Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » vr 1 nov 2019 21:32

Micky schreef:
vr 1 nov 2019 21:01
maar ja, ik ben al heel veel jaren een Tabbert fan mrgreen.gif thumbup.gif
Ik moet toegeven dat ik ook wel erg gecharmeerd ben geraakt van Tabbert...…… ik heb Cas de Greeff uitgedaagd een nieuwe Puccini te leveren met de kop & kont van de 2020-Cellini.... de Puccini 685 heeft een fijnere kastindeling dan de Cellini 655 en ook de keuken is bij de kortere 685-Tabbert groter. Raar maar waar !

Ondanks dat De Greeff verreweg de meeste Tabbert tandems heeft staan, is het me overigens nog niet helemaal duidelijk of ze wel officieel dealer zijn of dat ze bijv. grijze import doen; in dat laatste geval bestel ik toch bij Van den Elzen waarvan ik zeker weet dat ze dealer zijn. Bij beide bedrijven hadden we tijdens ons bezoek overigens een heel goed gevoel.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door DanielW » vr 1 nov 2019 22:07

Tof hoor PD die nieuwe zoektocht... Ik kan je helaas niet van nuttige input voorzien, behalve dat ik het persoonlijk een goede beslissing vind dat je op zoek gaat naar een caravan voor JULLIE en niet persee voor de (klein)kinderen om mee te delen die toch andere behoeftes hebben. Wij hebben er 0 spijt van dat we met onze kleine kinderen geen stapelbed caravan gekocht hebben, waar we dan op andere dingen teveel moeten toegeven en inleveren; vast slapen en kunnen zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door RDDR » vr 1 nov 2019 22:12

Hoewel het wellicht achterhaald is, ben ik het wel met je vrouw eens. Ik zou me niet heel prettig voelen om met een tandemasser Tabbert te komen aanrijden. Vind ik toch nog steeds moeilijker dan je huidige Hobby bijvoorbeeld. Zelf heb ik een zwak voor Kabe, ondanks dat ik de buitenkant eigenlijk niet heel mooi vind. Maar de kwaliteit maakt indruk.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » za 2 nov 2019 06:25

RE.gif RE.gif
Van de stapelbedindeling zijn we inderdaad teruggekomen, vooral omdat we dan het Queensbed moeten inleveren, maar we vinden de indeling a la UKFe wel speels en mijn vrouw had al ideeën voor de stapelbedden wanneer die niet in gebruik waren.

RE.gif
Kabe (en ook Polar) maken inderdaad kwalitatieve caravans maar in onze optiek zijn ze de vormgeving van het exterieur vergeten terwijl de kont van beiden wel fraai is geworden. Dat doet Tabbert duidelijk beter. Enig minpuntje vinden wij nog wel die grote emblemen op de 4 wanden die voor- en achterop overigens een klepfunktie hebben en er om die reden niet af kunnen.

Misschien vandaag toch nog even naar Grave rijden al wil ik ook niet als een postduif elke keer binnenvliegen zolang we de keuze niet hebben gemaakt. Bovendien, wanneer we niet voor de overjarige Cellini gaan, bestellen we nu toch nog niet. Straks maar weer intern overleg knipoog.gif

Erg leuk dat er zo positief wordt meegedacht door iedereen thumbup.gif Zo krijg ik mijn argumenten ook steeds beter op een rijtje knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door mri » za 2 nov 2019 07:32

Het is jammer dat Tabbert niet van zijn stempel "zigeuner caravan" afkomt, want het zijn prachtige caravans. Bovendien: wie de laatste jaren in Frankrijk is geweest zal het ongetwijfeld zijn opgevallen dat de zigeuners tegenwoordig bijna allemaal met een Fendt rijden. Maar je hoort helemaal niemand over Fendt zeggen dat dit zigeunercaravans zijn scratch.gif
Ik zou me er persoonlijk helemaal niets van aantrekken, en kopen wat je mooi vindt. En is er trouwens niet ook een forum lid met een Tabbert tandemasser van pak 'm beet een jaar oud? Uit Volendam geloof ik? Ik weet zijn naam even niet meer, maar ik denk dat je daar wel achter kunt komen. Misschien kun je hem eens naar zijn ervaringen vragen.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door mri » za 2 nov 2019 07:41

RE.gif
Gevonden: het is Veerman, hij heeft een puccini 655 E.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door VIP » za 2 nov 2019 08:29

PremiumDiscovery schreef:
za 2 nov 2019 06:25
Misschien vandaag toch nog even naar Grave rijden al wil ik ook niet als een postduif elke keer binnenvliegen zolang we de keuze niet hebben gemaakt. Bovendien, wanneer we niet voor de overjarige Cellini gaan, bestellen we nu toch nog niet. Straks maar weer intern overleg knipoog.gif

Maar die Cellini heeft toch maar een Queensbed van 190 x 148 . . . .
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
sander_knaus
Berichten: 282
Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door sander_knaus » za 2 nov 2019 08:55

Buiten het feit dat een mens graag wat nieuws heeft.

