Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » vr 1 nov 2019 17:50

Onze Premium 650 UFf tandemaser wordt in september 2020 alweer 3 jaar jong en gezien de actuele levertijden van nieuwe caravans, zijn we alvast begonnen met onze oriëntatie op de opvolger van deze caravan.
De Premium bevalt uitstekend en is tot nu toe een probleemloze caravan maar we rijden deze lijn alweer sinds begin 2013 (eerst als enkelaser en nu als tandemasser) waarbij het exterieur eigenlijk niet veranderd is, dus het wordt tijd om ons weer eens wat verder in de mogelijkheden te verdiepen. Hiertoe hebben we de afgelopen periode wat rond gekeken naar tandemassers met Queensbed die in NL op show staan.

We hebben hierbij de volgende caravans bekeken:

Fendt Tendenza 650 SFD (Knobben in Rijssen)
Knaus Sudwind 650 PXB (De Klerk in Hillegom)
Dethleffs 695 BQT SCandinavian (De Klerk in Hillegom)
Tabbert Puccini 685 DF (De Greeff in Grave)
Tabbert Cellini 655 DF (De Greeff in Grave)
Kabe Royal 780 DGLE (De Greeff in Grave)


Wat waren onze bevindingen:

Fendt Tendenza 650 SFD:
Op aanraden van Van den Elzen in Zeeland-N.Br. die dit model niet op show hadden staan, zijn we naar Rijssen gereden en deze Fendt bekeken. Wat een teleurstelling…….. zoals je op onderstaande foto’s kunt zien is de afwerking erg onder de maat en zeker niet Fendt-waardig…… ze gebruiken zwarte kunststof hoekjes om de meubelpanelen aan de zijwand en vloer vast te maken; dit verwacht je in een Weinsberg of Caravelair maar niet in een Fendt. In de Opal serie heeft Fendt echter geen Queensbed.
De prijs viel alleszins mee met ca. 40k voor een uitvoering incl. Alde verwarming maar gezien de povere afwerking valt deze Tendenza direct af.

Knaus Sudwind 650 PXB:
Een verrassende indeling met kopkeuken en een middensalon maar deze middensalon leent zich helaas niet eens voor 2 personen om er comfortabel in de lounchen; de bankjes zijn hiervoor te kort. Voorts meet het Queensbed(je) in deze caravan slechts 1,40x1,90m… een afknapper dus.
Qua gebruikte materialen en afwerking is ook deze Sudwind voor ons geen alternatief voor de huidige Premium. De Knaus is ook de goedkoopste uit dit vergelijk met slechts ca. 31k vanafprijs.

Dethleffs 695 BQT Scandinavian:
Een vergelijkbare indeling als de Knaus met kopkeuken en middensalon maar dan wel ruim opgezet; de salon vinden we prachtig, ruim en comfortabel en de standaard Alde schijnt volgens de ervaringsdeskundigen van meerwaarde te zijn. Het exterieur van deze Dethleffs vinden we eigenlijk best mooi (verrassend voor onszelf) en de indeling bevalt ook, al vinden we de gekozen kleurstelling van het lichte houtmotief en de zo mogelijk nog lichtere bekleding nog wel een dingetje.
Deze caravan blijft ondanks zijn typeaanduiding binnen de 9 meter totaallengte, wat voor ons ook een eis is. De reputatie echter van Dethleffs tandemassers (met name in Duitsland) doet ons toch wel twijfelen; er zijn nogal wat problemen met loslatende zijwanden bij dit merk. Toch schrijven we deze niet direct af.

Tabbert Puccini 685 DF:
Een indeling zoals we nu gewend zijn met het Queensbed in de lengte. Voor het modeljaar 2020 oogt het interieur heel modern en met de juiste exterieurpakketten wordt ook de buitenkant van de caravan aantrekkelijk, al heeft de Puccini duidelijk niet de looks van de veel mooiere Cellini die we ook bekeken hebben.
In de Tabbert beleefden we echt een veel hoger kwaliteitsniveau dan in de Fendt, Knaus, Dethleffs en ook onze huidige Premium maar dat mag dan ook wel; in de door ons gekozen samenstelling met conventionele verwarming kost deze al gauw ca. 51k en dan moet de eigen mover nog worden overgebouwd. De merknaam Tabbert staat nog wat tegen, maar deze caravan is een serieuze kanshebber.


