan en mag je al op de boot. Ben zo nieuwgierig naar jullie verhalen over deze reis naar Griekenland. Groetjes.

Milena2008
Berichten: 8
Lid geworden op: do 5 nov 2020 09:43

Re: Griekenland

Bericht door Milena2008 » wo 31 mar 2021 11:59

cornelis schreef:
wo 31 mar 2021 11:37
Dat is inderdaad heel bijzonder. Vijf uur is best een groot verschil. Wordt er geen extra haven aangedaan?

Cees
Nee daar is niets over gezegd. Gaat zo een kleinere boot langzamer.

cornelis
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 10:25

Re: Griekenland

Bericht door cornelis » wo 31 mar 2021 19:54

Vijf uur is best heel veel,


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door PMT » do 1 apr 2021 23:59

Die Corfu is inderdaad stukken kleiner, maar vaart maar ongeveer 8 km/u minder hard dus zo'n verschil is dat niet om die 5 uur te verklaren. Ik weet het niet precies, maar soms doen ze ook nog Corfu haven aan een zeker in de zomermaanden en dat kost ook tijd.
Ik heb nog even foto's uit 2019 gekeken voor tijdstippen.
Heen volgens de ticket vertrek Ancona 18.30 en aankomst 11.00 lokale tijd. Daadwerkelijk vertrek 19.30 en aankomst 14.30.
Terug gepland vertrek 23.59 een aankomst 15.00, maar daadwerkelijk vertrek 02.30 en aankomst 18.25.
De hele week voor vertrek uit Igoumenitsa had Minoan grote vertraging en ze zijn zelfs 2x niet doorgevaren naar Patras om de tijd in te halen, maar rechtstreeks vanaf Igoumenitsa terug naar Ancona. Iedereen moest er daar af en kreeg benzine- en tolgeld om zelf naar/van Patras te rijden. Het was steeds een drama met Minoan. Superfast/Anek voeren keurig op schema. Geen uitleg of waar dan ook waar de oorzaak was. Voor ons volgende keer ook weer Superfast met camping on board. Helaas hadden we toen met onze data geen keus voor Superfast.
Laatst gewijzigd door PMT op vr 2 apr 2021 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door PMT » vr 2 apr 2021 00:10

Milena2008 schreef:
wo 31 mar 2021 11:58
Hi nog een vraag. Hoe ver van tevoren kan je al op de boot. Ik weet minimaal 2 uur van te voren moet je al op de boot zijn. Maar hoeveel tijd van tevoren kan en mag je al op de boot. Ben zo nieuwgierig naar jullie verhalen over deze reis naar Griekenland. Groetjes.
"ATTENTIE: Gelieve minstens 2 uur voor vertrek uw tickets met uw reserveringsnummer op te halen"
Dit bovenstaande staat op de reservering. Als je ze opgehaald hebt rijd je naar het haventerrein en daar wordt je bij de ferry naar een opstelplaats gedirigeerd. De stewards bepalen ook wanneer en welke rij de boot opgaat, dus eerder dan dat kan je de boot niet op. Dit duurt in Ancona zo'n uur bij elkaar voordat iedereen aan boord is. Direct nadat de laatste vracht(auto) aan boord is gaan de trossen los.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Milena2008
Berichten: 8
Lid geworden op: do 5 nov 2020 09:43

Re: Griekenland

Bericht door Milena2008 » vr 2 apr 2021 15:37

[re.gif]
Hi Paul
Dank je wel voor je reacties en het toesturen van de link naar jouw vakantie website. Heb ervan genoten en veel info uitgehaald. Groetjes Thea
Laatst gewijzigd door Trina op vr 2 apr 2021 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd.

Milena2008
Berichten: 8
Lid geworden op: do 5 nov 2020 09:43

Re: Griekenland

Bericht door Milena2008 » vr 2 apr 2021 15:39

Hi nog een vraag. Welke route nemen jullie naar Ancona toe. Ik hoor het graag. Groetjes Thea

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door PMT » vr 2 apr 2021 18:43

[re.gif]
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

In 2018 zouden we ook gaan maar hebben vlak voor Ancona de ferry geannuleerd. De route was globaal hetzelfde, maar ik vind het leuk om steeds andere campings aan te doen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Plaats reactie

Terug naar “Griekenland”