Tol Hongarije

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manza
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 21 jul 2014 19:35
Locatie: Houthulst - België
Contacteer:

Tol Hongarije

Bericht door Manza » ma 5 jun 2017 21:25

Beste lezer,

wij hebben vorige week onze vakantie naar camping Eden geboekt. Intussen zijn we een beetje via internet aan het zoeken naar informatie over Hongarije. Ik las dat er op alle snelwegen tol moet betaald worden in de vorm van een vignet.

Hoe gaat dit in z'n werk? Is dat met tolhuisjes zoals in Frankrijk? Of moet/kan je dit vignet op voorhand (online?) aankopen?

Alvast bedankt voor de reacties.

PS: andere tips zijn ook welkom. Is onze eerste keer naar ginder achter :lol:
LMC - Musica 540 E - Mercedes Viano cdi 3.0 v6 @ 300 bhp / 620 Nm

Ervaring is iets wat je hebt, kort nadat je het nodig had...

Kasper

Re: Tol Hongarije

Bericht door Kasper » ma 5 jun 2017 21:57


Gebruikersavatar
Manza
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 21 jul 2014 19:35
Locatie: Houthulst - België
Contacteer:

Re: Tol Hongarije

Bericht door Manza » ma 5 jun 2017 23:07

super! Ik ben inderdaad al een heel stuk slimmer geworden!
Als Belg zijnde had ik er niet aan gedacht om bij ANWB te gaan kijken haphop.gif
LMC - Musica 540 E - Mercedes Viano cdi 3.0 v6 @ 300 bhp / 620 Nm

Ervaring is iets wat je hebt, kort nadat je het nodig had...

Kasper

Re: Tol Hongarije

Bericht door Kasper » di 6 jun 2017 08:42

thumbup.gif

koos
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 10:38
Locatie: In het uiterste noorden van het vaste land

Re: Tol Hongarije

Bericht door koos » di 6 jun 2017 10:45

Ik heb vorig jaar mijn vignet gekocht bij de grensovergang naar Hongarije. Geen enkel probleem en zo gepiept.
Subaru Forester 2.0 Premium (150 pk, 4WD, CVT) & Kip Starline 47 TRZ (1998) Powrmover/Ultraheat/Therme TT2/Solar 100W

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Tol Hongarije

Bericht door Wim Verso » di 6 jun 2017 11:51

Voor de grens van Hongarije, dus in Oosterijk kan je eventueel je Vignet al kopen, echter je krijgt voor de tolweg in Hongarije geen Vignet meer, maar je word geregistreerd op de PC.
Op de Tolwegen kan je geflitst worden op je kentekenplaat en zo word er dan gecontroleerd dat je al dan niet Tol heb betaald.
Dus geen geplak meer met Vignetten op je voorraam, dat moesten ze eigenlijk overal invoeren, waar je tol moet betalen.
Wij hebben dat al enkele malen in Hongarije ervaren. thumbup.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

koos
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 10:38
Locatie: In het uiterste noorden van het vaste land

Re: Tol Hongarije

Bericht door koos » di 6 jun 2017 12:03

Zoals Wim als zegt; je krijgt geen vignet meer die je op de voorruit moet plakken maar een digitale registratie. Maar je krijgt wel een bonnetje/bewijs dat je belasting hebt betaald. En die moet je bij je houden in de auto.
Subaru Forester 2.0 Premium (150 pk, 4WD, CVT) & Kip Starline 47 TRZ (1998) Powrmover/Ultraheat/Therme TT2/Solar 100W

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Tol Hongarije

Bericht door Wim Verso » di 6 jun 2017 12:24

RE.gif

Klopt helemaal Koos. thumbup.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Manza
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 21 jul 2014 19:35
Locatie: Houthulst - België
Contacteer:

Re: Tol Hongarije

Bericht door Manza » wo 7 jun 2017 19:54

Bedankt allemaal voor de reacties.
Nu nog even uitzoeken hoe ik het op voorhand moet aankopen.
Het is me momenteel niet helemaal duidelijk of ik dit voor de auto of de auto en caravan nodig heb...
LMC - Musica 540 E - Mercedes Viano cdi 3.0 v6 @ 300 bhp / 620 Nm

Ervaring is iets wat je hebt, kort nadat je het nodig had...

