Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » za 2 nov 2019 16:48

Carnavalswiertz schreef:
za 2 nov 2019 16:41
Mss een vreemde vraag maar heb je de Eriba 820 dubbelasser niet op long- of short list? Ik weet een wat ongebruikelijk concept en geen Queensbed, maar wel uitgericht op “zwerven” en 2,40 m breed. Prijs is natuurlijk ook een ding maar ik denk waardevaster dan de gebruikelijke merken.
Deze tandemasser komt inderdaad niet in ons balboekje voor. Wij hebben al helemaal niets met de oude generatie Airstreams en deze toch best dure caravan biedt voor ons niet wat we willen; ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken om via het voeteneind het bed uit te moeten tijgeren, en ook het ontbreken van een rondzit is een breekpunt. Voorts is het keukenblad ook smal waardoor we de Nespresso, melkopschuimer en waterkoker niet eens kwijt kunnen. We hebben erin gestaan maar vonden het allemaal nogal op ons af komen, ook vanwege de smalle loopruimte tussen keuken en badkamer...

Of deze echt waardevaster is binnen de eerste 3 tot 5 jaar betwijfel ik trouwens ook.
Laatst gewijzigd door PD op za 2 nov 2019 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » za 2 nov 2019 16:53

Conradi schreef:
za 2 nov 2019 15:54
Ik ben het met je eens dat een dwars queensbed een compromis is. Echter, het voordeel is dat je achter het bed kunt komen, bijvoorbeeld voor toegang tot een grote badkamer, zoals in de 663HT of de 903HT. Echter, dat is niet jullie ding :wink:
Ik ben met slechts één dame onderweg en dat is nog enigszins controleerbaar; in jouw geval met 3 dames snap ik dat een beautysalon onvermijdelijk is knipoog.gif

In de Dethleffs 695 BQT is in de badkamer de doucheruimte overigens ingericht als droogruimte met Alde radiator en opklapbare beugel aan het dak om (natte) kleding aan op te hangen. Wanneer je erin zou willen douchen, moet je nog de kraan, het douchegarnituur en de douchedeur er apart bij bestellen. Ze gaan er blijkbaar niet vanuit dat erin gedouched wordt...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Micky » za 2 nov 2019 17:30

RE.gif

hebben jullie nog bepaalde gevoelens tov ALDE? of is het gewoon: "als het erin zit is het mooi, maar verder heeft het geen meerwaarde"? thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » za 2 nov 2019 17:39

RE.gif
Precies dat laatste; we hebben er geen ervaring mee en zijn tevreden met de huidige verwarming. Met de ventilator op de laagste stand en de verwarming op standje 1 hebben we veelal genoeg capaciteit. Zeker in combinatie met de elektrische vloerverwarming.

Qua vloerverwarming zou het wel comfortabeler moeten zijn omdat het dan niet tot een rechte strook in de vloer beperkt blijft maar overal verwarmt (en in temperatuur regelbaar). Maar daar betaal ik niet 5k extra voor.

Om die reden valt bijv. de Puccini af die eind november naar Van den Elzen komt want die hebben ze incl. Alde besteld. Wat ik voorts bij De Greeff niet begrijp is dat ze de nieuwe wagens incl. Truma XT4 af-fabriek hebben besteld; dan betaal je 6k5 voor deze mover die toch echt voor 5k te koop is. Die 2 caravans kunnen we om die reden ook niet nemen.
Maar, zoals eerder geschreven, als we nu kopen is het uitsluitend een beschikbare overjarige; een nieuw bestelde niet voor Q3-2020.
Laatst gewijzigd door PD op za 2 nov 2019 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Micky » za 2 nov 2019 17:47

RE.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Conradi » za 2 nov 2019 17:47

Alde lijkt me optimaal in de winter, maar daarbuiten wellicht overkill. Lijkt, wat ik heb de ervaring niet. Vooralsnog heb ik daar de meerprijs (nog) niet voor over.
Truma S kachels zijn echter de andere kant en eigenlijk wel verouderd. Ik ben daarom erg gedesinteresseerd in ervaring met de Truma combi's.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Herr
Berichten: 660
Lid geworden op: do 26 jan 2017 19:59

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Herr » za 2 nov 2019 19:44

Ik heb juist bewust voor een niet alde gekozen ivm eventuele bevriezing in de winter als de caravan op zijn winterplaats onbewoond staat.
Fendt Saphir 650SKM 2018, BMW X5 45e 2020

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Paul » za 2 nov 2019 19:59

Ik kan me niet voorstellen dat daar alleen water inzit. Zal vast iets bij zitten om bevriezing te voorkomen.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Lucas » za 2 nov 2019 21:40

Leuke post en interessant om te lezen. Jullie hebben genoeg ervaring om daar een grondig oordeel over te hebben en het leest en kijkt lekker weg.