Tabbert Cellini 655 DF
Ondanks dat de typeaanduiding van deze Tabbert doet vermoeden dat deze korter is dan de Puccini is deze Cellini ca. 40cm langer van de Puccini 685…. Typeringen blijven een raadsel.
Qua looks vinden we dit echt een juweeltje en ook de kwaliteit is dik voor elkaar. De vanafprijs van ca. 64k is echter wel een serieus punt want de afschrijving na 3 tot 5 jaar zal behoorlijk zijn. Bij De Greeff staat een showmodel-2018 wat we voor 54k kunnen kopen incl. overbouwen van de huidige mover. Ook deze Tabbert (die wel zijn naam wat tegen heeft) is een mogelijke kandidaat om de huidige Premium op te volgen.


Kabe Royal 780 DGLE
Wederom een kwalitatief hoogstaande caravan maar het exterieur met grote rode band schrikt ons af en dat bij een vanafprijs van 72k. In de Imperial-lijn vinden we de Kabe wel fraai maar dan gaat de teller al direct over de 80k en tja…. Dat willen we toch niet uitgeven aan de volgende hut.


Uiteindelijk zijn we tot de conclusie gekomen dat onze keuze nu zou moeten worden gemaakt uit weer een Hobby Premium 650 UFf, een Tabbert Puccini 685 DF of een Tabbert Cellini 655 DF waarbij de laatste eigenlijk net te groot is…….
Met in ons achterhoofd de informatie van Adria die voor het seizoen 2021 (dus in september 2020) waarschijnlijk met een doorontwikkeling van de Astella voor tandemasser toercaravans komt en ook de Premium die na 9 vrijwel ongewijzigde seizoenen wel eens vernieuwd kan worden……. wachten we dus min of meer gedwongen tot de Caravan Salon 2020 in Düsseldorf waar we dan hopelijk direct een keuze kunnen maken.

Ondanks dat we (nog) geen keuze hebben kunnen maken, heeft het ons wel heel wat informatie verschaft die ik hier dan ook graag deel voor forummers die ook naar een caravan met ruim Queensbed op zoek zijn.

In de onderstaande posts een paar foto’s die we van elke caravan gemaakt hebben.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » vr 1 nov 2019 17:51

Fendt Tendenza 650 SFD
Bijlagen
01a-Fendt Tendenza 650 SFD 35k.jpg
01b-Fendt Tendenza 650 SFD.jpg
01c-Fendt Tendenza 650 SFD.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » vr 1 nov 2019 17:52

Knaus Sudwind 650 PXB
Bijlagen
03a-Knaus Sudwind 650 PXB 32k.jpg
03b-Knaus Sudwind 650 PXB.jpg
03c-Knaus Sudwind 650 PXB.jpg
Laatst gewijzigd door PD op vr 1 nov 2019 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » vr 1 nov 2019 17:53

Dethleffs 695 BQT Scandinavian
Bijlagen
02a-Dethleffs 695 BQT Scandinavian 42k.jpg
02b-Dethleffs 695BQT.jpg
02c-Dethleffs 695BQT.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » vr 1 nov 2019 17:54

Tabbert Puccini (oud model qua exterieur)
Bijlagen
07-Tabbert Puccini 685 DF 50k.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » vr 1 nov 2019 17:54

Tabbert Cellini, naar keuze met Hamerslag of Gladde beplating
Bijlagen
09-Tabbert Cellini 655 DF Glad.jpg
08-Tabbert Cellini 655 DF Hamerslag 65k.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » vr 1 nov 2019 17:56

Kabe Royal
Bijlagen
10-Kabe Royal 780 DGLE 72k.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » vr 1 nov 2019 18:03

Behalve deze caravans met Queensbed hebben we ons ook nog even verlekkerd aan onbereikbare caravans van Tabbert en Kabe…….. Deze hebben een prijskaartje van resp. 105k en 120k waarbij de Tabbert met Slide-out wel een Queensbed heeft maar de nog duurdere Kabe voor dat geld slechts een 1,40 m smal fransbed….. maar wel met een verbrandingstoilet knipoog.gif