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Tol Hongarije

Bericht door Wim Verso » wo 7 jun 2017 20:17

RE.gif

Alleen voor de auto.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

caravanblog
Berichten: 192
Lid geworden op: di 24 jan 2017 23:13
Locatie: Omgeving Schagen
Contacteer:

Re: Tol Hongarije

Bericht door caravanblog » do 6 jul 2017 14:16

Even een aanvulling op tol Hongarije. Wij zitten nu in Hongarije. We hebben de tolbon gekocht bij een Oostenrijkse tankstelle op de weg van Wenen naar Sopron. Daar kost de ticket € 21,-. Op het bewijs dat je meekrijgt zie je de werkelijke prijs van HUF 4780. Dat is omgerekend € 16,-. Het kan dus handig zijn om de ticket direct na/op de grens te kopen aan de Hongaarse kant.

Prettige vakantie allemaal.

PS, ticket gaat op autokenteken en geldt dan tevens voor de (gekentekende) aanhanger. Voor caravan dus geen aparte ticket nodig. Genoemde tarief hierboven is ook inclusief caravan. Voor voorgaande geldt wel dat je onder de 3500 kg moet blijven.
Ford Kuga 2020 St-Line-X 1.5 Ecoboost en per eind april 23 nw Knaus Sudwind 60Y 500EU 2022 met cassetteluifel, Mover Enduro EM303A+, Unico Verona Champagne/Zwart XL (8-2023) met voorwand de luxe + dakluifel + gaaswand + blinderingen.

Gebruikersavatar
Manza
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 21 jul 2014 19:35
Locatie: Houthulst - België
Contacteer:

Re: Tol Hongarije

Bericht door Manza » di 1 aug 2017 13:13

Even een update en tegelijk afsluiting :-)

Ik heb het ticket online gekocht voor vertrek en betaald met Visa. Loopt eigenlijk allemaal perfect.
Wordt inderdaad op kenteken geregistreerd. Heb er eentje voor auto (2500kg) en eentje voor caravan (1500kg) omdat deze smaen +3500kg zijn. Je ziet op de snelweg nu en dan eens een "brug" waar wat toestelletjes aanhangen. Behalve de snelheidscontrole veronderstel ik dat hiermee ook de vignetten gecontroleerd worden?

Los daarvan even meegeven dat wij Hongarije als een "uitdaging" zagen. Ongekend en onbemind... maar wat een prachtig land, prachtige natuur en vriendelijke mensen.
Ik schrijf dit bericht nu van op de camping waar helaas al weer onze laatste dag is ingegaan. Maar na de 16 nachten dat we hier waren staat voor ons 1 ding vast... ze zien ons niet meer terug in het massa toerisme van Frankrijk, Italië, Spanje...

Wat een leven hier! Even mooi als het zuiden waar velen steeds naar toe trekken (incluis onszelf), stress moet hier nog uitgevonden worden evenals files en verkeersagressie, je ziet hier geen enkele moslim of ander vreemdeling (en ik ben voor alle duidelijkheid geen racist, maar het valt gewoon op!), het weer is er minstens even mooi, er is voldoende te bezoeken en te beleven en dit alles stukken goedkoper!

Na 16 nachten zijn wij ongeveer het budget kwijt van 1 week Zuid Frankrijk.

Uitgeruste groeten thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
LMC - Musica 540 E - Mercedes Viano cdi 3.0 v6 @ 300 bhp / 620 Nm

Ervaring is iets wat je hebt, kort nadat je het nodig had...

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Tol Hongarije

Bericht door PMT » di 1 aug 2017 14:11

Manza schreef:Even een update en tegelijk afsluiting :-)
je ziet hier geen enkele moslim of ander vreemdeling (en ik ben voor alle duidelijkheid geen racist, maar het valt gewoon op!)
Dat komt omdat Hongarije een nieuwe detentiewet heeft waarbij alle vluchtelingen bij de grens met het zuiden in kampen worden opgesloten. Hongaren houden niet van vluchtelingen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Tol Hongarije

Bericht door Daphne » di 1 aug 2017 16:33

Manza schreef:Ik heb het ticket online gekocht voor vertrek en betaald met Visa. Loopt eigenlijk allemaal perfect.
Wordt inderdaad op kenteken geregistreerd. Heb er eentje voor auto (2500kg) en eentje voor caravan (1500kg) omdat deze smaen +3500kg zijn.
Voor Hongarije had je geen tolticket voor de aanhanger nodig gehad. Alleen als je trekkende voertuig boven de 3500 kg is, heb je voor de aanhanger een apart tolticket nodig. De genoemde 3500 kg is geen optelsom van de combinatie.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Hongarije”