Ga je er echt op vooruit ten op zichte van je huidige premium? Mis je dingen aan je huidige caravan?
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door RichTrip » za 2 nov 2019 09:32

Wellicht zal PD daar zelf op antwoorden, maar misschien is hij zijn forumnaam wel een keertje zat. Sinds 2013 PremiumDiscovery gaat een keer vervelen. Dus wellicht volgend jaar: PuccelliniDiscovery ;)
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » za 2 nov 2019 09:48

@mri:
Veerman staat inderdaad ook in het overzicht Opkomst van de tandemasser maar het boeit ons echt niet wat anderen op de camping van het merk Tabbert vinden; zijn ervaringen met andere kampeerders doen er voor ons dan ook niet toe (teruglezend: Ik bedoel het minder hard dan het hier staat hoor). Het is onze eigen emotie met het merk en ook de 4 grote emblemen die op de wanden "schitteren"....

@VIP:
Ik beweer niet dat beide Tabberts helemaal ideaal zijn maar dat zijn onze Premiums ook niet; de ideale caravan bestaat niet. Hier krijg je wat en daar laat je wat, het is maar net hoe het weegschaaltje doorslaat. De Puccini is praktischer en de Cellini is veel mooier... Wat voor mij vast staat is dat beide Tabberts van een ander kwaliteitsniveau zijn dan de Premium, Knaus, Fendt en Dethleffs, maar of we dat echt nodig hebben, weet ik ook nog niet. De stroom- en wateraansluiting achterin de kofferbak van de Cellini is bijvoorbeeld weer heel erg onpraktisch.
Voorts is de spoeling voor praktische Queensbedden nogal dun wanneer je weer eens iets anders wilt.

@sander_knaus:
Tja, die vraag stellen wij ons dus ook; de Premium bevalt uitstekend en zeker met de omgebouwde doucheruimte hebben we veel bergruimte maar na een aantal jaren wil je ook gewoon wel eens iets anders. In onze oriëntatie zijn wij na Fendt, Knaus en Dethleffs die voor ons eerder voor de hand lagen min of meer "gestuit" op de indrukwekkende kwaliteitsbeleving die we in beide Tabberts ervaren en dan gaat e.e.a. rollen. Deze kwaliteit heeft overigens wel zijn (terechte) prijs en we zijn er ook nog niet uit of dit het ons waard is, zeker wanneer we frequent blijven inruilen en het dus significant effect heeft op de afschrijving.


Waar het uiteindelijk op uitkomt..... geen idee; misschien wel een nieuwe Adria in de Astella-doorontwikkeling, een Tabbert Puccini of Cellini, een nieuw model Premium of toch na september 2020 nog een jaartje langer doorrijden met de huidige caravan. De zoektocht is alvast heel erg leuk en leerzaam en de uitslag is vooralsnog onbekend.

Wel weten we dat we het niet overhaast doen; dan hadden we wel meteen een strik om die overjarige Cellini kunnen laten doen en deze een week later opgehaald knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » za 2 nov 2019 10:27

Na al die lappen tekst weer tijd voor een paar plaatjes mrgreen.gif

Deze hebben we gemaakt in een 2020-Cellini 2,30m enkelasser die bij Van den Elzen in Zeeland-N.Br. staat. De eerste tandems komen pas in nov-dec.

Indeling en kleine keuken moet je even doorheen kijken; het gaat om de sfeer, gebruikte materialen en kleurstelling ! Tabbert heeft het oude bling-bling interieur gelukkig helemaal losgelaten.