Deze slagschepen zijn overigens ook veel te lang om er mee op een boerencamping te verschijnen mrgreen.gif
Bijlagen
13-Tabbert Cellini 750 HTD Slide Out 105k.jpg
14-Kabe Hacienda 1000 TDL 120k.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door VIP » vr 1 nov 2019 18:20

Leuke review thumbup.gif

De Cellini vind ik al jaren een gave bak, maar die prijs....... :(

Maar als centen geen rol zouden spelen doe mij dan die laatste 2 maar love.gif
Porsche + Tabbert

Jordi
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 17 okt 2018 19:19

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Jordi » vr 1 nov 2019 18:29

Tabbert Cellini 655 DF
Ondanks dat de typeaanduiding van deze Tabbert doet vermoeden dat deze korter is dan de Puccini is deze Cellini ca. 40cm langer van de Puccini 685…. Typeringen blijven een raadsel.
Qua looks vinden we dit echt een juweeltje en ook de kwaliteit is dik voor elkaar. De vanafprijs van ca. 64k is echter wel een serieus punt want de afschrijving na 3 tot 5 jaar zal behoorlijk zijn. Bij De Greeff staat een showmodel-2018 wat we voor 54k kunnen kopen incl. overbouwen van de huidige mover. Ook deze Tabbert (die wel zijn naam wat tegen heeft) is een mogelijke kandidaat om de huidige Premium op te volgen.

PD, Tabbert heeft zijn naam niet tegen, wij krijgen juist leuke reacties, "gaaf zo'n top caravan of lekkere woonwagen bak, super tof ding."
maw. de oude maar gave comtesse van ons geeft nog steeds veel positieve reactie's. Dus dat moet met die cellini zeker ook lukken. Gewoon doen man!!

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » vr 1 nov 2019 18:34

RE.gif
De Cellini met gladde beplating vind ik ook echt TOP, maar mijn vrouw heeft het nog niet zo met Tabbert als merk. Daarnaast zou dit 2018-showmodel wanneer we deze begin 2020 op kenteken zetten, eigenlijk ook al 2 jaar (ongebruikt) oud zijn waarbij de achterkant van de nieuwe 2020-Cellini echt nog veel mooier is love.gif
Voor mij speelt de 9,4 m lengte nog wel; nu kunnen we met ruim 8,8 m overal terecht maar zeggen vaak.... dat past maar gewoon op de plek !

We denken nog even (hopelijk niet te lang) knipoog.gif Het is momenteel ons dagelijks gesprek mrgreen.gif

Waterland in Purmerend heeft ook nog een overjarige (nieuwe) Fendt Brillant 650 TF staan die zeker wel Fendt-waardig is, maar ondanks dat deze caravan nog ongebruikt is, is het bouwjaar wel 2016.... en daar vragen ze dan ook nog bijna 50k voor wat nauwelijks minder is dan de nieuwprijs van destijds wat ze met wat accessoires willen opleuken whistle.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Micky » vr 1 nov 2019 18:57

Wauw PD toffe review en goed uitzoekwerk! In wat jullie zoeken is het niet makkelijk en ondanks dat ik de premium geweldig vind ogen snap ik dat het voor jullie tijd wordt om eens wat anders te kiezen. De echte mooie caravans zijn idd een stuk duurder dan de Premium, maar inmiddels ook wel wat minder vaak voorkomend en dus wat exclusiever.

Ik zou zo 123 ook geen keuze kunnen maken als wij er nu aan toe waren. Gelukkig hebben jullie alle tijd om te genieten van het kiezen


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Jordi
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 17 okt 2018 19:19

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Jordi » vr 1 nov 2019 19:00

Ga maar voor die Cellini, Zet het imago Tabbert overboord, zo ook de lengte. Wat maakt die meter meer nou uit. Ik wilde nooit op een drie-asser rijden van 18,5 mtr.,nog ff en het wordt een lzv. Alles went binnen heel korte tijd. Ach weet je wat het is , hoe ouder hoe gekker, ik ben bijna 67. mrgreen.gif :lol:

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Conradi » vr 1 nov 2019 19:05

Leuke zoektocht thumbup.gif
Zo zie je maar dat - zelfs als geld geen rol speelt - de keuze er niet direct makkelijker op wordt :wink:

De Cellini en Kabe komen met het exterieur nog het dichtst bij het 'sleek design' van de Premium. De Fendt, Knaus en Dethlefss ogen vooral rommelig van buiten. Aan het Tendenza interieur kan ik maar niet wennen.
Ik ben benieuwd wat er zoal in 2020 gaat komen.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door karelV » vr 1 nov 2019 19:07

PremiumDiscovery schreef:
vr 1 nov 2019 18:03
Behalve deze caravans met Queensbed hebben we ons ook nog even verlekkerd aan onbereikbare caravans van Tabbert en Kabe…….. Deze hebben een prijskaartje van resp. 105k en 120k waarbij de Tabbert met Slide-out wel een Queensbed heeft maar de nog duurdere Kabe voor dat geld slechts een 1,40 m smal fransbed….. maar wel met een verbrandingstoilet knipoog.gif

Deze slagschepen zijn overigens ook veel te lang om er mee op een boerencamping te verschijnen mrgreen.gif
.....Leen je deze ook uit wanneer je er 1 aankoopt mrgreen.gif ......
dan wil ik hem wel een weekendje lenen van je knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Paul » vr 1 nov 2019 19:10

Gewoon kiezen wat jullie willen hebben, kan jou het schelen wat een ander er van vindt.
Ik zou nu ook gewoon een nieuwe tabbert kopen en misschien doe ik dat ook wel als de kleine meid in haar eigen tent gaat (hoewel de fendt diamant 560sf een goede kanshebber is).


Mis alleen het stapelbed ;)
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » vr 1 nov 2019 19:13

Conradi schreef:
vr 1 nov 2019 19:05
Zo zie je maar dat - zelfs als geld geen rol speelt - de keuze er niet direct makkelijker op wordt :wink:
Dat is slechts ten dele waar hoor knipoog.gif Mijn vrouw is er namelijk niet van overtuigd dat wanneer we een nieuwe Cellini 650 kopen, we deze ook langer zullen blijven rijden en dan gaat de afschrijving wel een serieuze kostenpost worden en met de huidige rente groeit ons spaargeld ook niet zo snel :(
Maar ik ben een rekenmeester wanneer ik de uitkomst vooraf ken awhoea.gif

Jordi schreef:
vr 1 nov 2019 19:00
Ga maar voor die Cellini, Zet het imago Tabbert overboord, zo ook de lengte. Wat maakt die meter meer nou uit.
Het rijden met wat extra lengte boeit me niet, maar op veel campings die we bezoeken zijn de plaatsen vaak effectief ca. 9,5 m breed en dan is de huidige lengte van 8,8 m icm met een goede mover wel een beetje het praktisch maximum. Dat half metertje extra resulteert er dan in dat we op plekken moeten gaan staan die we liever overslaan...


Al discussiërend komen we vast tot een keuze en daar helpt dit forum zeker bij thumbup.gif Het is vooral de vraag welke concessie we willen doen...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Jordi
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 17 okt 2018 19:19

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Jordi » vr 1 nov 2019 19:26

PremiumDiscovery schreef:
vr 1 nov 2019 19:13
Conradi schreef:
vr 1 nov 2019 19:05
Zo zie je maar dat - zelfs als geld geen rol speelt - de keuze er niet direct makkelijker op wordt :wink:
Dat is slechts ten dele waar hoor knipoog.gif Mijn vrouw is er namelijk niet van overtuigd dat wanneer we een nieuwe Cellini 650 kopen, we deze ook langer zullen blijven rijden en dan gaat de afschrijving wel een serieuze kostenpost worden en met de huidige rente groeit ons spaargeld ook niet zo snel :(
Maar ik ben een rekenmeester wanneer ik de uitkomst vooraf ken awhoea.gif

Jordi schreef:
vr 1 nov 2019 19:00
Ga maar voor die Cellini, Zet het imago Tabbert overboord, zo ook de lengte. Wat maakt die meter meer nou uit.
Het rijden met wat extra lengte boeit me niet, maar op veel campings die we bezoeken zijn de plaatsen vaak effectief ca. 9,5 m breed en dan is de huidige lengte van 8,8 m icm met een goede mover wel een beetje het praktisch maximum. Dat half metertje extra resulteert er dan in dat we op plekken moeten gaan staan die we liever overslaan...


