Slowakije en Hongarije

Plaats reactie
Irma
Berichten: 16
Lid geworden op: di 7 okt 2008 21:05
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Slowakije en Hongarije

Bericht door Irma » za 11 jul 2009 22:50

Hallo allemaal,

Wij willen deze zomer een beetje rondtrekken door Slowakije en Hongarije.
In Slowakije leek ons het Slowaaks Paradijs wel erg mooi, maar misschien weet iemand ook andere mooie gebieden, wij zijn met 4 volwassenen en 2 caravans.
In Hongarije willen we nog een weekje lekker relaxed naar het Balatonmeer.
Als iemand goede tips heeft, ze zijn van harte welkom.

Groetjes Irma

Swagmanneke

Re: Slowakije en Hongarije

Bericht door Swagmanneke » zo 12 jul 2009 09:50

Slowakije vonden wij ook zeer prachtig .

de Hohe tatra
de omgeving van Poprad en een vlottentiocht op de grenz met Polen ook de moeite.
in Hongarije kan ik het Balaton meer enkel afraden. veel te duur en hoewel ik niets tegen Duitsers heb je zit er net in D met Duitse prijzen ( te duur voor het land) ten zuiden van Boedapest heb je nog een meer vonden wij 3 jaar geleden veel rustiger.
de Bgaci pusta( nabij Keskemet) is ook de moeite wel veel meer uitgebuit tegen 20 jaar geleden.

René

Re: Slowakije en Hongarije

Bericht door René » zo 12 jul 2009 12:35

Kan me hier alleen bij aansluiten.
Slowakije heeft zoveel te bieden, zet je tom tom uit en ga zwerfen.
Je komt dan de mooiste plekjes tegen.
Wij doen dit al vele jaren zo.

Bert

Re: Slowakije en Hongarije

Bericht door Bert » zo 12 jul 2009 22:53

Kijk voor meer info maar eens op www.slowakije.net hier vind je heel veel info. Wij zijn de afgelopen 7 jaar naar Slowakije op vakantie geweest en dat is ons heel goed bevallen. Vooral het gebied rondom Brezno (lage Tatra) is erg mooi en ongerept. De hoge Tatra is ook heel mooi maar hier zijn toch aanmerkelijk meer toeristen te vinden. Kijk ook eens op www.sedliackydvor.com als je de campingeigenaar daar spreekt moet je hem de groeten doen van Bert uit Almelo.

Groeten

rietmaters

Re: Slowakije en Hongarije

Bericht door rietmaters » vr 24 jul 2009 01:36

In tegenstelling tot de vorige reactie kan ik je Hongarije zeker aanbevelen. Wij komen al 16 jaar in Hongarije en vinden het hier heerlijk. Het is er echt spotgoedkoop. Wij betalen voor een supergrote staplaats + 2 personen+electrisch ongeveer €13,-- per nacht. Uit eten kost voor 2 personen inc. 2 glazen wijn pp zo'n €11,--. Dus ik weet niet hoe iemand kan vertellen dat dat duur is. Daarbij: De Hongaren zijn doorgaans erg vriendelijk en gastvrij. De temperatuur is goed: dus wat wil een mens nog meer??? Het sanitair is mischien het enige nadeel: niet te vergelijken met Nederland, maar ja dat nemen wij graag voor lief. Dat wil niet zeggen dat het niet schoon is: er wordt driftig met chloor gewerkt, maar het is niet luxe. Ik zou zeggen: Probeer het eens, wij genieten elk jaarweer. Advies voor een leuke camping: Vadvirag in Balatonlelle en iets minder luxe, maar wel klein en gezellig: Lido in Balatonzsemes

Swagmanneke

Re: Slowakije en Hongarije

Bericht door Swagmanneke » vr 24 jul 2009 07:14

hallo rietmaters

Ik heb inderdaad geschreven dat het duur was, maar enkel aan het Balatonmeer.
de andere meren en plaatsen zijn inderdaad goedkoper.
en die €11 is inderdaad niet teveel. maar als je dan rekent dat we in Duitsland op een erg mooie camping stonden met super sanitair, voor €16, dan lijkt het mij plots toch niet zo goedkoop. ook wij hebben beide landen almeermaals bezocht en gaan zeker nog terug.
het is inderdaad goedkoper dan 14dagen noordzee.

Plaats reactie

Terug naar “Hongarije”