Bij De Greeff adviseren ze ons overigens voor de latere inruil nu te upgraden naar lederen bekleding maar dat is nu juist weer niet onze smaak.
Bijlagen
Cellini2010-a.jpg
Cellini2010-b.jpg
Cellini2010-c.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Conradi » za 2 nov 2019 10:43

PremiumDiscovery schreef:
za 2 nov 2019 10:27
Deze hebben we gemaakt in een 2020-Cellini 2,30m enkelasser .....
Ik dacht dat de Cellini er enkel was in de smaken 655 en 750 (met slide-out)?
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » za 2 nov 2019 10:45

RE.gif
Sorry, foutje...…… Puccini :oops:
Ik krijg die Cellini niet meer uit mijn hoofd knipoog.gif awhoea.gif

In week 48 worden zowel de Puccini-685 als Cellini-655 gebouwd; dat wordt nog wat aflower.gif
De Puccini komt op show bij Van den Elzen en De Greeff krijgt ze als ik me goed herinner allebei.

Hier in de buurt heeft De Vossenhoek een Cellini 750 HTD op show staan maar ik weet niet of dit een 2020 is; misschien deze week even langs rijden, al vind ik dat geen fijne zaak waar ik ook niet van plan ben zaken te doen. De Cellini 750 HTD bij De Greeff is een 2019 die al verkocht is en bij De Klerk staat een gebruikte uit 2016. Best verrassend veel aanbod van deze slagschepen.
Laatst gewijzigd door PD op za 2 nov 2019 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door RichTrip » za 2 nov 2019 11:31

Ik heb ze allemaal eens bekeken en het is inderdaad wel een beetje: je krijgt waar je voor betaald.

Fendt: inderdaad een afknapper, zeker met die gespiegelde ramen in de zijwand, erg lelijk. En die afwerking is inderdaad magertjes.
Knaus: buitenkant mooi, maar niet Premium, binnenkant oogt erg goedkoop en is zeker geen waardige Premium opvolger.
Dethleffs: erg mooi, zowel van binnen als van buiten. Als je niet perse de "Premium" style looks moet/wilt hebben, dan staat hier wel een erg mooie caravan. Meer stoer dan deftig.
Tabbert: Die achterzijde van de Cellini (750 HTD) oogt wel heel erg chique, ik kan me voorstellen dat dat wel een waardige opvolger kan zijn van de Premium. Interieur is ook mooi, alleen wel erg lichte bekleding, keuze voor leer ligt dan wel voor de hand. Wel weer mooi dat de hoogglans periode een beetje voorbij is thumbup.gif

Dus ja, de Cellini is denk ik de mooiste keuze (voor jullie), maar die kost wel wat........

Ps. ik ben de afgelopen jaren in Frankrijk vrijwel geen Tabbert meer tegengekomen achter witte busjes. 99,99% heeft een Fendt.......heb hele velden vol zien staan met die dingen.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Conradi » za 2 nov 2019 11:47

Volgens mij heeft Tabbert voor professionals andere series zoal de Bottesini, Bellini en de Puccini Pro.
Los daarvan, ik zie er vooral Duitsers mee kamperen en dan zijn het stuks-voor-stuk mooie combinaties.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » za 2 nov 2019 11:56

Chris schreef:
vr 1 nov 2019 19:57
Met je eens Hans..
De Knaus heb ik ook in gestaan bij de Klerk, is mijn dealer en zit om de hoek voor mij.
Ik was ook wat sceptisch toen ik de nieuwe Sudwind serie zag.
De gebruikte materialen danwel... de indelingen heb ik niet beoordeeld zoals jullie daar oog voor gehad hebben.
Dank je voor je reactie Chris; ik heb best getwijfeld om dit topic te openen en onze bevindingen over de verschillende caravans zo expliciet neer te schrijven want voor je het weet ontaardt het in een onnodige merkenoorlog waar ik zelf ook af en toe aan deelneem... wij van WC eend... knipoog.gif

Het zijn slechts onze bevindingen he en er zijn hele volksstammen die een caravan die wij niet mooi/geschikt vinden, hun ideale huisje op wielen vinden en andersom.

Dit topic verloopt constructiever dan ik had durven hopen; chapeau voor iedereen danku.gif maar we zijn er nog niet uit al helpt het wel de argumenten te ordenen en te toetsen knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Conradi » za 2 nov 2019 12:22

Ik vind het wel mooi dat je zo breed rondkijkt. Caravanmerken zijn lang niet zo emotioneel als bijvoorbeeld auto's. Daarnaast zijn de conceptuele verschillen kleiner. Onder de streep gebruiken ze allemaal dezelfde basisset die de bekende toeleveranciers aanbieden.