Wat ik nog even mis is waarom jullie afscheid willen nemen van de huidige Hobby? Is dat puur een kwestie van "het begint te kriebelen"?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » za 2 nov 2019 21:55

RE.gif
Tjah, de oriëntatie voor de volgende caravan is ingegeven door de aanstaande leeftijd van 3 jaar van de huidige caravan rond september 2020 en de lange levertijden van nieuwe caravans en daarbij willen we ons zo breed mogelijk informeren over de beschikbare caravans waarbij de belangrijkste criteria toch wel Loungeruimte, een fijn Queensbed en een lengte van max. 9 meter zijn. Daarbij zijn we ook zeker gevoelig voor sfeerbeleving en exterieur.

In deze zoektocht hebben we de ervaringen opgedaan zoals hierboven beschreven. We wisten op voorhand dat het aanbod niet zo groot is en geheel tegen onze verwachting in zijn we uiteindelijk "gestuit" op Tabbert waar we overdonderd werden door de kwaliteitsbeleving. Van tevoren had ik Tabbert niet eens overwogen, zo zie je maar. Hierbij is de Cellini eigenlijk net te groot maar wel weer veel fraaier dan de Puccini die wel aan de criteria voldoet en qua indeling ook net even praktischer is.

Waar het toe leidt, weten we nog niet. Misschien kopen we eind 2020 gewoon weer een nieuwe Premium want die bevalt goed, maar door een gedegen afweging hoeven we achteraf geen spijt van onze keuze te hebben. Eind 2020 hebben we 8 jaar Premium gereden en dan is het ook wel leuk om weer eens wat anders te proberen. We willen ons niet blindstaren op wat we nu hebben.... dat mag je kriebelen noemen.

Met alle input van forummers wordt dit draadje een interessante review van dit soort caravans thumbup.gif Wie weet, besluiten meer leden tot een dergelijke hut.

Edit:
Eigenlijk zouden we ter completering van deze review ook onze huidige Premium 650 UFf moeten betrekken, maar die hebben we al knipoog.gif Loungeruimte, Queensbed, Lengte en opbergruimte (na ombouw van de douche) zijn dik in orde en ook de looks zijn nog steeds modern in onze optiek. De Premium legt het qua kwaliteitsbeleving overigens wel af tov de Tabberts maar niet tov de andere bekeken caravans.
Laatst gewijzigd door PD op za 2 nov 2019 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Lucas » za 2 nov 2019 22:25

Helder. En die benadering kan ik wel waarderen. Ik blijf het volgen. thumbup.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » za 2 nov 2019 22:49

De huidige shortlist in willekeurige volgorde is voor ons momenteel:

Tabbert Cellini 655 DF model 2020
Tabbert Puccini 685 DF model 2020
Doorontwikkelde Adria model 2021 obv de Astella (als die komt)
Nieuw model Premium 650 UFf model 2021 (als die komt)
Premium 650 UFf model 2020 (zoals we nu hebben)
En.... misschien nog een jaartje langer doorrijden met de huidige.

De overjarige Cellini 2018 hebben we inmiddels afgeschreven. Kwalitatief top maar het bling-bling interieur gaat ons tegenstaan, daar weegt het prijsverschil tov de gemoderniseerde en ingetogenere 2020 niet tegenop.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Conradi » za 2 nov 2019 23:37

PremiumDiscovery schreef:De Premium legt het qua kwaliteitsbeleving overigens wel af tov de Tabberts maar niet tov de andere bekeken caravans.
Ik denk dat alleen de Kabe die beleving evenaart. Dat gaan de 2021 Adria of Premium ook niet doen. Jammer alleen van ‘t Kabe design.
Over 2021 gesproken, weet iemand of de Eriba Nova S terugkeert?