Al discussiërend komen we vast tot een keuze en daar helpt dit forum zeker bij thumbup.gif

Ik vindt het gewoon leuk als iemand dit doet. Heb zelf de centen niet om dit soort dingen te doen, maar gun het je van harte. zwaaien.gif

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door petronella » vr 1 nov 2019 19:43

Wat leuk te lezen, advies kan ik jullie niet geven maar, wel erg leuk te lezen hoe jullie zoektocht naar een nieuwe hut gaat verlopen.
Succes en veel plezier met jullie speurtocht, ik blijf het volgen. caravan.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Chris » vr 1 nov 2019 19:57

Met je eens Hans..
De Knaus heb ik ook in gestaan bij de Klerk, is mijn dealer en zit om de hoek voor mij.
Ik was ook wat sceptisch toen ik de nieuwe Sudwind serie zag.
De gebruikte materialen danwel... de indelingen heb ik niet beoordeeld zoals jullie daar oog voor gehad hebben.
Daarintegen, de Tabbert's... erg mooie caravans, mooie materialen en mooi gemaakt.
De kermiswagens van weleer zijn wel erg ver van de huidige serie's.
Dat imago is heel zeker ruim achterhaald, het kwaliteits imago is gebleven.
En dat zie je direct.
De Slide out was geweldig, zo'n groot aanrecht heb je thuis niet eens denk ik... achterkant aanrecht is bijna niet te bereiken, zo diep.
Maar... de prijs is ook direct geweldig... sla je stijl van achterover toch...

Leuke zoektocht... je komt nog eens ergens op die manier.
Zelfs in mijn "dorp".. :lol:
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Herr
Berichten: 660
Lid geworden op: do 26 jan 2017 19:59

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Herr » vr 1 nov 2019 19:59

Mooi verslag.
Totale caravan lengte is zeker iets om in de gaten te houden. Zelfs in Italie kom je met 8,5m nog op de mooie plekjes, groter staat vaak op de minder interessante plekken.
Maaruh nog geen nieuwe auto dan, die heeft neem ik aan ook al de nodige (vakantie) kilometers ;)
Fendt Saphir 650SKM 2018, BMW X5 45e 2020

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » vr 1 nov 2019 20:04

HSR schreef:
vr 1 nov 2019 19:59
Maaruh nog geen nieuwe auto dan, die heeft neem ik aan ook al de nodige (vakantie) kilometers ;)
Je moest eens weten knipoog.gif maar we komen elke keer toch weer terug op een Discovery-4 en dan zijn de verschillen met een jonger exemplaar beperkt tot iets gewijzigde koplampen, achterlichten en grille....... en daar gaan we niks extra voor betalen..... keuze's he knipoog.gif

Deze Disco hebben we sinds augustus 2015 en we hebben er zelf ca. 60.000 km mee gereden.
Laatst gewijzigd door PD op vr 1 nov 2019 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
sander_knaus
Berichten: 282
Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door sander_knaus » vr 1 nov 2019 20:08

Leuke review!!

En een Polar 680 TR TDS? Of een Polar custom? Dan kan je helemaal los gaan. En persoonlijk zie de modellen er tegenwoordig super gaaf uit
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » vr 1 nov 2019 20:15

RE.gif
Polar komt eigenlijk niet in ons balboekje voor knipoog.gif de gewone series met blauwe striping vinden wij persoonlijk qua exterieur nogal achterhaald (zonder daar iemand mee tegen de schenen te willen schoppen) en de custom met zwarte striping..... voor dat geld heb je ook een model-2020 Cellini 650 en dan is de keuze voor ons niet moeilijk.
Daarnaast heeft de Polar een dwarsgeplaatst Queensbed wat in de praktijk niet zo handig is als een in de lengte geplaatst exemplaar.

Foto van het nieuwe kontje (bij de 750 HTD):
Bijlagen
Cellini 2020.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Micky » vr 1 nov 2019 21:01

RE.gif love.gif

maar ja, ik ben al heel veel jaren een Tabbert fan mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gesloten

Terug naar “Algemene caravan informatie”