Wat me wel verbaast is dat het hogere segment eigenlijk alleen maar beperkt: Puccini heeft maar 2 modellen, Diamat 4. Eigenlijk is Kabe de enige waar je als het ware een soort van Interieur-op-maat kunt samenstellen. toch?
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Pakkie » za 2 nov 2019 12:32

Leuk dat je je zoektocht met ons deelt thumbup.gif
Zo'n Cellini met een vanafprijs van 64k is natuurlijk wel serieus geld waarbij de afschrijving na 3 jaar fors zal zijn. Zijn die nieuwe Cellini's ineens bijna 10k duurder geworden? Bij het 2018-model staat immers vanaf 54k.
Het is wel hetgeen je het meeste aanspreekt als ik eea zo lees (de Puccini is het net niet wellicht?) waarbij de extra lengte (50 cm tov de 650 UFf?) wellicht nog wel eens een uitdaging kan vormen. Het is natuurlijk de vraag of je zo'n Cellini een dergelijk aanschafbedrag met de bijbehorende afschrijving waard vindt.
Verschilt de achterkant van de nieuwe Cellini echt zo veel van het 2018-showmodel wat bij de Greef staat? Kwestie van smaak uiteraard , maar de achterkant van het 2018-model vind ik al geweldig ook al bestaat die looks al de nodige jaren. Of een twee jaar oude caravan voor ca. 15k minder (54k ipv 64k + nog wat extra's waarbij je richting de 69 gaat) zo'n scherp aanbod is betwijfel ik, maar hoe dan ook zou je anders wel 15k meer neer moeten leggen volgend voorjaar.
Heb dat 2018-model bij de Greeff eens bekeken en dat ziet er echt geweldig uit, maar hoe moet ik dat zien met de kleine deur in de koelkast en de grote lade eronder? Maakt dat ook onderdeel uit van de koelkast?

Succes met je zoektocht, overwegingen en interne overleggen en keep us posted thumbup.gif
Laatst gewijzigd door Pakkie op za 2 nov 2019 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » za 2 nov 2019 12:43

@Conradi
De keuze in Queensbedden is inderdaad zeer beperkt; zo heeft Fendt er bijvoorbeeld slechts één en dan alleen in de schrale Tendenza zoals je op de foto's kunt zien. Het 2019-interieur van de Opal vinden we bijvoorbeeld wel heel erg aanspreken maar dan kom je in enkele bedden terecht (net als bij de Diamant) en daarnaast vinden we de 2020-Opal met veel lichter hout weer niks.
Bij Tabbert kunnen we het interieur af-fabriek gedeeltelijk zelf samenstellen; bijv. de douche vervangen door een kast of een verlengd dressoir. Bij Kabe zijn de mogelijkheden groter maar zoals ik hierboven heb geschreven, niet onze smaak.

@Pakkie
De Cellini 2018 is echt heel anders dan de 2020-uitvoering. Qua exterieur een veel mooiere kont maar het grootste verschil zit in het interieur waar de 2018 nog veel bling-bling heeft met een zwartmarmer-look keuken.... het prijsverschil naar een 2020 vinden we het dan wel weer waard.
De koelkasten zijn 2-deurs die bovendien zowel links als rechts te openen zijn; iets wat je trouwens ook ziet in de nieuwe Knaus en Dethleffs.


Keuzes, keuzes...
Laatst gewijzigd door PD op za 2 nov 2019 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

workel

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door workel » za 2 nov 2019 12:50

Zo......gaaf dat je dit deelt met ons, mooie zoektocht naar wellicht een andere caravan.

Misschien zit ik toch iets anders in elkaar dan menig forumlid hier, caravan/boot/huis/auto etc moet mij ook pakken qua uiterlijk en dan kijk ik met name naar de buitenkant. Met deze gedachten valt een Fendt, Knaus, Dethleffs voor mij af als tandemasser neemt niet weg dat de merken mij wel aanspreken.

Mocht geld geen rol spelen dan ging ik voor de Cellini wat een gave caravan maar wat een centjes, als ik dat bedrag uit moet geven ging ik voor een camper. Maar dat word dan weer een hele andere discussie en die wil ik niet starten.

Dus wachten op de wat Adria gaat doen en Hobby Premium wellicht model wijzigingen in 2020 of anders lekker jaartje verder kamperen met je huidige Premium.

Het hele leven is keuzes maken.

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door 4Motion » za 2 nov 2019 14:45

Tof Hans dat jullie aan het kijken zijn voor een opvolger love.gif

Ik dacht ook spontaan aan de Adria Alpina 663 ht. Ook een mooie indeling al is de ruimte tussen bed en de wand wel “smal” naar mijn gevoel.

