Gaan de najaars-salons nog doorgaan ?

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Plaats reactie
Bartje
Berichten: 230
Lid geworden op: za 2 jun 2007 18:19
Locatie: Roeselare

Gaan de najaars-salons nog doorgaan ?

Bericht door Bartje » za 9 mei 2020 09:44

Enkele dagen terug communiceerde het Caravan Salon van Dusseldorf dat ze het salon een beetje opgeschoven werd in de tijd vanwege de Covid-crisis.
Geplande datum : 5 tot 13 september 2020.

Gisteren heeft de Hymer-group beslist dat ze zich terugtrekken uit alle najaarsalons, https://www.hymer.com/de/de/home/2020-0 ... b/p/282852.
De Hymer group dat is onder andere : Hymer, Eriba, Carado, Dethlefs, Sunlight, Burstner, Etrusco, LMC, Niessman, …

Ik vrees dat we de nieuwe modellen via de dealers en websites gaan moeten bekijken dit jaar, en de andere merken(-groepen) gaan waarschijnlijk wel volgen.
Een najaartje zonder salons ?
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Gaan de najaars-salons nog doorgaan ?

Bericht door PD » za 9 mei 2020 09:58

Ik kan me niet voorstellen dat de CaravanSalon dit jaar plaatsvindt.

Zullen we dus toch een jaartje door moeten met de huidige.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Bartje
Berichten: 230
Lid geworden op: za 2 jun 2007 18:19
Locatie: Roeselare

Re: Gaan de najaars-salons nog doorgaan ?

Bericht door Bartje » zo 10 mei 2020 11:53

Het salon zou doorgaan van 5 tot en met 13 september, 4 september voor vakmensen.
zie https://www.caravan-salon.de/de/Home/Ho ... 1589104324

Maar als de exposanten zich massaal gaan terugtrekken, dan zal de salon zelf ook wel geannuleerd worden.
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11139
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Gaan de najaars-salons nog doorgaan ?

Bericht door dieseltijger » zo 10 mei 2020 12:10

Yep. Beperkende maatregelen, laag consumentenvertrouwen, dus weinig bezoekers. En een puist werk. De uitkomst van deze optelsom lijkt mij duidelijk.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Gaan de najaars-salons nog doorgaan ?

Bericht door Conradi » zo 10 mei 2020 12:23

Een beurs zo groot als de Caravan salon in Düsseldorf in September door laten gaan? Daar kan ik met m'n pet niet bij :(
Ik ga in ieder geval niet...

Los daarvan, normaal gesproken zijn nu de dealer-bijeenkomsten waar de fabrikanten de nieuwe modellen tonen en de eerste grote reserveringen gemaakt worden. Ik neem aan dat die ook afgelast zijn?
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 828
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Gaan de najaars-salons nog doorgaan ?

Bericht door RonvA » zo 10 mei 2020 14:16

RE.gif

Zijn die normaal nu? Dordt open (waar wij voor het eerst onze 2020 zagen) is pas einde jaar, daar showen Hobby / Fendt en Adria hun nieuwe modellen voor het komend jaar. Al had onze dealer paar weken geleden hun grote jaarlijkse open dag. Die was net in de eerste Corona weken en ging nog wel door, maar ook erg afgeslankt.

Of de kampeer en caravan beurs in de jaarbeurs nog door gaat dit jaar weet ik niet, betwijfel het eigenlijk want zelfs na september mogen zulke grote groepen nog niet. Sowieso, als hij door gaat zijn wij er dit jaar niet. Buiten Corona om, wij hebben net een nieuwe caravan dit jaar :P
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Gaan de najaars-salons nog doorgaan ?

Bericht door VIP » zo 10 mei 2020 16:45

RE.gif

De Hobby dealers gaan in Juni naar Fockbeck en plaatsen daar al hun bulk orders voor het komende jaar.

Op Dordt open kunnen consumenten de nieuwe modellen dan weer zien en bestellen.
Porsche + Tabbert

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”