Nu toch zo’n beetje alle luxe hutten gepasseerd zijn, wat heeft LMC met Exquisit VIP hier te bieden?
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » za 2 nov 2019 23:42

RE.gif
De LMC Exquisit VIP is er met een in de lengte geplaatst Queensbed uitsluitend als 695 met een extra zitje en dan is ie 9,51m lang (vergelijkbaar met de engelse traveller-lijn Fendt 700), dus valt direct af voor ons. De 685 heeft op diezelfde (te grote) lengte dan weer een dwarsgeplaatst Queensbed voor gezinnen met 3 dames knipoog.gif

Met deze LMC's kom je qua afmetingen bij bijv. een Dethleffs 760 DR die we ook te lang vinden en we mede daarom niet in onze zoektocht betrokken hebben.

Zo is de Cellini 655 DF overigens eigenlijk ook net wat te lang met ruim 9,3 m. Het liefst blijven we binnen 9 meter want onze ervaring is dat dit kritischer is dan dat het wellicht klinkt, met name op kleinere campings waar we graag staan.

De 2021 Adria en Premium zullen (als ze al geïntroduceerd worden) inderdaad het Tabbert kwaliteitsniveau niet evenaren, daar maak ik me geen illusies over, maar we zijn er ook nog niet uit of we dat wel persé nodig hebben.

Bij Fendt vind ik het jammer dat ze hun topmodel Brillant compleet hebben afgeschakeld; eerst de 650 TF met de voor ons gewenste indeling (maar eigenlijk te kleine keuken) en vanaf modeljaar 2020 ook de 700 met naar keuze enkele bedden of frans bed. In die ontwikkeling is mogelijk ook de Nova-S verdwenen ?
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Micky » zo 3 nov 2019 02:09

HSR schreef:
za 2 nov 2019 19:44
Ik heb juist bewust voor een niet alde gekozen ivm eventuele bevriezing in de winter als de caravan op zijn winterplaats onbewoond staat.
Helaas heb je je er niet in verdiept, deze systemen zijn juist voor in de winter..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Micky » zo 3 nov 2019 02:15

Conradi schreef:
za 2 nov 2019 17:47
Alde lijkt me optimaal in de winter, maar daarbuiten wellicht overkill. Lijkt, wat ik heb de ervaring niet. Vooralsnog heb ik daar de meerprijs (nog) niet voor over.
Truma S kachels zijn echter de andere kant en eigenlijk wel verouderd. Ik ben daarom erg gedesinteresseerd in ervaring met de Truma combi's.
Het is net wat je onder winter verstaat, wij hebben het 10 jaar (Primus, is door ALDE overgenomen) en eigenlijk is het simpel, als je de gaskachel gebruikt is de vloeistofverwarming al veel prettiger, de vraag is, waar ligt de grens waarbij je zegt: dit is mij de investering waard. echter denk ik te kunnen stellen dat iedereen op dit forum die het heeft gehad, van mening is dat het geweldig is en dus de investering waard is.
Let wel, niet als je 3 weekenden van het jaar de verwarming aanmaakt, maar wel als je regelmatig stookt en behoed jezelf, als je het 1 keer hebt gehad, kun en wil je eigenlijk niet meer terug mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door VIP » zo 3 nov 2019 07:31

RE.gif

Dus eigenlijk net als een Airco, Vloerverwarming, (Tandem mrgreen.gif ) enz, als je het eenmaal hebt gehad ben je verkocht en wil je niet meer zonder. thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Micky » zo 3 nov 2019 09:31

RE.gif mrgreen.gif

Psies :lol:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Conradi » zo 3 nov 2019 10:42

Ok, ik snap jullie argumenten. Het verlanglijstje groeit daarmee verder :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door deemster07 » zo 3 nov 2019 10:59

Allemachtig wat een keuze . Heel veel succes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » zo 3 nov 2019 15:40

RE.gif
Thanx thumbup.gif

Vanwege de overjarige Tabbert leek het even in een stroomversnelling te komen maar nu we inmiddels besloten hebben deze niet te kopen, hebben we wat meer tijd voor onze keuze.