Veel zoek en vergelijkplezier!
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » za 2 nov 2019 15:17

RE.gif
Een dwarsgeplaatst Queensbed is eigenlijk nooit handig; ze proberen je dan nog te overtuigen dat deze in opgeschoven toestand wel voldoende ruimte bieden maar dat is leuk wanneer er geen topper en/of dekbed en kussens op liggen. In de praktijk werkt dit dus niet en dan is de loopruimte inderdaad erg beperkt. Fendt, Knaus, Adria en Dethleffs maar ook Kabe, Polar en Hobby in de 720 WQC hanteren dit concept wel; veelal met een slechts 1,40 m breed (smal) bed maar het kan ons niet bekoren. Een Queensbed moet gewoon in de lengte geplaatst worden.

Ik ben nog op zoek geweest naar de Alpina tandems maar daar is nauwelijks iets over te vinden; de website van Adria vermeldt ze niet scratch.gif Mogelijk ga ik deze week even naar Tak, een leuk klein familiebedrijfje, gespecialiseerd in Adria. Het exterieur van Adria is overigens nog wel een hindernis voor ons.
De "kleinste" Astella spreekt ons wel aan, maar dat is volgens ons echt geen toercaravan al probeerden ze ons dat tijdens Dordt-Open wel wijs te maken; ik verwacht simpelweg dat die niet heel blijft bij de vele verplaatsingen die wij doen; daarvoor wacht ik dan wel op de doorontwikkelde toercaravans die op basis van dit concept gaan komen. Deze Astella staat in Oirschot op show (dit weekend even bij BAX), voor de liefhebbers.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Conradi » za 2 nov 2019 15:54

RE.gif

Adria is gewoon nog groeiend, zeker in Nederland. Adria dealers zijn hier ook in de regel kleine familiebedrijven die zich op de gemiddelde kamperende gezinnen richten. Je ziet altijd veel Altea's en Aviva's. Als je de Nederlandse en Duitse sites vergelijkt zie je dat hier (officieel) geen grote jongens aangeboden worden. Op aanvraag natuurlijk wel. Er zijn wel dubbelassers als de Alpina 753 (meerde varianten) en de gigantische Alpina 903. Echter geen enkele met een Queensize bed in de lengte.
Sowieso is Adria (nog) niet actief in het luxe 2-persoons segment. De Estella is eigenlijk de eerste aanzet.

Ik ben het met je eens dat een dwars queensbed een compromis is. Echter, het voordeel is dat je achter het bed kunt komen, bijvoorbeeld voor toegang tot een grote badkamer, zoals in de 663HT of de 903HT. Echter, dat is niet jullie ding :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door RDDR » za 2 nov 2019 16:25

PremiumDiscovery schreef:
za 2 nov 2019 11:56
Dank je voor je reactie Chris; ik heb best getwijfeld om dit topic te openen en onze bevindingen over de verschillende caravans zo expliciet neer te schrijven want voor je het weet ontaardt het in een onnodige merkenoorlog waar ik zelf ook af en toe aan deelneem... wij van WC eend... knipoog.gif

Het zijn slechts onze bevindingen he en er zijn hele volksstammen die een caravan die wij niet mooi/geschikt vinden, hun ideale huisje op wielen vinden en andersom.

Dit topic verloopt constructiever dan ik had durven hopen; chapeau voor iedereen danku.gif maar we zijn er nog niet uit al helpt het wel de argumenten te ordenen en te toetsen knipoog.gif
Laat je door dit soort dingen vooral niet tegenhouden. Vind het leuk om dit soort topics te lezen, ook als het over een meer bescheiden caravan zou gaan. thumbup.gif
Snap altijd een beetje moeilijk dat mensen niet tegen een andere mening kunnen. Ook van onze eigen caravan keuze begrijp ik heel goed dat anderen die niet zouden willen. En ik heb liever iemand dat eerlijk tegen me zegt dan er om heen draaien. Zou echt niet weten waarom ik daar negatief op zou moeten reageren. weenie.gif
Dus vooral blijven delen.

Succes en veel plezier ook met de zoektocht.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Carnavalswiertz » za 2 nov 2019 16:41

Mss een vreemde vraag maar heb je de Eriba 820 dubbelasser niet op long- of short list? Ik weet een wat ongebruikelijk concept en geen Queensbed, maar wel uitgericht op “zwerven” en 2,40 m breed. Prijs is natuurlijk ook een ding maar ik denk waardevaster dan de gebruikelijke merken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gesloten

Terug naar “Algemene caravan informatie”