Over de beslissing naar de huidige in 2017 (overstap naar een tandemasser) hebben we bijna 2 jaar gedaan, vandaar dat we nu vroeg begonnen zijn knipoog.gif awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door DanielW » zo 3 nov 2019 17:02

Maar eh PD, doorrijden is dus nog steeds een optie. ik kan misschien totaaaaaal niet inleven in wat jullie willen en denk ik gewoon anders, maar je bent juist zo lovend over de huidige caravan. In mijn denkwijze "dont fix it till its broken", waarom niet nog ff door? De grootste hap afschrijving heb je al gedaan, daar hoeft het niet om te doen te zijn, maar is wel altijd al lekker. Ik ben een tijdje aan het koekeloeren naar een midden SUV (Q5/GLK/X3/XC60) maar als ik zo doorga en tevreden ben over de Ford kan ik bekant een nieuwe kopen ipv jong gebruikt .

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door mrbullmastiff » zo 3 nov 2019 17:55

Kijken en je lekker maken over al het moois op de markt is toch gewoon hartstikke leuk.

Ik ben benieuwd wat jullie keuze gaat worden. De Hobby Premium is en blijft een prachtige caravan.

Op de beurs in Utrecht waren er twee merken die voor mij boven alles verheven staan. Kabe en de Tabbert, er zijn hier al diverse merken genoemd maar voor mij komt bij deze twee niets in de buurt. Van beiden vind ik de kwaliteitsbeleving erg hoog en ook het design vind ik erg mooi.

Het imago van Tabbert vond ik zelf ook altijd een punt, maar voor mij is dat inmiddels niet meer aan de orde.

Veel plezier met jullie zoektocht.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Micky » zo 3 nov 2019 18:09

DanielW schreef:
zo 3 nov 2019 17:02
Ik ben een tijdje aan het koekeloeren naar een midden SUV (Q5/GLK/X3/XC60)Afbeelding.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Offtopic: over een half jaar (eind april) gaat mijn Duitse XC60 D4 Summum AWD met max. 90.000km na 3 jaar uit de lease, stuur me maar een bp als je interesse hebt, ik denk dat we hem uit de lease kunnen kopen, je hoeft hem dan alleen maar te importeren.
Sorry PD voor deze kleine zijsprong knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » zo 3 nov 2019 18:50

DanielW schreef:
zo 3 nov 2019 17:02
Maar eh PD, doorrijden is dus nog steeds een optie. ik kan misschien totaaaaaal niet inleven in wat jullie willen en denk ik gewoon anders, maar je bent juist zo lovend over de huidige caravan. In mijn denkwijze "dont fix it till its broken", waarom niet nog ff door? De grootste hap afschrijving heb je al gedaan, daar hoeft het niet om te doen te zijn, maar is wel altijd al lekker.
Rationeel heb je gelijk en is er niets tegenin te brengen, maar emotioneel ligt het anders knipoog.gif en in dat laatste geval ben ik een beste rekenmeester om toch mijn gelijk te krijgen awhoea.gif

Deze vraag is hierboven eerder gesteld; iets met "kriebelen" na straks 8 (5+3) seizoenen met een Premium te hebben gereden mrgreen.gif Maar ik sluit inderdaad niet uit dat we er een 9e seizoen achteraan plakken in 2021. De oriëntatie/zoektocht is alvast erg leuk en leerzaam.

De inruilvoorstellen bewaar ik bewust wel; toen we de huidige caravan in 2017 kochten kregen we 2k meer inruil op de oude dan een jaar ervoor (exact dezelfde caravans) en ik ben benieuwd hoe zich dat nu ontwikkelt want ik schat in dat de huidige met 2 jaar eigenlijk net te jong is om economisch verantwoord in te ruilen. Waarschijnlijk rijden we het 3e seizoen "gratis" wat ze ons ook bij De Klerk eerlijk vertelden.

Nu zouden we overigens alleen direct gekocht hebben wanneer we voor de overjarige Cellini 655 DF uit 2018 waren gegaan en daarvan hebben we dit weekend definitief besloten dit niet te doen; een nieuw te bestellen wil ik niet voor Q3-2020 en in dat geval is het waarschijnlijk zelfs verstandiger om de nieuwe hut pas in januari 2021 af te laten leveren.

Levertijden blijven wel een puntje; desnoods bestellen we eerder met aflevering op 01-2021.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gesloten

Terug naar “Algemene caravan informatie”